Genmab — Februar 2023
-
Det i hvert fald ikke pebbernødder de får i US https://www.biopharmadive.com/news/biotech-pharma-ceo-employee-pay-2019/582851/
-
Hr Winkel fik i 2022 en aktiebaseret kompensation på 23 mio. kr. plus 8.6 mio. i kontant bonus -.foruden sin grundløn på 8-9 mio. kr. Ikke dårligt med et plaster på såret, efter nederlaget i voldgiften - 25m er næppe hele ledelsen, ellers bliver nogen da forbigået med Jans andel in mente
-
The proposals on the agenda are all here SB - https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/745ccda1-f3af-4ca1-b6a3-ca44be008f6c
-
Tak for linket Doublo - det glæder mig, at andre også kan være kritiske samtidig med, at fr forsat kan være aktionær i selskabet. Glimrende balance, hvor man ikke forblændes

-
det var så til exe management - men de 25m er dagsværdigs-cap ved tildeling - så er det godt, tildeling er årligt tilbagevendende
-
Tror man skal kigge på den totale hyre inklusiv bonusser. Jan ligger midt i feltet på den her liste https://www.biopharmadive.com/news/biotech-pharma-ceo-employee-pay-2019/582851/ skriv genmab i søgefelt
-
Tænker der er plads til mange anskuelser. Vil management have større del af et muligt afkast, er det jo ikke forbudt, at tage risiko, som de små aktionærer gør
-
....hvor man har rigtige penge oppe af egen lomme.
-
Jo men med inflationen på de +10% m.m når man vel loftet hen ad vejen og på et eller andet tidspunkt vil Jan jo ende i den dårligste halvdel hvis loftet ikke bliver hævet. Genmab gør det trods alt bedre kursmæssigt end de andre i sammenligningen så reelt set bør Jan ligge blandt de øverste 25%
-
Hvis hr. Winkel havde 100 % performance løn, så skulle han de seneste 24 måneder, reelt have betalt penge tilbage til selskabet som følge af, at +10% af betalingsstrømmen fra Dara er tabt på gulvet
-
hehe der mener jeg så det har rykket ham fra top 10% ned til top 25%. Man skal passe på med at have en blame kultur i et firma og så længe kursen stiger er det vel ok. Kunne selvfølgelig være fedt hvis alt lykkedes og vi var over kurs 5000. Tror dog ikke ATP ville gå med til at hæve loftet selv om Genmab havde vundet voldgiften som jo endte 2-1 p.g.a det var i USA. Havde sagen været kørt i EU havde resulttet måske været omvendt.
-
og det vil naturligvis være dejligt, hvis jeg om nogle få måneder kan berette, at Winkels' performance på den korte bane, igen beretter til, at hæve en positiv løn
Skulle sagen havde været kørt i EU/Danmark, så er der endnu en "fodfejl" i licensaftalen, da værneting er aftalt i US. Her kendte "storebror" trods alt sin besøgstid -
Ja måske og så kommer jeg med en ny konklusion. Men det eneste jeg ved pt. er, at Genmab taber ca. 10-13 % årligt indtil der måtte ske noget andet.
-
Men vi kan vel også konkludere at ATP nok ikke vil eje aktier i hverken Merck og JNJ hvor deres CEO krasser over 25 mil usd ind årligt. + alle de andre som ligger over 10 mil usd i års hyre som jeg kunne tælle til 36 CEOer. Det jo nærmest pebernødder Jan får i.f.t. dem
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind