Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Et kig på Matas og på Trendlinjer

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Så kommer der lige en sen video her fra min hånd. Videoen er primært om Matas, som ikke formåede at bryde op i dag. Der ud over snakker jeg også trendlinjer og trendkanaler, og her kigger jeg ud over Matas også på: FTE Networks Verastem Searshttps://www.youtube.com/watch?v=vU_Nw9uFbBc
  • Gratis: Professionelle investorers favoritværktøj

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Med tak til Jørn Nielsen, journalist og redaktør, Dansk Aktionærforening. "For de professionelle analytikere, der ikke har adgang til den store Bloomberg-pakke, er 4-traders.com den foretrukne kilde, når de skal finde finansielle oplysninger om et selskab. Du kan også bruge sitet, og det er helt gratis. Bruger du sitet ofte, er det en fordel at oprette en profil, for så slipper du for en masse pop up-sider, du skal klikke væk, før du kan se de oplysninger, du leder efter. Selv om du opretter en profil, er det stadig gratis at bruge sitet". https://www.shareholders.dk/guide/103688/professionelle-investorers-favoritvaerktoej?fbclid=IwAR2_VD91IaLwoml4fPpvyBRGSlvudz_Xm0mfowIpuXeYAbojFGPKheVEpYI
  • DLH - Afsluttet turnaround - nu skal der vækstes

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    For små fem år siden var Dalhoff Larsen & Hornemann i gang med at frasælge sine aktiviteter med målet om at afvikle selskabet for øje. Spoler man tiden frem til torsdag, er billedet dog et helt andet: Efter flere frasalg kigges der nu mod nye vækstmuligheder for trævarekoncernen, der torsdag præsenterede et regnskab for tredje kvartal, som viser god gang i forretning. Det fortæller bestyrelsesformand Michael Hove. Det fortæller bestyrelsesformand Michael Hove. Vi er nu kommet igennem vores turnaround, og nu er vi klar til at skabe vækst. Det kan for eksempel være ved at kigge på opkøb og nye produktkategorier. Vi meddelte allerede i juni til markedet, at vi er klar til at se på den konsolideringsbølge, som vi ser i markedet, siger han til Ritzau Finans. DLH har tidligere haft aktiver flere steder på kloden, som siden er blevet frasolgt. De seneste år er selskabet blevet omstruktureret, så fokus nu er på Norden, men eventuelle opkøb skal holdes inden for landets grænser. Vi har ingen aktuelle planer om at starte afdelinger andre steder i Norden. Fortidens fejl har vi lært af. Vi er en ekstremt stærkt dansk forankret virksomhed, der også godt kan begå sig inden for eksport, siger Michael Hove. SER IKKE TEGN PÅ PLUDSELIGT DYK I EFTERSPØRGSEL I årets første ni måneder har DLH øget sin omsætning til 259 mio. kr. fra 241 mio. kr. samme periode sidste år. Driftsindtjeningen (EBIT) er samtidig steget til 10,2 mio. kr. fra 3,3 mio. kr. Det skyldes ifølge Michael Hove gunstige markedsvilkår med høje verdensmarkedspriser, og det ser han ikke stoppe lige foreløbig. Efterspørgslen har været høj i en lang periode, men vi ser ikke umiddelbare tegn på, at det skulle stoppe pludseligt, som det gjorde sidst, vi havde en højkonjunktur. Men vi er opmærksomme på, at forholdene lige nu er meget gunstige, i forhold til hvad man ser normalt, siger han. Investeringer i et nyt lager skal være med til at sikre, at DLH kan stå imod et eventuelt dyk, fortæller bestyrelsesformanden. Vi har investeret mange penge i et højteknologisk, samlet lager, baseret på at vi kan køre en højere volumen igennem og gøre det mere effektivt - også teknologisk via et nyt system. DLH-aktien stiger torsdag ved 13.15-tiden med 7 pct. til 1,45 kr. /ritzau/FINANS
  • Markedet, Mærsk og DSV

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Efter mange forespørgsler giver jeg her et hurtigt kig på Mærsk og DSV. Mærsk har længe været trykket i bund, og den globale handelskrig og muligvis begyndende afmatning på nogen markeder, gør ikke situationen nemmere. Se her, hvad jeg tænker om fremtiden for dem. https://www.youtube.com/watch?v=cQPCoHqXRCs
  • Midtvejsvalget er overstået? Hvad fortæller det om aktierne

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Nu er midtvejsvalget overstået. Statistikkerne spår dermed et fantastisk aktieår for 2019. Men går det nødvendigvis sådan? Jeg kigger lidt på statistikkerne og deres brugbarhed her. https://www.youtube.com/watch?v=aNAcN-e3kxw
  • Laks.

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    V
    Alt jeres handlen frem og tilbage i Laks forstår jeg ikke rigtig , jeg har lyttet efter de vise ord fra Hr. Larsen,jeg har fem selvskaber,norske og et fra Færøerne, ligger med afkast ( ex. udbytter)på mellem 23,8 og 124,1 % . Det må da være ok..
  • P/E for laksesektoren

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Hermed P/E for 8 selskaber i laksesektoren noteret på Oslo Børsen. [image: 76460_P_E_Laksesektoren.png]
  • Pandora - skidt regnskab men spændende kursudvikling

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Pandoras regnskab var jo ikke lige frem skøn læsning, men der skete noget spændende med kursen i dag, som får mig til at tro, at vi måske er tæt på bunden. Se analysen her: https://www.youtube.com/watch?v=bRx-lSjp_C0
  • Det siger TA om Novo Nordisk - ny rettet post

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    På manges opfordring har jeg her lavet en lille Novo Nordisk video med fokus på TA. Her kigger jeg også på en række af de andre store spillere i denne medicinal-sektor. Jeg kigger bl.a. Eli Lilly, Merck, Pfizer m.fl. https://www.youtube.com/watch?v=VqkIkklPD_8
  • Det liger TA om Novo Nordisk

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    På manges opfordring har jeg her lavet en lille Novo Nordisk video med fokus på TA. Her kigger jeg også på en række af de andre store spillere i denne medicinal-sektor. Jeg kigger bl.a. Eli Lilly, Merck, Pfizer m.fl. https://www.youtube.com/channel/UC2P31of3MfZlQLuCVCR2B4g
  • Laks- Oktober er bedste eksportmåned nogensinde

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Norge eksporterte 251.000 tonn sjømat for 9,9 milliarder kroner i oktober. Volumet falt med 12 prosent, mens verdien økte med 10 prosent eller 884 millioner kroner fra oktober i fjor. Hittil i år har Norge eksportert 2,2 millioner tonn sjømat til en verdi av 80,7 milliarder kroner. Volumet har økt med 6 prosent, og verdien har økt med 4 prosent eller 3,2 milliarder kroner fra samme periode i fjor. Dette er den beste eksportmåneden for norsk sjømat noensinne. En eksportverdi på nesten 10 milliarder er en fantastisk milepæl, og viser med all tydelighet hvor viktig norsk sjømatnæring er, både globalt og nasjonalt. Eksportverdien for oktober i år er 600 millioner kroner, eller 6 prosent, over forrige verdirekord fra oktober 2016. Samtidig er også oktober 2018 historisk for laksen. Det har aldri vært registrert høyere verdi og volum i en enkeltmåned. Vi har over lengre tid sett en positiv trend for klippfisk og saltfisk, noe som er svært gledelig, sier Renate Larsen, administrerende direktør i Norges sjømatråd, i en melding. Norge eksporterte 104.000 tonn laks for 6,5 milliarder kroner i oktober. Det er en volumøkning på 8 prosent og en verdiøkning på 15 prosent eller 827 millioner kroner fra oktober i fjor. Hittil i år har Norge eksporterte 104.000 tonn laks for 6,5 milliarder kroner i oktober. Det er en volumøkning på 8 prosent og en verdiøkning på 15 prosent eller 827 millioner kroner fra oktober i fjor. Hittil i år har Norge eksportert 862.000 tonn laks for 55,8 milliarder kroner. Det er en volumøkning på 7 prosent, mens verdien økte med 5 prosent eller 2,5 milliarder kroner fra samme periode i fjor. Gjennomsnittsprisen for hel, fersk laks var i oktober måned 58,39 kroner per kilo mot 54,50 kroner i oktober i fjor. Polen og Frankrike var de største markedene for laks i oktober". https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2018/11/Tidenes-eksportmaaned-for-norsk-sjoemat
  • Genmab er spændende - men hvad siger grafen?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Der kommer mange spændende ting fra Genmab, og jeg er generelt super positiv på deres produkter. Men men men, hvad siger grafen? Antyder den også optimisme? https://www.youtube.com/watch?v=ac-FF4W3JYE
  • Hvilke fundamentale nøgletal, bruger jeg

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Jeg får ofte spørgsmål omkring, hvilke fundamentale faktorer, jeg kigger efter i en aktie. Jeg har jeg lavet en hurtig gennemgang af nogle af de vigtigste punkter i mine analyser. Det er ikke en komplet og detaljeret gennemgang, men der skal nok komme mere senere. https://www.youtube.com/watch?v=hvtSoLYQWoc
  • Advarsel om aktiemarkedet fra Godfather of chart analysis

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "'Godfather' of chart analysis says damage done to the stock market is 'much, much worse' than anyone is talking about. Prominent market technician Ralph Acampora says the stock market is in bad shape and it's worse than many on Wall Street investors appreciate". https://www.marketwatch.com/story/godfather-of-chart-analysis-says-damage-done-to-the-stock-market-is-much-much-worse-than-anyone-is-talking-about-2018-10-30
  • Macro analyse + uran

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Nippon1976N
    https://www.facebook.com/groups/1552522675046712/ [image: 76451_6._stages.png] [image: 76451_Skaermbillede_2016_11_09_kl._12.14.24.png]
  • Markedet vil op, så jeg kigger på kandidater

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Jeg begynder at sidde med fornemmelsen af, at vi godt kunne få nogle ugers optur i markedet, før der skal ske en yderligere beslutning om et større retningsskifte. Så her kigger jeg både på markedet samt på følgende aktier: H&M Ambu NNIT Columbus Boeing Ørsted Se hvad jeg tænker om de forskellige aktier her https://www.youtube.com/watch?v=p1uCegJpLGY
  • Zealand Pharma i næmest lodret fald

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Zealand Pharma er kommet med en række gode nyhederne men efter lidt stigninger umiddelbart ovenpå de to vigtste nyheder er aktien i løbet af et par uger faldet 20 % og i dag alene har der været et fald på mere end 3 %. Aktien er blevet yderligere shortet i samme periode. Jeg ved at markedet er faldet generelt men ikke i det omfang som Zealand Pharma er faldet. I samme periode har der været en kæmpe eksplosion i volumen. En række internationale mæglerhuse såsom Goldman Sachs, Deutsche Bank, JP Morgan, Morgan Stanley, XTX har mange dag haft Zealand som en af de mest omsatte aktier på hele Københavns Fondsbørs. Hvorfor dette kæmpe stor øget volumen?
  • Genmab Announces Data to be Presented at 2018 ASH

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Genmab A/S: Genmab Announces Data to be Presented at 2018 ASH Annual Meeting 14:16 Media Release Thirty-five total abstracts on Genmab owned and partnered programs scheduled for presentation at ASH Three abstracts related to Genmab owned programs: DuoBody-CD3xCD20 & DuoHexaBody-CD37 Daratumumab: 5 oral presentations; total of 30 accepted including ISS Copenhagen, Denmark; November 1, 2018 Genmab A/S (Nasdaq Copenhagen: GEN) announced today that 35 abstracts related to Genmab owned and partnered programs have been accepted for presentation at the 60th American Society of Hematology (ASH) Annual Meeting taking place December 1-4 in San Diego, California. Abstracts accepted for presentation include updates on multiple daratumumab and ofatumumab trials, as well as pre-clinical data from Genmabs DuoBody-CD3xCD20 and DuoHexaBody-CD37 programs. All abstracts are available on the ASH website at www.hematology.org https://www.globenewswire.com/Tracker?data=5AQ3sqwzso-akEfNYBsERsZg4aGjERm8OWk2fmt6BgmZmCq57AGm3kSYRhfVh1SpEI8Gn9vjHYI48TIdEgXW6fNBcyJn-1zGUACrka4LvvM= . Details regarding the key abstracts to be presented are included below. We are elated that out of the over eighty-five ongoing daratumumab clinical studies, a record thirty abstracts containing daratumumab data in multiple myeloma and other indications were accepted for presentation at this years ASH Annual Meeting. We are also thrilled that three abstracts related to pre-clinical data from wholly owned Genmab programs were accepted for inclusion at this prestigious event, including the first proprietary DuoBody program, DuoBody-CD3xCD20, and the first ever DuoHexaBody therapeutic program, DuoHexaBody-CD37, said Jan van de Winkel, Ph.D., Chief Executive Officer of Genmab. Late breaking abstracts are not yet available. Genmab Pre-Clinical Abstracts DuoBody-CD3xCD20 Shows Unique and Potent Preclinical Anti-Tumor Activity In Vitro and In Vivo, and is Being Evaluated Clinically in Patients with B-Cell Malignancies Poster presentation, Saturday, December 1 DuoHexaBody-CD37 a Novel Bispecific Antibody with a Hexamerization enhancing Mutation Targeting CD37, Demonstrates Superior CDC in Preclinical B-Cell Malignancy Models Poster presentation, Monday, December 3 Targeting CD37 in B-Cell Malignancies Using the Novel Therapeutic Ab DuoHexaBody-CD37 Results in Efficient Killing of Tumor B-Cells Ex Vivo via CDC, Even in Relapsed and/or Refractory Patient Samples Poster presentation, Monday, December 3 Daratumumab Abstracts Sponsored by Janssen Biotech, Inc. Oral Presentations: Efficacy and Updated Safety Analysis of a Safety Run-in Cohort from GRIFFIN, a Phase 2 Randomized Study of Daratumumab, Bortezomib, Lenalidomide, and Dexamethasone Versus Bortezomib, Lenalidomide, and Dexamethasone in Patients with Newly Diagnosed Multiple Myeloma Eligible for High-Dose Therapy and Autologous Stem Cell Transplantation Oral presentation, Saturday, December 1 LYRA A Phase 2 Study of Daratumumab Plus Cycolphosphamide, Bortezomib, and Dexamethasone in Newly Diagnosed and Relapsed Patients with Multiple Myeloma Oral presentation, Saturday, December 1 One-Year Update of a Phase 3 Randomized Study of Daratumumab Plus Bortezomib, Melphalan, and Prednisone Versus Bortezomib, Melphalan, and Prednisone in Patients with Transplant-Ineligible Newly Diagnosed Multiple Myeloma: ALCYONE Oral presentation, Saturday, December 1 Poster Presentations: Three-Year Follow Up of the Phase 3 POLLUX Study of Daratumumab Plus Lenalidomide and Dexamethasone Versus Lenalidomide and Dexamethasone Alone in Relapsed or Refractory Multiple Myeloma Poster presentation, Saturday, December 1 Subcutaneous Daratumumab in Patients with Relapsed or Refractory Multiple Myeloma: Part 2 Safety and Efficacy Update of the Open-label, Multicenter, Phase 1b Study (PAVO) Poster presentation, Saturday, December 1 Pharmacokinetics of Subcutaneous Daratumumab in Patients with Relapsed or Refractory Multiple Myeloma: Primary Clinical Pharmacology Analysis of the Open-label, Multicenter, Phase 1b Study (PAVO) Poster presentation, Saturday, December 1 Split First Dose Administration of Daratumumab for the Treatment of Patients with Multiple Myeloma: Clinical Pharmacology and Population Pharmacokinetic Analyses Poster presentation, Saturday, December 1 Updated Results from the Phase 2 CENTAURUS Study of Daratumumab Monotherapy in Patients with Intermediate-risk or High-risk Smoldering Multiple Myeloma Poster presentation, Saturday, December 1 Daratumumab Monotherapy for Patients with Relapsed or Refractory Natural Killer/T-cell Lymphoma (NKTCL), Nasal Type: An Open-label, Single-arm, Multicenter Phase 2 Study Poster presentation, Saturday, December 1 Efficacy and Safety of Daratumumab, Bortezomib, and Dexamethasone Versus Bortezomib, and Dexamethasone in First Relapse Patients: Two-Year Update of CASTOR Poster presentation, Sunday, December 2 Evaluation of Sustained Minimal Residual Disease Negativity in Relapsed / Refractory Multiple Myeloma Patients Treated with Daratumumab in Combination with Lenalidomide Plus Dexamethasone or Bortezomib Plus Dexamethasone: Analysis of POLLUX and CASTOR Poster presentation, Sunday, December 2 Efficacy of Daratumumab in Combination with Standard of Care Regimens in Lenalidomide-Exposed or Refractory Patients with Relapsed / Refractory Multiple Myeloma: Analysis of CASTOR, POLLUX and MMY1001 Studies Poster presentation, Sunday, December 2 Ofatumumab Abstracts Sponsored by Novartis Oral Presentation: Results of the Primary