Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Trina Solar - kæmper med antidumping i EU og US

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    D
    CHANGZHOU, China, Sep. 6, 2012 /PRNewswire/ -- The European Commission today announced the initiation of an anti-dumping investigation concerning imports into the European Union (EU) of crystalline silicon photovoltaic modules and key components (i.e. cells and wafers), originating in China. Trina Solar is one of the China-based suppliers of these products to the EU. Trina Solar believes the allegations made by Germany's Solarworld AG and other, thus far anonymous, petitioners of the so-called EU ProSun group will eventually prove to be unfounded, and that Trina Solar's transactions with its EU customers were and are made in accordance with international fair trade practices. These allegations threaten the ability of EU consumers to receive the benefits of clean and innovative solar energy products at a fairly-traded, market-competitive price. Trina plans to contest the allegations vigorously. "Trina Solar products are neither dumped nor subsidized. They are produced, and sold competitively on the European market. We believe the trade investigation will reveal that Trina Solar competes fairly with its competitors in the European Union," said Chairman and CEO, Jifan Gao. "We are cooperating with the European Commission to ensure it receives all required information to arrive at a balanced and fair conclusion. Additionally, we welcome Chancellor Merkel's constructive approach to a dialogue and are ready to participate in any dialogue which may be initiated," said Ben Hill, President of Trina Solar Europe. Trina Solar remains dedicated to bringing the sustainable benefits of clean and innovative solar energy products and services to residential, commercial and utility scale customers worldwide.
  • Vestas er ikke konkurs kandidat

28
    0 Votes
    28 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Det virker lidt som om at vi har besluttet os for at opkøb af vestas eller indgåelse af alliancer er den eneste og mest rigtige løsning for sikring af vestas fremtid . Måske vi skulle huske på at Vestas forventer EBIT 0-4 for indeværende år . Og med sine tilpassede omkostninger selv forventer og kunne i møde komme 2013 med et mindre overskud . Når vi nu prissætter vestas som om, at en evt køber nærmest kommer Vestas til undsætning . Glemmer vi så ikke og forholde os til at Vestas har flere strenge og spille på og godt kan selv . Og at en evt køber kommer til og betale for en forretning der kan selv . Og ikke et konkurs bo.
  • Funcom - et mareridt for en investor

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Imorgen kommer regnskabet for Funcom, som er et norsk spil firma. Det har levet en noget turbulent tilværelse på den norske børs, hvor den bliver spekuleret op af private investorer. I år er hammeren faldet, endnu engang fristes man til at sige, og kursen er hamret 82% ned. The secret world som var spillet som Funcom blev hypet op på, fik kun en review på 72 ud af 100 og siden har salget og kursen skuffet fælt. Her er deres pressemedelelse fra d. 10. August. Background Funcom reported in a stock notice the 6th of July that the company intended to update the market on The Secret World today. This update is based on current sales, press and gamer feedback and early indicators of subscription levels following the free 30 days game-time included in the game client. Development since launch Following the launch of The Secret World on the 3rd of July 2012, Funcom's share price has decreased significantly. The company attributes this mostly to the aggregate review score, the "Metascore", for the game at MetaCritic (www.metacritic.com) together with other public sources for tracking the performance of games. While there are very positive reviews, there are as well mixed or average reviews from various press outlets, giving an aggregated score for The Secret World of 72 out of 100, which is to be considered low, and not in line with the positive feedback received during the beta phases from both press and players. Funcom is of course disappointed with achieving such a Metascore. A game like The Secret World, which is not based on a well-known brand, is normally dependent on positive press reviews to achieve successful initial sales, in addition - but not limited - to other factors like word of mouth. Scenarios for The Secret World for the first 12 months following launch Funcom has on several occasions presented two financial scenarios for the first 12 months following launch of the game; please refer to page 17 in the 1Q 2012 presentation *). Funcom does not consider it likely that either of them will be met. To improve sales going forward, Funcom is currently enhancing distribution by launching the game on the Steam platform as well as focusing on key areas for improvement of the game and on-going activities on content updates, sales initiatives and communication. The effect of all these initiatives together with other factors impacting sales are difficult to predict, but based on the available early data, one scenario is that sales for the first 12 months following launch will be less than half of what was presented in the "Conan-like" scenario. It should be noted that the sales amount in the "Conan-like" scenario is significantly higher than for the game "Age of Conan", due to the assumption of better retention implemented in the scenario. Also it should be noted that the company has significantly lower operational cost for The Secret World than what was the case for Age of Conan. As less initial sales than expected is considered an indicator of impairment, the company is currently evaluating the need for recognizing an impairment loss for the game in the profit and loss statement. Retention Funcom is pleased to see that gamer satisfaction is high, with user score of 8.4 out of 10 and higher on www.metacritic.com and other sites like mmorpg.com. This is in line with the beta surveys and beta players' feedback that the company received prior to launch. The company considers this a positive indicator of high customer satisfaction, and a solid foundation to build on the positive and engaged community Funcom has established with The Secret World. First indication of churn is more positive than for Age of Conan, and the in-game store is performing as expected. The add-on packs are performing better than expected. Also higher than expected sales are going directly through the online download stores like EA's Origin and Funcom's own storefront, generating more profitable sales for the company. A possible scenario going forward is that the game will sell less than both of the two above mentioned scenarios the first 12 months following launch, but with high customer satisfaction, it will generate a more stable subscriber base than the game Age of Conan. Over time, this will enable Funcom to retain more customers and generate higher revenue. Immediate cost-adjustment initiatives Funcom is currently implementing several cost- adjustment initiatives due to the expected lower initial revenues from The Secret World to secure future positive cash flows. Next update The next update of The Secret World will be given in the 2Q 2012 report to be published 28th August. Imorgen kommer der ny update. kl 8 CET. Spændende at se om der er lys for enden af tunnelen.
  • BioPorto. Kommer den globale aftale på onsdag....?

8
    0 Votes
    8 Indlæg
    0 Visninger
    troldmandenT
    BioPorto kom med regnskab den 23/8. I det regnskab var der et par interessante detaljer BioPorto har i Q2 afsluttet med succes valideringer af Roches maskiner. Ergo er de nu klar til at indgå en global distributions aftale. Men hvornår kommer den? Helt som ventet annoncerede BioPorto en Emission i forbindelse med regnskabet. Men flere ting ved emissionen var ikke ventet. Dels var det en garanteret Emission til en kurs der lå 25% højere end den på daværende gældende kurs. Det er ikke ret ofte man ser det. Men hvad der var helt unikt ved emissionen er at BioPorto kan vælge helt at droppe den. Der er ganske enkelt en klausul at BioPorto kan vente helt til den 14/9 med at udnytte den ellers garanterede Emission. En sådan aftale har jeg ALDRIG hørt om før. Og dem jeg har talt med har heller ikke hørt om det før. Så hvorfor mon Bioporto har valgt at få indført den klausul? Ja det må vel nærmest være fordi de har set en mulighed for at de måske kan lukke en endnu bedre aftale der overflødiggøre den ellers allerede indgåede aftale. Og Bioporto har seriøst brug for de penge. Så de må virkelig tro på der er en anden mulighed. Men hvad sker der da på onsdag vil du kære læser nok spørge? Jo der afholder Roche deres årlige store kapital markedspræsentation. Og de har bla et indlæg om diagnostik. Så det vil nærmest være det perfekte sted for dem at annoncere en ny aftale. Lige foran alle analytikerne og et hav af medie folk. Og ja det er faktisk en del brugt at de store selskaber prøver om de kan annoncere nye aftaler på en kapital markeds præsentation. Vi har længe ventet på en aftale. Men HVIS det sker på onsdag så betyder det også der vil være 1-3 slides der fortæller om det store potentiale. Og DET tor jeg vil få en noget større effekt på kursen end "blot" en "alm" børsmeddelelse. En ønske aftale med Roche vil indeholde flere ting 1) en rettet Emission på ca 5% af kapitalen. Og det til en kurs der ligger 10-30% højere end de sidste 10 dages gennemsnit. 2) at Roche forpligter sig til at tage +500.000 test over de første 12 mdr. Siger jeg så det er done deal at der offentliggøres en aftale på onsdag? Nej det gør jeg ikke. Men jeg synes det virker relativt plausibelt. Det passer rigtig godt sammen med valideringen af Roches maskiner er færdig. At det er indenfor den periode hvor BioPorto kan vælge at trække sig fra den allerede annoncerede Emission. Og det er noget nær det perfekte sted for Roche at annoncere en aftale. Man kan følge Roches præsentation live på onsdag via nedenstående link http://www.roche.com/investors/ir_agenda/ir_day-2012.htm Bliver onsdag den dag vi længe har ventet på eller skal vi vente endnu længere? Bliver i morgen sidste dag man kan købe aktien inden de lander den første store aftale eller har man god tid til at købe? Svare på de 2 spørgsmål får vi om mindre end 32 timer Vh T. PS en ting nager mig dog i forhold til en mulig aftale på onsdag. og det er sidste uges insider køb. For en aftale nu vil jeg mene er for tæt på et sådan insider køb. I hvert fald hvis ikke han skal komme i problemer. Men alt andet passer meget godt så det.......
  • Zealand pharma

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    O
    Skønt Når bestyrelseformand køber August 27, 2012Indberetning af ledende medarbejderes og disses nærtståendes transaktioner i selskabets aktier og tilknyttede værdipapirer København, 27. august 2012 - I henhold til Værdipapirhandelslovens § 28a skal Zealand Pharma A/S indberette transaktioner, der omfatter selskabets aktier og tilknyttede værdipapirer, foretaget af ledende medarbejdere og af personer eller selskaber, der er disse nærtstående. I denne forbindelse meddeler Zealand Pharma følgende transaktioner: Navn: Jørgen Lindegaard Årsag: Bestyrelsesformand Udsteder: Zealand Pharma A/S Type Akt Fondskode: DK0060257814 Transaktion: Køb Handelsdato: 24. august 2012 Marked: NASDAQ OMX København A/S Antal i stk.: 2.485 Kurs: 92,75 kr. Markedsværdi: 230.483,75 kr. Herefter ejer Jørgen Lindegaard 8.485 aktier i Zealand Pharma A/S.
  • iron ore/coal indices

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Hej pi Kunne godt tænkte mig at sammenligne forskellige selskabers (vale, clf, rio etc) kursudvikling med udviklingen i iron ore + coal priser de seneste 5 år (eller lign). Det er obv med henblik på at købe op i de nævnte selskaber - og den usikkerhed nuværende/future priser her tilføjer selskaberne.
  • BAVA: Overskud på 22 mio. i 2Q.

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    T
    En kort kommentar til dagens halvårsregnskab. Det er godt gået af Bavarian, at de skaber et overskud i 2. kvartal på 22 mio. kr. til trods for, at de øger deres forskningsudgifter i 2. kvartal. Det vidner om en stærk performance i deres Imvamune produktion, hvilket de også selv bekræfter i deres præsentation/conference call. Derudover er der godt gang i Prostvac-studiet omend de er noget tilbageholdende med at fortælle omkring patientoptagelse - udover, at det forløber efter planen. Men jeg forstår deres argumenter. Ellers var det småt med nyheder, men det var vel også forventeligt. Reaktionen i markedet er for mig lidt underlig, men måske I har en forklaring på dagens fald? Det virker som om, at markedet kun reagerer på nyt omkring optionsdelen og Prostvac, men slet ikke belønner den flotte driftspræstation. Lidt underligt, da markedet i den grad straffede tidligere produktionsproblemer! Jeg vil i hvert fald nyde, at der i Imvamune-delen af forretningen i 2Q var et overskud på 135 mio. kr., og så regne med at pengene kommer til den tålmodige. Mvh, TheBekkers
  • Genmab - efter daratumumab

13
    0 Votes
    13 Indlæg
    0 Visninger
    D
    http://www.youtube.com/watch?v=lYT0ys2RviE
  • Brøndby IF

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    O
    Jeg er ret ny i aktieverdenen og ville derfor høre, om nogle af jer kan forklare, hvorfor Brøndby-aktien stiger så meget i dag? Har kigget deres regnskab fra fondbørsmeddelelsen igennem og kunne ikke finde belæg for, at aktien skulle stige i det omfang, der har været tilfældet i dag. sent from iPhone
  • Handels oversigt - illikvid aktie?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    MicroMacroM
    En af mine risikable aktier er Silence Therapeutics Plc og jeg kunne godt tænke mig at følge med i hvem der står bag den øgede volumen der har fundet sted her på det sidste, er de muligt at finde denne info nogen steder? http://www.bloomberg.com/quote/SLN:LN/chart
  • Skatte program

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    golfhouseG
    Hvilken måde beregner i skatten, af jeres handler? Hvilken program bruger i til at holde styr på om i skal af med skat eller have fradrag? Hvad gør man hvis man både har Danske, norske, finske og amerikanske aktier kan den finde ud af det? Det er fordi jeg har alle min handler i et excel ark, med køb´s og salgs dato samt kurs og gebyr og Kurtage, men det er jo noget med der er 2 muligheder for beregningen. Gennemsnitlig kurs eller FIFO metoden, hvilken bruger i? Er det for rodet så spørg og jeg svare gerne
  • Nyt om Vestas og shorting

16
    0 Votes
    16 Indlæg
    0 Visninger
    doodhaD
    I forbindelse med oplysningen om forhandlinger mellem Mitsubish og Vestas er Dataexplorers kommet med et nyt indslag om Vestas' short-andel. http://www.dataexplorers.com/news-and-analysis/vestas-short-squeeze
  • Shippinginvestor

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Hej allesammen, Jeg har netop lavet mine nye hjemmeside, der omfatter shippingbranchen. Derfor vil jeg lige smide et link ind til jer. Jeg ved godt, at mange opfatter dette som reklame, men jeg har bare haft svært ved at sprede budskabet, og det er heller ikke fordi, at jeg har haft de bedste økonomiske muligheder til det, da jeg kun er 16 år. Derfor skriver jeg lige dette indlæg, og det skal understreges, at dette er det eneste, da jeg ikke er her for at spamme. Så tag et smut forbi og kig! Håber i smider en kommentar! Mvh Mathias Kock http://www.shippinginvestor.dk/
  • Funny ´cause its true :-)

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Hahaha. Den er sjov [image: 60448_Billede_11.png]
  • Net Insight vinner vad som verkar sin största order någonsin

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    G
    Net Insight Wins significant contract in Deal with Austria's national public service broadcaster ORS 28 August, 2012 Net Insight to offer highly scalable and efficient solution that uses ORS's underlying IP infrastructure to distribute DVB-T2 signals nationwide throughout Austria STOCKHOLM, Sweden - Net Insight, a leading provider of efficient and scalable transport solutions for media, IP and broadcast networks, today announces a contract with ORS (Austrian Broadcasting Services GmbH & Co KG), to distribute DVB-T2 signals across Austria. ORS is solely responsible for the construction, operation and maintenance of the terrestrial transmitter network, digital satellite transmission and is the only company in Austria in charge of the country's national DTT distribution. The agreement, sealed through Net Insight's partner TV-Connect Broadcast Systems GmbH, will offer a highly scalable and efficient solution that will use ORS's underlying IP infrastructure to distribute DVB-T2 signals nationwide. The network will deliver multi-services such as HD-content as well as audio/radio signals over the same platform. Net Insight's Nimbra 680 high-capacity MSR will enable efficient and secure multicast through out the network. "Prior to our decision we have performed tests of the Nimbra platform in our test environment", says Mr Jezek, project manager at ORS. "The test result showed that the Nimbra platform, thanks to its QoS and service integrity features, improves the performance of the underlying IP infrastructure" The first phase of the rollout is based on more than 40 Nimbra 680 nodes and will begin in the third quarter of 2012. The roll-out of the DVB-T2 network will continue during 2013 and 2014. "We are delighted that ORS has chosen Net Insight's solution to distribute DVB-T2 signals across Austria," says Fredrik Trägårdh, CEO of Net Insight. "As the only company in Austria responsible for national DTT distribution, ORS's choice of our products is a real quality stamp and proves that Net Insight maintains a leading position in the DTT-market." Net Insight AB discloses the information provided herein pursuant to the Securities Market Act and/or the Financial Instruments Trading Act. The information was submitted for publication on August 28, 2012 at 15.00 CET. http://www.netinsight.net/News/News-archive/20121/33/ Ordervärde sannolikt ett gott och väl 9-siffrigt belopp.
  • Er MHI den efterlyste storinvestor i Vestas?

23
    0 Votes
    23 Indlæg
    0 Visninger
    HjulmandH
    Bestyrelsesformanden for Vestas søger en storinvestor, men er det MHI? MHI: Mon ikke Vestas og MHI bliver enige om et nyt fællesselskab, hvor de hver især flytter OS (V164) teknologien over? Lidt argumenter: Vestas vil ikke give afkald på rettighederne af den nuværende teknologi. De er begge ved at udvikle 7 MV-møller. MHI vil ind i Europa. Vestas mangler penge til udviklingen af V164. Hvis udviklingsomkostningerne til V164 fjernes, så er udsigterne for Vestas regnskab noget bedre. Udviklingstempoet kan øges og måske kan de i tide, indhente Siemens. Vestas stopper, lidt uventet og uden en rigtig god forklaring, opførelsen af OS fabrik til V164 i England. En fabrik, hvis placering var besluttet kun få måneder før. MHI går ikke ind i Vestas alene for investeringen. De vil have teknologien og dette er genvejen, uden om en hær af småinvestorer, der ikke uden videre vil sælge deres aktier? Storinvestor: Det kan da godt være, at det er min naive barnetro der spiller mig et puds, men jeg tror at Bert gerne vil have ATP, eller en anden stor dansk investor med ind over beslutningen om evt. partnerskab med MHI, og dermed opspildtningen af Vestas. Han udtaler jo et direkte behov for en tungtvejende sparringspartner på højt niveau. Det er ret vigtige beslutninger der skal tages i processen. Når en højteknologisk produktionsvirksomhed, der lever af at være først, størst og bedst, sælger ud af rettighederne til deres teknologi? Så er det en farlig vej og næsten lukketid. Vestas skal bruge kapital og en Emission er ikke løsningen, når forholdet mellem aktuel kurs og behovet vægtes. En dansk partner, med penge til 10+%, er derfor nødvendig, hvis vi skal sikre teknologien, arbejdspladserne og Vestas i Danmark, hvilket er den officielle holdning. Hvis Bert kan finde denne partner, kan Vestas "nøjes" med at danne partnerskab med MHI, alene baseret på udvikling og produktion af V164, og tilmed rette økonomien op, en gang for alle. Jeg gætter som alle andre, men kun ved dette scenarie, kan jeg finde logik i kombinationen mellem Berts efterlysning, MHI, kapitalbehovet, forløbet og måske især annulleringen af 164-fabrikken?
  • BioPorto plan B

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Der har været mange meninger om Thea, og jeg har selv haft mange også, -indimellem frustrationer over at tingene ikke gik så hurtigt som vi alle håbede.. og mon ikke mange meninger om Thea at udsprunget på det grundlag. Jeg har altid ment at BioPorto har formået at opnå meget, for meget få midler, og nok også en af de største fejl Thea har lavet gennem tiderne, at emissionerne hver gang ikke har krævet fuldt prospekt. De har simpelthen været for små, for optimistiske og evigt tilbagevendende. Jeg tror udemærket Thea er klar over dette nu, og derfor det også undrer mig endnu mere, at dagens meddelelse om kapitalforhøjelse igen er lavt, de udsteder 1,5 mio aktier, og henter på denne måde knap 11 mio. kroner. Når mit indlæg har overskriften med plan B, så er det fordi det for mig lyder ganske fantastisk de vilkår det har ladet sig gøre at forhandle hjem. BioPorto skal absolut idag fremlægge en plan for virksomhedens fremtidige drift, -jeg tror faktisk ikke der var nogen der var i tvivl om at dagens regnskab ville byde på en Emission. Når man så siger der ikke er kræfter på spil i BioPorto, så synes jeg det er bemærkelsesværdigt at de sidste 10 dages lukkekurs har et gennemsnit på 5,995. og dagens Emission er med bindende tilsagn i kurs 7,5, dvs. 25,10% over de sidste 10 dages lukkekurs. - jeg synes det er rigtig fantastisk flot at Thea KAN få en tilkendegivelse om fuldtegning af det samlede beløb, igen, til 25,10 % over de sidste 10 dages lukkekurs.. Og oveni det, for at det ikke skal være løgn, har denne professionelle investor accepteret at aftalen IKKE bliver lukket idag, men først d. 14 september, hvis han er heldig... Fordi Thea har fået flettet ind i aftalen, at BioPorto/ bestyrelsen frem til d. 14 september, er i deres fulde ret til at annullere aktieemissionen, såfremt markedsforholdene ændrer sig. Jeg har aldrig hørt om noget lignende, men måske det bare er mig.. mit spørgsmål til dig, er hvad skal der til, for at du ville godkende den aftale?? I regnskabet snakker de om at der er blevet brugt megen tid med Roche i Q2, og i Q3 snakker de om at kræfterne skal ligges hos Siemens og Beckman.. Min tanke er om de vitterligt forventer en aftale med Roche i meget nær fremtid, - en fremtid inden d. 14 september, således at kapitalen kan sikres via en kasse/ export kredit i banken? samtidig fastholdes en samlet omsætning i 2012 på 25-30 millioner, - hvad nåede de i 2. halvår, 9 mio ca?? Jeg tror på vi kun har set plan B Link ang. Emission og 14 september. http://www.bioporto.com/content/download/2116/47109/version/3/file/15+meddelelse+23.08.2012.pdf
  • Genmab Daratumumab

