Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Fantastisk og gratis aktieskanner

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Der findes mange aktiescanningsværktøjer på markedet. Men Tradingview har et glimrende produkt, der samtidig er gratis. Her er en video om scannere, hvor jeg viser, hvordan man bl.a. skanner efter golden-cross kandidater https://www.youtube.com/watch?v=bOwh9pw4BJU&t=54s
  • Video - Holberg Sjømatseminar mars 2019

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Kan anbefales til alle investorer i lakse-sektoren. https://www.youtube.com/watch?v=D1hKMMPY9wg
  • Genmab/Barclays: Kursmål hæves til 1300 kr. fra 1200 kr.

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Genmab/Barclays: Kursmål hæves til 1300 kr. fra 1200 kr. Britiske Barclays lægger 100 kr. oven i kursmålet for Genmab, så det nu lyder på 1300 kr. Samtidig gentages den positive anbefaling "overvægt". Det fremgår det af data fra Bloomberg News. Genmab steg fredag med 1,5 pct. til 1190 kr., og set over hele 2019 indtil nu er selskabet gået frem med 11,5 pct. Fredag oplyste Genmab, at selskabets primære partner, Janssen, har indsendt en ansøgning til de japanske sundhedsmyndigheder vedrørende en supplerende godkendelse til kræftmidlet Darzalex. /ritzau/FINANS
  • Video - Genmab Celebrating 20 Years

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Genmab celebrates its 20th anniversary this year. We asked employees and external stakeholders for their perspectives on Genmab. Watch the video below to find out what they said. http://www.genmab.com/careers/celebrating-20-years
  • Lakseaktierne hænger bagefter totalindekset

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Kun én lakseaksje har nemlig steget mer enn totalindeksen så langt i år. Og den er ikke en gang norsk. The Scottish Salmon Company har notert seg for en verdivekst på 15,9 prosent - vel fem prosentpoeng mer enn totalindeksen. Resten av feltet henger etter gjennomsnittsavkastningen på Oslo Børs i år. Faktisk har bare tre aksjer steget i kurs i år. Resten har falt tilbake". Læs mere: https://ilaks.no/tung-var-for-fiskeaksjene-idet-lakseprisen-naermer-seg-arets-beste-periode/
  • Langers skarpe - Aktiemarkedet spiller på alle felter

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Aktiemarkedet spiller på alle felter Hvem siger at aktiemarkedet nødvendigvis er logisk? Vi kan konstatere, at aktiemarkedet for tiden fortsætter ufortrødent op, selvom de makroøkonomiske forhold på ingen måde er gode. Tværtimod peger de fortsat nedad, hvis man ser på udviklingen i de lange obligationsrenter og forskellige indikatorer, eksempelvis Citigroups Economic Surprise index for amerikansk økonomi. I rentemarkederne er der nu indbygget 52 procent sandsynlighed for en eller flere rentenedsættelser i år fra den amerikanske centralbank. Og det er netop kernen i det hele: På den ene side spiller markedet på, at der nu kommer flere stimulanser fra centralbankerne, hvis og når makroøkonomien fortsætter de negative signaler. Flere stimulanser giver nærmest per automatik stigende aktiemarkeder, fordi penge er billige ogrigelige. Og der er ikke mange andre steder at placere dem end i aktier. På den anden side er der stadig flere, der også spiller på, at de makroøkonomiske vinde nu er ved at vende til det bedre. Den gruppe bliver større og større, og den vinder frem, fordi der er enorm fokus på de positive signaler, meget mere end på de negative signaler. Eksempelvis kom i denne uge jobtal fra USA, som var overraskende gode. Der er også kommet bedre end forventede data fra Kina. Og der har også været indikationer på, at den europæiske økonomi måske er ved at bunde ud. Så bundlinjen er i virkeligheden, at lige meget hvad der sker med den globale økonomi, så vil det løfte aktiemarkederne. Netop denne tænkning har skabt et nyt selvforstærkende momentum på de vestlige aktiemarkeder, som nu igen har udløst euforiske tilstande. Den slags tilstande kan fortsætte meget længere, end man umiddelbart forventer. Og derfor skal aktiemarkederne måske meget højere op, før vi muligvis får næste krak. Hvad skal vi holde øje med på den korte bane? Vi skal nu have øjnene stift rettet mod det ekstremt vigtige pejlemærke for S&P Future i 2940. Fredag aften lukkede det styrende amerikanske aktieindeks i underkanten af 2900. Det er godt én procent under den historiske aktierekord, som blev ramt september sidste år. Markedspsykologisk har 2940 derfor meget stor betydning for de internationale aktiemarkeder. Vi ser det nu som meget sandsynligt, at markedet kommer til at teste dette niveau indenfor 1-2 uger. Herefter vil der med stor sikkerhed komme en kraftig markedsbevægelse ned eller op. Helt kortsigtet vil der sikkert først komme nogle zig zag udsving omkring pejlemærket, før markedet bestemmer sig for den "rigtige" langsigtede retning herfra. Men siger markedet "op" kan vi hen over de næste måneder godt få et yderligere løft på 10-15%. Også selvom det virker helt ude i hampen baseret på fundamentale og "fornuftige" overvejelser. Og ugens danske vindere var Netop den voksende gruppe af optimister omkring udviklingen i makroøkonomien har i denne uge givet ny fremgang til de konjunkturfølsomme aktier. Vi har tidligere påpeget, at de defensive aktier, eksempelvis farma og medtech, har klaret sig langt bedst. Men dette billede er ved at vende nu. Store plusser ramte blandt andet mere konjunkturfølsomme industri- og serviceselskaber som Nilfisk, Højgaard, DFDS, NKT, AO Johansen, FLSmidth, Vestas, SAS og Rockwool. Så længe der er stigende tro på en bedring af økonomien i den vestlige verden, kan disse aktier fortsat blive båret frem. Også bankaktierne fik et solidt løft af stigende obligationsrenter Bankaktierne fik også i denne uge et løft over en bred kam. De internationale obligationsrenter steg ganske pænt, og den tiårige tyske statsobligation gik igen fra minus til plus. Bankerne vil også blive begunstiget af en bedre makroøkonomi og lavere risiko for stigende udlånstab og en generel vigende aktivitet, som kan ramme indtægtssiden. Fortsat stigende obligationsrenter vil give yderligere stigninger til bankaktierne. Men vær opmærksom på, at dette billede hurtigt kan ændre sig. Pas på Conferize Nogle få selskaber, der har fundet vej til First North børsen, er efter Økonomisk Ugebrevs vurdering uegnede til at være noterede som offentlige virksomheder på grund af forretningsmodeller, som er ekstremt tvivlsomme, og som har været alt for mange år undervejs uden at skabe indtægter. En af dem er eventplatformvirksomheden Conferize, som i disse dage forsøger at hente flere penge hos private investorer. På www.ugebrev.dk bringer vi en analyse af selskabet, som synes at være på vej ind i det, der kaldes Death Spiral Finance. Vi har bedt selskabets ledelse om at forholde sig til en stribe spørgsmål i starten af denne uge. Men vi har ikke fået nogle svar, hvilket i sig selv er bekymrende. https://ugebrev.dk/formue/langers-skarpe-aktietips-181/?fbclid=IwAR274xMcAnI6MT-F_ERhHHnTS6GBqg4GrpPrXA8NYPdLB9a276nMaNAyWss
  • Servicetjek af min TA-portefølje

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Så er det atter blevet tid til et servicetjek på hele porteføljen, der i dag består af: Arjo Sandvik Ørsted Vestas Genmab Carlsberg ALK-abello Der ud over kigger på lidt spændende kandidater i DK og Norge. https://www.youtube.com/watch?v=UGD3QiHDMk8
  • Er big data ved at disrupte Pharma?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    exitnuE
    Det er rigtigt dyrt at udvikle medicin. I gennemsnit koster det 2,7 mia. $ at finde et molekyle og udvikle en ny medicin hele vejen til markedet. Det er en pris, som kun er steget de sidste mange år. - https://borsen.dk/opinion/blogs/view/17/5262/er_big_data_ved_at_disrupte_pharma.html
  • Data fra konkurren styrker troen på ASX-1013 fra Alligator.

