Genmab — Juli 2016
-
http://www.medscape.com/viewarticle/866353 Forsøg med at give patienter i smoldering medicin før de får sygdomsudbrud. Viser fremragende data men Sagar Lonial er skeptisk indtil data er mere gennemarbejdet, men ser ud til at effekten er stor.
-
bulder tror du har glemt at trække udgifterne fra i dit PE regnestykke. De får udgifter for 800 mio i år (og sikkert +1 mia næste år) Trækker man det fra så er der en PE på 29 ved en oms på $3 mia her og nu. Hvis vi sigere at det tidligst bliver 2018 de når den omsætning så er udgifterne næppe under 1,1 mia. Så svare en omsætning på $3 mia til en PE på 33
-
så der er allerede regnet RIGTIGT mdeget ind som først bliver materialisert om flere år. Derfor tror jeg helelr ikke på hverken kurs 2000 eller 2500 i 2017. Med mindre de bliver opkøbt
-
Enig. Læg lige mærke til omsætningen. Genmab er ca. 17 gange mindre end NOVO men har de sidste 3 mdr. stort set matchet dem omsætningsmæssigt på børsen. Det er vildt og tyder på nogle køber stort op på forventninger om snarligt salg eller at DARA kan bruges på andre områder.
-
Det havde værete bedre og mere sundt hvis kursen ikke tog det hurtige hop fra niveau omkring 700 til ca 1300. Så kunne kursen få nogle pæne procentstigninger over de kommende år. Men det kommer ikke til at ske nu hvor der er taget så meget forskud på hvad der sker om 2-3 år ude i fremtiden
-
langsigtede ja. Men tror helelr ikke man skal underkende andelen af spekulanter der har købt i forventningen om et salg af selskabet. spørgsmålet er hvordan de vil reagere hvis aktien trades sidelands de næste 6 mdr
-
Det er da muligt vi hele tiden vil blive understøttet i stigende salg af Darzalex, men så længe det ikke afspejler sig i kursen kan det jo ikke bruges til noget, Pt er Genmab lige nu sammen med TDC den eneste aktie i rødt.
-
om dara sælger for $500 eller $650 mio i år bør ikke ahve nogen betydning for kursen. Netop fordi der allerede her og NU er indpriset at det sælger for flere +3$ mia. Hvis nu kursen var 700 så ville den kuinne stige stille og roligt sammen med stigende oms. Nu bliver det edvent drevet som ved filing og kliniske data. Men så tror jeg også den vil sive mellem. Indtil oms kommer noget højere op
-
Min kommentar på Børsen Play: https://play.borsen.dk/social/578f154e725ed7540a0d9c7c
-
Jeg giver ikke så meget for interviewet når der er en journalist ind over som filter. Når det er skrevet, så er det jo væsentligt at for selskabet, at begynde at rette fokus mod det der skal skabe fremtidens vækst. Dara er enestående, men det berettiger jo ikke et biotek selskab, at administrerer den indtægt alene. Jeg forstår ikke helt PE diskussionen (sammenligning med Novo) pludseligt opstår fordi et stof bliver en blogbuster.
-
Enig Budweis.
-
@Budweis, det var også min pointe. Hvorfor vil man forsøge at kalkulere et kursmål baseret på PE-værdier i nærheden af Novos (eller lavere)? Genmab er jo et biotek selskab og ikke en moden medicinal virksomhed. Så man bør vel anvende en højere PE-værdi for Genmab kursmål. Eller er jeg galt i byen her?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind