Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• De danske biotek-vindere i 2016

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    LivermoreL
    http://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article8341235.ece
  • Tilfældigstan - Markedet er smartere end du er - eller?

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    IFTA.dkI
    Så fik vi rundet aktieåret 2015 af og at dømme ud fra udviklingen i det/de danske C20 Index, kan vi konstatere, at vi danskere skam er lavet af noget ganske særligt og unikt. Vi er ca. 30% bedre end vores svenske nabo, bedre end tyskerne og har i den grad givet amerikanerne baghjul - hurra for det. Her hos IFTA, er der gjort klart til aktieåret 2016. En handelsplan og strategi er på plads. Der er evalueret på året 2015 - backtestet - og tavlen er visket ren. Vi samler handsken op og opretter en port, der så kan tage konkurrencen op med eksperterne fra Millionærklubben på radio 24/7 - udviklingen kan så løbende følges på Facebook. Setup og handlerne har du som medlem af IFTA mulighed for at følge og se i vores Dropbox. De første 5 handelsemner er fundet og såfremt Setup og handelskriterier opfyldes, vil de blive handlet engang i januar. Se evt. de 5 charts på Facebook: https://www.facebook.com/IftaAps Tilfældigstan - Markedet er smartere end du er - eller? Jeg ved, hvad du tænker: "Fremtidige markedsforhold gør, at mit afkast måske ikke vil være så højt. Men det gør ikke noget, fordi jeg ved, at jeg kan slå markedet." Eller; "Hvis ikke jeg selv vil være i stand til at slå markedet, er jeg sikker på, at jeg kan finde en investeringsfond / børsmægler / finansiel rådgiver, der kan." Lad os, bare for et øjeblik, forestille os, at du bor i et obskurt tropisk land kaldet "Tilfældigstan." Det er på alle måder et vidunderligt sted, frodigt, varmt og rigt på alt, hvad hjertet kan begære, og frem for alt har det high-speed internet adgang. Men det har et alvorligt problem: en hæmningsløs chimpansebefolkning. For at holde chimpanserne glade, indfanges de med jævne mellemrum, iklædes dyre jakkesæt, installeres i luksuriøse kontorer, og de får nu mulighed for at styre landets investeringspuljer. Og da chimpanser er meget jaloux anlagt, har mennesker ikke lov til at administrere penge. Desuden er det et velkendt faktum, at chimpanser elsker at spille dart, og de vælger deres investeringer ved at kaste med dartpile mod avisernes finanssider. Det betyder tre ting for Tilfældigstan: • Over en given periode vil nogle af aberne være heldige og få et højt afkast. • Den historiske udvikling ved at lade en chimpanse udvælge aktier har ingen indflydelse på de fremtidige resultater. Sidste års eller sidste årtis vinder, vil lige så sandsynligt være en taber, som en vinder næste gang. • Det gennemsnitlige resultat for alle chimpanser vil være den samme som markedets, da chimpanser er de eneste, der kan købe og sælge. Alle chimpanser har hver omkring 50% chance for at slå markedet. Der er kun ét problem: De investeringspuljer de forvalter koster Tilfældigstan 2% af aktiverne hvert år. I et givet år er forskellene i præstationerne store nok til, at regningen på de 2% ikke betyder så meget. Men på grund af de 2%, vil odds for at 50% af de spilleglade chimpanser hvert år vil slå markedet, ændre sig til kun omkring 40% af dem. Med tiden vil loven om gennemsnit og renters rente indhente alle - på nær de heldigste chimpanser. Efter 20 år vil kun omkring én ud af ti slå markedet med mere end de 2%, som var de årlige udgifter. Så oddsene for at du vælger en vinder blandt de spilleglade chimpanser er. . . 1 ud af 10. Nå kære læsere - jeg har dårlige nyheder: i de sidste årtier har utallige undersøgelser af de finansielle mirakelmagere og fondsforvaltere haft et entydigt resultat, og det budskab er ganske klart: Velkommen til Tilfældigstan! Det siges, at der kun er to typer af investorer: dem, der ikke ved, hvor markedet er på vej hen, og dem der ikke ved, at de ikke ved det. Men der er en temmelig patetisk tredje type af markedseksperter. Disse meget synlige eksperter og strateger er veltalende, højt betalt, normalt attraktive, og altid godt klædt på. Deres opgave er at overbevise det investerende publikum om, at deres virksomhed kan forudsige de fremtidige markedsbevægelser gennem en omhyggelig analyse af økonomiske, politiske, og fundamentale data. Men ved slutningen af dagen, ved de kun to ting: For det første, som alle andre, aner de ikke, hvor markedet er på vej hen i morgen. Og for det andet, at deres levebrød afhænger af, at de indgyder, at det ved de skam. En kendt forfatter, analytiker, og fondsforvalter, David Dreman*, gennemførte en omhyggelig undersøgelse af udtalelser og kursmål, fra sagkyndige markedsanalytikere og strateger tilbage til 1929 og fandt, at deres forudsigelser missede 77% af tiden. Det er et tilbagevendende tema i næsten alle undersøgelser af "konsensus" eller "ekspert" mål, at tre-fjerdedele af tiden formår de at misse målet. Men, som man siger: "Heller ramme ved siden af, end slet ikke at ramme". *Contrarian Market Strategy: The Psychology of Stock Market Success Må aktieåret 2016 være med dig - Gode hilsner CHjort http://ifta.dk/ https://www.facebook.com/IftaAps/ [image: 73998_Index_Mix_pr._2015.12.31.png] [image: 73998_It___s_a_perfectly_rational_market_____sometimes..png]
  • igen panik på det asiatiske aktiemarked

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Shanghai falder 7%, al handel bliver stoppet.(mulig årsag er den kinesiske centralbank der for 8 gang har nedjusteret værdien på yuan valutaen!) http://plesspost.dk/?p=474
  • Pandora

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    MrEbbeM
    Jeg vil her skrive et kort indlæg om Pandora, og deres mildest talt overraskende offentliggørelse idag. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor man dd offentliggør omsætningstallene. Pandora har imorgen kapitalmarkedsdag, hvorfor offentliggør man ikke tallene der? Dette vil give mere mening. Offentliggør man tallene fordi der ikke er styr på hvem der har adgang til dem, og dermed kan lave insiders, eller er det fordi at man ikke tør gemme på tallene indtil årsregnskabet d. 9 feb. Har de imorgen andet brændstof til aktiekursen som vi som investorer skal hen og forholde os til. Dette her interessant fordi der netop har været problemer fra Pandoras side med kursfølsommeoplysninger til aktiemarkedet fra tidligere som vi alle er bekendt med. Så kan vi altid diskutere om de har handlet korrekt eller ej. Jeg har altid synes at vi har her i DK længe til årsregnskaber, kvartalsregnskaber. Jeg tænker at aluminiumsproducenten Alcoa, som aflægger regnskab kort efter kvartalet er over overstået, så går der typisk 4 uger inden vi kommer igang herhjemme med de store selskaber. Jeg vil følge med interesse om årsagen til at den kommer nu, for hvorfor kommer de så ikke med resten af tallene med det samme? Ville jo være rart og vide hvad overskudsgraden endte med at blive, da råvarerpriserne jo har lavet gennem hele året, og hvordan valuta endeligt har påvirket dem. Kom endelig med jeres input.
  • Et par eksperters bud på en aktie i 2016

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    TeamGarlicT
    Per Hansen, Nordnet: Twitter - make it or break it Peter Garnry, Saxo Bank: brasilianske Gerdau (stål) Michael Borre, Nordea: Carlsberg Otto Friedrichen, Formuepleje: SAP Se mere på http://finans.dk/live/investor/ECE8337411/Her-er-aktierne-som-eksperterne-vil-nærstudere-i-2016/?ref=eblistermest&ctxref=ext SAP har jeg selv overvejet. Gerdau skal der kigges på.
  • Broker til daytrader

8
    0 Votes
    8 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Hej. Har igennem de sidste år brugt min net bank til at handle igennem. Men har valgt at prøve løkken som daytrader for et stykke tid, så vil gerne hører om der er nogle brokers som i kan anbefale som er gode, og har nogle ordentlige værktøj til TA.
  • Peter Warren om 2015 og eksperters bud på fremtiden

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    TeamGarlicT
    Peter Warrens nytårshilsen er god at blive klog på. Han revser eksperters bud på deres forudsigelser. Meget underholdende er opsummeringen af 2015 af Financial Times via deres hedge-fund Hindsight Capital. http://www.peterwarren.no/2015/12/godt-nyttar-til-snasamannen/
  • Første olieeksport fra USA

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "ConocoPhillips will supply the first cargo of U.S. shale oil to be exported since a 40-year ban on such shipments was lifted less than two weeks ago. The cargo will come from wells in the Eagle Ford Shale formation in South Texas, according to a statement by the Houston-based company this week. ConocoPhillips expected the shipment to finish loading at NuStar Energy LP's Corpus Christi, Texas, terminal Thursday. Click Here! The cargo will be sold to merchant trader Vitol Group, which last week announced plans for a separate 600,000-barrel shipment of domestic crude that will load from Enterprise Products Partners LP's Houston terminal during the first week of January. The producer of the oil for the first cargo was not identified. Overseas demand for U.S. crude is expected to remain muted because of a worldwide glut that has pushed oil prices the lowest in more than a decade. A 64 percent surge in American oil production over the past five years driven by technological breakthroughs in shale drilling has compounded an oversupply by OPEC nations, Russia and other producers". http://www.omaha.com/money/first-export-of-u-s-shale-oil-is-setting-sail/article_fd7c69c5-2444-5dc9-a091-7073b158aa05.html
  • Precise Biometrics bryder ud?

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    zehranZ
    Jeg har været inde og kigge på Precise Biometrics[PB], da den har haft en kæmpe stigning i 2015 og aktien, rent teknisk, ser godt ud. Vi befinder os i en symmetrisk triangel, hvor toppene bliver lavere og bundene højere. Hvis PB kan formå at bryde ud af denne formation, kan target ligge i området 8,8 SEK til 9,4 SEK. (44-55% afkast i forhold til den nuværende kurs på 6,10 SEK. Før dette bliver tilfældet, skal PB dog holde sig over 6 i de næste par dage. I fredags handlede PB over den tidligere modstandslinje med 142% volumen af dens 20 dages glidendegennemsnit, og derfor virker det sandsynligt at et breakout kan være/er på vej. Jeg har sat mit system Tradedesk (www.tradedesk.dk) til at overvåge aktien, hvor I kan se en rapport om Precise Biometrics her: http://www.tradedesk.dk/engine/report.php?stockid=137&stockname=PREC.SE Systemet valgte at købe i området omkring 5,2 SEK. Hvis vi ikke bryder igennem opad, skal PB ned i området omkring 4,6-4,7 SEK igen. Jeg afventer og ser morgendagens handel, og køber hvis vi forsætter op. Er der nogen som ved noget om PB? Jeg beskæftiger mig nemlig primært med det tekniske. [image: 74004_PB.jpg]
  • kaos på det asiatiske aktiemarked

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    S
    dårlig PMI indikator samt Saudi-Arabien/Iran konflikt har skabt blodrøde indeks i Asien og det kommer til at ramme os.. læs det hele her: http://plesspost.dk/?p=345 Sirsamuel
  • Et par gode råd til trading året 2016!

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Aktiemarkedet 2016 er nu åbnet, og sikke en åbning. Kina sætter gang i markedet og skubber DAX'en ned med -2.75% ind til videre. Skal du have et par gode råd til hvordan du gør 2016, til et endnu bedre trading år, så læs med i det nye blogindlæg på hjemmesiden: http://www.egsvang-trading.dk/blog/bliv-en-bedre-trader-i-ar-2016-med-disse-rad Med venlig hilsen Anders Egsvang Rasmussen Egsvang Trading
  • Olieaktier? Glem det. Vent til 2020.

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Ja, dette statement kommer nok som et chock for de investorer der ser på en falende graf og så tænker at nu er det da faldet nok, nu bør det snart gå opad. Men lidt mere erfarne investorer ved at det ikke begynder at gå opad før der sker en klar bedring i fundamentalerne. For det globale oliemarked er der stadig tunge skyer. Olieselskaberne har investeret massivt i olie i løbet af nullerne hvor vi har set et massivt boom i olieprisen, dette har ledt os til et scenarie som vi sidder i nu hvor der er alt for meget produktion i forhold til efterspørgsel. Saudi Arabien er her i December kommet med en statement om at de ikke vil reducere i deres produktion da de istedet vil fokusere på at beholde markedsandele. I takt med at olieproduktion bliver mere og mere effektiv, navnligt shale produktion i USA som kan være rentabel helt ned til en oliepris på 45$ vil dette effektivt putte et stort låg på eventuelle lettelses rallyer der skulle være i olieprisen fremover. Dette fordi at så snart olieprisen stiger bare en smule, vil alle de lidende og forgældede olieselskaber straks trykke på knappen på en gang og forhøje udbuddet igen, resulterende i endnu et kollaps i priserne. Det er heller ikke utænkeligt at nye teknologiske fremskridt vil gøre visse amerikanske olieselskaber resilente ved endnu lavere oliepriser fremover. Som mange nok ved har Saudi Arabien en af de mest stabile økonomier i verden samt en meget lav gæld. Med nogle nedskæringer i deres statsbudget vil de kunne overleve ved en lav oliepris i mange år endnu, uden at skulle forgælde sig sønderligt. Meget specialicerede olieservice selskaber (heriblandt offshore drillers) der leverer service til store olieselskabers projekter i offshore sektoren vil fortsat lide i lang tid endnu da de er afhængige af en oliepris over 60$, og hovedparten af disse vil ende med at gå konkurs. Denne proces vil blive katalyseret af en stigende rente i USA hvilket historisk altid resulterer i en højere grad af konkurser da det vil blive dyrere for dem at låne penge, hvis ikke helt umuligt for nogle. Så selv om olieprisen en dag skulle stige i fremtiden vil det være for sent for mange af disse selskaber. De enkelte vindere der klarer sig igennem krisen uden at gå konkurs vil nyde meget godt af opturen og vil komme ud langt stærkere på den anden side. Så for at konkludere ser jeg ikke nogen snarlig bedring i olieprisen, og jeg mener at eventuelle investorer i olieselskaber bør vente med at tage en position da langtids prospekterne ser meget usikre ud selv på nuværende niveauer og der er større risiko for tab end gevinst. Hvis man har en meget lang investeringshorisont kan dette dog være et sted at sætte nogle penge som et spekulativt bet på stigende oliepriser i fremtiden efter 2020. De bedste picks vil forsat være de integrede olieselskaber der også reffinerer petroleum, et marked som stadig genererer en mængde profit. Selv disse kan dog stadig forventes at underperforme det generelle marked nogle år endnu. Især her i vintermånederne hvor efterspørgslen for petroleum falder. Bedste picks for 2016: Chevron Corporation, Exxon Mobil, Anadarko Værste picks for 2016: Seadrill, Fred Olsen Energy ASA, TGS-NOPEC Geophysical Company, Petroleum Geo-Services, Prosafe, Kværner
  • Tesla viser spændende takter

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    H
    I får lige en kandidat fra US-market her, som I kan kigge lidt på i starten af 2016. Det er manges yndling Tesla, som vi skal kigge på. Mange har længe købt ind af Tesla, fordi de kan lide firma, produkter, ledelse osv. Men det hjælper bare ikke meget, hvis der sælges ud hos de store. Men jeg har lige taget et par screenshots for at vise, hvorfor jeg er interesseret i aktien nu. Det første billede er det overordnede billede. Her ses det helt til venstre markeret med en rød pil, hvor den gode optrend starter med at kursen bouncer på de glidende gennemsnit (som jeg snakkede om i videoen i dag). Men det spændende er den potentielle bundformation, den har præsteret siden slutningen af oktober. Her har Tesla lavet højere bunde og toppe, de glidende gennemsnit har lagt sig pænt til en begyndende optrend, og de sidste to uger, har aktien lavet et super lækkert candlestick-setup, som jeg ofte er på udkig efter. På billed 2 kan I se formationen. Vi har (ved den første grønne pil) en stærk bull-candle. De næste 7 dage bruges nu på at sælgerne forsøger at presse prisen ned, men de kan ikke engang tage hele bull-candlet ud. Herefter kommer endnu et stærkt bull-candle, der skyder op fra de glidende gennemsnit. Det er ét af de setups jeg har aller størst succes med at trade både i min swingtrading og min daytrading. Det eneste der irriterer mit øje en smule er de sidste to candles, der har ret høje væger, hvilket fortæller mig, at sælgerne stadig har lidt luft tilbage. Jeg er blevet gjort opmærksom på, at der er en nyhed om en Tesla, der er brændt, som godt kan presse lidt på mandag. Men teknisk er dette et super lækkert setup. Næste alvorlige modstand ligger omkring de 270. Mit SL vil ligge omkring 220-230 alt efter temperament og tidshorisont. Husk selv at gøre hjemmearbejdet og ikke bare køb på baggrund af min analyse. God investeringslyst Hans-Henrik https://www.facebook.com/Markettimerdk-165400380191772/ [image: 73994_Tesla2.jpg] [image: 73994_Tesla1.jpg]
  • kan vi måske forvente lavere skat på aktieafkast?

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    S
    SF's, Pia Olsen Dyhr, har på det seneste fremhævet et ønske, om at hæve aktieafkast skatten fra 42 % til 44 % for dem, som realiserer et større afkast end 50600 kr. Målet med dette er, at skaffe kapital til nærområderne i de kriseramte områder i mellem-østen. Et nobelt ønske, dog med et risikabelt middel. Vi valgte derfor at foreslå en ændring i forslaget, der indebar en ekstra afgift på tobaksvarer, da dette medfører et begrænset effektivitetstab for samfundet. plesspost.dk sendte det nye forslag til Pia Olsen Dyhr, dog uden nogen form for respons. Vi valgte dog ikke at give op og sendte forslaget til den danske skatteminister Karsten Lauritzen, hvorefter der blev sendt svar pr. Email til personalet hos plesspost.dk. I mailen fremgår det blandt andet at en ændring af afgiften, i følge dem, desværre ikke ville medføre ovenstående ønskede provenu. Dette skyldes blandt andet en større illegal grænsehandel, som resultat af forhøjet tobak pris. Endvidere ville forslaget desværre også være i strid med regeringens ønske om skattestop. Der er dog i forlængelse af vækstpakken 2014 blevet nedsat et erhvervsbeskatningsudvalg, der ved udgangen af August skal belyse problemstillingerne ved erhvervs og kapitalbeskatningen, samt komme med forslag til et mere neutralt skattesystem. Vi fik altså hos plesspost.dk ikke vores forslagsændring igennem, dog har vi af ovenstående mail kunne vurdere at Pia Olsen Dyhrs skatteforslag, højst sandsynligt heller ikke bliver realiseret. Regeringen har i sinde at realisere et mere neutralt skattesystem og vi vurderer derfor, at et mere frit marked i fremtiden muligvis vil blive en realitet. I forlængelse af dette forventer vi derfor også hos plesspost.dk, at en forhøjet skat i aktieafkastet ikke vil blive en del af den kommende fremtid, nærmere det modsatte. Læs det hele her: http://plesspost.dk/?p=259 Sirsamuel
  • Questerre Energy ( Québec )

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Godt Nytår til alle Er der nogle herinde som har en mening omkring Questerre, ved hvert fald at Helge tidligere har haft aktien. Men andre må hellere end gerne byde ind også. Der skulle komme en rapport her i Januar omkring mulighederne i Québec, er det overhovedet realistisk at der bliver åbnet op for gas boringer i dette område? Der er ingen tvivl om at aktien bliver handlet utrolig lavt, set i forhold til de værdier der er i selskabet, men sådan er det jo i mange af de små olie/gas selskaber. Og de kan jo sagtens blive endnu mere presset, hvis olien skal længere ned. Det skal lige siges at jeg selv købte nogle, til snit på 1,18 på vores sidste handels dag, da jeg havde en forventning om at nogle sikkert godt kunne bruge et underskud, til modregning i deres andre aktier. Min position kommer nok til at ligge langsigtet, da jeg tror Questerre vil klare den, og jeg tror på en højere olie på længere sigt. Og de har ikke meget gæld, i forhold til mange af de andre små selskaber, og deres produktion er droslet voldsom ned, da de jo ikke kan tjene penge til de nuværende prisser. Håber der er nogle med kendskab til aktien, som har lyst til at byde ind.
  • Norsk analyse på SAS

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    LivermoreL
    http://aksjeanalyser.com/2016/01/01/vil-selge-sas-aksjen-kan-doble-seg/
  • Studie

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    J
    Hej alle på chatten. Vil gerne ind i aktieverden som enten trader og/eller analytiker. Læser en bachelor på sidste semester nu her med planer om kandidat i England efter sommer. Hvor væsentligt anser I ratings mv på det enkelte uni? Og hvilke kurser bør være særligt interessante for mig, tænker I? Håber at høre nærmere
  • Bioinvent tips inför 2016

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    S
    http://www.redeye.se/aktiebloggen/bioinvent-international/bioinvent-2016
  • Nytårs-markeds-video

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Her på årets anden dag får I årets første markedsvideo. Indikatorerne FH-indeks og Hausse-indeks peger lidt i alle retninger. Så videoen tager udgangspunkt i simpel Priceaction og et par glidende gennemsnit.m Sidst i videoen kigger jeg på et par aktier. Den første er SAS, som jeg har været inde i længe. Den anden er Top Danmark, som jeg netop har købt. God investeringslyst til jer alle her i 2016. Hans-Henrik Nielsen https://www.facebook.com/Markettimerdk-165400380191772/ https://www.youtube.com/watch?v=ifjZxjdjdZM
  • Disruptive Technologies - muligheder og farer

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    I min nytårshilsen i går nævnte jeg begrebet "Disruptive technologies". I dag fandt jeg nedenstående artikel på finans.dk, der netop handler om, at danske virksomheder generelt overser den digitale trussel. Når en virksomhed overser en sådan udviklingstrussel, ser man tit, at den mister massive markedsandele meget hurtigt. Med de historiske briller kan vi kigge på Nokia, der for få år siden var den absolut største og vigtigste spiller på Mobiltelefonmarkedet. Men de overså markedet for Smartphones. Microsoft var tæt på at miste grebet helt, idet de undervurderede internettes betydning. Kodak knækkede halsen, da de ikke formåede at finde en omstilling mht. digitale fotos. Og vi kunne fortsætte listen længe. Pt. er Taxabranchen i fuld gang med at skulle finde deres fundament i en ny verden med digitale kunderelationer, hvor Uber har taget føringen. Hvis Taxafirmaerne ikke knækker halsen på Uber, så gør de det formentlig, hvis de ikke begynder at omstille sig til en verden med selvkørende biler, som er på vejene om få år. Mange medicinalvirksomheder kan stå for skud i de kommende 10 år, når medicien baseret på nanoroboter, stamceller og genmanipulation for alvor får deres gennembrud. Produktionsmaterialer vil blive revolutioneret af bl.a. materialet Grafen, som er det nye vidundermateriale i mange nye patenter. Alt dette nævner jeg blot som en fortsættelse af min nytårshilsen for at gøre jer opmærksomme på, at der ligger mange farer og muligheder i markedet. Dagens Investor skal passe på ikke at lægge alle sine midler i virksomheder, der risikerer et massivt skred i kundebasen pga. ny teknologi. Men omvendt skal vi også passe på alle guruerne, der påstår, at de ved præcist, hvilken teknologi, der bliver fremtidens vinder. Der findes tusindvis af små penny-stocks, der er gået på børsen for at finde midler til videre udvikling. Men pas på med at hoppe på alle disse små boblere. For skønt ledelsen ser deres produkt som den eneste fremtidige mulighed, så vil de fleste af disse virksomheder ende som tabere. Jeg vil i løbet af 2016 prøve at finde nogle eksempler til jer på virksomheder, som jeg mener enten har mulighederne for at blive vindere eller tabere i forbindelse med disse "disruptive technologies". God investeringslyst til jer i 2016. Hans-Henrik Nielsen https://www.facebook.com/Markettimerdk-165400380191772/ http://finans.dk/finans/erhverv/ECE8315746/Danske-virksomheder-overser-digital-trussel/?ctxref=fplive