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Så blev det til Danmarks historiens næststørste biotek deal nogensinde idag. Den største nogensinde er som bekendt Arzerra. Og Genmab er moder til begge. Genmab udlicenserer daratumumab til Janssen Biotech, Inc., hørende til Janssen Pharmaceutical Companies under Johnson & Johnson Upfrontbetaling på USD 55 mio. til Genmab Johnson & Johnson Development Corporation investerer DKK 475 mio. (ca. USD 80 mio.) i nye Genmab-aktier Samlet potentiel værdi af aftalen inklusive upfrontbetaling, aktieinvestering og milestones på over USD 1,1 mia. København, Danmark; 30. august 2012 - Genmab A/S (OMX: GEN) har i dag offentliggjort en global licens- og udviklingsaftale vedrørende daratumumab (HuMax-CD38), et humant CD38 monoklonalt antistof, med Janssen Biotech, Inc., hørende til Janssen Pharmaceutical Companies under Johnson & Johnson (Janssen). Daratumumab udvikles i øjeblikket til behandling af myelomatose og kan have potentiale i andre cancerindikationer som f.eks. akut myeloid leukæmi. I henhold til aftalen tildeler Genmab Janssen en global eksklusiv licens til at udvikle og kommercialisere daratumumab samt et humant CD38 backup antistof. I henhold til aftalen vil Genmab modtage en upfrontbetaling på USD 55 mio. (ca. DKK 327 mio.), og Johnson & Johnson Development Corporation (JJDC) vil investere DKK 475 mio., (ca. USD 80 mio.) til tegning af 5,4 millioner nye aktier i Genmab til en kurs på DKK 88 pr. Aktie. Lukkekursen for Genmabs aktier den 29. august 2012 var DKK 67,85. Genmab kan også være berettiget til at modtage betalinger på op til USD 1 mia. for opnåelse af udviklings-, regulatoriske og salgs-milestones ud over trinvist stigende tocifrede royaltybetalinger. Janssen vil være fuldt ansvarlig for alle omkostninger forbundet med den fremtidige udvikling og kommercialisering af daratumumab, herunder omkostninger til de to igangværende fase I/II studier. "Janssen var en af de første virksomheder, der anerkendte monoklonale antistoffers styrke og potentiale, og i dag er vi førende globalt inden for biologiske lægemidler. Vi ser frem til at kunne anvende denne ekspertise på daratumumab med det formål at kunne hjælpe patienter med myelomatose," udtaler William N. Hait, M.D., ph.d., Head of Janssen Research & Development, LLC. "Daratumumab er et spændende innovativt stof, og vi er glade for at kunne tilføje det til vores portefølje." "Vi er utroligt glade for at indgå et samarbejde med Janssen om endnu en Genmab-innovation og ser frem til at arbejde sammen med dem om at opprioritere udviklingen af daratumumab samt maksimere værdien af dette produkt," udtaler Jan van de Winkel, ph.d., Chief Executive Officer hos Genmab. "Aftalen styrker i væsentlig grad vores finansielle position og sikrer, at Genmab fortsat kan udvikle efterspurgte differentierede antistoflægemidler til at hjælpe cancerpatienter i fremtiden." Aftalen betyder en cash injektion dag 1 på 800 mill DKK og driften bliver også opjusteret. Mere følger snart i videoform tænker jeg
  • Danionics - Gameover

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Der er således væsentlig usikkerhed om, hvorvidt selskabet vil have tilstrækkelig kapital og likviditet til at fortsætte driften i de kommende 12 måneder. Danionics A/S har via KPMG arbejdet på et muligt salg af dets børsskal. Der har været udtrykt interesse fra en lang række personer, men der er endnu ikke modtaget nogen konkrete indikationer Det er usikkert om dette vil lykkes. Lykkes det ikke, planlægger ledelsen at lade selskabet træde i solvent likvidation.
  • Kina reducere produktion af RE med 20%

21
    0 Votes
    21 Indlæg
    0 Visninger
    troldmandenT
    Kina vælger nu at sætte nogle minimums krav til hvor meget de enkelte miner og støberier skal kunne producere om året. Er de under den nu fastsatte grænse så skal de lukkes. Men det vurderes at det vil betyde omkring 20% af produktionen vil blive lukket ned. En lidt bizar måde at styre produktionen på. Men måske den relle årsag skal findes ved at priserne faktisk er faldet med ca 50% siden marts. Og med dette stunt kan de alt andet lige presse prisen en hel del op igen idet de står for +90% af hele verdens produktion Aspekulant har du nogle opdateringer RE markedet? http://www.rechargenews.com/business_area/politics/article319495.ece RE priserne har en stigende betydning for vindmøllerne ide flere og flere producenter bruger store mængder til specielt gearløse generator