Analysis of COMPLEMENT A+B: A Phase III Study of Ofatumumab in Combination with Bendamustine Versus Bendamustine Alone in Patients with Indolent Non-Hodgkins Lymphoma That is Unresponsive or Relapsed Following Rituximab or Rituximab-containing Regimen Oral presentation, Sunday, December 2 Poster Presentation: Long-Term Evaluation of Efficacy and Safety of Ofatumumab Added to Fludarabine & Cyclophosphamide in Subjects with Relapsed Chronic Lymphocytic Leukemia: Final Analysis of COMPLEMENT 2 Trial Poster presentation, Sunday, December 2 About Genmab Genmab is a publicly traded, international biotechnology company specializing in the creation and development of differentiated antibody therapeutics for the treatment of cancer. Founded in 1999, the company has two approved antibodies, DARZALEX (daratumumab) for the treatment of certain multiple myeloma indications, and Arzerra (ofatumumab) for the treatment of certain chronic lymphocytic leukemia indications. Daratumumab is in clinical development for additional multiple myeloma indications and other blood cancers. A subcutaneous formulation of ofatumumab is in development for relapsing multiple sclerosis. Genmab also has a broad clinical and pre-clinical product pipeline. Genmabs technology base consists of validated and proprietary next generation antibody technologies the DuoBody platform for generation of bispecific antibodies, the HexaBody platform, which creates effector function enhanced antibodies and the HexElect platform, which combines two co-dependently acting HexaBody molecules to introduce selectivity while maximizing therapeutic potency. The company intends to leverage these technologies to create opportunities for full or co-ownership of future products. Genmab has alliances with top tier pharmaceutical and biotechnology companies. For more information visit www.genmab.com https://www.globenewswire.com/Tracker?data=5AQ3sqwzso-akEfNYBsERhZXV-w9pnlcpf9jlCUpftrylSPDwQAdytaeOTEv-j2Ymcbf24Xp3vVMBphrZk7LKQ== . Contact: Rachel Curtis Gravesen, Senior Vice President, Investor Relations & Communication T: +45 33 44 77 20; E: [email protected] This Media Release contains forward looking statements. The words believe, expect, anticipate, intend and plan and similar expressions identify forward looking statements. Actual results or performance may differ materially from any future results or performance expressed or implied by such statements. The important factors that could cause our actual results or performance to differ materially include, among others, risks associated with pre-clinical and clinical development of products, uncertainties related to the outcome and conduct of clinical trials including unforeseen safety issues, uncertainties related to product manufacturing, the lack of market acceptance of our products, our inability to manage growth, the competitive environment in relation to our business area and markets, our inability to attract and retain suitably qualified personnel, the unenforceability or lack of protection of our patents and proprietary rights, our relationships with affiliated entities, changes and developments in technology which may render our products obsolete, and other factors. For a further discussion of these risks, please refer to the risk management sections in Genmabs most recent financial reports, which are available on www.genmab.com https://www.globenewswire.com/Tracker?data=5AQ3sqwzso-akEfNYBsERjaHZREk_mM1i19NHQPJXRqDYLL9odaWgZBvP1A-WYCrg-pAye-E_MVZneWnJkI5jw== . Genmab does not undertake any obligation to update or revise forward looking statements in this Media Release nor to confirm such statements to reflect subsequent events or circumstances after the date made or in relation to actual results, unless required by law. Genmab A/S and/or its subsidiaries own the following trademarks: Genmab; the Y-shaped Genmab logo; Genmab in combination with the Y-shaped Genmab logo; HuMax; DuoBody; DuoBody in combination with the DuoBody logo; HexaBody; HexaBody in combination with the HexaBody logo; DuoHexaBody; HexElect; and UniBody. Arzerra is a trademark of Novartis AG or its affiliates. DARZALEX is a trademark of Janssen Pharmaceutica NV. Media Releaseno. 10 CVR no. 2102 3884 LEI Code 529900MTJPDPE4MHJ122 Genmab A/S Kalvebod Brygge 43 1560 Copenhagen V Denmark Attachment i10_181101_MR_ASH Abstracts https://prlibrary-eu.nasdaq.com/Resource/Download/c2a67b38-0f6b-48d8-9e23-462a62bd65cb
  • Aktie Dashboard

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    TeamGarlicT
    Jeg kigger på at lave et aktie-dashboard i Power BI ved at lave forespørgsler til hjemmesider, så jeg kan få alt præsenteret på én gang. Efter mange timers kiggen rundt og forsøg på træk af data, så spørger jeg nu forum om andre har gode idéer. Jeg vil gerne se : flere indeks såsom USA, Tyskland, Norge, Danmark, Sverige og Finland - hvor ligger 50 dage, 200 dage, 10 måneder, 50 uger m.v. oversættes til BUY/SELL. Krydret med indikator særligt RSI i forskellige varianter. Endelig krydret med John F. Carluccis indikator (se https://stockcharts.com/h-sc/ui?s=$OEXA200R&p=W&yr=6&mn=0&dy=0&id=p28906846637&a=309540155) Hvorfor Power BI ? Fordi det er sjovt og en spændende måde at sammenstille data på.
  • Hvordan har laks klaret nedturen i aktiemarkedet?

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Jeg lovede lige en gennemgang af laksesektoren nu aktiemarkederne har haft en hård tur på det seneste. Har laksen kunnet holde farten? Jeg kigger bl.a. på Bakkafrost, Grieg, Leroy m.fl. https://www.youtube.com/watch?v=LJfeu47hVRg