Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Hexagon

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    U
    Hvad tænker i om faldet i Hexagon idag ?
  • SFL - Ship Finance Q2/ 2014 Results

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    F
    SFL - Second Quarter 2014 Results Ship Finance International Limited (NYSE: SFL) - Earnings Release (Ship Finance = John Fredriksen) Reports preliminary second quarter 2014 results and quarterly dividend of $0.41 per share Hamilton, Bermuda, August 28, 2014. Ship Finance International Limited ("Ship Finance" or the "Company") today announced its preliminary financial results for the quarter ended June 30, 2014. Highlights Second quarter dividend of $0.41 per share $1.8 million accumulated in cash sweep from Frontline Increased charter rate on the drilling rig West Linus following commencement of sub-charter Delivery of two 82,000 dwt dry-bulk carriers in combination with long-term charters Agreement to sell three older VLCCs Selected key financial data: more here: http://www.shipfinance.org/index.php?id=462&pressrelease=1851804.html SFL - 2nd Quarter 2014 Presentation: http://hugin.info/134876/R/1851830/647028.pdf
  • FLS Shorts

8
    0 Votes
    8 Indlæg
    0 Visninger
    X
    Hermed en opdateret liste med offentliggjorte shorts i FLS. Greenlight Capital Inc 2,76% (1.468.320 stk) AQR Capital Management LLC 1,62% (861.840 stk) Tyrian Investments LP 1,13% (601.160 stk) AKO Capital LLP 1,01% (537.320 stk) BlueCrest Capital Management LLP 0,89% (473.480 stk) D. E. Shaw & Co. LP 0,82% (436.240 stk) Citadel Europe LLP 0,52% (276.640 stk) Marshall Wace LLP 0,37 (194.803 stk) I alt er det ca. 9,12% af FLS-aktierne (ca. 4.849.803 stk) med en værdi af ca. 1.614.984.399 DKK. Mest interessant er positionen fra Greenlight Capital, som er offentliggjort 6/5-2014, hvor kursen lå i ca. 295 DKK (hvilket jeg ikke rigtig kan få til at stemme med volumen for handler?). Hvis vi antager, at de er sat i gennemsnit 295, så er deres position nu i minus 55.796.160 DKK. Det er da også en slags penge.
  • Klar frikendelse i insidersagen i Bioporto

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Den anklagede i den urimeligt anlagte insidersag i det børsnoterede selskab Bioporto er i dag blevet frikendt med dommerstemmerne 5-1 i landsretten. Jeg skrev en kronik om sagen og gav interview om den til dagbladet Børsen d. 3. marts 2014. http://www.proinvestor.com/boards/67875/Kronik-i-Boersen-om-insidersagen-i-Bioporto
  • GOGL - Second Quarter and First Half Year 2014 Results

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Published: 07:46 CEST 27-08-2014 /GlobeNewswire /Source: Golden Ocean Group / : GOGL /ISIN: BMG4032A1045 GOGL - Second Quarter and First Half Year 2014 Results Highlights ·Golden Ocean generates second quarter 2014 EBITDA* of $23.2 million ·Golden Ocean reports profit of $1.0 million for the second quarter of 2014 ·Golden Ocean announces dividends of $ 0.025 per share for the second quarter of 2014 ·The Company took delivery of three 2012-built Kamsarmax vessels in the second quarter of 2014 ·The Company took delivery of the ice class Panamax vessel Golden Ruby in May 2014 ·The Company received in second quarter $5.3 million on a claim for default of a charter contract -The Company received refund of instalments and interest from Jinhaiwan of $56.2 million in the second quarter of 2014 -The Company received additional $47.4 million in refund of instalments and interest from Jinhaiwan in July 2014 *EBITDA is equal to operating profit plus depreciations (including impairment related to vessels) and amortisation. Second Quarter and First Half Year 2014 Results Golden Ocean Group Limited (the "Company" or "Golden Ocean") reports profit of $1.0 million and earnings per share at par for the second quarter of 2014. This compares with profit and earnings per share of $10.1 million and $0.02 respectively for the first quarter of 2014. Total operating revenues for the second quarter were $72.8 million; total operating expenses were $64.3 million and other gains/losses net were positive with $2.5 million. Net financial items were negative with $10.0 million. The profit for the period of $1.0 million is a decrease of $9.1 million compared to last quarter. Net operating income is down by $7.4 million while net financial items are down by $1.7 million. When excluding one-off items the earnings on the fleet is down by $5.5 million. This is mainly related to lower earnings in the Spot market during the second quarter of 2014, compared to the earnings in the first quarter. A few vessels finished profitable charters during the quarter but at the same time the recently purchased second hand vessels contributed positively to the quarter. The net financial cost is higher compared to last quarter due to the interest allocated to the convertible bond for a full quarter as well as negative mark-to-market development on the Company's interest rate swaps. Changes in one-off items relative to last quarter are negative with approximate $1.8 million. These one-offs includes revaluation of refundable installments on newbuildings (+$10.5 million), negative mark-to-market on FFAs (-$8.5 million) and compensation for default of a charter contract (+$5.3 million). Cash and cash equivalents decreased by $122.1 million during the quarter. The Company generated cash from operating activities of $5.0 million during the quarter. Restricted cash decreased with $9.3 million. The Company purchased four vessels with a total cost of $128 million in the quarter and settled the payment of the 50% shares of Golden Magnum Inc. The Company paid $6.6 million in the quarter for dry-dock expenses related to four vessels. The Company received $56.2 million from Jinhaiwan. Financing activities were negative with $46.5 million in the quarter. Repayment of debt, interest and financing charges amounted to $29.9 million, including $20.2 million related to the Jinhaiwan refunds, and dividends declared for first quarter of 2014 results were paid with a total of $11.2 million. The full report is available in the link below. August 27th, 2014 The Board of Directors Golden Ocean Group Limited Hamilton, Bermuda Questions should be directed to: Herman Billung: CEO Golden Ocean Management AS +47 22 01 73 41 Birgitte Ringstad Vartdal: CFO Golden Ocean Management AS +47 22 01 73 53 This information is subject of the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act. Q2 2014 Results http://hugin.info/135378/R/1851353/646647.pdf Q2 2014 Presentation http://hugin.info/135378/R/1851375/646657.pdf GOGL Website http://www.goldenocean.no/ [image: 69690_golden_ocean.jpg]
  • Record high Q2/14 profit and volume for Marine Harvest

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Published: 07:00 CEST 27-08-2014 /GlobeNewswire /Source: Marine Harvest ASA / : MHG /ISIN: NO0003054108 Record high profit and volume for Marine Harvest (Oslo, 27 August 2014) Marine Harvest achieved an operational EBIT of NOK 1 220 million in the second quarter of 2014, compared to NOK 901 million in the corresponding quarter of 2013. The second quarter was a strong quarter for Marine Harvest, with record high profit and volume. As a consequence of the good results, the board has resolved a quarterly dividend of NOK 1 per share, says Aarskog. Marine Harvest Group reported operational revenues and other income of NOK 6 563 million (NOK 4 445 million) in the second quarter of 2014. Total harvest volumes were 114 176 tonnes in the quarter (79 438 tonnes). Harvest guidance for 2014 is 414 000 tonnes. The second quarter marked a milestone for Marine Harvest. In June we made the first deliveries of our own feed, produced at our new feed factory at Bjugn, to sites in Norway. The factory will at full capacity serve 60% of the Norwegian production, and is a vital step towards becoming a fully integrated protein producer with complete control from feed to plate, says CEO Alf-Helge Aarskog. Salmon of Norwegian origin achieved an operational EBIT per kilo of NOK 12.16 (NOK 12.33) in the second quarter, while salmon of Scottish and Canadian origin reported operational EBIT per kilo of NOK 12.19 and NOK 11.01 respectively (NOK 13.55 and NOK 14.55). Salmon of Chilean origin achieved an operational EBIT per kilo of NOK 5.50 (na). The figures include contribution from Sales and Marketing, including VAP Europe and Morpol Processing. Marine Harvest VAP Europe reported an operational EBIT of NOK -4 million compared to NOK 7 million in the second quarter of 2013. Morpol Processing reported an operational EBIT of NOK 24 million. I'm confident that Marine Harvest is well positioned to optimize under the short term challenges arising from the Russian sanctions, due to our global presence, sales contract hedging and high degree of financial flexibility, says Aarskog. For further information, please contact: Ivan Vindheim, CFO, Mobile: +47 958 71 310 Henrik Heiberg, VP Finance & Treasury, Tel: +47 21 56 20 11, Mobile: +47 917 47 724 About Marine Harvest Group Marine Harvest Group is the world's leading seafood company and largest producer of farmed salmon, with presence in 22 countries and a total of 10 600 employees worldwide. The company is headquartered in Bergen, Norway, and is listed on the Oslo Stock Exchange and New York Stock Exchange (NYSE). Please see http://www.marineharvest.com for further information. [image: 69685_SALMON_MARINE_HARVEST_COM.jpg]
  • Genmab igen igen

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Jeg har flere gange skrevet om Genmab, som jeg faktisk stadig er positiv på. Aktien laver stille og roligt nye højere bunde, og nu mangler vi lige lidt seriøsitet mht. højere toppe også. volume er ikke super god, men de underliggende indikatorer er nogenlunde og aktien steg fint i dag. Jeg tror faktisk godt at aktien kan bryde op gennem 238. Normalt hvis markedet var i en buldrende bull-trend så kunne jeg muligvis finde på at hoppe på den nu, men med den nervøsitet der ligger pt., så afventer jeg lige et brud. Hans-Henrik https://www.facebook.com/pages/Markettimerdk/165400380191772 [image: 69677_Genmab.png]
  • Kritisk annoncelæsning

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Jeg har på det seneste fået spørgsmål til, hvad min holdning er til forskellige investeringsforeninger og deres statistikker. Jeg vil nødigt forholde mig til enkelte foreninger og deres produkter. Men jeg kom til at tænke på, at jeg for et par år siden lavede en video, jeg kaldte "kritisk annoncelæsning", hvor jeg forsøger at kloge lidt i nogle af de ting, du skal spørge dig selv(og ikke mindst din bankrådgiver) om, før du beslutter dig for en investering. En ting jeg ikke har nævnt i videoen er de årlige omkostningsniveauer for investeringsforeningen. Så den må vi tage en anden gang. Hans-Henrik https://www.facebook.com/pages/Markettimerdk/165400380191772 https://www.youtube.com/watch?v=SMchawKZkTY&list=UU2P31of3MfZlQLuCVCR2B4g
  • Endnu en short-kandidat

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Her er en Aktie, der er faldet godt og grundigt ned gennem sit 200 dages EMA. Så har den kæmpet sig op igen lige til underkanten af samme gennemsnit. Og nu ligger den med 50 og 200 dages EMA lige over hovedet, en tidligere bund som mulig modstand og alle indikatorer antyder, at den er ved at toppe. Når jeg sidder og leder efter en shortkandidat (sker ikke så tit), så er dette et fantastisk setup. Uden at det skal være en short-anbefaling, så vil jeg blive overrasket hvis ikke 152-153 skal testes meget snart Hans-Henrik https://www.facebook.com/pages/Markettimerdk/165400380191772 [image: 69675_Alfalaval.png]
  • Mon Nordea holder den negative kanal?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Jeg sidder lige og skanner mine faste 300-400 faste aktier igennem her søndag aften. Og jeg faldt lige over en "spændende" formation her. Prøv engang at kigge på Nordea her. Aktien er faldet i en kanal fra ca. 83 til nu 74,5. I fredags prøver kursen at bryde op mod toppen af kanalen men bliver afvist af sælgerne, der træder til og sælger ud igen. Kursen er først brudt under 50 dages EMA og er blevet afvist der. Nu er den brudt under 200 dages EMA forleden og har nu lige stukket hovedet op over igen. Hvis aktien bliver afvist de nærmeste dage fra dette niveau, der både er toppen af kanalen og 50 dages EMA, så tænker jeg, at vi skal ned mod kanalbunden igen. Dette niveau ligger pt. omkring kurs 70. Både volumeindikator, kort dmistoch og momentumindex ligger i et niveau, hvor en korrektion vil være mest sandsynlig. Så sidder du med Nordea i en kortsigtet trade, så ville jeg holde godt øje med kursen i morgen og overveje et salg. Sidder du og overvejer et køb af Nordea, så ville jeg vente til den nedadgående kanal bliver brudt for alvor og kursen beviser at den kan holde sig over 200 dages EMA. Hans-Henrik https://www.facebook.com/pages/Markettimerdk/165400380191772 [image: 69674_Nordea.png]
  • BioGaia: En række lanceringer venter.

