Genmab — August 2019
-
Det er vel lidt shortlukning, I næste uge kan det komme til at gå hurtigt opad, hvis positive tal kommer frem....
-
Det vil jeg tro. De har begge estimeret primary completion date i maj (15 dage imellem). De er fuldkommen ens i beskrivelsen, og det ene har 929 faktiske pts. Det andet estimeret 900. Jeg kunne forestille mig at det det sidste vi venter på, så vi får data fra begge samtidig.
-
Kære venner. I.f.m. kursen på Gen, referres gentagende gange til lukning af short ved kursstigning - jeg forstår det ganske enkelt ikke. Jf. finanstilsynet ligger Marshall d.d. med 0.69% og AQR 1.39% - i alt 2.08%, kursen i aftes ved luk var 1.227,50 kr. Den 1/7-19 var short i alt 2.39% og kursen 1.209,- kr. i luk. Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor lukning af 0.31% short kun giver en kursstigning på 18.50 kr., frem for, at det er markedet (fundamentaler m.m.) som er prisfastsættende?
-
Mit spørgsmål fordi, ved stigning er det shorternes skyld, og ved kursfald er det også shorternes skyld. Casen er vel den samme med eller uden short.
-
yndejner...Det er blot noget vi gætter på. I denne tid kun, at der lukkes short efter kursfald der skyldes
generel markedsusikkerhed - ikke at der åbnes nye. -
Det er et stykke tid siden, at der er nogen som har ment, at fald i kursen skyldes åbning af en ny short.
-
Den slags ses oftest, når et selskab har steget meget kraftigt uden fundamentale årsager.
-
kkjoel, jeg ved godt hvad du/I mener. Selvfølgelig har short en betydning på den korte bane, men jeg er investor, ikke spekulant. Jeg syntes debatten, i dette meget kompetente og professionelle forum, p.t. kører lidt for meget på short/kurs, frem for fundamentalerne og produktoplysning - men måske, der slet ikke er noget nyt i Gen. Jan har givet en guidians for 2019, mon ikke den holder, som den plejer

-
Kære venner - ingen kritik af nogen, måske bare agurketid

-
Tyndejner.. Vi opfatter det ikke som kritik. Den snakom shortning fylder bare lidt mere end vanligt
i et halvtomt ferieramt chatroom.
-
Er er flertallet generelt meget tålmodige lange investorer.

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind