Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Så får SDRL tæsk

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    C
    I us går den vel mod 12, og jeg køber nok bare flere igen. Det er goldman sacs der kommer ud med negative prognoser og markedet reagerer på det, selvom Goldmann ikke aner hvad de laver.
  • Grækenland-Update.

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    V
    A.Tsipras har meldt klart ud at Grækenland ikke kan betale deres næste lånafdrag i starten af juni. Samtidig har Tsipras lagt en hård tone overfor eurogruppen vedr. forskellige tiltag som Syriza nægter at gå med til. Dog kommer der meldinger om at Syriza og Eurogruppen/ECB er ved at nå til enighed om en midlertidig aftale, da parterne bliver nød til at finde en løsning for at ungå en statsbankerot som vil komme i starten af juni. I følge de græske medier, er det sikkert at der bliver nød til at komme en aftale på det næste eurogruppemøde d. 25 maj, eller på ekstraordinære møder de følgende dage. Her forventes det at parterne vil nå til en form for midlertidig enighed der kan frigøre lån fra ECB for at undgå statsbankerotten. Syriza har står dog i en ekstrem svær situation, pga. selvom der kommer en aftale og grækerne får frigivet lån fra ECB, vil dette betyde at Syriza har gået på kompromis med så mange af deres valgløfter, at de kan miste opbakningen i befolkningen. Dog meldes det at ingen er interesseret i et ny-valg, da alternativet til Syriza meget vel kan blive nynazisterne fra Gylden Daggry. Det græske marked har udvist svære fluktuationer de seneste uger, pga usikkerhed omkring den langsomme forhandligsproces, og de manglende resultater/enighed parterne imellem. Man ser både store salg og opkøb i de græske banker af de store amerikanske investeringbanker, hvilket indikerer at der er store private aktører der tror på potentialet i Grækenland. Hvis aftalen kommer, vil dette reslutere i et kortvarrigt bankrally i Grækenland. Derudover hvis der kommer overordnet ro på den politiske/økonomiske situation, er det ikke usansynligt at dette vil tiltrække de store investeringsforeninger/hedgefonde, der tidligere har være inde i de græske banker, primært under den sidste rekapitalisering i 2013. Så der er både et kortvarrigt og langsigtet potentiale i Grækenland. Der er selvfølgelig også muligheden for at parterne ikke kan enes, og at grækenland defaulter. Men når man ser på hvor langt EU har gået i stræben efter at holde Grækerne inde i EU, så satser jeg stadig mine penge på at der kommer en snarlig aftale i slutningen af maj.
  • Royal Unibrew

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    G
    Jeg ligger inde med en lille portion Unibrew, og havde sådan set håbet at splittet ville sende den lidt op - men splittet rammer så lige en korrektion og aktien er faldet en smule tilbage og siden gået sidelæns. Er der nogen som har et godt øje til Unibrew eller skal den ud?
  • En markedsopdatering - pilen peger op

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Denne gang er ugens markedsopdatering ude i god tid, så I har hele weekenden til at dykke ned i den. Norden, Tyskland og USA bliver her gennemgået ud fra FH- og Hausse-indeks samt selvfølgelig vore normale grafer. Senere på weekenden kommer en video med forskellige aktier, der er på min kandidatliste til eventuelt køb i næste uge. https://www.youtube.com/watch?v=9rDmxrtFk50 Hans-Henrik https://www.facebook.com/pages/Markettimerdk/165400380191772
  • bioporto

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    Henrik_Skov_KejserH
    ny storaktionær ... Nor(dic)Ben(ificiary)... 72413_12_meddelelse_2015_05_18.pdf
  • Guldkorn fra Warren Buffet

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Jeg er ret vild med den energi og glæde Warren Buffet altid udstråler, når han taler om investering. Nyd lige denne video. https://www.youtube.com/watch?v=S98O2gFBEPo
  • Photocure - Seeking Alpha analyse

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    A
    http://seekingalpha.com/instablog/35601465-alex-in-oslo/4006876-photocure-asa-shining-a-bright-light-on-a-norwegian-specialty-pharma
  • Hvordan ser jeres eksponering ud?

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Hvordan ser jeres fordeling af jeres formue ud? Hvor meget procentvis har i eksponeret i aktiemarkedet, og hvor meget har i kontant? Personligt ligger jeg ca. 50% i aktiemarkedet og 50% kontant. Men overvejer at eksponere mine penge mere nu her, da jeg tror den nuværende korrektion er ovre.
  • At spekulere i renter

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    P
    Man hører konstant om, at renten er historisk lav og jeg vil også selv mene at den på længere sigt skal op igen. Mit spørgsmål lyder derfor på, hvad mulighederne er for at investerer i en renteforhøjelse over en årrække, gerne med en gearing der betyder noget. Jeg har prøvet at ringe til min bank, men det eneste svar jeg kan få er at det ikke er noget de tilbyder.
  • GILD rykker flot

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Håber den er ved at bryde ud af den vandrette korrektionsperiode. Hvis der er noget der hedder det. Væksten er flot, den er billig, næste ryk burde være op. Den kan nå 150-200 inden jul, den kan også blive liggende og falde tilbage. Jeg har ca 400 aktier i firmaet. Har været bull på den længe.
  • NORDEA: BAKKA er en aktie man skal have i laksesektoren

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Nordea snur i Bakkafrost og NRS Etter å ha hatt hele lakseporteføljen på salgslisten siden slutten av januar, vender analytiker Kolbjørn Giskeødegård opp i to aksjer: Bakkafrost og Norway Royal Salmon (NRS). Nyheter 13.05.2015 Av Aslak Berge Giskeødegård kan ikke unngå å la seg imponere av færøyiske Bakkafrost. Powerplay «Q1 EBIT på 235 millioner danske kroner satte en ny rekord for Bakkafrost. Vi mener dette er navnet en skal eie i denne sektoren: Sammenlignet med sine konkurrenter representerer det et powerplay på 1) prising power i spot- og kontraktmarked, 2) de laveste kostnadene industrien, ventes å bli enda lavere i 2016; og 3) Gode vekstforventninger de neste to til fire år med sin nye forretningsstruktur. Etter rapporten løfter vi vårt kursmål til 220 kroner (fra 190 kroner) og oppgraderer til Kjøp fra Hold», skriver Giskeødegård i en analyserapport som blir distribuert fra Nordeas meglerbord onsdag. Bakkafrost-aksjen er omsatt på 189,50 kroner en snau halvtime etter børsåpning onsdag morgen. Volumfokus Men Nordea-analytikeren nøyer seg altså ikke bare med én aksje. Også NRS blir tatt bort fra salgslisten, selv om selskapet tirsdag leverte et resultat som var noe magrere enn Nordeas forventninger. «NRS opprettholder sin volumguding på 32.000 tonn og fremhever at de nye grønne konsesjoner har et potensiale til å øke volumet til 45.000 tonn (ifølge våre estimater vil det inntreffe mot slutten av 2017). Vi oppgraderer aksjen til Hold (fra Salg), og øker vårt kursmål til 66 kroner (fra 62 kroner)», skriver Giskeødegård i en analyse som ble offentliggjort samtidig med Bakkafrost-analysen". Kilde: Ilaks.no
  • Endnu en krak-forudsigelse til listen

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Jeg er begyndt at føre statistik over, hvor ofte der kommer "verden-går-under-forudsigelser" fra økonomer og andet godtfolk. Denne gang er det bl.a. Steen Jacobsen der er ude og spå om en korrektion 30%. Det er præcis 6 uger siden vi havde den sidste "korrektionsspådom" og jeg vil gerne her lave min egen spådom. Jeg spår, at på et eller andet tidspunkt får en af økonomerne ret! Historien viser os med al tydelighed, at der kommer 30%-korrektioner med jævne mellemrum. Og hvis en økonom forudsiger krakket hver 6. uge så er der en god sandsynlighed for, at en af dem rammer ret tæt på og dermed bliver det nye "orakel" i korrektionsforudsigelse. Der ud over mener jeg at kunne huske, at Steen Jacobsen har været bearish konstant de sidste 2-3 år, hvilket jo ikke havde været så heldig, hvis man så havde været ude af markedet. (jeg kan muligvis huske forkert mht. dette). Jeg må indrømme at min tilgangsvinkel er en smule mere ydmyg. Så når nogle spørger mig, om korrektionen kommer nu, så kan jeg fortælle man min statistik viser, og ellers forholder jeg mig til mine charts, som nok skal indikere i god tid, hvis det hele er ved at bryde sammen. God fredag til jer Hans-Henrik Nielsen https://www.facebook.com/pages/Markettimerdk/165400380191772 http://borsen.dk/nyheder/oekonomi/artikel/1/304041/oekonom_korrektionen_koster_30_pct.html?split=B
  • Spørgeskema omkring Danske Aktie nyheder

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    I
    Hej alle Vil i ikke hjælpe med at besvare et hurtigt spørgeskema, omkring hvilke danske aktier i holder jer opdateret omkring? På forhånd tak for hjælpen. http://goo.gl/forms/9llkpx2zyH
  • QEC

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    J
    Hegu. Har du en kommentar til QEC 1kvt. Og fremtiden? Mvh.jolo11
  • Vestas er langsigtet en lækkerbisken

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Vestas kom med et flot regnskab. Mit næste target ligger omkring de ca. 350 på kort sigt. På den mellemlange bane er der massiv modstand de ca. 400-425. Dette niveau ser jeg som en reel sandsynlighed skal testes næste måned. Medmindre markedet krakker eller tilsvarende går meget ned. Alt i alt er Vestas en lækkerbisken og tilbagefald skal bruges til køb ved det nuværende kursniveau. God uge. Morten www.facebook.com/moneymind.dk www.moneymind.dk [image: 72316_vestas_4222.png]
  • Forbes energy - FES

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Stiger fint. Oppe med 70% på et tidspunkt. Det er fint. Kvartalsregnskabet faldt nok relativt fornuftigt ud. Skal nærlæse senere. Det er service til olie og gasbrænde i US.
  • BioGaia: Oppe i femte gear!!.

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    I
    http://biogaia-theworldleaderinprobiotics.blogspot.dk/ Hvad mener I om fremtiden efter denne rapport?.
  • Dilbert om Teknisk Analyse

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Jeg faldt lige over denne "Dilbert"-stribe. Og tro det eller lade være, så har jeg hørt mange lignende udsagn. "Tænk hvis alle brugte det, så ville det ikke virke". Jeg vil give dem ret i, at hvis alle brugte Teknisk Analyse på samme aktier, med samme metoder, med samme tidsramme, samme risikoprofil, samme indikatorer, samme markedsoutlook, samme psykologi, samme erfaringer, frygt og håb så ville det formentlig ikke virke. Men som I sikkert fornemmer af ovenstående, så er der ca. 1 mio. variabler i TA, som for det første gør det svært at definere TA præcist og for det andet gør, at ingen bruger det helt ens. Så hvis du er TA'er så bare tag det roligt En anden ting i denne diskussion er, at mange ofte misforstår, hvad TA egentlig skal bruges til. De fleste (der ikke kender TA) tror det skal forestille at være en form for spåkugle, der skulle kunne forudsige fremtiden. Hvis det er udgangspunktet, så forstår jeg godt de er skeptiske. Men i min optik, så er TA ingen spåkugle. Det er et redskab til at vurdere momentum, psykologi og potentiale i en aktie. Hvis alt dette indikerer et godt køb (og det kan sagtens kombineres med regnskabsanalyse), så bruges TA her efter til at begrænse risiko, styre sit stop-loss, vurdere den rigtige størrelse af investeringen i forhold til stop-loss og den ønskede risiko i investeringen. Så forestillingen om at "det stopper med at virke, hvis alle bruger det" svarer nogenlunde til at sige at "Vejrudsigten passer ikke, hvis alle kigger på den". Nå, men det var lige lidt formiddagsfilosofi om markedet og TA her fra. Og for resten, hvis I ikke kender Dilbert-striberne i forvejen så skynd jer at opsøg dem og sug til jer. Det er et studie i livs- og erhvervsvisdom God investeringsdag til jer der ude. Hans-Henrik https://www.facebook.com/pages/Markettimerdk/165400380191772 [image: 72366_techanalysis.jpg]
  • Q&A Genmab Q1, 13 maj Jan van de Winkel - Transscript

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Henrik_Munthe-BrunH
    For hvem det måtte have interesse, så er her transscriptet fra den seneste Q&A med Genmabs CEO. 72379_Genmab_QogA_Q1_2015.pdf
  • ECA- Encana

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    C
    http://finance.yahoo.com/news/encana-earnings-top-estimates-strong-134001114.html