Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Hvad siger TA og FA om laksesektoren

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Her kigger på TA og fundamentaler for lakseaktierne: Bakkafrost Grieg Seafood Leroy Mowi Salmar Scottish Salmon https://www.youtube.com/watch?v=98DRJYmeTrA
  • Darzalex 2019 estimat

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    P
    Darzalex estimat uden nye godkendelser indregnet [image: 76889_Darzalex_estimate_20190619.png]
  • Ambu vs. Munters Group - Hvad er forskellen

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Flere har spurgt, om Munters efter det store fald igår, er en "ny Ambu", hvor der handles en stor portion aktier med rabat mellem store investorer, hvilket medførte et stort fald. Jeg mener personligt ikke, at dette er tilfældet. Se her hvorfor https://www.youtube.com/watch?v=47-cmCaSTUE
  • Så har jeg købt guld til min TA-portefølje

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Så har jeg købt guld til min portefølje. Det er ikke et træk, jeg foretager så tit, men se med her for at høre mine argumenter for at købe lidt ind i dette ædle metal. https://www.youtube.com/watch?v=JhK5e7r1-fs
  • FED skaber rod i markedet

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Den seneste tid har forventningerne om rentenedsættelser skabt stigninger i markedet, som er noget mere end forventet. Men selv om markedet opfører sig anderledes end forventet, så er der stadig gode aktier at kigge på. Her ser jeg på: Coloplast Novo Nordisk Carlsberg Genmab Chemometec https://www.youtube.com/watch?v=fexj62bfGwY
  • NOVO´s Semaglutide med flotte data fase 3

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    08 Jun 2019 17:46 CET Oral semaglutide showed superior reductions in blood sugar vs Jardiance and non-inferior blood sugar reductions vs Victoza in adults with type 2 diabetes at 26 weeks Secondary data at 52 weeks demonstrated statistically significant blood sugar reductions and statistically significant reduction of body weight vs both Jardiance and Victoza San Francisco, US, 8 June 2019 ­- Findings presented today from two phase 3a clinical trials evaluated oral semaglutide 14 mg vs Jardiance (empagliflozin 25 mg) in PIONEER 2 and oral semaglutide 14 mg versus Victoza (liraglutide 1.8 mg) in PIONEER 4 over 52 weeks in adults with type 2 diabetes. Data from both trials were presented at the American Diabetes Association (ADA) 79th Scientific Sessions. Oral semaglutide is an investigational once-daily glucagon-like peptide-1 (GLP-1) analogue in a pill. In PIONEER 2, oral semaglutide 14 mg demonstrated a superior HbA1c reduction of 1.3% compared to a 0.9% reduction with empagliflozin 25 mg for the primary endpoint at 26 weeks (p<0.0001) and a statistically significant reduction in HbA1c for the secondary endpoint at 52 weeks. Furthermore, for the secondary endpoint, the reduction in body weight with oral semaglutide was similar to empagliflozin with no statistical differences at both 26 and 52 weeks (3.8 kg for oral semaglutide at both 26 and 52 weeks, 3.7 kg and 3.6 kg for empagliflozin, respectively). In PIONEER 4, for the primary endpoint at 26 weeks, oral semaglutide 14 mg demonstrated a non-inferior reduction in HbA1c vs Victoza (1.2% vs 1.1%, respectively) and a superior reduction vs placebo (1.2% vs 0.2%, respectively) in adults with type 2 diabetes inadequately controlled on metformin, with or without a sodium-glucose co-transporter-2 (SGLT-2) inhibitor. For the secondary endpoint at 52 weeks, oral semaglutide demonstrated statistically significant reductions in HbA1c vs both Victoza (1.2% vs 0.9%, respectively) and placebo (1.2% vs 0.2%, respectively). For the secondary endpoint of change in body weight, oral semaglutide demonstrated superior reductions compared to both Victoza and placebo at 26 weeks (4.4 kg for oral semaglutide, 3.1 kg for Victoza and 0.5 kg for placebo) and statistically significant reductions compared to both at 52 weeks (4.3 kg for oral semaglutide, 3.0 kg for Victoza) and 1.0 kg for placebo). In PIONEER 2, the most common adverse event for oral semaglutide was nausea, which diminished over time, affecting 20% of people treated with oral semaglutide. The nausea rate for empagliflozin was 2%. The proportion of people who discontinued treatment due to adverse events was 11% for those treated with oral semaglutide compared to 4% for those treated with empagliflozin. In PIONEER 4, the most common adverse event for oral semaglutide was nausea, which diminished over time, affecting 20% of people treated with oral semaglutide. For people treated with Victoza and placebo, 18% and 4%, respectively, experienced nausea. The proportion of people who discontinued treatment due to adverse events was 11% for those treated with oral semaglutide compared to 9% with Victoza and 4% with placebo. These results are based on the primary statistical approach known as the treatment policy (TPol) estimand, which was used to assess the effects of oral semaglutide regardless of discontinuation of trial product and/or use of rescue medication. "Despite their proven safety and efficacy, GLP-1 receptor agonists are underutilized in clinical care" said Ildiko Lingvay, PIONEER 2 and 4 investigator and professor at the Departments of Internal Medicine and Clinical Sciences, University of Texas Southwestern Medical Center, Dallas, Texas. "As a treating physician, I'm encouraged by these findings and the potential of investigational oral semaglutide to be the first oral GLP-1 receptor agonist available as a new treatment option for people living with type 2 diabetes." The following results from PIONEER 2 and 4 were also presented today at the ADA and are based on the secondary statistical approach. The secondary statistical approach is known as the trial product estimand and is used to assess the effect of oral semaglutide, assuming all patients remained on trial product and did not use rescue medication: PIONEER 2: Oral semaglutide demonstrated statistically significant reductions in HbA1c vs empagliflozin at 26 weeks (1.4% vs 0.9%, respectively) and at 52 weeks (1.3% vs 0.8%, respectively). Oral semaglutide demonstrated a body weight reduction of 4.2 kg vs 3.8 kg with empagliflozin at 26 weeks and a statistically significant reduction of 4.7 kg vs 3.8 kg at 52 weeks. PIONEER 4: Oral semaglutide demonstrated statistically significant reductions in HbA1c vs Victoza and vs placebo at both 26 and 52 weeks (1.3% for oral semaglutide, 1.1% for Victoza and 0.1% for placebo at 26 weeks; 1.2% for oral semaglutide, 0.9% for Victoza and a 0.2% increase for placebo at 52 weeks). Oral semaglutide demonstrated statistically significant reductions in body weight vs Victoza and vs placebo at both 26 and 52 weeks (4.7 kg for oral semaglutide, 3.2 kg for Victoza and 0.7 kg for placebo at 26 weeks; 5.0 kg for oral semaglutide, 3.1 kg for Victoza and 1.2 kg for placebo at 52 weeks). About PIONEER 2, PIONEER 4 and the PIONEER clinical trial programmePIONEER 2 was a 52-week, randomised, open-label, active-controlled, parallel-group, multicentre, multinational trial with two arms comparing the efficacy and safety of oral semaglutide 14 mg with empagliflozin 25 mg in people with type 2 diabetes, inadequately controlled on metformin. 822 people were enrolled in PIONEER 2 and randomised 1:1 to receive either oral semaglutide or empagliflozin once daily. The primary endpoint was change in HbA1c from baseline to week 26 and the confirmatory secondary endpoint was change in body weight from baseline to week 26. Additional key secondary endpoints included change in HbA1c and body weight from baseline to week 52. PIONEER 4 was a 52-week, randomised, double-blinded, double-dummy, active- and placebo-controlled, parallel-group, multicentre, multinational trial with three arms comparing the efficacy and safety of oral semaglutide 14 mg compared to Victoza (1.8 mg liraglutide) or placebo in people with type 2 diabetes, inadequately controlled on metformin with or without an SGLT-2 inhibitor. PIONEER 4 randomised 711 people in a 2:2:1 manner to receive either oral semaglutide, Victoza or placebo once-daily. The primary endpoint was change from baseline to week 26 in HbA1c. Key secondary endpoints included change in HbA1c and body weight from baseline to week 52. The PIONEER phase 3a clinical development programme for oral semaglutide is a global development programme that enrolled 9,543 people with type 2 diabetes across 10 clinical trials. Further information Media: Katrine Sperling +45 4442 6718 [email protected] Michael Bachner (US) +1 609 664 7308 [email protected] Investors: Peter Hugreffe Ankersen +45 3075 9085 [email protected] Valdemar Borum Svarrer +45 3079 0301 [email protected] Ann Søndermølle Rendbæk +45 3075 2253 [email protected] Kristoffer Due Berg (US) +1 609 235 2989 [email protected] ______________________ References Montanya E, Rosenstock J, Canani LH, et al. Oral semaglutide vs empagliflozin added-on to metformin monotherapy in uncontrolled type 2 diabetes: PIONEER 2. Abstract number 54-OR, American Diabetes Association 79th Scientific Session, San Francisco, US; 7-11 June 2019 Pratley RE, Amod A, Hoff ST, et al. Oral Semaglutide vs Liraglutide and Placebo in T2D: PIONEER 4. Abstract number 55-OR, American Diabetes Association 79th Scientific Session, San Francisco, US; 7-11 June 2019 RSS feeds Company announcement News releases
  • Vi kigger på toldkrig med Mexico, renteudmelding og aktier

