Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Teknisk analyse af valuta

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    M
    hejsa, Er der nogen herinde der kan anbefale/kender en gratis udgiver af teknisk analyse hvor man kan analysere valutaer? (Som fx. metastock, men det skal bare vare gratis)
  • Hjælp til FA... og anbefaling... tror jeg.

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Den her aktie er eksploderet. Jeg har haft den længe og den er steget vildt meget den sidste tid. På trods af det er handlen rigtig stærk med store købere, som ikke er Nordnet og Avanza, den sidste uge. Casen er kort fortalt et selskab, som laver og publicerer online free to play spil. De målretter sig kvinder over 35. Deres marked vokser ca. 20% om året. Deres toplinie er eksploderet opad det sidste år. Udgifterne består af et fast andel af overskud til fx. Itunes og en fast del til ejeren af de spil de ikke selv har produceret. Herudover markedsføringsomkostninger. Samt administrations- og udviklingsomkostninger. Toplinjen i 3. kvartal var 126 mio. 69 mio var til itunes og spilejere (dvs. 54%) 21,5 mio var markedsføring. 22,7 var operational cost. EBIT 13,1. EPS 1,24. I 4. kvartal var toplinjen 184 mio. 54% i fees er 99 mio. Lad os sige 30 mio i markedføring (jeg aner det ikke) og 25 mio i operational cost. Så er EBIT 30 mio!!!! EPS ca 3. Hvis omsætningen bare vokser med markedet så ender EPS næste år på 14-16 SEK. PE på 20 giver så kurs 280-320. Kursen er idag 158. Jeg tror der er en god chance for vækst godt over 20% og at aktien vil handles til PE noget over 20. Det virker så psykologisk vanvittigt at skulle opfatte en aktie som er steget 300% på et år som billig. Men den virker vildt billig... Er der nogen der kan hjælpe mig? Regner jeg rigtigt, hvad tænker i? Her er link til Q3 http://www.g5e.com/documents/2016/G5E_Q3_16_EN.pdf Mvh Mads
  • Intel rekord omsætning igen

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    OccamO
    Pæn indtjening og pænt forecast. Ved kurs 38 er PE 17,9. Forecast omfatter også EPS = 2,53. Ved kurs 38 giver det en forward PE = 15. Nøgletal. Først omsætning (i mia USD) og så EPS (i cent): 2011q1 12,8 59 2011q2 13,0 54 2011q3 14,2 65 2011q4 13,9 64 2012q1 12,9 53 2012q2 13,5 54 2012q3 13,5 58 2012q4 13,5 48 2013q1 12,6 40 2013q2 12,8 39 2013q3 13,5 58 2013q4 13,8 51 2014q1 12,8 38 2014q2 13,8 55 2014q3 14,6 66 2014q4 14,7 74 2015q1 12.8 41 2015q2 13.2 55 2015q3 14,5 64 2015q4 14,9 74 2016q1 13.7 42 2016q2 13.5 27 2016q3 15,8 69 2016q4 16,4 73
  • Nets

8
    0 Votes
    8 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Skuffende start hvor stort set alle er negativ aktien. Spørgsmålet er om den kan komme igen indenfor 2 år??
  • Lufthavne

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Jeg kunne godt tænke mig at købe nogle aktier i Københavns lufthavn. Men synes P/E (35)og P/S (10) virker meget høje. Så i stedet for har jeg kigget på Frankfurt lufthavn her er P/E kun (20) og P/S (2). Hvorfor er der den store forskel? Er Frankfurt så meget mere risikabelt? Eller ligger der noget andet til grund?
  • En momentum model med et afkast på 9947% på 15,5 år

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Skribenten "ROI - David Mygind"har konstrueret en momentum model der giver et (næsten) risikofrit afkast på 9947% over 15,5 år frem til 31/12-2015. Han anbefaler, at folk med interesse i teknisk analyse og hele debatten om effektive markeder læser afhandlingen: https://drive.google.com/file/d/0B1ngzzQZWZL9MTVqSFFOUUI1RzQ/view
  • Investor forbillede Helge Larsen