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    I
    http://biogaia-theworldleaderinprobiotics.blogspot.dk/
  • Begyndende investeringsmyrekryb

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Så fik jeg endelig snakket færdig og fik videoen uploadet. Det blev en god lang snak om markedet, psykologi og en 6-7 aktier i slutningen af videoen. Skriv som altid gerne med spørgsmål og kommentarer. Og kender I nogen der kunne have glæde af at se videoerne, så del endelig gerne. Jo flere vi er jo bedre God investeringslyst Hans-Henrik Nielsen https://www.facebook.com/pages/Markettimerdk/165400380191772?fref=nf https://www.youtube.com/watch?v=8SdhfYrXdYA&list=UU2P31of3MfZlQLuCVCR2B4g
  • Hvad mener I om Erik Damgaards robot og koncept?

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    http://www.proinvestor.com/investornyt/154426/erik-damgaard-praesenterede-sit-nye-investeringslegetoj
  • gratis kurser

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    Nippon1976N
    Er det nogen der har nogle bud på, hvor man kan hente sine kurser gratis til excel eller ligende?? På forhånd tak. Thomas
  • DFDS opjusterer efter stærkt kvartal

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    F
    DFDS opjusterer efter stærkt kvartal Af Christina Jul Nielsen,Torsdag den 21. august 2014, 07:55 DFDS sejlede et stærkt kvartal hjem med en omsætningsvækst på 8 procent, og lavede et resultat før skat på 217 millioner kroner. I andet kvartal øgede rederiet DFDS A/S deres omsætning med 8 procent, hvilket giver en opjustering, efter fremgang i både omsætning og indtjening. Onsdag morgen kom halvårsregnsskabet for rederiet, som viste godt nyt. Efter andet kvartal øgede DFDS omsætningen med 8 procent svarende til 3.306 millioner kroner. Samtidig er resultatet før skat på 217 millioner kroner modsat 93 millioner i 2013. En stigning på 133 procent. DFDS's fragt på Nordsøen og den Engelske Kanal fortsatte i andet kvartal. Samtidig var påsken en glædelig nyhed for rederiet, da det påvirkede alle dele af rutenetværket positivt. Baltic Sea er dog mærket af konflikten mellem Ukraine og Rusland. »Kvartalets resultat var igen noget bedre end forventet, og juli, der er den første måned af vores højsæson i tredje kvartal, var også lidt bedre end forventet. Vi forudser fortsat moderat vækst for vores nordeuropæiske shipping- og logistikaktiviteter, mens visse ruter i vores baltiske netværk påvirkes negativt af konflikten mellem Rusland og Ukraine,« skriver topchef i rederiet, Niels Smedegaard til regnskabet. Rederiet øger udlodningen med 200 millioner kroner gennem et nyt aktietilbagekøb, som forventes initieret i starten af september 2014. De opjusterer EBITDA-forventningen til 1,3-1,45 milliarder kroner for 2014, deres driftsresultat før afskrivning på driftsaktiviteterne og goodwill. »For at styrke DFDS's resultatudvikling forfølger vi toplinjevækst gennem initiativer på kundesiden og opnåede en tilfredsstillende organisk vækst på 5 procent for vores logistikaktiviteter. På omkostningssiden arbejder vi med flere forbedrings- og effektiviseringsprojekter. Med afsæt i halvårsresultatet er vi nu mere sikre på vores resultatforventning og opjusterer derfor EBITDA-intervallet med 50 millioner til mellem 1,30 milliarder og 1,45 milliarder,« skriver Niels Smedegaard. http://www.business.dk/transport/dfds-opjusterer-efter-staerkt-kvartal?ns_mchannel=Mailing&ns_source=red_nb&ns_linkname=13 http://www.dfdsgroup.com/ Webcast 21.08.2014 kl. 10:00 http://presenter.qbrick.com/?pguid=39bd8c79-ec4e-4016-83df-060f08aacbc8 [image: 69658_m60953_dfds1.jpg]
  • Skattemæssig behandling af binære optioner

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    I
    Det kan måske have interesse for nogen, at det her fra ministeren bekræftes, at binære optioner er omfattet af KGL som finansielle kontrakter, og derfor beskattes efter KGL: "Spørgsmål Ministeren bedes oplyse, hvorvidt muligheden for at investere i binære optioner med meget korte tidshorisonter på helt ned til 30 sekunder kan sammenlignes med lotteri. Svar Alle finansielle investeringer kan principielt "sammenlignes" med lotteri, hvor man ikke selv kan påvirke resultatet - hvor man enten kan tabe indskuddet eller kan få en gevinst ved investeringen. Noget andet er, om en finansiel investering kan "sidestilles" med et lotteri efter lov om spil. Hertil kan jeg oplyse, at det følger af lov om spil § 2, stk. 3, at loven bl.a. ikke omfatter gevinstopsparinger, præmieobligationer og væddemål om den fremtidige værdi af finansielle aktiver. Af de almindelige bemærkninger til lov om spil fremgår det, at "[s]pread betting væddemål anvendes også i den finansielle verden ved såkaldt »finansielt Spread betting«, hvor der kan væddes på, om aktiekursen for en bestemt Aktie går op eller ned. Finansielt Spread betting, eller andre væddemål om den fremtidige værdi af aktiekurser, værdipapirer, råvarer og lignende, er ikke omfattet af lovens anvendelsesområde. Sådanne væddemål bør reguleres af den almindelige lovgivning om finansiel virksomhed.". Af de specielle bemærkninger til § 2 fremgår det, at "[l]oven omfatter ikke gevinstopsparinger, præmieobligationer, spil med tilladelse efter lov om offentligt hasardspil i turneringsform, spil med tilladelse efter bekendtgørelse om offentlige forlystelser eller væddemål om den fremtidige værdi af finansielle aktiver (aktiekurser, værdipapirer, råvarer og lignende)" samt "[a]f stk. 3 følger det, at loven ikke omfatter gevinstopsparing, præmieobligationer eller væddemål om den fremtidige værdi af finansielle aktiver. Ved finansielle aktiver forstås aktiekurser, værdipapirer, råvarer og lignende. Med væddemål om den fremtidige værdi af aktiekurser, værdipapirer, råvarer og lignende forstås såkaldt finansielt Spread betting, contracts of difference (CFD) og lignende. Selv om nævnte aktiviteter kan karakteriseres som »spil« efter denne lovs definition, er der tale om finansielle ydelser, som mest hensigtsmæssigt reguleres af den øvrige lovgivning, der regulerer den finansielle sektor.". Ved "binære optioner" satser man penge på, om et konkret aktiv, typisk et bestemt værdipapir eller en Valutakurs, stiger eller falder i pris inden for et bestemt tidsrum, og de binære optioner følger et "live marked". Har man satset på, at handelskursen stiger i en fastsat periode, og kursen rent faktisk stiger i perioden, får man det aftalte afkast uanset, hvor meget kursen stiger. Falder kursen derimod i den fastsatte periode, har man tabt sin indsats. Med denne forståelse af binære optioner er der tale om en finansiel aktivitet, som ikke er omfattet af spillelovgivningen, jf. det ovenfor anførte. Det bemærkes, at Skatterådet den 17. december 2013 har fastslået, at binære optioner skattemæssigt er en finansiel kontrakt omfattet af kursgevinstlovens § 29, stk. 1. Der var konkret tale om binære optioner med en tidshorisont på mellem 90 dage og ned til 60 sekunder." Mvh. Insolvens
  • En hurtig aktierundtur

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Så blev aftenens video klar. Det er bl.a. Gjensidige, Vestas, Rockwool, MacDonald og GE, der bliver løbet hurtigt igennem. Skriv som altid, hvis I har spørgsmål til videoen Hans-Henrik https://www.facebook.com/pages/Markettimerdk/165400380191772 https://www.youtube.com/watch?v=vMa3nsRKPxA&list=UU2P31of3MfZlQLuCVCR2B4g
  • Cup With Handle? Købssignal

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    P
    Hej, Jeg er ikke skarp på TA, men håber i kan være mig behjælpelig. Er der tale om "CWH - Cup With Handle" i vedhæftede billede? PFT. [image: 69659_Udklip.PNG]
  • DNO Reports Second Quarter 2014 Results

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    F
    DNO ASA: DNO Reports Second Quarter 2014 Results; Marks 10th Anniversary in Kurdistan Oslo, 21 August 2014 - DNO ASA, the Norwegian oil and gas operator, today announced second quarter 2014 net profit of USD 44 million on operating revenue of USD 143 million. Production climbed to a record 138,569 barrels of oil equivalent per day (boepd), up 76 percent from the first quarter. Company working interest (CWI) production jumped 78 percent from the previous quarter to 81,669 boepd. Notwithstanding significant quarterly investments of USD 97 million, DNO maintained its strong financial position with free cash balances of USD 195 million at the end of the quarter. In addition to cash, the Company held USD 104 million in financial assets, including a 4.7 percent stake in RAK Petroleum PCL, with the balance in DNO treasury shares. "We've had feet on the ground in Kurdistan for ten years, including during the recent crisis as well as in past ones, and remain fully and firmly committed to our operations," said Bijan Mossavar-Rahmani, DNO's Executive Chairman. The Company last quarter celebrated its 10th anniversary as the first Western oil company to explore in Kurdistan by setting three new single day records at the Tawke field: daily production record of 133,192 barrels, daily deliveries to Fish Khabur for onward transfer to Ceyhan of 126,048 barrels and daily local sales of 114,760 barrels. "Our next challenge is to properly monetize all oil produced at Tawke by tapping international markets," said Mr. Mossavar-Rahmani. In addition to previously reported plans to expand production at the Tawke and Benenan fields in Kurdistan, DNO will launch later this year an active exploration campaign in a new onshore block in Oman and commence exploration and appraisal drilling offshore Tunisia. DNO will present its financial and operating results today in Oslo at 10:00 CET (09:00 GMT). A live webcast of the presentation as well as the full second quarter 2014 interim report will be available on the Company website (www.dno.no). --- DNO ASA is an Oslo-listed, Middle East and North Africa focused oil and gas company holding stakes in 20 blocks in various stages of exploration, development and production both onshore and offshore in the Kurdistan Region of Iraq, the Republic of Yemen, the Sultanate of Oman, the United Arab Emirates, the Tunisian Republic and Somaliland --- Oslo, 21 August 2014 DNO ASA Corporate Communications Queries: Bjorn Dale ([email protected] or ph: +47 911 57 197) This information is subject of the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act. Attached files •Q2 2014 Interim Report http://hugin.info/36/R/1850173/645951.pdf •Q2 2014 Interim Presentation http://hugin.info/36/R/1850173/645952.pdf Website https://www.dno.no/
  • Bayer

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Hej, Jeg har endelig taget mig sammen til at sætte noget af min pensionsopsparing i nogle aktier. Bayer fra Tyskland er en af dem som jeg er interesseret i men når jeg søger på den så kommer der 2 aktier frem: BAY og BAYN - hvad er forskellen på dem? Når jeg ser på de 2 aktiers udvikling idag så er der står forskel; BAY er steget 4,45% og BAYN er faldet 0,34% Nogen der kan hjælpe mig til at blive lidt klogere?