Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Aktieskattelettelse eller fremme af iværksætteri

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    OccamO
    Regeringen foreslår at hæve progressionsgrænsen på aktieskat fra godt 50.000 til 100.000. https://www.business.dk/investor/de-faerreste-privatinvestorer-far-gavn-af-aktieskattelempelse?referrer=RSS Derved belønnes umiddelbart at trække penge UD AF investering og over i privatforbrug. Hvis man ville fremme investering, burde man sænke selskabsskatten. Derved får overskudsgivende virksomheder mere kapital til rådighed. - Som de så kan bruge til at tjene endnu flere penge eller dele ud til aktionærerne.
  • IMDZ Immune Design Corp(NASDAQ:IMDZ)

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Totalt oversolgt. 2-3 dollars rebound muligt. Target 8. Så er der lagt i kakkelovnen. Ingen anbefalinger. Mine handler.
  • ETRM - mulig multibagger på "rent" held

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Det er bare grafen jeg kigger på. Den kan brage op, hvornår det skal være. Den ligger lige i the sweet spot. Hvis der altså bare ikke kommer alvorlige dårlige nyheder. men gerne en god...Der skal ikke ret meget til. https://finance.google.com/finance?q=NASDAQ%3AETRM&ei=4-_oWaCcAcLHsQGM8LOQDg
  • WAC- Det rykker vildt herinde

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Den kan være i 1,5 på få dage-sker nok ikke, men https://finance.google.com/finance?q=wac&ei=4efoWbH-JMSJsAGNl6GgCw Hvis man ikke deltager, så kan man ikke vinde.
  • TNDM

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Oversolgt på den korte bane. Leger med rebound tanker tilbage i 4. Tandem Diabetes Care Inc (NASDAQ:TNDM) De producerer og sælger insulin penne.
  • Investering for en nybegynder

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Hej! Jeg har for nylig solgt mine obligationer, da jeg synes, at 2% afkast før skat var liiige tamt nok... Jeg vil derfor gerne lægge investeringen om - hvis altså det kan betale sig. Jeg er 22 år gammel, ingeniørstuderende på 1. semester og har omtrent 60.000, som jeg kan investere for en længere periode. Jeg er dog i tvivl om hvordan. Jeg har læst op på det hele dagen, og så vidt jeg kan forstå, er der bred konsensus om, at day-trading er for professionelle, og at obligationer ikke giver dig andet end at justere for inflation. Min bankrådgiver har anbefalet mig at smide det i en SparInvest plan med mellem risiko, altså ca. 50/50 aktier/obl., og det er ganske vist fristende, eftersom det ikke kræver mere end 5 minutters arbejde fra min side. Jeg ville dog lige høre jer herinde, om I har noget at sige om situationen - meget af det, jeg har kunnet finde herinde, går ud over min nuværende forstand på økonomi Jeg har primært to spørgsmål (og sikkert flere, som jeg ikke kan identificere): Når jeg er færdig med studiet, kunne jeg forestille mig, at jeg gerne vil investere i ejendom. Er det da et klogt træk at have investeret i VP små fire år forinden, eller kan det give mening? For mig er det ikke så meget et spørgsmål om at minimere risiko, som det er et spørgsmål om at tage den "klogeste" beslutning. Er en investeringsforening en god løsning for sådan en som mig, eller er der et bedre, men relativt overskueligt, alternativ? Håber nogen kan gøre mig klogere. På forhånd tak!
  • Argentina

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Kære Proinvestorer, Jeg er ny her på sitet, så beder om Jeres forståelse. Uden at få denne debat til at blive en makroanlyse for og imod Argentinas fremtid, og hvorvidt det er attraktivt at investere nu eller ej, og ligeså hvor stor risikoen er etc, så vil jeg kort sige at jeg har fulgt økonomien længe og har et rigtig, rigtig godt øje til den. I den henseende ville jeg gerne høre om forslag fra Jeres side, på hvilken måde jeg kan investere mine penge i Argentina. Jeg har selv tænkt på en ETF der følger det Argentinske index, men kan forstå der kan være visse skatte-udfordringer ved at købe udenlandske ETF, da det beskattes som kapital-indkomst og ikke aktie-indkomst? Alternativt har jeg overvejet om der der nogle danske investeringsforening med fokus på Argentina, man kunne investere i (eller internationale såfremt det ikke har en negativ effekt på skatten fremfor dansk). Personligt er jeg mest til at følge et index for at begrænse omkostningerne forbundet med management af foreningen etc. Så kort for at opsummere, og som nævnt ovenfor, vil jeg gerne høre, hvordan I foreslår jeg kan investere nogle af mine penge i noget der eksponere dem overfor udviklingen i Argentina. Mvh MOVE
  • G5 entertainment er kæmpekøb

18
    0 Votes
    18 Indlæg
    0 Visninger
    M
    G5 entertainments hidtige kurridt er i høj grad pga. spillet Hidden Citys succes. HC er IKKE egenproduktion, hvorfor overskuddet deles med ejeren af HC. Jeg følger dagligt placeringerne af G5's spil på IPAD grossing hitlisterne. Her er Majong Journey på stabil fremgang og nærmer sig nu top 50 på mange af store markeder. MJ er egenproduktion!! Samtidig er HC helt stabil på en placering mellem 30-60. Det ser virkelig godt ud. Kursmæssigt er aktien faldet tilbage efter en stigning da man fremlagde salgstal for Q2. Som jeg skrev i mit indlæg var tilbagefaldet min forventning, da man er nervøs for markedsføringsudgifternes påvirkning af resultatet (markedet blev overrasket i januar da Q4 2016 kom). Uanset hvad er den her kurs alt for lav ift. salgstal. G5 ent gør det stabilt og vildt godt i et marked, der vokser 30 % årligt. Se mine indlæg om G5 i gaming tråden.
  • Gaming

68
    0 Votes
    68 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Her er liste over gaming aktier, jeg følger: Portefølge: G5entertainment Activision Blizzard Electronic Arts Take Two Paradox interactive THQ Nordic Stillfront Group (er pt ude, men vil snart begynde at samle op) Netease Tencent Starbreeze (har kun frimærke, den er meget dyrere end de andre) Ubisoft Er lige nu overvægtet i G5, som har et enormt potentiale. Jeg har større langsigtede portioner i Activision Blzzard, EA og Take Two. Disse selskaber har store kendte titler, som er brands. Det betyder at de har vildt mange mennesker, som bruger op til timer foran deres spil dagligt og det er de kun lige begyndt at kapitalisere på. De arbejder med abbonementsmodeller for spil ala netflix. Desuden med reklamer i spillene. Hør regnskabspræsentationerne fra Q4. Franske ubisoft er samme kategori som de tre ovennævnte, men jeg har ikke købt den. Resten af selskaberne har jeg mindre portioner i fordi risikoen efter min vurdering er stor, fordi det enten er små virksomheder eller kinesiske virksomheder. Jeg tror meget på Paradox.
  • Demetra opdatering på aktie-, rente- og arbejdsmarked i USA

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    TeamGarlicT
    Svend Jørgen Jensen giver en dugfrisk opdatering: https://www.youtube.com/watch?v=c_mQmkp7oBY
  • FAO om fødevarer og fiske opdræt

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    N
    FAO & OECD outlook for the next 10 Years. A few slides. Number 4 shows falling demand. Number 5, Biofuel market expected to slow. Number 6, increase in fish production. Number 7, Agricultural trade growth slowing down. Number 9, Real prices are expected to stay low. https://www.slideshare.net/OECDTAD/oecdfao-agricultural-outlook-2017-76977972 It correlates very well to the 30 Year cycle in Agriculturals. Which I have described earlier. http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=%24GKX&p=M&b=5&g=0&id=p70800510517&a=389981438&r=1507743720700&cmd=print and Livestock cycle. http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=%24GVX&p=M&st=1996-01-01&en=today&id=p79854724013&a=390065730&r=1507743761230&cmd=print https://www.scribd.com/document/356807269/Det-Store-Billede# Regards Niels. https://www.facebook.com/Teknisk-Analyse-TA-Business-cycles-168152833231786
  • Vestjysk Bank

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    N
    Er der nogen af jer, som har god indsigt i Vestjysk Bank? Kan det snart være interessant at gå ind i den? Den ser ud til at være på rette vej ift at mitigere tidligere eksponering mod specielt landbruget og har fået ny ejerkreds.
  • SP Group

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Jeg tror SP-Group er et godt køb nu. Den har rykket idag uden nyheder og det har den gjort inden de sidste positive regnskaber og opjusteringen i juni... kursmæssigt er vi faldet tilbage til niveauet før opjustering, så der burde kunne være lidt krudt i aktien nu... Jeg tror ikke SP Group er så cyklisk mere, der er meget cleantech og medicinudstyr i den. Så sammenholdt med væksten burde den vel handle på en højere PE end den aktuelle, som er ca 14.
  • Stock Market Bubbles happen at 90%

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    TeamGarlicT
    En vældig god artikel omkring aktiemarkedets bobler gennem tiden. Der diskuteres metoder, men resultatet er, at vi er i boble-område og det kan blive grimt : https://meritocracycapital.com/stock-market-bubbles-shiller-cape/
  • Kognitive bias i én graf

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    TeamGarlicT
    Et meget imponerende arbejde er lagt i at præsentere kognitive bias i én graf. Det er fornøjeligt at læse. http://www.visualcapitalist.com/every-single-cognitive-bias/
  • Olie/Gas

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    J
    McJean/Hegu. Med flere. Hvad kan der ske hvis der kommer en anden regering ved næste valg? Er det ikke næste år der er valg? Og kan alt det der er vedtaget stemmes om igen, i tilfælde af anden regering? Den forvirrede. Mvh.jolo11
  • Nordea field trip

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Genmab: Meeting JnJ CFO, Celgene Head of HemeOnc and leading US myeloma KOL During the trip we also met with JnJ and the company's CFO Dominic Caruso. Our take-away from that meeting in a Genmab context, is that JnJ is extremely satisfied with the Darzalex uptake and current sales traction. Overall, we believe that the market is too focused on the monthly Darzalex sales figures and should rather focus on the very strong underlying traction for Darzalex since launch as well as the significant upside potential. Monthly sales remain on track for Darzalex to generate up to USD ~950-1000m in the US in 2017 - we model USD 978m - as well as closer to USD 1.3-1.4bn globally in the second year on the market for the drug. JnJ highlighted the considerable clinical programme that is running for Darzalex across multiple myeloma, other hematologic malignancies and solid cancers. With regards to the latter, we believe it was clear from the JnJ meeting, that should an efficacy signal be seen in one or more of the ph II trials; then JnJ is ready to commit major additional investments to the Darzalex development programme. JnJ also has its own PD1 inhibitor in development that over time could be combined with Darzalex, which is interesting. JnJ also noted that reimbursement for Darzalex is very strong, also outside the US where many countries have endorsed the product and hence also the pricing. This is clearly driven by the extremely strong data generated with Darzalex to date. JnJ also highlighted that the Alcyone ph III frontline data for Darzalex+VMP will be presented at an upcoming medial meeting (ASH is likely) and we expect to see the Revlimid+Dara frontline data in 2018. Overall, JnJ sees extremely strong growth for Darzalex ahead with the MM market growing with a 17% CAGR over the coming 5 years and Darzalex becoming more and more entrenched as the MM backbone therapy. Our meeting with one of the leading US MM key opinion leaders from one of the largest US MM hospitals also pinpointed the significant potential of Darzalex. Our KOL noted that as soon as frontline data is available for Darzalex+Revlimid and Darzalex gets approved in the frontline setting with Revlimid, the drug will be used immediately in all myeloma patients. Currently, the uptake in the second-line setting is swift and the KOL noted that there are no reimbursement problems at all in the US. At this KOLs institution, they have not had any refusals for reimbursement at all in the approved settings. Also the KOL emphasised that infusion time can be brought down to 2-3 hours, which will likely also soon be showcased in data presented at a medical meeting. The KOL feedback provided very strong comfort to our view on Darzalex and future sales uptake. At Celgene, we met with the new Head of Hematology & Oncology, Mr. Nadim Ahmed. Also here we came away with a strong impression for how Celgene is performing in the MM market, but also how Darzalex is likely helping to increase duration of treatment in MM. With Darzalex added to e.g. Revlimid or Pomalyst, the duration of treatment could be many many years, which was also emphasised at the KOL meeting. This is not reflected in our modelling at the current stage where we use 18 months as the maximum duration of treatment in certain of the settings.
  • ER DU MELLEM 45 OG 65 ÅR.

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    ER DU MELLEM 45 OG 65 ÅR. INVESTERER DU I AKTIER OG OBLIGATIONER? Så kan du måske hjælpe fire finansstuderende på Erhvervsakademiet Lillebælt med et spørgeskema til en projektopgave i økonomisk metode. https://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=PHEPTHSY923J [Administratorer må gerne slette dette opslag, hvis det ikke holder sig inden for retningslinjerne]
  • Heystocks: Questerre Energy

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    QEC brød forleden en vigtig modstand i 6.98, der var HeyStocks.com pristarget efter aktien brød ud af en stigende trekantformation. Næste større modstandsområde er 9.00. Hvorvidt kursen kommer her op på den korte bane afhænger af indholdet af de reguleringer fra politisk hold som ventes her i september. https://heystocks.com/ [image: 75834_Chart__11_.png]
  • BioGaia: BioGaia går Pharma vejen.

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    I
    http://biogaia-theworldleaderinprobiotics.blogspot.dk/