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Som omtalt på i vore chats på Proinvestors website er der for nogle dage siden kommet gode kliniske data fra Apexigens fase 1b for APX005 - en CD40 antagonist. Data i dette lille studie viste, at APX005 er veltolereret af patienterne samt havde en markant respons for disse. Studiet er gode nyheder for ADX-1013, som er den CD40 antagonist, hvor Alligator har et partnerskab med Johnson & Johnson. Det er måske derfor, at aktien er steget pænt de seneste dage. Om Alligators stof har CEQ Per Norlén udtalt, at ADC-1013 er mindst lige så potent som som APX005M. RedEye har skrevet lidt om det i en opdatering, hvor de fremhæver, at det kan give Johnson & Johnson mod på, at speede udviklingen af ADC-1013 op. Der bliver præsenteret data for ADC-1013 på ASCO i juni, hvilket bliver meget spændende at følge. https://www.redeye.se/company/alligator-bioscience/582772/alligator-bioscience-konkurrents-resultat-starker-var-tro-pa-maltavlan Disclaimer: Jeg har aktier i Alligator
  • Daytrading

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    G
    Når man kigger på daytrading, ser man ofte, at investorer laver handler på 5 min. grafer. Mit spørgsmål går på hvordan de kan lave en profitabel gevinst, når der jo ofte er tale om en meget minimal stigning, og medtager man kurtagen for en handel, så forstår jeg ikke hvordan de kan tjene penge på en handel, medmindre man skal geare sin investering ekstremt meget eller investere et meget stort beløb. Jeg tænker det er svært for en der gerne vil i gang med f.eks. 50.000 kr. på kontoen. Og hvis man kun skal investere måske 2 % af sin samlede indestående pr. handel, så giver det 1.000 kr., hvilket så vil sige at man tjener 10 kr. hvis man laver 1 % på den ene handel? Eller er jeg helt forkert på den?
  • Vi kigger på handelskrig, nøgletal og danske aktier

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    USA fortsætter den store optur i forventning om, at handelskrigen snart er forbi. Men passer markedet til forventningerne? Jeg kigger på handelskrig, økonomiske nøgletal samt aktierne: DSV Veloxis Chemometec https://www.youtube.com/watch?v=evGV8_a7gV0
  • Genmab

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Jeg synes at JW har grund til at være optimistisk, og jeg synes stort set, at hans udmeldinger er realistiske, og bliver indfriet. Den omtalte usikkerhed går efter min mening mest på, hvilke af de valgte emne fra pipelinen de vælger at gå videre med, JW har tydeligt sagt, at noget bliver valgt fra. Salget af aktier i går var nok tæt på de seneste dages gennemsnit, jeg ser slet ingen bekymring i, at han realiserer en lille del af sine aktier.
  • Shortandelen på den norske børs er den laveste i 13 år

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "De siste månedene har antallet veddemål mot aksjene til selskaper på Oslo Børs falt markant. Nå er den såkalte uvektede shortandelen i Norge på 2,8 prosent, ifølge Sparebank 1 Markets' rapport med oversikt over shortingen av aksjer i Norden. Det er ned fra nesten åtte prosent i februar i fjor. Det er det laveste vi har sett i de 13 årene vi har historikk på, sier bankanalytiker Odd Weidel i Sparebank 1 Markets til E24". Læs mere og se listen over de mest shortede aktier på Oslo Børs: https://e24.no/boers-og-finans/oslo-boers/veddemaalene-mot-oslo-boers-selskaper-raser/24596278
  • Hvad siger TA om TopDanmark, GN storenord og Jinhui

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Så er dagens video puttet i movieboxen, og jeg kigger på markedet, snakker lidt handelskrig samt kigger på: TopDanmark GN Storesnord Jinhui Til sidst i videoen snakker jeg også lidt omkring brugen af TA til at styre risiko og optimere porteføljen med. God investeringslyst til jer https://www.youtube.com/watch?v=aYq0IkzrVNI
  • Rundforvirrede markeder: Solskin forude?

