Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Coloplast ligger på vippen

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Jeg har et par gange på det sidste skrevet om Coloplast som en mulig købskandidat. Den er ikke helt i mål endnu, men den ligger lige på vippen. Se mine overvejelser i videoen her. Disclaimer: Jeg har ikke aktier i Coloplast endnu https://www.youtube.com/watch?v=jHaUDTFJu0Q
  • Zealand Pharma får 1.3 milliard i kassen

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Zealand sells royalty streams and milestones for USD 205 million to Royalty Pharma Copenhagen, September 6, 2018 - Zealand Pharma A/S ("Zealand") (NASDAQ: ZEAL), a Copenhagen-based biotechnology company focused on the discovery and development of innovative peptide-based medicines, today announced a transaction that immediately provides substantial value and secures funding for development of Zealand's fully-owned product pipeline. Zealand has entered into an agreement to sell future royalty streams and USD 85 million of potential commercial milestones for Soliqua 100/33/ Suliqua and Lyxumia/Adlyxin to Royalty Pharma. Zealand will receive USD 205 million (DKK 1,320 million) upon closing of the transaction, expected later this month. Zealand will also redeem the outstanding royalty bond of USD 24.7 million (DKK 158.8 million), after which Zealand will be debt free. Zealand will remain eligible for a payment from Sanofi up to USD 15 million, expected in 2020. Britt Meelby Jensen, President and Chief Executive Officer at Zealand comments, "We are grateful for the collaboration with Sanofi, which has been fundamental for our growth during the past 15 years. The sale of the future royalties allows us to accelerate our activities to take our own fully-owned product candidates all the way to market, in line with our long-term strategic objectives. These include two leading rare disease programs, glepaglutide for short bowel syndrome and dasiglucagon for congenital hyperinsulinism, each with a Phase 3 study planned to commence this month." "Our license agreement with Sanofi has provided Zealand with significant funding since 2003. However, since we have neither influence nor visibility over future revenue, the royalty sales provides us with financial certainty," added Mats Blom, Executive Vice President and Chief Financial Officer at Zealand. "The thorough process on this transaction enabled us to secure the best possible value for Zealand. This is positive for both Zealand and our shareholders." Royalty Pharma's CEO, Pablo Legorreta, stated, "We are pleased to partner with Zealand in this important transaction. Our diversified portfolio results in a low cost of capital, enabling us to provide the highest value to holders of royalties. We believe that Soliqua and Lyxumia, members of Sanofi's world class diabetes franchise, are important new options for physicians in the treatment of patients with diabetes, and we are excited to secure a royalty interest in these products." Morgan Stanley & Co. LLC acted as sole structuring agent on the monetization. Conference call Friday at 3 pm CET/9 am ET Zealand's management will host a conference call on Friday at 3:00 p.m. CET/9:00 a.m. ET to discuss the planned sale of its royalties. Participating in the call will be President and Chief Executive Officer Britt Meelby Jensen and Executive Vice President and Chief Financial Officer Mats Blom. The presentation will be followed by a Q&A session. The conference call will be conducted in English, and the dial-in numbers are: Denmark....................... +45 35 15 81 21 United Kingdom: ........... +44 (0)330 336 9411 United States: ............... +1 929 477 0324 Passcode....................... 2374574 A live audio webcast of the call, including an accompanying slide presentation, will be available via the following link, https://edge.media-server.com/m6/p/ax6bviek, and will be accessible on the Investor section of Zealand's website (www.zealandpharma.com). Participants are advised to register for the webcast approximately 10 minutes before the scheduled start. A recording of the event and a transcript will be available on the Investor section of Zealand's website after the call. For further information, please contact: Zealand Pharma Britt Meelby Jensen, President and Chief Executive Officer Tel.: +45 51 67 61 28, e-mail: [email protected] Mats Blom, Executive Vice President and Chief Financial Officer Tel.: +45 31 53 79 73, e-mail: [email protected]
  • Hvorfor Darzalex vokser hurigere end Revlimid

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    https://seekingalpha.com/article/4203703-darzalex-growing-faster-revlimid-particularly-outside-u-s
  • Big data

