Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Genmab

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Fint klip på Børsen play Helge glæder mig meget til de næste par dage er ved at vende mig til tanken om at være lang i Genmab:)
  • Jeres nyhedspusher?

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    K
    Går og overvejer om børsen er det rigtige sted at læse nyheder, og overvejer i den forbindelse Bloomberg, Financial Times og lidt andre. Hvad benytter I?
  • Låne penge til at investere?

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    P
    Hej, proinvestor! Jeg er en 24-årig mand, som er igang med at uddanne mig til sosu-assistent. Jeg har længe gået og tænkt på, om jeg mon ikke skulle starte på at investere i obligationer og aktier. Dog har jeg ikke så stort et startkapital, og jeg har derfor overvejet, hvorvidt det ville være en god idé at låne penge, som jeg så kunne investere for. Jeg har prøvet at sammenligne priserne for et forbrugslån på sammenligningssider såsom http://www.samlino.dk/forbrugslaan , og jeg synes personligt at det ser rimelig acceptabelt ud... dog har jeg ikke så meget styr på alle de faglige termer, hvilket er grunden til at jeg skriver til jer herinde. Tror I, at det er muligt at tjene penge ved at låne penge og så investere dem? med venlig hilsen Brian Andersen
  • Bioinvent de börjar röra på sig

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    S
    December ser ut att bli händelserikt ser fram emot den uppdatering som sägs komma runt den prekliniska portföljen vad är det som BP är så intresserade av Detta borde vi få se i december Vi borde bland annat få pm om studiestart för BI-1206 Milstolpsersättning från N-coder avtalen En uppdatering runt de prekliniska projekten Ett möjligt avtal runt T-reg projektet Några "highlights" från senaste presentationen "världklass på vår forskning, därför jag valde Bioinvent säger Oredsson" "Bioinvent utvecklar antikroppar mot både nya och kända IO tragets i T-reg och TAM" "uttalat intresse från "big pharma" och "big biotech" för de preklinska T-reg och TAM programmen" " Ingen slump vi har ett nära samarbete med Southampton" Vidare säger Oredsson att de kliniska projekten är "Ready to go....nu" Pm för studiestart för BI-1206 bör alltså komma när som helst. Skönt att vi snart är igång. BI-1206 som man sagt förut "misstänker" man att BI-1206 kommer att bredda sig även bortanför NHL.... BI-1206 är som sagt flaggskeppet...Tips lyssna ca: minut 14...... FDA kommer att ändra sina regler(om några år?) och kommer att kunna godkänna på preliminära data. Oredsson nämner att tillräckligt bra interimsdata för främst BI-505 och TB-403 (kommer H2 16 redan?) så kommer dom höra av sig till FDA redan då för conditional approval! Oredsson nämner att man får högre ersättning desto längre fram projekten kring N-coder vandrar vidare. 3 i fas 1 är från bayer 1 xoma(enligt tidigare intervjuer) Under Q4 ska det enligt Oredsson komma milstolpsersättning runt N-coder projekten, bevisligen är det intressanta projekt då de går vidare i klinik. Vi har koll på några projekt, svårt att få fram information om de är från Bioinvent innan de går in i klinik. Vi har ett väldigt lågt market cap säger Oredsson som slutkläm i minut 26. Ni som inte lyssnat ta 30 min av er tid börjar verkligen bli intressant detta. http://financialhearings.nu/151126/bioinvent/ Tycker Oredsson imponerar, i december(men framförallt 2016) är det dags att börja leverera. Det kommande årets nyhetsflöde kommer bli stort, detta är sådant vi bör kunna förvänta oss närmaste tiden. Vad kan vi vänta oss kommande 6 månaderna Studiestart för BI-1206 Studiestart för TB-403 Studiestart BI-505 Mer information runt finansieringen runt BI-505 och TB-403 Milstolpsersättning från N-coder Kliniska framsteg för de utlicensierade(N-coder) Än mer detaljerad översikt av de prekliniska projekten Någon form av data/information runt T-reg projektet Avtal FIRST/T-reg Avtal FIRST/TAM Information runt det preklininska AML projektet Besked hur dom gör med rättigheterna runt ögonsjukdommar(TB-403) Mer info gällande Car-t samrabtetet som startade q1 2015 Är det dags att presentera en ny målstruktur? Preklinisk info runt BI-1206 för kombination med CD-38 antikroppar Nya studier med BI-505 med partner? Bioinvent närvarar även på dessa Event under december 4-8 Dec, 2015, American Society of Hematology, Orlando, USA 7-10 Dec, 2015, Antibody Engineering and Therapeutics, San Diego, USA Den som vill läsa på om Bioinvents projekt http://www.redeye.se/analys/userreport/bioinvent-bortglomt-men-ack-sa-intressant Eller huvudkällan www.bioinvent.se
  • Genmab

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    J
    MEDWATCH skriver her til middag om priserne på de de midler, som skal konkurrere med DARA. Det ser ud til, at der bliver konkurrence. MW anfører dog, at Genmab står bedst, da prisen er den laveste. Men konkurrenterne kan jo bare sætte deres priser ned. Det er da lidt bekymrende.
  • Internet of things

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    G
    Jeg har i den seneste tid kigget en del på de såkaldte internet of things aktier, der er så mange at jeg har svært ved at overskue dem alle. Nogle af dem jeg har kigget på og følger udviklingen af, er følgende: Arrow Electronics Inc CalAmp Corp Control4 Corp Enea AB Eurotech Gemalto Invensense Inc Lifelogger Tech LogMein Inc Nordic Semiconductor PTC Inc Safeguard Scientifics Inc Sierra Wireless Inc Software AG O.N. Zebra Technologies Corp Det virker ikke som om nogen af dem rigtigt har taget fart endnu, selvom flere af dem faktisk har produkter på markedet. Hvis jeg skal fremhæve en enkelt aktie, så synes jeg Invensense Inc er særdeles interessant. De producerer så vidt jeg kan læse mig til på deres site (http://www.invensense.com/) chips og sensorer til brug i følgende forretningsområder - Mobile, Automotive, Wearables, Industrial og SmartHome. Jeg har ikke haft tid til at dykke dybere i regnskab, konkurrenceforhold mv., men umiddelbart synes jeg Invensense lyder rigtig interessant. Blandt andet kan jeg se et stort marked, når de selvkørende biler kommer på markedet. Er der nogen her på Proinvestor, som har dyrket Internet of things aktierne - Som har fundet noget interessant? Er der nogle aktier, som ej er nævnt jeg burde holde øje med? Og til sidst, er der nogen som ser positivt eller negativt på Invensense?
  • Imponerende track-record for dansk trader

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Fra Daytrader.dk: http://www.daytrader.dk/imponerende-trr-dansk-trader/ Peter Arendt var en af de fem tradere, som blev interviewet i bogen "Daytrader", og han har en track record, som de fleste nok vil misunde ham. Siden Arendt startede med at publicere sine analyser her på sitet, har han ramt den ene fuldtræffer efter den anden. 7 ud af 9 anbefalinger har foreløbig været gevinstgivende, og i 3 af disse handler har gevinsten været på over 20 pct. på 1-2 mdr. Den bedste købsanbefaling, H + H International, er steget 45,6 pct. siden anbefalingen for halvanden måned siden. I en enkelt aktie, Danske Bank, ville man være stoppet ud med et tab på 3,9 pct., hvis man havde fulgt anbefalingen. En af fordelene ved Arendts strategi er, at han har en god risk-reward på sine handler, sådan at tabene er små, mens vinderne er meget større. Herunder ses en oversigt over Arendts anbefalinger. Peter Arendt begyndte at komme med anbefalinger på daytrader.dk slut i juli, og det danske C20-indeks befinder sig nærmest på præcist samme niveau som på det tidspunkt, og dermed kan man ikke beskylde Arendt for i denne periode at være begunstiget særligt af et meget positivt marked. Markederne har været turbulente, og der har både været store fald og store stigninger. Arendt kommer også - ud over anbefalingerne på daytrader.dk - med en række ekstra anbefalinger i en abonnementservice, han kører på sit website, www.minagro.dk, hvor man kan abonnere på yderligere anbefalinger inden for både aktier, valuta og afgrøder. Den seneste anbefaling til abonnenterne var B&O, der er steget 34 pct. siden købsanbefalingen for en uge siden. Dette var naturligvis også betinget af, at der i sidste uge var rygter om salg af virksomheden. Arendts historik med aktieanbefalinger rækker naturligvis langt længere tilbage end de anbefalinger, der er givet her på sitet. Han har igennem flere arbejdet med købs- og salgsanbefalinger på sit eget site. Peter Arendt forventer, at vi i den kommende tid har nogle gode måneder foran os: "Efter et 2015 karakteriseret ved usikker sidelæns konsolidering - range-trading - i alle de store indeks, forventer jeg at 2016 vil starte stærkt. Specielt for europæiske aktier, set i forhold til amerikanske, eftersom en snarlig rentestigning i USA er i vente, samtidig med at renten forventes at blive holdt lav i Europa. Jeg ser stigende momentum i de tekniske indikatorer for både C20 og DAX lige nu, hvilket meget vel kan få disse indekser i "new highs" først i 2016. Jeg forventer derfor pæne kursstigninger i første kvartal af 2016. Men træerne vokser ikke ind i himlen, ifølge Arendt: "En gang i andet eller tredje kvartal forventer jeg at aktiemarkedet vil være meget overkøbt, og at det opadgående momentum derfor vender og en større ned-korrektion i de store index vil sætte ind. Herefter forventer jeg en længere periode med usikker range-trading. Så pengene mener jeg skal laves først i 2016. Dette er alle vurderinger, som er afgivet på basis af tekniske betragtninger, men man skal have for øje, at teknikken kan blive sat helt ud af spil ved en optrapning af den geopolitiske uro, terror og konflikten mellem Rusland og Tyrkiet. I givet fald vil en ny aktiekrise opstå. Hvis du er interesseret i at komme på kursus med Peter Arendt, så læs mere på daytrader.dk: http://www.daytrader.dk/kurser-i-trading/ [image: 73784_Arendt_performance.jpg]
  • Skattemæssige konsekvenser ved langsigtet opsparing #2

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Hej proinvestor læsere Efter næsten 10 års spekulation i aktier, med et betydeligt tab under krisen og heldigvis pæn gevinst efterfølgende (mest takket Genmab og Vestas), ønsker jeg at benytte en mere holdbar strategi (eller rettere sagt have en strategi). Jeg ønsker at finde den rette strategi der vil føre mig til økonomisk uafhængighed så tidligt som muligt. Bryan startede en tråd om den skattemæssige konsekvens af langsigtet investering http://www.proinvestor.com/boards/66645/Skattemaessige-konsekvenser-ved-langsigtet-opsparing, hvor han sammenlignede det langsigtede afkast af et engangsbeløb, efter skat. Da hovedparten af mine midler blev brugt til køb af andelsbolig, råder jeg ikke over et stort beløb længere, så jeg ønsker derfor at starte en månedlig opsparing som skal investeres løbende. For ca. et år siden blev jeg introduceret til http://earlyretirementextreme.com/, hvor danskeren Jacob Lund Fisker beskriver sin 5 årig rute til økonomisk uafhængighed i USA. Dette kunne han opnå ved at leve for $7.000 om året så hovedparten af indkomsten kunne investeres. Dette synes jeg er lige lovligt for ekstremt men der findes også mere moderate benyttere af metoden, f.eks. http://www.mrmoneymustache.com/2012/01/13/the-shockingly-simple-math-behind-early-retirement/. Hvis vi kigger på Jacob Fiskers tilfælde, så kan man sige at han er økonomisk uafhængig når hans opsparing kan generere $7.000 om året. Jeg har vedlagt et regneark hvor jeg prøver at sammenligne to måder for opnåelse af økonomisk uafhængighed: Man investerer løbende indtil 3-4% af opsparingen dækker alle ens årlige udgifter. Skat bliver først aktuelt når man lever af opsparingen. (Grøn kolonne) Man investerer løbende i udbytteaktier med hensigt på at udbytterne en dag dækker alle ens udgifter. Der betales løbende udbytteskat. (Gul kolonne) Jeg har bygget på et eksempel for et par der sparer kr20.000 om måneden som investeres pr. kvartal i 10 år. Opsparingen vokser med 7% årligt. Det viser sig at når de skal leve ar deres opsparing, ville det ha været en klar fordel hvis de brugte metode 1 (kr 127.000 kontra kr 95.300). I er velkommen til selv at prøve at ændre værdierne i de hvide felter og se hvad i får. Meld gerne tilbage hvis i finder fejl. Til dem der fokuserer på udbytteaktier (som f.eks. http://www.dividendfreedom.com/) kunne jeg godt tænke mig at høre hvilke overvejelser i havde da i valgte denne strategi. Det hotte emne her er selvfølgelig skat. Da pensionsoprettede opsparinger kun må hæves ved pensionsalderen (medmindre man er villig til at betale "bøden"), tager jeg som udgangspunkt at opsparing foretages for frie midler. Er der en smartere måde? 73783_opsparing.xlsx
  • Groupon

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    GessøG
    I mio klubben har der været et par eksperter der uafhængigt af hinanden synes Groupon så spændende ud. Er det nu man skal gå ind i den, muligvis har den bundet og er på vej op?
  • Ændringer i porteføljen

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    A
    I de sidste par dage er der blevet foretaget lidt ændringer i min swing trade portefølje. Jeg er stadig overordnet set positiv på markedet, men da BioPorto og cBrain er steget så kraftigt, meget hurtigt, har jeg taget noget vægt af dem og lagt noget i nogle andre kandidater i stedet. Hvis du vil have et indblik i hvordan min swingtrade portefølje lige nu ser ud og hvad den kommende plan er, så følg med i indlægget her: http://www.egsvang-trading.dk/blog/aendringer-i-portefljen God dag til alle!
  • Analyse på Zealand Pharma d.27/11-2015

9
    0 Votes
    9 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    AKTIEINFO: Zealand Pharma - aktieanalyse den 27-11-2015 Kurs på analysetidspunktet: 149 Anbefaling: Kort sigt: Køb Langt sigt: Køb Aktieinfo fastholder køb på Zealand Pharma fordi: Selskabet besidder en spændende pipeline omkring udvikling af medicin baseret på peptider. GLP-1 produktet Lyxumia er godkendt i over 50 lande og sælges i over 40. Sanofi indsendte i juli ansøgning til de amerikanske sundhedsmyndigheder for dette peptidlægemiddel (lixisenatid; produktnavnet uden for USA er Lyxumia), og ultimo september accepterede myndighederne ansøgningen og indledte dermed den almindeligvis 10 mdr. lange evalueringsproces. En afgørelse ventes derfor i Q3 2016. Royalty indtægterne fra Sanofis salg af Lyxumia er endnu af begrænset størrelse, men en eventuel godkendelse i USA vil kunne føre til en betydelig stigning i salget. Sanofi ventes at indsende ansøgning til sundhedsmyndighederne i USA for kombinationsproduktet LixiLan (enkeltinjektionskombination af Lyxumia med Sanofis Lantus, der er verdens mest udskrevne basal insulin) i indeværende kvartal, hvilket vil udløse en milepælsbetaling på ca. 130 mio. DKK. Efter planen vil ansøgning i Europa ske i Q1 2016. Hvis/når LixiLan godkendes (formentlig ultimo 2016 i USA) vil det reducere risikoen i aktien, ligesom der vil tilfalde selskabet store milepælsbetalinger og fremtidige royalties forøges. Zealand Pharma samarbejder med Helsinn Healthcare om udvikling af lægemidler til behandling mod diarré efter kemobehandling og med Boehringer Ingelheim (stort medicinalselskab) om udvikling af andre peptidbaserede lægemidler. Især samarbejdet med Boehringer Ingelheim rummer et stort potentiale, idet rammen er på over 2 mia. DKK i mulige milepæls-betalinger for hvert af de to samarbejder. Zealand Pharma har besluttet fremover at bringe egne produkter længst muligt frem i processen mod registrering af et nyt lægemiddel. Det øger Upside ved positivt udfald. Omvendt medfører det også stigende udgifter og dermed større risiko, hvis et lægemiddel fejler. Zealand Pharma er inde i en afgørende fase, idet tidshorisonten for fremkomst af afgørende nyheder er kort. Hvis alt lykkes for selskabet, kan aktien derfor være tæt på et "take-off" med mulighed for måske en fordobling af aktiekursen allerede i 2016/17. Det skal dog påpeges, at selv om Zealand Pharma tidsmæssigt er nær datoer for vigtige nyheder, så er en investering i biotek altid behæftet med høj risiko. Risikoforholdet står dog godt mål med Upside potentialet i aktien". Hele analysen kan læse her: http://www.aktieinfo.net/filer/zealand_pharma_27112015.pdf
  • Torm vender stærkt tilbage!

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    zehranZ
    Torm aktien har en speciel plads i mit hjerte pga. de store udsving, som den har taget det sidste år. Nu er kursen stabiliseret efter at kapitalfonden OakTree fik gælden omdannet til aktier. Prisen er nu, som den bør være (selv om noget spekulerer i at den holdes kunstig lav af Oaktree) og dagene hvor vi så store udsving (20-30 %) fra dag til dag er nok ovre. Torm (TORM.CO ) afleverede d. 11.11.2015 (på min fars fødselsdag) Q3 rapport og begge dele blev fejret! Q3 2015 rapporten viste stor fremgang for Torm og en EBITDA der var 8 gange Q3 2014! 8 gange! Det lader vi lige stå et øjeblik. Det er min overbevisning at dette regnskab, er det momentum, som Torm har manglet for at starte en langsigtet optrend. Breakout ud af faldende trend, på 4 gange normal omsætning, det er noget der betyder noget! Interessant at komme med ved et lille fallback, måske i morgen. Det er min overbevisning at dette regnskab, er det momentum, som Torm har manglet for at starte en langsigtet optrend. Hvis du vil se mere omkring: hvordan du skal time din entry i TORM og en ren teknisk vurdering, kan du finde den her: http://www.tradedesk.dk/engine/report.php?stockid=133&stockname=TORM.CO Endvidere har jeg fundet 3 artikler der mener det samme som mig. http://finans.dk/live/investor/ECE8214058/Per-Hansen-Torm-har-gode-udsigter-til-aktiecomeback/?ctxref=fplive http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel/11/126248/artikel.html?hl=YToxOntpOjA7czo0OiJUb3JtIjt9 http://www.euroinvestor.dk/nyheder/2015/11/11/torm-q3-omstrukturering-gav-pote-i-top-og-bund/13254975 [image: 73626_Medterm_TORM.CO.png] [image: 73626_RSI_TORM.CO.png]
  • Swingtrading kandidater 28. november

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Ugen sluttede med et brag da cBrain blev den mest stigende aktie i Danmark med over 12% fredag. Den er nu oppe med ca. 37% siden den blev lagt i porteføljen for ca. 2 uger siden. Fredag var jeg også en smut på Børsen Play for at sankke nye muligheder, og det indlæg kan ses lige her: http://play.borsen.dk/social/56573a3f725ed7540a0c84df Vi fik en snak om Pandora og Bavarian Nordic, som jeg også nævner i den nye analysevideo, der nu ligger klar på hjemmesiden: http://www.egsvang-trading.dk/blog/swing-trading-kandidater-28-november God weekend til alle!
  • Facebook

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    MrEbbeM
    Jeg kunne godt tænke mig at høre folk mening til den aktie. Jeg vil starte med at gøre opmærksom på at jeg selv er i besiddelse af en mindre portion, som i skrivende stund er op med 130% på 16 måneder. Jeg overvejer pt at købe op i den, jeg kan bare på ingen måde finde ud af om jeg skal vente til vi er blevet helt kloge på den FED rente her i dec. For jeg kan ikke gennemskue de reaktioner der kan komme for en virksomhed hvis væsentligste produkt er en platform hvorpå der kan generes reklamer indtægter. Jeg synes der er flere ting der taler for at købe yderliger op, disse vil jeg herunder belyse: Tilvæksten af nye bruger tegner ikke til at stoppe, og der er vækst i bruger på både FB, Instagram, som må betegnes som de væsentligste i deres porteføje af platforme. De har derudover WhatsApp med en hel del brugere også. På Instagram er de begyndt at indføre reklamer. Der er en mindre overvægt at kvindelige bruger på denne platform. Vi ved idag at kvinders indflydelse på husholdningsbudgettet er stærkt stigende, ift. hvis man kigger en generation tilbage. Dette tiltag vil man begynde at kunne se på deres kommende kvartalsregnskab, da reklamer blev indført her i sommers. Instagram har omkring en 400-500 milllioner aktive brugere. Hvis man skeler lidt til de penge de tjener pr bruger så er der pt en forskel på lidt over 10 dollars per bruger imellem USA og Europa. Traditionelt er vi i Europa fem år bagud ift. USA. Så på sigt vil dette tal kunne hæves. Jeg mener dog umiddelbart at der her er en mulighed for at hæve marginerne. De erfaringer de har fra USA bør kunne overføres til EU, da vi som kontinenter minder en del om hinanden. Jeg synes der her ligger et større potentiale, yderligere har deres indtægter været stigende pr bruger. Samtidig har de 1 milliard aktive bruger pr måned pt, hvilket er en en ret meget. På minus siden er at de afregner i US dollars, og da den er stigende ift. alle andre valutaer pt, dette kan påvirke deres indtjening, når de skal tage indtægter hjem på reklamer til USA. Omvendt må vi som danskere kunne glæde os over at Dollaren stiger ift. vores investering som vi ikke skal beskattes af. Økonomer taler om at dollaren skal op i 7,5 dkr pr dollar om et år. Samtidig har FB ikke helt så godt fast i Kina. Ser frem til at jeres holdninger!
  • Analysevideo af swingtrade kandidater

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Så er det igen blevet tid til at kigge på nye muligheder. I denne analysevideo vil jeg gå over nogle af dem vi snakkede om i sidste video, samt nogle helt nye kandidater. Jeg håber du finder det interessant! Aktierne vi i denne video skal se på er følgende: U.S. Silica Holdings ChemoMetec cBrain Exiqon SAS BioPorto Seadrill Se hele analysen her: http://www.egsvang-trading.dk/blog/analysevideo-af-swingtrade-kandidater God fornøjelse! Med venlig hilsen Anders Egsvang Rasmussen Egsvang Trading
  • Cumula Nyemission

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    B
    http://cumula.se/nyemission/ Nogen er har en mening??
  • Skatteoptimering

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Hej alle sammen håber der sidder en der kan hjælpe mig lidt. Jeg vil i år ca tjene omkring 450000 ved mit alm. arbejde. Topskatten begynder jo ved 459200 kr. Mit positive "problem" er at jeg sidder med en gevinst på CFD på ca 450000 i år. CFD beskattes jo som kapitalindkomst og som jeg forstår det så bliver hele gevinsten jo i topskat ( ca 70% skat) Da CFD bliver lagerbeskattet kommer jeg til at betale uanset om jeg sælger eller beholder dem.( såvidt jeg forstår det) Kan man lave en eller anden finte (lovlig selvfølelig) for at undgå så høj en beskatning? Jeg har ikke pensioner af nogen slags andet end gennem mit arbejde. Kan man lave noget med at fradrage ved opretning af en Ratepension eller ophørende livrente eller noget i den dur? Hvis jeg har misforstået noget omkring CFDèr så sig lige til. PÅ forhånd tak Bassemanden.
  • Q&A Zealand Pharma Q3

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    Henrik_Munthe-BrunH
    Vi har idag (13 Nov) gennemført Q&A med Hanne Leth Hillmann fra Zealand Pharma her på Proinvestor. Selve transscriptet fra Q&A sessionen kan ses i vedhæftede PDF. 73616_qa_zealandpharma_2015_11_13.pdf
  • spændende aktier

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    R
    Hej Hvilken aktier troer i er vinderne i 2016 Jeg tænker på hele det nordiske markede , hvilken aktier vil være mega spændende at følge i året der kommer?
  • Investerings forening

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Hej proinvestor, Dette er mit første indlæg, men jeg er med stor glæde på sidelinjen hver dag. Jeg skal hjælpe min mor med at finde en god investeringsforening, hvor der ca. skal investeres omkring 300.000. Kan se at I nævner Majinvest og Fundamental invest. Men giver det mening at gøre det igennem hendes bank? F.eks købe for 100.000 i den ene, samt 100.000 i den anden på børsen? Håber I kan hjælpe mig lidt på vej.