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Efter nogle tubulente uger, har jeg fået en del forespørgsler på mine tanker omkring handelskrigen, aftalen med Mexico osv. I videoen her får I både mine handelskrigstanker, min undren over et meget mystisk forløb omkring toldsatser mod Mexico, mit syn på FEDs renteudmeldinger samt et kig på følgende danske aktier: Novo Nordisk Genmab DSV https://www.youtube.com/watch?v=SXhgLhvZZTo
  • Hvornår skal man købe i en stærk optrend?

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Så er der en video klar, hvor jeg kigger lidt på aktier i stærke optrends, der ligger i min porteføljer. Jeg får en del spørgsmål om, hvornår man evt. skal hoppe med på trenden, så det kigger vi på her. Jeg har også en enkelt svensk kandidat med i dagens video, hvor vi gennemgår: Genmab Alk-abello Carlsberg Sandvik https://www.youtube.com/watch?v=qC0OWjTpQw4&t=11s
  • Et TA-aktiekig i et volatilt marked

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Så er der lidt aftenunderholdning til jer. Jeg kigger her på markedet generelt samt på aktierne: Fingerprint NEL GENMAB Tobii Dometic Group Teva https://www.youtube.com/watch?v=LpZiWc0shmE
  • Kina spiller et vigtigt kort i handelskrigen

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Handelskrigen mellem USA og Kina har længe kun handlet om toldsatser. Men nu spiller Kina et af deres virkeligt stærke kort ud mod USA - Rare earth. Disse råstoffer bruges i al elektronik, og uden dette fra Kina, er USA's produktion af elektronik i store vanskeligheder. https://www.youtube.com/watch?v=dFzTxjCKtAY&t=25s
  • Vi kigger på stærke op- og nedtrends i markedet

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Flere har spurgt, om mine metoder stadig virker, når markedet er nervøst som nu. Og min erfaring er, at de virker fint. Så længe man holder sig til de lange trends og ikke bliver for nervøs, bare fordi det hele falder lidt et par uger. Her kigger jeg på aktierne: SAS NNIT Ambu Hexagon Scatec Solar Salmar https://www.youtube.com/watch?v=c12SlzPJOsU
  • Anbefaling af bog - Gud bevare afdragsfriheden

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    TeamGarlicT
    Jeg er i gang med at læse "Gud bevare afdragsfriheden" af Magnus Barsøe, som er debat-redaktør på Finans, som hører under Jyllands-posten. Der er virkelig meget indsigt og holdning og i den grad bakket op af data. Som gammel bankmand sidder jeg lidt uroligt på stolen over finans-verdenen, men der er mange sande ord i bogen. Eksempelvis har finans-verdenen forsøgt at få sat bidragssatserne op med henvisning til kapitalkrav m.v. På realkreditlån har man gennem 30-40 år oplevet en tabsprocent på 0.1%, mens bankerne ligger omkring 1%. Der er ikke belæg for at hæve bidragssatsen op - det skyldes ønsket om profit. For 20 år siden skulle en gennemsnitlig LO-familie spare op i 2½ år og kunne så betale 1 hus kontant (uden at bruge penge på leve-omkostninger). I dag er det tal meget højere. Flere politikere som Villy Søvndal, Henrik Sass Larsen og andre har talt for at slække på lånereglerne særligt i København og Aarhus, da nye købere ellers ikke kan komme ind på bolig-markedet. Det er helt forkert - det skyldes, at priserne er kommet for højt op og folk ikke kan nå at spare nok op. Anbefales meget varmt.
  • Axel Steuchs "Vinderstrategier i aktiemarkedet" er opdateret

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    TeamGarlicT
    Er der nogen på forum, som har læst den nye udgave af Axel Steuchs bog ? Jeg har den forrige, som jeg har læst med stor fornøjelse, men ikke bruger aktivt, hvilket jeg går og overvejer stærkt, da min fritid er sparsom. Alternativet er at købe investeringsforeninger, men så har jeg stadig en opgave med at sælge mig ud markedet efter nogle bestemte regler.
  • Vi tager et TA-kig på laks og Rockwool

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Så er det atter blevet tid til et kig på laksesektoren. Sidst jeg kiggede på den, vurderede jeg, at Scottish Salmon var aktien med størst opturspotentiale. Vi kigger på, om dette holdte stik. Der ud over er Rockwool begyndte at vise lidt interessante tendenser, så den er også lige kommet med her. https://www.youtube.com/watch?v=aCNrr-0nO30
  • TA-porteføljen indtil nu i år: +12,99%

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Her får I lige en gennemgang af, hvad der ligger i min TA-portefølje lige pt. samt et indblik i, hvilke aktier, der har givet mig den primære del af min performance. Meget af året har min portefølje været lidt bagefter det hurtigtløbende marked, men de sidste par uger har været rigtigt gode. https://www.youtube.com/watch?v=VaKMzkg1l2I
  • En fantastisk dag for Fingerprint

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Her får I lige en sen aktievideo for i dag. Det var jo dagen, hvor Fingerprint endelig brød sin lange nedtur og tog revance på et regnskab, der var bedre end forventet. Jeg kigger her også på aktierne: Teva Alk-abello Maha Energy https://www.youtube.com/watch?v=iYmpk4G0RP4&t=8s
  • Ambu

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    I
    Hvis ikke det, Ambu ( Lars Marker) tidligere har sagt om fremtiden er forkert, så må der ligge en kæmpe up-side i denne aktie. Tror den internationale profil er rigtig set, fra bestyrelsens side. Hvilket jeg selvfølgelig mener da jeg selv er godt fyldt op med Ambu pt! Hvad er jeres holdning?
  • Transcript - Q&A Genmab Q1 2019

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Q&A GENMAB 13TH OF MAY 2019 WITH ANDREW CARLSEN 76860_QA_Genmab_2019_05_13_1.pdf
  • Skiftedag i TA-porteføljen - Hvad bliver der købt og solgt?

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Så er det igen blevet skiftedag i porteføljen. Jeg har i dag solgt ALK-abello ud og jeg overvejer et køb af Chemometec. Se her i videoen, hvad mine overvejelser er ifm. de to aktier. https://www.youtube.com/watch?v=TwI-9EfkZqY
  • Aktiefald i et nervøst marked - Hvad siger TA?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Efter sidste uges uheldige udgang på handelskrigsforhandlingerne, bliver det nu spændende at se, hvordan markedet arter sig i denne uge. Jeg kigger specifikt på: Veloxis Teva NEL Vestas Ambu https://www.youtube.com/watch?v=eFFd1k0Xi0k