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Hej Kloge hoveder Vil vildt gerne have adgang til en database, hvorfra der kan trækkes data ud på selskaber indenfor de store index både i EU og USA. (evt. en database pr. index) Det skal selvfølgelig helst være gratis - eller koste minimum. Man kan nemt købe sig fattig i abonnementer Tænker data skal være de gængse nøgletal på kvartalsniveau adskillige kvartaler baglæns. Udtræk af tekniske profiler vil også være interessant Håber I kan hjælpe mig videre med mit ønske Mark
  • Onkology Venture - Nynotering

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Pressemeddelelse: Oncology Venture afnoteret for at genopstå med dobbelt market-cap I fredags var det sidste handelsdag biotekselskabet Oncology Venture Sweden AB, med hovedkvarter i Hørsholm. Selskabet blev i 2015 blev børsnoteret på Spotlight-børsen, der dengang hed Aktietorget. På mandag den 3. september genopstår navnet i form af Oncology Venture A/S på børsen på First North i Stockholm. Øvelsen skal føre til et Oncology Venture med en ca. dobbelt så stor markedsværdi. Baggrunden er at Oncology Venture Sweden AB nu har færdiggjort en fusion med det tidligere Medical Prognosis Institute A/S, og det fremtidige selskab kommer til at hedde Oncology Venture A/S. Selskaberne havde i fredags hver for sig en markedsværdi på hhv. ca. 230 og 257 mio. svenske kroner, og en af målene med sammenlægningen er at nå en markedsværdi på op imod en halv mia. svenske kroner. Værdien i fusionen bliver skabt af flere drivere: Fuld kontrol i det samme selskab over teknologien, der ligger bag den nye virksomheds aktiver. Før var der licensaftaler, eksklusivrettighedsaftaler og potentielle interesseforskelle imellem de to firmaer En unik profil i et global perspektiv, hvor kun få virksomheder både besidder en avanceret diagnostisk teknologi inden for cancerområdet samt en egen pipeline af lægemiddelkandidater til behandling af kræft En mere simpel investor-case for analytikere og investorer En større samlet markedsværdi, som gør aktien mere relevant for institutionelle investorer, og som samtidigt kan give øget likviditet i aktien Synergier i form af mindre udgifter til driften af én børsnoteret virksomhed, i stedet for to børsnoterede enheder Fusionen gennemføres ved at aktionærerne i Oncology Venture Sweden AB får nyudstedte aktier i Oncology Venture A/S (tidligere Medical Prognosis Inistiute A/S), de nye aktier forventes udstedt den 11. september. Få svar på en række spørgsmål om fusionen på virksomhedens hjemmeside": http://www.oncologyventure.com/
  • Next gen immunotherapies

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Immunotherapies are beginning to revolutionize clinical care and to revolutionize the way we think about cancer therapy - that it can and should be curative. However, current approaches do not provide all patients with the long-lasting, safe, accessible cures that are needed. There is so much more to be done". https://www.linkedin.com/pulse/envisioning-next-generation-immunotherapies-gary-gilliland-md-phd/
  • Mon Vestas er klar til stor optur?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Tit skriver jeg om aktier, der har været i bull- eller beartrend længe. Og det er jo altid nemt at være bagklog i sine analyser. Så derfor skal I selvfølgelig have nogle kandidater, når de er ved at lave et købssignal. Denne gang er det Vestas, der er ved at være en super købskandidat. Den har faktisk lavet købssignal på ugegrafen, men problemet er, at ugen ikke er omme endnu, så signalet kan nå at forsvinde inden fredag. Men havde det været fredag nu, så sad vi med et rigtigt godt signal i grafen. Som det ser ud nu, så vil jeg vente med at købe ind til starten af næste uge, og eventuelt vente et lille retracement. De lidt mere risikovillige af jer, kan jo vælge at købe op allerede nu, men det vil jer personligt ikke gøre. (Husk at dette kun er for at vise et eksempel. Det er IKKE et købs/salgssignal, og al handel skal laves ud fra jeres egne principper, risikoprofil og exitstrategi. Jeg ejer ikke selv aktier i Vestas endnu). [image: 76152_Vestas_proinvestor.png]
  • App

