NOVO — September 2025
-
time will tell
-
Har du evt. en kommentar angående min idé om, at pillen med det høje forbrug af semaglotid måske har en indbygget handelsbarriere i forhold til compoundere og andre, der benytter sig at SPPS teknologi i filtreringen og titreringsprocesserne af semaglotid? - OBS: Jels teknologien, som NOVO har inhouse og har patent på er MEGET mere effektiv i storskalaproduktion, end SPPS teknologien. Jeg tror det bliver en stor konkurrencefordel på den lange bane.
-
Hvad består Jels teknologi af?
-
Novo kan indiskutabelt producere semaglutid til langt lavere priser end nogen compounding kan. Så des mere semaglutid der skal bruges des større fordel for novo. Men når vi taler pillen, så har novo ekstra patent på neetop det der gør semaglutid kan tages via pille. Såkaldt SNAC teknologi
-
Så der bør ikke være nogen der kan sælge semaglutide i pilleform. I hvert fald ikke med den SNAC. Og hvis man benytter anden teknologi til at formulere semaglutid som en pille, så skal der alt andet lige nye kliniske forsøg til
-
Novo producere semaglutid via yeast, hvor compounding benytter SPPS eller ligende kemiske teknoligier.
-
At udvide kapaciteten koster signifikant mere når det er yeast vs SPPS. Men som du rigtig nok siger, så kan man via novos metode producere til signifikant lavere priser i storskala
-
Og det er BIG time storskala de er godt i gang med at udvide
-
Nej. Yeast er på dansk gær. Så novo producere via en organisk process hvor SPPS og andre ligende teknologier er produktion via kemisk proces
-
Jeg er generelt ikke specielt imponeret over chatGBT mf. De gange hvor jeg har benytte den og andre AI, så har der været SÅ mange fejl deri. Man skal virklig skrive en meget detaljeret promt hvilket så kræver man i forvejen ved en del om området. Det er i hvert fald min oplevelse so fare.
-
For mig er google stadig en investors bedste ven. Det er der sikkert mange der er uenig med mig. Jeg kan bare konstatere det er via google og ikke AI jeg finder de unikke info
-
Nå ikke meningen at opstarte AI dialog.
-
Taget til efterretning! - Men er du enig i, at der ved storskalproduktion tegner sig nogle fordele for NOVO, der er svære at komme uden om? - Og det er vel stolskalaproduktion, vi ser ind i og som i sidste ende med tiden (5-10 år?) kommer til at afgøre meget af konkurrencen på området? - Og hvis man så tro, at semaglotid også vil være den langsigtede vinder, ser det rigtigt godt ud for NOVO på den lidt længere bane?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind