Hej!
Jeg har for nylig solgt mine obligationer, da jeg synes, at 2% afkast før skat var liiige tamt nok... Jeg vil derfor gerne lægge investeringen om - hvis altså det kan betale sig.
Jeg er 22 år gammel, ingeniørstuderende på 1. semester og har omtrent 60.000, som jeg kan investere for en længere periode. Jeg er dog i tvivl om hvordan.
Jeg har læst op på det hele dagen, og så vidt jeg kan forstå, er der bred konsensus om, at day-trading er for professionelle, og at obligationer ikke giver dig andet end at justere for inflation.
Min bankrådgiver har anbefalet mig at smide det i en SparInvest plan med mellem risiko, altså ca. 50/50 aktier/obl., og det er ganske vist fristende, eftersom det ikke kræver mere end 5 minutters arbejde fra min side.
Jeg ville dog lige høre jer herinde, om I har noget at sige om situationen - meget af det, jeg har kunnet finde herinde, går ud over min nuværende forstand på økonomi
Jeg har primært to spørgsmål (og sikkert flere, som jeg ikke kan identificere):
Når jeg er færdig med studiet, kunne jeg forestille mig, at jeg gerne vil investere i ejendom. Er det da et klogt træk at have investeret i VP små fire år forinden, eller kan det give mening?
For mig er det ikke så meget et spørgsmål om at minimere risiko, som det er et spørgsmål om at tage den "klogeste" beslutning. Er en investeringsforening en god løsning for sådan en som mig, eller er der et bedre, men relativt overskueligt, alternativ?
Håber nogen kan gøre mig klogere.
På forhånd tak!