Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• banker i dk, exponering mod lanbrug

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Hejsa har kig på jyske bank og Nordea, hvis man nu skal til at købe lidt ind på forventede rentestigninger , som Nordea anbefaler, men hvilke banker er mon mindst exponeret mod landbrug, nogen der kender en oversigt ? PFT
  • Markedsanalyse fra Dan Zanger

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    LivermoreL
    https://chartpattern.infusionsoft.com/app/hostedEmail/2140429/303107b1a72066f7?inf_contact_key=aa18964443e82573e896d0be183ad3a3b593a327d781fc8872eaf1b72416f0e5
  • apple

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    B
    apple fik store tæsk idag. er der nogen begavede mennesker der har en holdning til om man skal samle op her? ved luk endte vi i knap 98 et fald på næsten 7%. jeg er blandet med den. på den ene side er den et modefænomen på den anden side har de et meget stærkt brand med en stor pengekasse. er i tvivl om potentialet , men overvejer at gå ind i den langsigtet.....
  • DFDS på tilbud inden Q1?

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    zehranZ
    DFDS har leveret fine regnskaber de 3 sidste år og aktiekursen er blevet 3 dobbelt (fra 87 kr. til 267 kr.) pt. ligger aktien i 244,50. Regnskabet for 2015 var et rekordregnskab, men spørgsmålet er om DFDS kan forsætte opad? Lad os først se på de 3 sidste årsregnskaber. Udvalgte nøgletal fra 2013-2015 2015 2014 2013 Omsætning 13.473 12.779 12.097 dkr. mil Vækst % i forhold til sidste år 5,4 5,6 3,4 % EBITDA-Margin % 15,1 11,2 10 % Årets resultat 1.011 434 327 dkr. mil Vækst % i forhold til sidste år 398% -41% Fri pengestrøm fra driften 1.637 329 558 dkr. mil Vækst % i forhold til sidste år 126% 35% Ultimo aktiekurs 267 118,2 87,4 kr Indtjening pr aktie 16,8 7 4,7 P/E 15,9 16,9 18,6 kr Price/Book Value 2,53 1,18 0,76 kilde: http://www.dfdsgroup.com/Investors/Reports/Documents/2015 Annual Report.pdf Det ser rigtig godt ud. Året resultat er blevet drastisk forbedret de 3 sidste år og selv om aktien er steget meget, er P/E ikke steget sammen med aktiens pris, men ligger ca. i samme niveau som de 3 sidste år (faktisk er den blevet faldet). Det betyder at DFDS stadig er attraktivt prissat (under forudsætning af den positive udvikling forsætter). Det er ikke omsætningen, som er steget væsentligt, og den forbedrede indtjeningen skyldes i stedet effektiviseringer i DFDS. Den kristiske investor, vil stille sig spørgende omkring denne effektivisering og om den kan forsætte eller der ikke kan skæres mere? DFDSs regnskab for Q1 nærmer sig d. 12 maj (3 uger til). Det giver os masser af tid til at planlægge en entry i DFDS. Først, lad os se på det ret tekniske billede (se billedet) DFDS er tæt på at bryde ud af en sidevejs bevægelse mellem 230-250 kr. RSI 14 giver os et hint omkring et potentiel breakout er under vejs. Vi er brudt ud af den faldende trend. som aktien har befundet sig i siden den var i 290. Vi har støtte i det 200 dages glidende gennemsnit og er nu brudt op gennem det 50 dages hvilket også er positivt. Se teknisk analyse her: http://www.tradedesk.dk/engine/report.php?stockid=27&stockname=DFDS.CO Performance hos Tradedesk, siden 01.01.2015, har været: 0,2% pr dag, kontra en køb & hold strategi som har givet: 0,3%. Da Køb & hold strategien historisk har været bedre, end at handle rent på candlesticks, som Tradedesks system gør, vælger vi i større grad at se på de øvrige indikatorer, før vi tager en position. Her får DFDS 6 købspoint ud af 8 mulige, hvilket indikerer en optrend. (vi mangler goldencross og har et bearish signal som samlet trækker 2x1 point fra). Tradedesk har tidligere givet 'falske' købssignaler under sidevejsbevægelsen, for bare at blive stoppet ud med et tab. Det skulle vi gerne undgå, ved at vente på bruddet af først nedtrenden og derefter sidevejsbevægelsen. Entry Strategi: Køb i 230 kr (hvis det bliver muligt inden Q1 regnskabet, vi skal bruge lidt markedsuro for dette). Ellers vent på brud op af 250 kr. Den risikovillige/vågne investor, har allerede købt i torsdags, da vi brød ud af nedtrenden og op gennem det 50 dages glidende gennemsnit. Exit Strategi: Sælg ved brud under 225 kr. Target i 280, det kræver dog at rekordbølgen forsætter. Jeg ejer ingen aktier endnu i DFDS, men jeg overvejer at se, hvad jeg kan få fat i inden Q1, d. 12 maj, da jeg satser på forsat forbedrede resultater hos DFDS. Links til tidligere nyheder (fra Euroinvestor) Primært positive nyheder, det undrer mig dog at direktøren valgte at sælge ud midt i februar (det var en uge efter panikken i februar). Måske ved han noget, vi ikke ved (det er mest effektiviseringerne som jeg tænker på?) http://www.euroinvestor.dk/nyheder/2015/11/19/dfds-ceo-tre-aarsager-til-rekordoverskud/13260127 http://www.euroinvestor.dk/nyheder/2016/02/12/dfds-fy-leverer-rekordresultat-og-varsler-ny-vaekst/13308722 http://www.euroinvestor.dk/nyheder/2016/02/15/dfds-seb-anbefaling-loeftes-til-hold-efter-solidt-regnskab/13309888 http://www.euroinvestor.dk/nyheder/2016/02/16/dfds-topchef-saelger-aktier-for-61-mio-kr/13310463 Hvad tænker I omkring DFDS? Kig evt. forbi min blog, den er lidt bedre til at holde formatet end her http://www.blog.tradedesk.dk [image: 74603_dfds.png]
  • Alibaba Group Holding Ltd (BABA) in Talks to Become a Big FI

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    http://www.bidnessetc.com/69190-alibaba-holding-baba-talks-become-a-big-fifa-sponsor-bloomb/
  • Genmab - Kommentar fra Novod fra Nordea

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Nordea/Novod: Genmab and JnJ just announced extremely strong POLLUX ph III topline data for Darzalex in combination with Revlimid and Dexamethasone for relapsed multiple myeloma (2nd line). The data monitoring committee recommends stopping the trial due to overwhelming efficacy. The POLLUX ph III trial is Darzalex+Dex+Revlimid versus Revlimid+Dex alone. The DarzalexRexDex arm significantly improved progression-6free survival over RevDex alone with a Hazard Ratio of 0.37, even better than the 0.39 in the CASTOR ph III trial recently announced. Hence, patients getting DarzalexRevDex saw a 63% reduction in risk of disease progression versus RevDex alone. AND THIS DESPITE VERY strong progression-free survival in the RevDex arm with a median of 18.4 months (normally only around 14 months for RevDex). This is very important we believe. Median PFS for the Darzalex arm has not been reached yet. JnJ is likely to file the combined CASTOR and POLLUX data for FDA and EMA approvals in H2 (as soon as possible). We will see CASTOR data at ASCO in Chicago on 5 and POLLUX data at EHA in Copenhagen on 11 June or 12 June. In our view, the Genmab share should be very strong tomorrow and we clearly remain buyers due to this. This is a major de-risking event and it builds on the evidence that Darzalex can likely become the next backbone therapy in multiple myeloma (ie upside to our 5-6n USD peak sales potential). Chat Conversation End
  • Ny analyse på Exiqongruppens hjemmeside

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Der er nu lagt en ny analyse ind på Exiqongruppens hjemmeside. I kan finde den via dette link http://exiqongruppen.dk/wp-content/uploads/2016/05/Økonomisk-analyse-af-Exiqon-8-maj-16..pdf Venlig hilsen Aya1270, Henningmaria og Morten
  • D/S Norden vender skuden!

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    zehranZ
    Baltic dry indekset nåede bunden midt i februar 2016 i 291, men siden da er det gået opad og nu ligger indekset i 517. Selv om intet (endnu) tyder på en langsigtet vending, er der langt op til næste modstand i 900-1.000. Det er ikke gået ubemærket hen og D/S Norden er steget fra 80 kr. til 97,75 kr. Da Baltic dry indekset, i starten af august 2015 lå i 1.222 var D/S Nordens aktiekurs 180 kr. Såfremt den positive udvikling forsætter indenfor Baltic dry indekset og det kommer i 1.000, kan D/S Norden nå 150 kr. (tidligere kurs ved dette niveau, så et target kunne hedde 140 kr. inden for 6 mdr). Der er dog modstand i 110 kr. og 125 kr. (MA200) som først skal brydes, også skal vi helst undgå den korrektion som ligger og lurer sammen med frygten omkring faldende vækst og Brexit. Rent teknisk ser det godt ud. D/S Norden har lukket over en langsigtet modstandslinje og ligger over sine 10,30 og 50 dages glidende gennemsnit. Jeg synes, at det begynder at se interessant ud og har købt en lille smule i 98.00 i dag. I kan se en dag til dag anbefaling for D/S Norden her: http://www.tradedesk.dk/engine/report.php?stockid=31&stockname=DNORD.CO Hvad har I af forventninger til D/S Norden? [image: 74567_dsnorden.png] [image: 74567_baltic_dry.png] [image: 74567_balticdry.png]
  • Cbrain

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Har købt lidt ind i Cbrain i fredags - Hvorfor ? Efter at aktien tog sig en monster tur fra Oktober 15 (kurs ca 21) til midt Januar 16 (kurs ca 65) er kursen faldet tilbage til området omkring kurs 35. Her er der fremkommet flere signaler der gør at jeg finder den attraktiv set med TA øjne.. 1 - midt februar og sidst Marts har kursen ramt ca 34 kr. - og dannet en dobbelt bund... 2 - ... og i samme sæt op (se grafik) brød kursen ud fra en triangel/kile i kurs 37 og ramte sit mål i kurs 45. 3 - Nu er kursen faldet lidt tilbage og har dannet endnu en triangel/kile , og den brød den ud af i fredags. Her har jeg et kursmål på omkring de 49/50 kr. 4 - Kursen har også fået dannet sig en opadgående trendkanal, som pt. har en bund i ca 38 kr op top i 47 kr. (se grafik) http://invst.ly/1ptp6 Har også lige smidt en risk/reward på - som heller ikke er helt tosset.. Hvis kursen skulle falde tilbage, sælger jeg den først ved brud ned gennem trendkanalen. http://invst.ly/1ptr3 Der er sikkert flere ting jeg har overset/glemt - så kom gerne med din kommentar.
  • PayPal ude med stærkt regnskab

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Indtægterne i PayPal steg 19% til $2.54 milliarder mod et forventet resultat på $2.5 milliarder. Earnings per share steg 28% til 37 cents, som er 2 cents over det forventede resultat. "In many ways this was our best quarter since I joined PayPal," CEO Dan Schulman. I juli 2015 blev der lavet et spinoff fra eBay, som nu betyder at de to fungerer som to forskellige selskaber. PayPal skal derfor nu bevise at de kan klare sig alene uden eBay på sidelinjen. "PayPal processed $81 billion in total payment volume during the first quarter, an increase of 31% excluding the effects of foreign exchange rates. Mobile volume grew 54% to $21 billion. Social payment application Venmo handled $3.2 billion in payments, an increase of 154%." "PayPal ended the quarter with $6.4 billion in cash, giving the company ample resources to repurchase shares or acquire new businesses." Læs highlights og tidligere analyse af PayPal her: http://www.egsvang-trading.dk/blog/paypal-ude-med-staerkt-regnskab [image: 74619_Skaermbillede_2016_04_28_kl._09.24.29.png]
  • Danske Bank

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    T
    Nogen der ved noget om den kæmpekontrakt som Danske Bank har vundet i Sverige ?
  • Bavarian Nordic

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    P
    Hvor stor er chancen for et succesfuld fase 3 forsøg med prostvac? Og bør man evt. sælge sine barvarian nu, og købe igen efter resultaterne og et muligt fald i kursen. Eller ville det være en god ide at købe op i Zealand i stedet?
  • Danske Invest Bioteknologi - 1/3 nede på et år

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    N
    Er der nogen der ved hvorfor hele biotek-sektoren i USA er så hårdt ramt ? Det er jo stort set alle aktier i sektoren derovre som har tabt !! Skyldes det evt. at sektoren var hypet for højt op året før (2014) og nu er kurserne mere i overensstemmelse med firmaernes reelle indtjening ? Findes der web-sites som er gode til at tage temperaturen på den branche 'over there' !!!
  • Fingerprint Cards opdateret analyse

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Efter et par turbulente uger i Fingerprint, har jeg fået en del henvendelser om jeg stadig er inde i den, om jeg har taget profit, lagt til eller hvad mit syn er. Det kommer så nu med denne analyse. Jeg kan godt forstå at folk har været lidt i tvivl om hvad aktien skal, da vi kom rimelig tæt på mit kursmål fra sidste analyse, før den vendte rundt i de 580 ca. Og set i bagspejlet havde det været meget klogere at gå ud der, og gå ind hvis der kom nye købssignaler. Men det er jo altid nemt at sige bagefter. Faktum er at jeg stadig er inde i aktien, og faktisk har lagt til af flere omgange. Det har krævet lidt is i maven efter nogle dage med større fald, men her kommer min begrundelse. Selvom aktien har kørt noget op og ned her i 2016, så holder den altså stadig den opadgående trend, og bliver ved med at give fornuftige kortsigtede købssignaler. Jeg vil skynde mig at sige, at den på lang sigt godt kan være lidt sværere for mig at gøre mig klog på. Men kortsigtet har jeg haft gode erfaringer med at swingtrade i den. I går så vi en stigning på over 5%. Og den stigning gør faktisk at vi igen får nogle stærke købssignaler. Der er god volumen på, og vi har afvist bunden af trendkanalen, som blev skabt med den nye top i 580. Vi har afvist bunden af flere omgange, og den har faktisk gjort det med et af mine yndlings setups, nemlig en helt bestemt 2nd entry long. Læs hele analysen her: http://www.egsvang-trading.dk/blog/fingerprint-cards-fing-b-opdateret-analyse [image: 74661_Skaermbillede_2016_05_12_kl._09.16.43.png]
  • CRISPR

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    P
    Kære alle. Der bliver snakket meget om CRISPR-teknologien, som kan være banebrydende inden for genteknologien og hele "build-a-baby"konceptet. To MIT-forskere gik tidligere på den amr. bør med EDITAS Medicine og i sidste uge blev Intellia Therapeutics Inc. børsnoteret. Jeg er selv gået relativt småt ind i EDITAS. Har I gjort jer nogle tanker? Det er klart - der foreligger pt. intet produkt, så man investerer i personerne bag.
  • Genmab Q&A på Proinvestor

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Henrik_Munthe-BrunH
    Så blev der afholdt endnu en Q&A på Proinvestor med Genmab, her den 11 maj. Du kan se hele transscriptet af chatten i vedhæftede dokument. 74660_qa_genmab_11052016.pdf
  • Har du overvurderet din egen risikovillighed?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Når vi snakker trading, investering og andet i samme branche så er risikostyring og risikovillighed et meget stort emne. Det kan ofte være noget som vi overvurderer, da vi tror vi er mere risikovillige end vi rent faktisk er. Læs med i indlægget her, hvis du er interesseret i at vide hvorfor det er sådan og hvad man skal tage stilling til. "Expect the unexpected" - Ray Dalio Når hver enkelt af os vurderer vores personlige risikovillighed, så kan man mange gange have tendensen til at overvurdere den i gode perioder. Det er ikke noget vi rigtig gider, eller behøver at tage stilling til når markedet går op, eller når vi tjener penge. Det bliver dog et problem når det hele vender, og kontoen begynder at trække i den modsatte retning. Det er først her vores risikovillighed kommer i spil, og det er først her vi mærker det på egen krop. I går holdte vi vores anden afdeling af vores 6 måneders daytrading kursus i Aarhus. Her snakkede vi igen lidt omkring risikostyring og risikovillighed. Menneskelig natur er at jagte det, som går godt. Vi har det med at tro at gode ting vil løbe forevigt og dårlige scenarier vil stå på for evigt. Det er ren menneskelig natur, og det kan vi se ved bare at tage et kig på aktiemarkedet. Det er også det som ødelægger det for mange investorer og tradere. Vi får simpelthen lagt til handler og taget handler alt for sent i markedets retning. ​ "More money went into the market in the first quarter of 2000 which turned out to be the top of the internet bubble then ever before" "Then by the third quarter of 2002, when the market was way down, the money came pouring out" ​- Burton Malkiel Som Burton Malkiel beskriver det heroppe, så er det ikke altid at vores egne instinkter er de bedste til at investere med. Af ren menneskelig natur, så er vi meget dårlige til at vurdere vores egen risikovillighed i gode tider. Vi kan se på markedet at folk købte op med arme og ben på toppen i 2000 og igen på toppen i 2008. Der har aldrig været større volumen i markedet. Lige så snart markedet begyndte at falde, så kom de samme penge ud af markedet igen næsten nøjagtigt på bunden begge gange. Folk overvurderer deres risikovillighed imens markedet går op, og glemmer at det altså ikke vil fortsætte forevigt. Når markedet så er faldet 40-50% imod dom så kan de ikke klare det mere, og de hiver deres penge ud. Denne menneskelige adfærd er den der ødelægger det for rigtig mange investorer. Peter Lynch drev Magellan fonden i USA i mellem 1977 og 1990. I den tid havde fonden et årligt afkast på hele 29%. Ret imponerende. Den gennemsnitlige investor i fonden havde et negativt afkast. Hvorfor mon? Havde man bare holdt fast i sine penge i de 13 år hvor Peter Lynch drev Magellan fonden, så havde man haft et helt fantastisk afkast. Men det gjorde gennemsnittet altså ikke. Hvorfor gjorde de så ikke det? Det gjorde de ikke fordi at der var store udsving i fonden, nøjagtigt som imellem 2000 og 2002 som Burton Malkiel beskrev det. Det store afkast resulterede altså også i store udsving. Af menneskelige natur, så gik gennemsnittet ud når fonden faldt, og kom først ind igen når den var på toppen. Derfor havde gennemsnittet et negativt afkast. de kunne ikke klare de udsving der var. De havde overvurderet deres en risikovillighed og havde glemt at overveje at når det går går godt op ad, kan det gå tilsvarende dårligt nedad. Dette er rigtig vigtigt som investor, hele tiden at være klar over den risiko man tager i markedet. Som Ray Dalio siger "Expect the unexpected". Forvent at du på et eller andet tidspunkt tager fejl. Forvent at markedet på et eller andet tidspunkt vil køre stærkt imod dig, og forvent at det vil ske oftere end du trot. Kan du holde til det, eller har du overvurderet din egen risikovillighed? "The biggest myth in investment, This Time it will be different" - Ray Dalio Det som alle af de største investorer i verden har tilfælles, det er at de ved de på et eller andet tidspunkt tager grueligt fejl. Jeg har læst forskellige bøger og artikler med folk som Warren Buffett, Ray Dalio, David Swensen, Burton Malkiel, Paul Tuder Jones og mange andre. De siger alle sammen, at de ve de på et eller andet tidspunkt vil fejle voldsomt, og det handler om at beskytte sig selv og sine penge. For at det ikke ødelægger dem fuldstændig så sikrer de sig imod deres menneskelige adfærd og bl.a. hedger, spreder deres investeringer og meget mere.Det modsatte af hvad de fleste af os private tradere og investorer tænker. Det kan for eksempel være rigtig fedt at have hele sit depot i en Fingerprint, når den bare stiger flere tusinde procent på et år. Men husk, at det kan og vil gå i den modsatte retning. Beskyt din portefølje og vær sikker på at du har vurderet din egen risikovillighed. Så du ikke bliver en del af mængden, som får timet deres entry og exit i markedet helt forkert og bliver skræmt ud i dårlige tider. ​ Egsvang Trading www.egsvang-trading.dk [image: 74659_Skaermbillede_2016_05_11_kl._16.37.20.png]
  • ChemoMetec Q3

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    zehranZ
    "Virksomheden ChemoMetec udvikler, producerer og sælger analyseudstyr, som anvendes til tælling og analyse af celler i forskellige væsker. Den patentbeskyttede teknologiplatform er unik, og ChemoMetecs analyseinstrumenter henvender sig til forskellige markedssegmenter, blandt andet inden for farma, biotek og fødevareindustrien" Læs årsrapporten her: http://chemometec.com/wp-content/uploads/2015/09/CM_aarsrapport_2014-15.pdf Læs Nyhedsflow fra ChemoMetec her: http://www.euroinvestor.dk/boerser/nasdaq-omx-copenhagen/chemometec-a-s/604647/nyheder Casen - kan ChemoMetec overraske positivt igen, igen, igen, igen, igen? eller er det slut? "ChemoMetec har opjusteret forventningerne fire gange i det forløbne år, hvor omsætningen steg med 35%. ChemoMetec forventede i 2015/16 en omsætning i niveauet DKK 65-70 mio. og et driftsresultat (EBITDA) i niveauet DKK 10-13 mio." Det er et resultat på linje med 2014/15, hvor omsætningen var 61 millioner. Altså var vækst forventningerne 'konservative 'i forhold til hvad vi tidligere så af faktisk vækst. Der kom en opjustering i oktober 2015: Omsætningen i 1. halvår 2015/16 blev DKK 42,4 mio., hvilket er en stigning på 50% i forhold til samme periode sidste år. Hovedfokus på videreudvikling af den direkte salgsorganisation i Tyskland og USA. Salget af analyseinstrumenter steg i perioden med 50%, mens omsætningen af forbrugsvarer steg med 34%. Salget af selskabets nyeste produkter, NucleoCounter NC-200, NC-250 og NC-3000, er vokset 72%, mens salget af den ældre NucleoCounter NC-100 er nogenlunde uændret. Resultatet af primær drift, EBITDA, voksede i perioden med 94% fra DKK 7,0 mio. til DKK 13,6 mio. EBIT voksede i perioden med 136% fra DKK 4,3 mio. til DKK 10,1 mio. Selskabets egenkapital var DKK 53,5 mio. pr. 31. december 2015, ekskl. beholdning af egne aktier på nominelt DKK 1.732.500. ChemoMetec opjusterer forventningerne til en omsætning i intervallet DKK 78-82 mio. og et driftsresultat (EBITDA) i niveauet DKK 19-25 mio. Spørgsmålet er hvordan det er gået i Q3? Er aktien er blevet for dyr og ender som en kæmpe skuffelse? (ChemoMetec har fordoblet EBITDA og lagt knap 50% til omsætningen dvs. de forventer at det næste halve år er en gentagelse af det sidste) Eller kan ChemoMetec forsætte sin eksplosive vækst? (Det bliver vi klogere på fredag d. 13 maj) Lad os se nærmere på det tekniske billede. http://www.tradedesk.dk/engine/report.php?stockid=18&stockname=CHEMM.CO Hvad siger Tradedesk? Aktien ligger i indeks 370 (dvs. 270% afkast hos Tradedesk siden 01.01.2015 på 169 dage ~ 1,6% om dagen). Et afkast i denne størrelses orden gør mig altid meget interesseret. Derfor er ChemoMetec altid en aktie som jeg holder øje med. Med en mulig kurstrigger her d.13 maj, er det med udgangspunkt i historikken en god ide at følge Tradedesks anbefalinger på ChemoMetec. Jeg indrømmer at være lidt forblændet over tidligere performance. Er der muligheder i ChemoMetec? Det ser ikke sådan ud endnu, men regnskabet kommer snart. Aktien har ligget fladt / svagt faldende siden februar og ligger stadig i en faldende trend. I dag så vi det første tidlige tegn, på det som kan blive et trendskifte, da aktien gik i køb. Men skiftet i trend er stadig svagt og aktien bevæger sig sidevejs og kan lige så nemt forsætte med at falde. Bullish signal + køb (2 / 2 point) - Positivt. RSI 14 er lige brudt op igennem RSI -MA9 (moving average 9 dage) Hvilket kan være et hint om et tidligt skifte i trend - Positivt RSI 14 under 50 - Negativt. 1 / 2 point ChemoMetec ligger under alle glidende gennemsnit (10, 30, 50 dages) hvilket er negativt - 0 / 3 point. Deathcross er etableret - Negativt - 0 / 1 point 3 Strategier for entry i Chemometec: Den risikovillige investor (som gerne vil gamble på regnskabet) har købt i dag, med et stoploss i 35. Den velovervejede investor afventer at Chemometec lukker over 37 og brudt af den faldende trend. Herefter vil stoplosset blive sat, så der sælges ved en tilbagevending ind i den faldende trend f.eks. 36. Den forsigtige investor afventer og springer regnskabet over (det er jo fredag d.13) Hvad tænker I omkring ChemoMetec? [image: 74658_Medterm_CHEMM.CO.gif]
  • Cashe ud?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    L
    Hej alle Jeg tillader mig at dele nogle tanker med jer. Vi har haft et historisk langt stigende marked siden 08/09 (se vedhæftning vix max) Af grafen fremgår det, at aktiepriserne isoleret set er historisk høje. Jeg mener at dette skyldes en kombination af historisk lave renter og QE. Det er dog ikke kun aktier der har nydt godt af dette, se bare på vores eget boligmarked (I byerne). Mit perspektiv: Ser jeg på S&P P/E og Schillers P/E, synes jeg ikke der er nogen alarmer der ringer. Selvom aktieprisere er høje, da de ikke er højt værdiansat (se vedhæftning "Shiller PE" og "S&P PE"). Jeg bemærker ud fra grafterne, at det er ekstremt svært at sige hvornår vi er i et bear/bull marked, hvor lange disse vil være etc. etc. etc.Ingen kan sige hvor lang tid det vil fortsætte med at gå op eller hvornår det ender. Vi kan kun gætte - dårligt. Men man kan jo godt spørge sig selv, hvad skal drive væksten i aktierne fremadrettet? Vi ved, at ECB og Japan fortsat kører QE. Den mængde af penge som de skyder ud i systemet, er begrænset, sammenholdt med den QE der er kørt globalt siden 09. Jeg tror derfor ikke at dette vil drive nogen særlig forøgelse af aktiepriserne. Renterne er historisk lave og jeg tror (ligesom alle andre), at FED vil hæve deres renter i løbet af i år (der vil nok gå lidt længere tid før ECB kommer med - de kører jo også forsat QE). Rentestigningerne vil nok også kun påvirke aktiepriserne i mindre grad. En kvart eller en halv procent, tror jeg, kun vil give nogle mindre skvulp. Ingen vækst. GDP væksten, generelt, synes jeg ikke indikerer, at der er kommet gang eller er ved at komme gang i maskineriet igen. Tvært imod. Mange lande nedjusterer deres vækstskøn løbende, herunder Danmark. Her ser jeg heller ikke det store potentiale, ift. at drive aktiepriserne. Inflation kan tage lidt luft ud af aktiepriserne, men vi får næppe hyperinflation i Europa eller USA. Kredit? Ja, det kan vel godt være. Jeg har faktisk ingen information på hvordan gældssætningen i EU og USA ser ud kontra GDP. Mener at have læst at Kina har tilstande der ligner den vestlige verden lige inden krisen. SÅ KÆRE INVESTORER! Selvom vi har høje aktierpiser, mener jeg ikke de er faretruende høje - endnu. På den anden side kan jeg heller ikke se hvad der skal drive aktiepriserne højere? Så hvad siger I - er det tid til at cashe ud? Ps. Døgnfluen af et Brexit er undladt med vilje. [image: 74657_PE_SogP.JPG] [image: 74657_Shiller_PE.JPG] [image: 74657_vix_max.JPG]
  • Town Sports International Holdings, Inc. (CLUB)

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    SimonFrandsenS
    Town Sports International Holdings, Inc. (CLUB) Town Sports er den tredje største fitness center operatør I USA målt på centre med 155 og 3 i Schweiz og ca. 550.000 medlemmer de har et stærkt brand og har drevet fitness centre i over 39 år. TS vælger typisk enten at overtage veletablerede centre med overskud eller bygge selv, de har på ingen måde ekspansions vanvid og de vælger typisk nogle store byer som de går massivt ind i med mange centre og udnytter de fordele til stordrift. Town Sports har fornyligt startet et sub brand BFX Studios som er et mere eksklusivt spinoff så at sige med lækre faciliteter i skønne omgivelser og personlige trænere som står klar. De er placeret i "velhaver" områder og blevet taget vel imod. Inden for 2 år er ca. 96 % af nystartede fitness centre som ikke er drevet af en kæde enten gået konkurs eller overtaget af en konkurrent. Konkurrence og lave marginer Konkurrence, konkurrence og konkurrence. Der vil altid være behov for fitness centre og med en lang historie tror jeg Town Sports kan ride stormen af her i en hård periode. De har vist de kan navigere i et presset marked uden at gå i panik og investere over evner. Et stærkt "lokalt" brand med fokus på helse og livstil. Flere fitness operatører vil bukke under Jeg har et kursmål på 9.93$ den ligger Pt. 3.33$. Det er ikke en aktie man skal ligge under puden man skal holde lidt øje med den, skulle de nye investeringer i BFX Studios ikke gå efter planen vil der nok i 2018/19 komme en aktieemission hvor man skal træffe et valg. Disclamer: Jeg ejer aktier Towns sports (Club). Jeg tror den hårde konkurrence vil gavne TS nu og fremad og det vil starte en stille og rolig opgående trend i kursen her i 2016/17 Riskoprofil: Middel til høj