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    N
    Hej jeg er ny investor og mange de apps jeg kan finde med nyheder og analyser er udlandske er der ikke nogle dansk som er god og i apps form??? Hvad bruger de når i vil opdatere og er på farten?? Mvh Nicolai
  • August update

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Nippon1976N
    Hvorfor kan jeg ikke vedhæfte word-filer???
  • August analyse

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    Nippon1976N
    Se vedhæftet fil for analyse af commodities mm.
  • Zealand Pharma - Q&A d. 23/8- 2018

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Historik: http://www.proinvestor.com/chathistory/-93/q&a zealand pharma 2018-08-23
  • NOVO - Diabetesmarkedet i Indien

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    https://www.openpr.com/news/1197942/India-Diabetes-Market-2023-Expected-to-Grow-at-Average-CAGR-6-5-with-Novo-Nordisk-A-S-USV-Private-Limited-sanofi-aventis-U-S-LLC-Novartis-AG-Merck-Co-Inc-Becton-Dickinson-and-Company-Roche-Diabetes-Care-Inc.html
  • Maha Energy

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Hvor langt op tror i Maha Energy kravler op? Er i tvivl om hvor lang tid jeg bør holde mine aktier deri?
  • H+H

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    TeamGarlicT
    Fantastisk flot halvårsregnskab fra H+H : https://npinvestor.dk/nyheder/hh-øger-indtjeningen-markant-på-opkøb-og-polsk-vækst De opjusterer forventningerne også. Jeg har med undren set, at flere udenlandske finanshuse har shortet aktien efter den nylige emission på 500 mio.kr. Jeg synes, at regnskabet viser hvor forkert de har været på den. Nu venter jeg på, at de skal dække deres shorts ind igen. NB ! Jeg er fyldt op med H+H.
  • Screener

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Hvem kan anbefale en aktie screener, som kan give en liste over aktier med kursen over 200 dages glidende gennemsnit?
  • Uran som investeringcase

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    En super video om uran som investeringscase. Sammenfatning fra Jacob Leedgaard som har lavet videoen: "- Stor forskel mellem prisen på uran og produktionsomkostningerne. Ikke holdbart på længere sigt. 90% færre miners end i 2011 Begge sider af udbud/efterspørgsel ligningen udvikler sig i positiv retning Lange licensprocesser gør det sværere et øge udbuddet på kort til mellemlang sigt end i andre brancher Game changer i Kazakhstan som er på vej til at udvikle sig til det nye OPEC. Dvs. stor chance for at de kan dreje på prisknappen efter lyst. Investorer hader uran efter et 7-års langt bearmarked Opsiden eksplosiv mens nedsiden er begrænset". https://www.youtube.com/watch?v=OxVqZ9JJve4
  • GENMAB - Transcript fra Q&A 9.aug. 2018

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    https://nbg1.your-objectstorage.com/proinvestor-dev/forum/ir/cms/QA-Genmab 2018-08-09.pdf
  • Questerre

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Nu har jeg fulgt den her yoyo aktie i snart et par år. nu ligger vi i 3 nok. er det ikke en bund? selvom mange analytikere mener olieprisen skal ned, virker det som om regeringen i canada forsørger at sætte en bæredygtig ramme om udvindingen. dvs der burde være en stor upside langsigtet. Med mindre der er noget jeg har misset for nyligt - som så i øvrigt har skabt det store gab i kursen? På forhånd undskyld hvis jeg spammer. mvh
  • Pandora

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    G
    Hvis det er så svært at gøre op hvad Pandora tjener på henholdsvis detail og engros, så kan man godt forstå at de har problemer !. Vi må ha Helge til at det belyse det, gerne med eksempler fra Vitalisten !!
  • Pandora

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    G
    Hvis det er så svært at gøre op hvad Pandora tjener på henholdsvis detail og engros, så kan man godt forstå at de har problemer !. Vi må ha Helge til at det belyse det, gerne med eksempler fra Vitalisten !!