Aktiesnakken — August 2013
-
Doodha, det kan jeg fint forstå og jeg er for så vidt også enig. Tror også det er lidt begreb forvirring. Som jeg forstår det har Vestas aldrig været en vækst aktie, men derimod en cyklisk aktie. Vækstaktier reagerer ikke på samme måde over for ydre påvirkninger som cykliske aktier og Vestas reaktionsmønster er helt klart cyklisk.
-
Helt ærligt pete, Du er den først jeg kender, der påstår at Vestas er en vækstaktie. Vestas bundede primo 2003 og voksede, sammen med alle andre aktier indtil, ultimo 2007, hvor vi så de første signaler på en større reaktion. Vestas blev ramt af Lehmann i 08, som alle andre aktier, og reagerer præcis efter konjunkturerne som en cyklisk aktie. Se på Colo, DSV, Novo, Zymes så ser du vækstaktier. Men hvis perioden 03 til 08 skal stå alene, så har du da ret, men det kan man altså ikke bare gøre.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind