Genmab — December 2017
-
Jeg tror, du skal indse, at din måde at formulere dig på sagtens kan medvirke til at forstærke den dårlige stemning. Jeg mente så absolut, jeg havde styr på hvad der var sket, men din formulering om at "vi jo har fået at vide ... " er jo forkert. Det var jo en misforståelse. Det er ikke noget, vi har fået at vide.
-
indirekte er det vel blevet et dyrere partnerskab - skatteværdien af royaltybetalingerne bliver jo mindre. Og betalingerne er forudbestemte
-
i den her situation håber jeg efterhånden på at JJs regnedrenge står klar med regnestykket i det øjeblik skattereformen går igennem
-
I en verden med medier, der er betalt af stærkere, anonyme kræfter for at sprede fake news med henblik på at opnå en bestemt situation, kalder på, at man nok også må indse, at der findes stærke kræfter, som ikke bare har interesse i, men som arbejder benhårdt for at sprede så meget negativ stemning om en aktie, at den falder - uanset at det fundamentalt er ubegrundet.
-
ja, selvfølgelig
-
og på den baggrund er det ikke skide smart, når man giver indtryk af, at omsætningen kun lige kan dække de forøgede udgifter
-
Jeg kan ikke følge tankegangen om at skatteværdien af royaltybetalingerne er mindsket. Royalty betalingerne er uændrede, men de ubeskattede reserver har fået et attraktivt alternativt til at blive investeret off-shore. De kan nu hjemtages til lavere sats.Derfor mindskes interessen for opkøb af EU selskaber.
-
præcist - men JJ har royalty betalinger i deres i US bøger. Dermed giver det 40% mere mening at købe GEN ved 21% beskatning frem for 35% beskatning
-
Det er simpelthen et spørgsmål om at skatteværdien af 100 omkostningskroner er højere ved 35% end ved 21%
-
Hvis jeg var JJ ville jeg straks købe resten af dara rettighederne og lade GEN fortsætte uden det aktiv - hvis altså skattereformen går igennem
-
og skattereformen gør det med et slag 1-(21/35)% mere attraktivt
-
Det kunne være interessant at se, hvordan parterne ville vurdere Dara - og dermed indirekte resten af GEN....
-
som det ser ud nu, vil reformen blive stemt igennem i næste uge og være i effekt fra det nye år
-
Hvis JNJ virkelig ville købe Genmab, så vil de nok vente til Morphosys retssagen er settlet. Det kan jo ende med et kompromis hvor Morphosys skal kompenseres med royalties, og Genmab skal bære en del af denne compensation.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind