Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Genmap vs BAVA?

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Ja jeg tog også en ordentlig øretæve fredag - havde for ca. 50.000 BAVA i en pensionsopsparing. De er så blevet til ca. 25.000 nu - men jeg overlever...Men.. jeg har ca. 3 gange mere investeret i Genmap, og tænker - er det mon for meget? Hvordan skønner eksperterne her, at Genmap er i en risikozone hvor det samme kunne ske - for så ville det altså gøre ondt.. Sagt på en anden måde - er der nogle af Genmaps projekter, som i værste tilfælde kunne sende aktien på en lignende rutchetur?
  • Udbytter

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Findes der en hjemmeside hvor man kan se hvor meget en given virksomhed har udbetalt i udbytte de sidste f.eks. 10 år?
  • Laks

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Hej Helge På anbefaling af dig har jeg købt nogle aktier i Bakkafrost for godt et år siden. De er steget pænt og jeg tænker - bliver det mon ved? Hvad er din anbefaling. Skal jeg holde dem?
  • Portefølje til opstart

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    R
    Hej - jeg er ny i investeringsverdenen og overvejer så småt at starte op. Jeg er selvstændig og sætter årligt ca. 200.000 til side i virksomhedsordningen (dvs. skal sættes i lagerbeskattede investeringer) og ca. 200.000 i pensionsmidler. Dem ville jeg gerne investere. Efter lidt research og læsning, faldt jeg over, hvad jeg synes ligner en fornuftig portefølje i en morningstar artikel og har ladet mig inspirere svært af den i det jeg har sammensat. Mit udgangspunkt er vedhæftet - det ville være skønt med nogle konstruktive kommentarer [image: 75824_invest.png]
  • Bavarian Nordic

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    K
    Koppeaftale med USA. I udbudsmaterialet stor der en udbudssum omkring 100 mio. dollar. Jeg har set at Paul Chaplin forventer en aftale på minimum 1 mia. dollar. Hvordan hænger det sammen ?
  • Købe guld hvordan?

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Der tales ofte om at guld er den sikre havn i usikre tider...men hvordan handler man guld? Køber man aktier i en guldmine - eller er det noget via en investeringsforening man skal have fat i, hvis man vil lægge en del af sin portefølje i denne "sikre havn"? gerne konkret købsforslag (Nordnet).
  • Gaming

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Hej alle, Hvad er jeres syn på en investering i en række spiludbydere, som f.eks. EA (Electronic Arts.), som lancerer deres nyeste række af sportspil de kommende måneder, herunder FIFA 18. Tror i de kan opretholde en god langsigtede tendens?
  • investere selv eller lade andre gøre det

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Hej Ofte sidder jeg og ærgre mig over at jeg ikke er god nok til at investere. Jeg investerer udfra hvad jeg hører, og hvad jeg formemmer der vil ske. Ofte køber jeg for tidligt/sent og sælger for tidligt/sent. (f.eks at sælge Vestas i kurs 44 i 2013 ) Jeg går ikke i dybden med de firmaer jeg investerer i, da jeg ikke synes jeg har tid eller evner til at forstå regnskaber eller teknisk analyse. Jeg har idag ca 2 mill at investere for i frie midler og har på de sidste 5 år "kun" fået et afkast på 75 % Hvilket er lavere end c20 Ville det være bedre at smide hele baduljen i en investeringsfond og håbe på at det er bedre. Jeg er og har været meget risikovillig, og har hoppet på gode og meget mindre gode aktier. Jeg overvejer også udbytte aktier, da jeg er 60 år og kunne godt tænke mig et "sikkert" afkast fremover. Jeg tænker også at det kunne være rart at få andre øjne på ens portefølge, og få gode råd. Vh
  • Momentum i mio-klubben

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    TeamGarlicT
    Vores gode gamle ven Rkhanen under det borgerlige navn René Engell deltog den 23. august 2017 i Mio-klubben. René sværger til Momentum, så det er en god lejlighed til at lytte til hans kloge ord, som vi ellers har savnet i flere år nu : http://www.radio24syv.dk/programmer/millionaerklubben/18780855/dansk-er-dejligt René er medstifter af Falcon Invest, som er på vej til at blive børsnoteret.
  • Nassim Taleb om at tage chancer

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    TeamGarlicT
    Forfatteren bag "Fooled by Randomness", "Black Swan" m.v. har begået en længere artikel om det at tage chancer : https://medium.com/incerto/the-logic-of-risk-taking-107bf41029d3
  • Genmab-aktien balancerer på en knivsæg