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Efter over en måned med en dans stort set på stedet, kom der i denne uge lidt mere optimisme ind i markederne. Vi ser fortsat stor forvirring omkring retningen herfra. Og vi synes også, at det er vanskeligere end normalt at have en klar holdning til, hvad der skal ske herfra". Læs mere: https://ugebrev.dk/formue/langers-skarpe-aktietips-180/?fbclid=IwAR1pvycfP3RdnmVvszn2IqK4kVEi_EvXXy3i55uEjCr2h2T9xrE-98e3hXY
  • Se de "hemmelige" svenske kandidater

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Forleden lavede jeg en video med "svenske kandidater", hvor jeg kun nævnte en enkelt svensk aktie, nemlig Sandvik. Det var ikke for at holde resten hemmelig, men blot for at gå i dybden med én. Men mange har spurgt til de resterende, så her kommer de. https://www.youtube.com/watch?v=AmlOP9NYoAU&t=1s
  • Alligator Bioscience: New preclinical data for ATOR-1144

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Alligator Bioscience: Alligator Bioscience: New preclinical data for ATOR-1144 demonstrate potential for activation of both the innate and the adaptiv 13:30 Lund, Sweden, April 2, 2019 - Alligator Bioscience (Nasdaq Stockholm: ATORX), today announce that new preclinical data on the drug candidate ATOR-1144 will be presented at the scientific conference AACR (American Association for Cancer Research), held in Atlanta on March 29 - April 3, 2019. ATOR-1144 is a first-in-class bispecific tumor-localized antibody targeting the checkpoint inhibitor CTLA-4 and the co-stimulatory receptor GITR (Glucocorticoid-Induced TNFR family Related). The new preclinical data demonstrate that ATOR-1144 works through several pathways: activation of effector T cells, depletion of regulatory T cells (Tregs) and tumor cells and activation of NK (natural killer) cells, with potential for enhanced tumor cell killing. In addition, GITR is shown to be expressed on tumor-infiltrating lymphocytes and neoplastic cells in tumor samples from e.g. head and neck, esophageal, ovarian cancer, melanoma and B and T cell lymphoma, allowing for direct tumor cell killing. We are excited to present ATOR-1144 to the scientific community. It is a novel tumor-localizing CTLA-4 bispecific antibody with the potential for enhanced immune-activation of both the adaptive and the innate immune system, as well as direct anti-tumor effects. These properties are likely to act in concert and give ATOR-1144 the potential for superior efficacy, said Per Norlén, CEO of Alligator Bioscience. Dr Anne Månsson Kvarnhammar, Senior Scientist at Alligator, will present a poster (#4077) with the title: ATOR-1144 is a tumor-directed CTLA-4 x GITR bispecific antibody that acts by depleting Tregs and activating effector T cells and NK cells on Tuesday, April 2, 1:00 p.m. EDT (7:00 p.m. CEST). The poster will then be available on www.alligatorbioscience.com (https://alligatorbioscience.se/en/research-and-development/scientific-publications/). For further information, please contact: Cecilia Hofvander, Director Investor Relations & Communications Phone +46 46 540 82 06 E-mail: [email protected]
  • Spændende mulighed i JD.com

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Jeg har længe været virkelig negativ på aktien JD.com, da den kørte i en super stærk beartrend. Og hvis den kan holde momentum ugen ud, så ryger den i "grøn" på min signalliste over US-aktier. Det betyder ikke nødvendigvis, at man skal løbe ud og købe, men det betyder, at man kan sætte den på kandidatbænken og vente på et godt setup. Men vurder selv [image: 76801_jdcom.png]
  • Regressionskanalen - få hjælp til trendanalysen

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Mange har problemer med at få placeret deres trendkanaler helt præcist. Et værktøj jeg tit bruger er de såkaldte regressionskanaler. I videoen her fortæller jeg både hvordan de dannes, hvordan de placeres samt giver en ide til en kortsigtet swingtradingstrategi baseret på kanalen. https://www.youtube.com/watch?v=LjEFT3SP94Y
  • Spændende svenske kandidater

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Så tager jeg igen et kig ud over markederne. Der er ikke mange ny spændende købskandidater i Danmark. Men i det svenske har jeg fundet en stribe spændende kandidater, hvor jeg her kigger på én af dem. https://www.youtube.com/watch?v=t2rtWcQJ5i0