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Først og fremmest vil jeg gerne TAKKE DIG Helge Larsen for det kæmpe stykke arbejde du ligger i at orienterer os mindre rutinerede/ihærdige investorer om de selskaber du har fokus på. Jeg tager virkelig hatten af for at du stiller op i diverse medier og kommer med dine analyser og tanker når det er så meget nemmere at leve det stille gode liv. (især når du svines til for at laks falder 3% fra toppen) Jeg følger en del med på Proinvestor især chatten, og også i mindre grad på Facebook. (konens konto. Har overvejet at oprette en konto selv men vil nok kun bruge den til aktiesnak, og måske vil det se ud som en falsk konto? Har ikke forstand på det.) Jeg hører alle afsnit af millionærklubben, on demant oftest, og hver gang du Helge er i studiet er jeg altid ekstra lyttende. Jeg syntes næsten altid millionærklubben ender med at give alt for lidt taletid til gæsten, for i stedet at snakke om det generelle marked i sekundet og lignende, altså ligesom at sige hvordan vejret er lige nu i vejrudsigten, jeg vil hellere hører om forventningerne til fremtiden i stedet for om indekset er en halv % oppe eller nede. Jeg har også set en hel del af Hans Henriks ugevideoer førhen, men de er set med tekniske briller og ofte på kortere sigt end mit og vist også dit fokus. Jeg har tænkt over hvad der kunne gavne min investering og har derfor følgende forslag: Jeg syntes det kunne være virkeligt brugbart hvis du ville lave en uge eller måneds video (eller lydfil) hvor du kom detaljeret ind på de selskaber/sektorer du følger (måske et af gangen) fortæller om dit syn på casen og om hvad du holder øje med. Jeg tror det vil være med til at give mere is i maven til os mindre garvede, at få fortalt casen af en erfaren investor som oven i købet ligger sine porteføljer ud i offentligheden. Jeg ved det er et stort stykke arbejde at lave den slags i din i forvejen travle hverdag, og forventer heller ikke at det skal være gratis tilgængeligt. Præcis hvordan økonomien skal skrues sammen så det også giver mening for dig ved jeg ikke, men måske noget i retning af at det kan ses af +medlemmer på proinvestor? Personligt er jeg rigtigt glad for lydbøger og millionærklubben frem for læsning, da jeg så kan suge viden til mig mens jeg arbejder, og på den måde lave 2 ting på en gang. Jeg er helt klar over at det vil kræve noget tid og kræfter, og det er helt forståeligt hvis der ikke er plads til endnu mere i kalenderen. Men hvis man ikke lufter ideen sker der i hvert ikke noget. Tak for et godt forum.
  • Q&A med Nordea Market om Bull- og Bearcertifikater

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Q&A historik fra d. 19. januar 2017 med Morten Melander fra Nordea Market. http://www.proinvestor.com/chathistory/-79/nordea-market-qa-19th-of-january-2017
  • Beskæftigelses situationen i USA

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    N
    Har set lidt på beskæftigelses situationen i USA og den har været stigende siden recessionen i 2009 = arbejdsløsheden faldende. Men der er nu indikationer på at det vil ændre sig i løbet af de næste 12 måneder. Det har ikke noget at gøre med Trump, det vil ske uanset hvem der blev præsident. http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=%24%24EMPLOY&p=M&b=5&g=0&id=p91086935908&a=500081229&r=1484685523223&cmd=print mvh. Niels.
  • Tesla

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    N
    Er der nogen med kendskab og holdninger til tesla i 2017? Jeg købte 5000 for et par år siden og har måttet sælge 660 stk pga palskat. Kan man evt købe tesla gange 2 til ratepension.
  • Laks m.m.

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Først en stor tak til Helge for sit og grundige arbejde på dette område. Jeg selv startede i Laks for nogle år siden og har siden suppleret op. Ikke fordi jeg havde større indsigt men fordi jeg var på jagt efter firmaer i fødemiddelbranchen. Og dem er der ikke mange af - måske Nestle, Unilever o.a. og så nogle kyllingeslagterier. Men vi bliver flere mennesker på kloden, flere mennesker der tjener mere og de skal allesammen have noget at spise. Og laksesektoren er uniq - der er stort set ingen mulighed for at øge produktionen og efterspørgslen bare stiger og stiger. Så det er stort set bare at sætte sig roligt tilbage og nyde at kurserne næsten kun kender en vej. Sygdom ? Javist- en ikke ringe risiko, men det vil bare få den samlede mængde biomasse til at falde og dermed øgede priser hos de raske. Så sørg for at have et rimeligt sortiment af laksevirksomheder. Mange er bekymrede for Novo - det er jeg slet ikke! For uanset hvad mr. Trumph mener er behovet for insulin i USA stigende ligesom i resten af verden. Der raser en fedmeepidemi som nu er ved at brede sig til Indien og Asien så markedet bliver automatisk større dag for dag og der er relativt få insulinproducenter på markedet. Jeg sidder netop lige nu på et US- hotel og jeg kan garantere jer for at der er fedmeepidemi og dermed et næsten umætteligt behov for insulin. Men indtil videre holder jeg mig hovedsagelig til laks og nogle af de firmaer der servicerer dem.
  • Msg Life AG

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    investor1989I
    Vi har over det sidste halve år købt en stor position i det tyske selskab msg.life og ejer i dag tæt på 0,5 % af hele firmaet. I det følgende er en beskrivelse af, hvorfor vi har valgt at foretage vores investering, og kan følge som inspiration til andre investorer der ikke følger det tyske small- og midcap marked. Selskabet hedder msg.life og handles på xetra børsen under tickeren "MSGL". Hos nogle brokere, eksempelvis Nordnet, handles aktien under navnet COR+FJA AG O.N. som er det tidligere navn, før de foretog en navneændring sidste år. Vi vil anbefale at læse nedenstående analyse på hjemmesiden, herunder grundigt at læse vores disclaimer omkring risikoen: http://www.symmetry.dk/2016/10/08/msg-life-kursmaal-45-eur/ Hvad laver msg.life ? Msg sælger software til livsforsikringsselskaber i primært tysktalende lande (Tyskland, Østrig og Schweiz), men har de seneste år ekspanderet til øvrige europæiske lande og samtidig opbygget en stor og profitabel US forretning. Selskabets US forretning henvender sig, udover til deres kernekunder indenfor livsforsikringsselskaber også til sundhedsforsikringsselskaber, da dette er et vækstmarked i USA. En af de grundlæggende årsager til at vi godt kan lide msg, udover den voldsomt billige prisfastsættelse, er at deres produkt fungerer som kritisk infrastruktur hos livsforsikringsselskaber. Vores due diligence viser, at livsforsikringsselskaber historisk har anvendt en fragmenteret software fra forskellige leverandører som har suppleret hinanden indenfor Front end, back office, skat, regnskab, salg, rapportering mv. msg har udviklet en bred portefølje af produkter der dækker alle de behov et livsforsikringsselskab har til deres software. De kan derfor levere en stærk og helstøbt løsning med support og servicekontrakter på hele softwaren. Hvad kan vi lide ved msg? Vi investerer i selskaber med en stærkt beskyttet forretning, hvor de har konkurrencemæssige fordele overfor deres konkurrenter mv. Msg har en markedsandel på over 50 % i de tysktalende lande. Dette gør at de har en høj indtjening her, som de kan bruge på at udvikle deres produkter og sælge og ekspandere til andre europæiske lande. Selskabet var igennem en turn around fra 2012 til 2013 og har fra 2014 og frem vist nogle meget stærke regnskaber og et godt momentum. Vi mener slet ikke aktiemarkedet har belønnet selskabet herfor. Som selskabets ledelse fortalte os da vi researche dem: "Vi har ikke mistet en eneste kunde siden 2012 hvor ledelse tiltrådte". Dette vidner for os om, en ekstrem stabilitet i forretningen og en glad kundebase. Det vidner også om, at selskabets produkt er kritisk infrastruktur hos kunderne og noget som de ikke blot skifter ud løbende, da det har en meget høj replacement cost. Samtidig vokser msg forholdvis hurtigt ved at hente nye kunder. Denne vækst ser ud til at accelerere pt. med en meget høj vækst ÅTD i H1 2016 med en del nye kunder. Når selskabet ikke mister eksisterende kunder, men løbende får flere kunder er det en perfekt vækstformel. En anden fordel er, at når msg får en ny kunde starter de oftest med at delimplementere msg software på dele af deres system og så løbende opgraderer resten over årene. Dette gør at når msg får en ny kunde ind har de meget god omsætningsvækst i flere år frem fordi det jf. selskabet selv tager 3-5 år fra de får en ny kunde til at denne kunde har implementeret hele msg software. Og efter denne årrække er der ofte udviklet ny software som de skal have implementeret. Da kunderne både betaler for 1) implementering 2) årlige licenser for softwaren 3) serviceomkostninger har msg en stabilt og voksende recurring revenue så længe de ikke mister kunder og løbende får nye til. Værdiansættelse Den klart vigtigste grund til at vi er positive på msg er den voldsomt lave værdiansættelse. Hvis man ser på et selskab som er peer til msg, et andet tysk softwarefirma kaldet adesso handles denne til en P/E på 25. Ser jeg på danske selskaber som Columbus, RTX og Simcorp handles disse også til 20-30 i P/E. Msg forventer at tjene ca. 8-9 mio. på bundlinjen i 2016 og ca. 11 mio. i 2017. Selskabets markedsværdi pt. er omkring 90 mio. kr. Selskabet handles dermed til en P/E på 10 gange 2016 indtjeningen og 8 gange 2017 indtjeningen. Det mener vi er alt for billigt. Men det stopper ikke her. Selskabet har en kontantbeholdning på ca. 22,5 mio. Euro og et skatteaktiv på 14 mio. Euro. Regner man således P/E på enterprise value som er 90 - 22,5 - 14,0 = 53,5 mio. kr. er P/E for 2016 på kun 5,9 og for 2017 kun 4,9. Det mener vi simpelthen er for billigt for et kvalitetsselskab som msg. Disclaimer: Symmetry Holding ApS ejer aktier i msg.life - vi henviser til disclaimeren i analysen af selskabet på vores hjemmeside.
  • Et frimærke kan vokse - blive til en fodboldbane

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Vi er i biotech - og alle her ved at et dårligt resultat kan føre til katastrofe. Men - oppe i Norge er PCI Biotech i gang med et fantastisk kurshop og jeg tror det kan fortsætte en god tid endnu. Det specielle er at aktien er steget flere hundrede procent efter at de har meddelt at de vil gennemføre en ganske stor (relativt) kapitaludvidelse hvor vi normalt ser at emisjoner er gift for kursudviklingen. Jeg er hooked på dette selskab men ikke fagmand og derfor vil jeg ikke forsøge at fortælle denne historien - me se selskabets seneste investor præsentation. Du er ond mod dig selv hvis du ikke gør et forsøg på at forstå perspektivet i dette.
  • Laks.

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    V
    Hej herinde.. Jeg tror at det er imorgen at jeg køber mig ind i Marine og Bakka , har allerede Lerøy og Grieg , men tror at der er upside i de andre to..... Hvad er meningen om det ellers ? Valsted.....
  • til Helge Larsen/laks

15
    0 Votes
    15 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Undskyld Helge Larsen, men jeg undre mig over, at du deltager meget lidt under debatten laks, mens det går ret dårligt med kursen, og for noget siden sagde du i radio24/7 (mener jeg), at laksekursen nok var noget højden og forinden havde du også solgt nogle lakseaktier, men meningen her er vel egentlig at vi anbefaler andre at sælge/købe - det gælder vel også dig Helge Larsen.... Eks. vis har jeg heller ikke set du har deltaget i debatten mens Grieg har problemer og det er jo dig der har den største indsigt - trods alt.......
  • Fingerprint bryder nedtrenden - hvad nu?

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    zehranZ
    Fingerprint cards var sidste års helt store raket, men har været en kedelig fornøjelse i år. Aktien har lagt i en faldende trendkanal, siden september og er faldet fra 115 til 80 kr. I løbet af denne uge er Fingerprint steget fra 81 kr til 87 kr, og er derved ude af den faldende trendkanal. De tekniske indikatorer MACD og RSI ser også positive ud. Aktien ligger ved modstand i dag ved 87 kr, og måske vender aktien igen nedad her. Såfremt aktien falder tilbage igen, er der støtte i omkring de 75-80 (øverste del af den faldende trendkanal), hvor man med fordel kan købe, luk over 88 ser jeg som positivt. I kan se min daglige analyse af Fingerprint her: https://www.tradedesk.dk/engine/report.php?stockname=FING.SE vh Zehran [image: 75261_fingerana.PNG]
  • Value investor gruppe søger medlemmere

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    O
    Hej alle. Håber dette indlæg er ok ifølge reglerne, eller også kan det vel bare lukkes ned af en admin. Jeg har startet en lukket facebook-gruppe for passionerede value investorer. Der drøftes kun investering (dvs ingen teknisk analyse og anden spekulation), og vi deler diverse analyser med hinanden i forsøget på at få sparring i vores værdiansættelser og investeringsvalg. Det er vigtigt for os at det er de rigtige personer der lukkes ind, dvs personer med et lignende mindset omkring investering og som gerne har en betydelig vidensbase inden for investeringsteori regnskabsanalyse og værdiansættelse. Hvis du synes dette lyder spændende og hvis du selv er passioneret value investor, så skriv gerne en mail til [email protected] med lidt info om dig og så finder vi ud af om du passer ind i vores lille konservative value investor samfund
  • Godt nytår til alle

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    2016 var et lærerigt år med flere store begivenheder som gav stor nervøsitet blandt mange aktieinvestorer. Først var den den kinesiske økonomi, siden brexit og det amerikanske valg. Jeg har ved foredrag, i artikler, interviews til medier og på sociale aktieplatforme i løbet af året fortalt om, hvor vigtigt det er, at have is i maven, når usikkerheden præger aktiemarkederne og stormen raser og rusker med volatilitet med større eller mindre generelle fald i kurserne. Noget som jeg har selv har betalt dyre lærepenge for at forstå gennem mere end tredive år som iværksætter, erhvervsmand og investor i noterede og unoterede selskaber. En stor hjælp til at bevare isen i maven er, at undlade at bekymre sig om den frygt skabende irrationelle larm og mediestøj som kommer fra markedet og dens interessenter. Hold fokus på de enkelte selskaber du har valgt i stedet for. Lær dem og deres markedsvilkår grundigt at kende. Sælg dem, hvis der virkelig sker noget fundamentalt negativt der ændrer den gode case, som var årsagen til dit køb. Det er i denne sammenhæng af stor betydning, at have fora som Proinvestor.com samt "Proinvestors Aktiesnak", hvor der føres "støjfri" samtale omkring markederne og enkeltaktier mellem investorer med forskellig baggrund, erfaring og viden. Tak for til alle jer som bidrager med at skrive indlæg, like, dele og læse med. I denne forbindelse især tak for jeres respektfulde og venlige måde at debattere på. Vi ses på den anden side til endnu et spændende aktieår med masser af debat, chat, links og analyser. Godt nytår. Med venlig hilsen Helge Larsen
  • Simpelt (?) spørgsmål til funktion på Nordnet

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Nogle som kan forklare en nybegynder dette: Når jeg på Nordnet sælger en del af en aktiepost som jeg tidligere har købt op i flere gange, så ændrer Nordnet automatisk mit angivne GAK for den resterende portion. Jeg troede ikke GAK ændrede sig når man solgte en del af en aktiepost, jvf gennemsnitsmetoden?
  • ABG/GENMAB: Fokus i 2017

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Genmab/ABG: Fokus samler sig om Darzalex i nye kræftformer i 2017 11:58 Genmab-aktiens succes har længe været knyttet til nyhederne om kræftmidlet Darzalex, og det bliver formentlig også tilfældet i 2017. Men hvor markedet hidtil har fokuseret på Darzalex potentiale i behandlingen af knoglemarvskræft, så håber analytikere på, at næste år vil byde på nyt om anvendelsen i andre kræftformer. Det, der skal drive aktien videre, er nyheder om Darzalex uden for knoglemarvskræft, vurderer medicinalanalytiker i ABG Sundal Collier Andrew Carlsen over for Ritzau Finans. Han estimerer, at forventningerne til Darzalex i knoglemarvskræft efterhånden er fuldt indregnet i aktiekursen. Konsensus forudser, at Genmabs partner Johnson & Johnson vil nå et topsalg i knoglemarvskræft på 10 mia. dollar, hvoraf Genmab er berettiget til tocifrede royalties startende på 12 pct. og stigende til 20 pct., hvis salget passerer 3 mia. dollar. Det er de salgsforventninger, der bare er vokset og vokset i de senere år og har gjort Genmab til en af aktiemarkedets absolutte favoritter. I 2016 er aktien steget 24 pct. efter en stigning på knap 155 pct. i 2015 og en stigning på 70 pct. i 2014. LYMFEKRÆFT EN STOR MULIGHED Andre anvendelser af Darzalex kan dog vise sig at blive lige så økonomisk lukrative som knoglemarvskræft. Darzalex prøves også mod underarter af lymfekræftformen non-Hodgkins lymfom. Johnson & Johnson har testet Darzalex mod tre af dem, og har varslet data i forbindelse med en konference. Jeg gætter på, at det bliver i forbindelse med Asco i juni. Det kan blive en signifikant kurstrigger. Er data gode, skal vi til at indregne et nyt marked i værdiansættelsen, og der er reelt set tale om et marked, som kan være større end markedet for knoglemarvskræft, siger Andrew Carlsen. SOLIDE TUMURER En anden mulig værdiskaber er brug af Darzalex i solide tumorer. Det er allerede meldt ud, at der kommer studier med Darzalex i samarbejde med andre medicinalselskaber i solide tumorer. Vi ved endnu ikke hvilke, men der er tale om helt op til syv forskellige tumorer. Det, der bliver interessant i den forbindelse, er, om lungekræft er en af dem, da der er tale om en af de helt store kræftindikationer, siger Andrew Carlsen, der i øvrigt gætter på, at blærekræft er en af dem. Foreløbigt har Johnson & Johnson etableret samarbejderne med andre medicinalselskaber, men de er endnu ikke afsløret. Forventningen er, at der er tale om kombinationsbehandling med såkaldte check-point-inhibitors, såsom kræftmidlerne Opdivo fra Bristol-Myers Squibb, Keytruda fra Merck og Tecentriq fra Roche. Hvor stor værdi, der eventuelt er forbundet med Darzalex i lymfekræft og solide tumorer, er endnu svært at sige. Det er det, vi ikke ved. Det er svært at sætte værdi på noget, hvor vi ikke har set kliniske data. Så man skal passe på med ikke at piske en stemning op. Men NHL kan godt gå hen at blive større end knoglemarvskræft. Det gælder også solide tumorer, mener Andrew Carlsen. FASE 3-DATA I SIGTE Blandt højdepunkterne i 2017 er desuden foreløbige fase 3-data fra det såkaldte Alcyone-studie, der måler effekten af Darzalex som førstebehandling af knoglemarvskræft i kombination med kræftmidlet Velcade, kemoterapiformen Melphalan og binyrebarkhormonet Prednisolon. Data ventes i midten af 2017. Darzalex er i forvejen godkendt som andenbehandling og fjerdebehandling i USA i dag. Men selv om en godkendelse som førstebehandling vil udvide markedet væsentligt, så er det ikke sikkert, at data kan rykke aktien. Det burde i realiteten også være en kurstrigger, men qua at jeg og markedet stort set har lagt 100 pct. sandsynlighed ind for, at data bliver fantastiske, så er det spørgsmålet, om det bliver en signifikant begivenhed. Men det vil i givet fald i hvert blive en bekræftelse på, at det ikke er urealistisk med et salgspotentiale på 10 mia. dollar i knoglemarvskræft, vurderer Andrew Carlsen. Ses isoleret på 2017 venter han, at Johnson & Johnsons globale salg af Darzalex vil vokse til 1,2 mia. dollar fra estimeret 550 mio. dollar i 2016. /ritzau/FINANS Jakob Dalskov +45 33 30 03 35 Ritzau Finans, E-mail: [email protected] , www.ritzaufinans.dk DDK Den nuværende bannerkampagne