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    I følge Heystocks balancerer Genmab-aktien på en knivsæg efter dagens fald. Aktien har brudt igennem 50 og 200 dages glidende gennemsnit, hvilket er negativt. Desuden handles kursen under VWAP og HeyStocks heldbredscore giver aktien 18/100. Det positive er, at aktien befinder sig på et vigtig støtteniveau i en nedadgående kanal. Så 1290-1300 skal gerne holde, for at vi ikke får endnu en dyk ned. Et fald gennem støttelinjen kan af mellem- og langsigtede investorer eventuelt benyttes til køb i aktien. Der ventes en acceleration af salgstallene af Darzalex i H2 2017, godkendelse af Darzalex i Japan samt flere nyheder fra pipelinen. Første gang allerede fra kræftkonferencen ESMO i Spanien d. 8-12 september. Her fremlægges data for Genmabs Tisotumab til behandling af faste tumorer. https://heystocks.com/ [image: 75767_Chart__10_.png]
  • Virksomhedsanalyse - Genmab Juli 2017

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Analyse fra Investicon http://investicon.dk/genmab-virksomhedsanalyse/
  • Bavarian i en supertrend

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Bavarian Nordic A/S ligger i følge Heystock i en super trend. Helbredsscore for aktien ligger på 100 ud af 100. Det er ret sjældent. Når kursen ligger over VWAP (Volume-Weighted Average price), er det for det meste meget positivt for aktien. VWAP indikatoren er at finde på Heystocks platform. www.heystocks.com Disclaimer: Jeg har aktier i Bavarian Nordic [image: 75766_Chart__7_.png]
  • Aktiescreener

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Nu er jeg lige blevet plus på det ellers udmærkede site, men har bemærket at aktiescreeneren giver nogle falske data. Er der nogen der ved om det er alle data. Synes det er lidt surt, da det var derfor jeg blev pluskunde/bruger.
  • GreenMobility - Regnskab Q2 2017

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Delårsrapport for 1. halvår 2017 Bybilerne får stadig flere kunder Bestyrelsen for GreenMobility A/S har i dag godkendt delårsrapporten for 2. kvartal 2017. Rapporten er urevideret. Tilgang på ca. 5.000 nye kunder i kvartalet Omsætningen steg med 160 % i forhold til 1. kvartal 2017 Markant vækst i antallet af ture pr. kunde. Introduktion af nyt produkt og nye Hotspots Nye erhvervsaftaler i Danmark Indledende dialoger med byer i udlandet Succesfuld børsintroduktion: udbuddet af de nye aktier eksklusiv forhåndstilsagn blev overtegnet med 56 % Ledelsen fastholder forventningerne til året. "Det har været et travlt kvartal med betydelig tilgang af nye kunder. Vi har introduceret et nyt produkt, indgået nye erhvervsaftaler samt udvidet vores Zone og oprettet nye Hotspots for at øge tilgængeligheden for vores kunder. Samtidig gennemførte vi d. 16 juni vores børsintroduktion. Vi fortsætter med at udvikle og optimere vores forretning i København og sætter for alvor skub i vores internationale ekspansion." siger Torben Andersen, adm. direktør 75747_812308.pdf
  • Bear Dax

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    I
    Kære alle, jeg har et spørgsmål vedrørende inverstering i bear dax. Jeg har købt Bear Dax på nordnet til kurs 107, 50. Den stiger (selvfølgelig pga fald i indekset) - men kursen stopper ved 110. Hvordan kan det være? Er der et stop? Har nogen andre erfaring med værdipapirer som ikke har denne stopfunktion? På forhånd tak for hjælpen! Idom
  • Genmab

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    7
    Godmorgen Måske lidt op i dag?
  • Moberg Pharma

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    7
    Moberg Pharma er faldet seriøst over de seneste dage. Er der nogen, der kender grunden?
  • genmab

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    F
    har genmab ikke været over 1500 et kort stykke tid
  • Hvor/hvordan skriver man i chatten?

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det.. er tilmeldt "Laks" chat gruppen, men når jeg går ind på http://www.proinvestor.com/chathistory/-67/laks så kan jeg ikke se nogen knap hvor jeg kan sende et nyt indlæg? Nogen der kan hjælpe? Er lidt irriterende kun at kunne læse indlæg, men aldrig skrive noget