Bavarian Nordic — Oktober 2022
-
Læs evt. abstract/resume i starten af artiklen eller kig på figur 4C : https://www.science.org/doi/10.1126/science.abm3425
-
Kigger vi i BNs Q1 2022 præsentation (slide 6 i linket til sidst), ser vi en antistoftiter GMT-værdi på 117,5. Det vil sige, at den er lige akkurat over 100, som jævnfør Gilbert giver 90+% "beskyttelse". https://www.bavarian-nordic.com/media/318144/220509-q1-results-en.pdf
-
Læser vi lidt mere i nyheden fra BN, skriver de "A cohort of 41 subjects were followed for six months post vaccination. From this cohort, two subjects with confirmed COVID-19 disease were excluded from the immune analysis. Six months post vaccination, neutralization titers were six times higher than pre-boost titers against Wuhan and nearly 10 times higher than the pre-boost titers for Omicron BA.1. "
-
"This represented less than a 50% decline in the peak neutralizing titers after six months and compared to the data published for mRNA vaccines[2],[3],[4], the antibody decay appears less sharp, indicating a potentially longer duration of protection across variants of concern."
-
Ser vi på Qu et al.(reference 4 i slideshower), og deres figur nr. 1A: https://www.nejm.org/doi/pdf/10.1056/NEJMc2210546
-
Her har forskerne i det andet studie en titerværdi overfor Omicron BA.1 (den samme som BN har testet) på 917, 392 og 257 efter henholdsvis 1-3 måneder, 4-6 måneder og 7-9 måneder. Alle disse ligger hermed mindst 2 gange større end BN, hvilket (hvis man tør sammenligne på tværs af studier og vacciner ud fra simple GMT værdier) tyder på, at mRNA-vaccinerne beskytter bedre som booster end BNs vaccine efter mindst 9 måneder...
-
Ser vi lidt mere på Qu's artikel, kan vi se i figur 1C, at titeren er estimeret til at ramme BNs niveau efter 2 uger omkring 100 overfor BA.1 efter 1 år. Det vil sige meget groft, at mRNA-vaccinerne vil være bedre end BNs vaccine i det første år efter booster, og nok også længere, da BNs vaccine også falder, måske bare lidt langsommere.
-
Jeg er ikke helt med på hvad du skriver biobio. Men jeg tænker at det er mærkeligt at bava overhoved eksisterer. Jeg har til dato ikke set et eneste positivt indlæg fra din hånd. Det er altid med de negative briller. Sorry
det er bare det jeg oplever -
Janolsen...Hvorfor spørger du ikke BioBio om det du ikke forstår? Det er slet ikke fair, at bebrejde ham, at han har en kritisk videnskabelig tilgang i analysen af de data som fremlægges. Proinvestor er netop stedet, hvor den slags absolut har været guld værd i f.eks Genmabchatten gennem årene.
-
@BioBio - Igen tusind tak for de underbyggede indlæg, hvor jeg har klikket mig interesseret igennem samtlige dine links og ihærdigt forsøgt at forstå sammenhænge (nok mest forgæves). Sætter dog STOR pris på, når de kritiske briller pudses - og glæder mig til at følge diskussion mellem dig og de andre kyndige på dette felt.
-
@BioBio - I øvrigt vil jeg foreslå, at dine lange indlæg oprettes i debatten med link her i chatten. På den måde gemmes dine analyser / kommentarer og er nemmere at referere til og finde senere, ligesom de sagkyndige nemmere kan svare hinanden uden at blive løbende "afbrudt" af andre emner under chatten. Der har tidligere været nævnt, at når et emne fylder mere end 3-4 indlæg i chatten, så er det en fordel, at anvende debatten).
-
Kan ikke lige se noget videnskabeligt i Bio’s vinkel. Sorry. Det begynder at undre hvilke Iver der smides i at mistænkeliggøre Bavarian, uanset hvilket produkt eller hvilket forsøg vi taler om. Alt ??? Nu kan jeg ikke helt gennemskue om du er laborant eller hvad. Men Du koger en underlig suppe på ufærdige ting, syntes jeg, og drager absolut ikke de rette konklusioner, eller overtolker. Hvorfor undrer mig
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind