Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Daimler

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Har vi ramt bunden for nu??? OBS: Ugegraf. [image: 77611_download__3_.png]
  • Pandora

59
    0 Votes
    59 Indlæg
    0 Visninger
    M
    https://finans.dk/erhverv/ECE11633840/kinesisk-deroute-og-usa-i-problemer-pandoraanalytikere-spaar-nedjustering/
  • Nogle nyheder om d/s norden

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Hvad tænker i om d/s Norden . Skal den ned igen eller skal vi op i de 110 hvor der er modstand. Grunden til den fader lidt er det hjemtaget af gevinst. El er der noget negativt.
  • Betaling af skat på aktier.

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    P
    Når jeg køber og sælger aktier på Nordnet, bliver der så automatisk gjort op hvor meget jeg har vundet og eller tabt på investeringer i 2019 års opgørelsen på skat. sådan at hvis jeg har en gevinst skal jeg bare tage 27% af de første (mener det er 54000) jeg har tjent og lægge dem til side til at betale en eventuel restskat? Er det ikke den nemmeste måde at komme omkring betaling af skat på aktier ?.. Mvh. Peter.
  • Zealand Pharma

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    exitnuE
    "Også Zealand Pharma har været gennem Goldman Sachs' regneark, og resultatet er en opjustering af anbefalingen til "køb" fra det mere bedagede "neutral"." "Zealand Pharma lukkede mandag i 157,60 kr. efter en stigning på 0,7 pct."
  • NNA, TNK, NAT, STNG usw. EOD

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    I
    Jeg har ikke oplevet noget lignende siden jeg var med på DRY BULK's himmelflugt i 2007 !!! DNORD i 700, JIN i 80, DRYS i 80, EXM i 90 & GOGL også meget højt,,, og nu TANK ,,, eller udenfor shipping VESTAS fra kurs 25 til 30 og videre op Jeg kaster et shot. Har dd. øget i TNK. Der må for h... snart komme en modreaktion, men tog chancen ,,, anyways [image: 77863_TANK.jpg]
  • VIGTIGT 24t.: Shippingekspert J. Mintzmyer besvarer alle spm

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Seeking Alphas shippingsekspert J. Mintzmyer besvarer gratis ALLE shippingspørgsmål de næste 24 timer. Han service koster ellers adskillige tusind kr./år. Det er helt sikkert en god idé, hvis man er shippinginvestor. Jeg har tidligere nævnt dette i IceTs tråd om scrubbere, men jeg synes, at det fortjente at blive trukket frem i en selvstændig tråd. https://seekingalpha.com/instablog/839737-j-mintzmyer/5362611-q-shipping-experts
  • Scrubbers yes/no

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    I
    Ikke alle redere installerer scrubbere for at komme i sync med IMO 2020. Nogen vælger at fortsætte på LSFO (low sulfur fuel oil). Det er charterne der betaler for brændstoffet. Ikke rederne. Een af dem der har fravalgt scrubbere er NMM, hvliket diskuteres heavily i denne artikel https://seekingalpha.com/article/4295717-navios-maritime-partners-strong-gains-ahead?li_source=LI&li_medium=liftigniter-widget Der er også et par NMM headlines her. https://seekingalpha.com/article/4291143-navios-maritime-partners-prepare-cash-flow-surge Lidt om LSFO https://www.marineinsight.com/guidelines/a-guide-to-marine-gas-oil-and-lsfo-used-on-ships/amp/ Jeg har aktier NMM + en andedam fyldt med andre skibe
  • Frontline i solid medvind på tankmarkedet

18
    0 Votes
    18 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Frontline Ltd. er verdensleder inden for den internationale søtransport af råolie, med ​​verdens største flåde af VLCC og Suezmax tankskibe, bestående af sammenlagt 61 tankskibe, 22 VLCC'er, 18 Suezmax og 21 Aframax, som betegner skibenes størrelse. Selskabet sporer sin oprindelse tilbage til Frontline AB, der blev grundlagt i 1985 og noteret på Stockholm Stock Exchange fra 1989 til 1997. I 1996 blev Hemen Holding, oprettet af John Frederiksen, hovedaktionær i Frontline AB. Hvorefter selskabet skiftede bopæl fra Sverige til Bermuda. Året efter i 1997 fusionerede Frontline AB med London & Overseas Freighters (LOF), et andet Bermuda registreret selskab. LOF blev derefter omdøbt til Frontline Ltd. som er det Frontline vi kender i dag. Disclaimer: Jeg har aktier i Frontline [image: 77546_69793688_10221058471357327_431489332432338944_o.jpg]
  • Danske Bank

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    J
    Danske Bank indfører ansættelsesstop - hvilket er positivt. Der er pt. ca. 20.000 medarbejdere. Jeg følger tæt personalesituationen da denne på et tidligt tidspunkt indikerer om der er noget der halter. 3. kvartal 2019 er overstået - der er ikke kommet nedjustering endnu (holdet vejret), sidste gang kom det 8. juli vedr. 2. kvartal - så jeg vil mene man allerede nu ved om man kommer i mål med prognosen 13-15 mia. på helårsbasis.
  • New normal: ECBs (og FEDs) hånd under aktierne

8
    0 Votes
    8 Indlæg
    0 Visninger
    OccamO
    "Samtidig bliver 80 pct. af indbetalingerne placeret sikkert i obligationer, som p.t. giver ca. -0,35 pct. i rente." https://jyllands-posten.dk/#ia11669552;finans Her bliver det sagt lige ud. Sådan ser problemet ud for ATP. Men alle pensionskasser har samme problem. Der er bare mere synlighed omkring ATP. Det er ikke pensionskassernes skyld. Det er centralbankernes skyld. Negativ rente og opkøb af obligationer skaber en pengerigelighed, som fører til asset inflation. Og det bliver ved i en overskuelig fremtid. Forvaltere af enorme pensionsformuer har problemet med at skabe et positivt afkast - og tjene deres egen løn hjem. Der er kun en løsning: De er nødt til at have aktier og/eller fast ejendom. Vi kan sagtens komme ud for et dyk i aktierne. Men hvad vil der ske, når vi er kommet lidt ned? Pensionsforvalterne vil hurtigt gå ind i markedet i håb om at lave et positivt afkast dette år.
  • Eksplosion i gasaktierne! Er det for sent at komme med?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Det er for alvor gået op ad i rederiaktierne på det seneste. Spørgsmålet er, om det er for sent at komme med. Det kigger jeg på i videoen her: https://www.youtube.com/watch?v=r-Fdglj6piI
  • Test

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Hej .. skal vi teste de 110 igen.?? Den er virkelig rygget op af må man sige.. hvad tænker i.?
  • UnitedHealth Group Incorporated

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    AliazA
    UNH begynder umiddelbart at se ret interessant ud. Forward P/E 12,96 pt. Jeg er dog i tvivl om hvor billig UNH kan blive - med tanke på USA og healthcare usikkerhed - hvad tænker I?
  • En bøn til alle deltagere i debatten

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Før du poster en ny tråd bør du af hensyn til overskueligheden på debatten søge på eksisterende tråde om emnet eller aktien, hvor du kan poste dit indlæg. Når du poster en en ny tråd, så husk at nævne aktiens navn i overskriften. Tak for jeres indsats og rigtig god weekend til alle. Helge
  • VAL, DO, RIG

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    S
    VAL, DO, RIG - alt sammen offshore drilling - stiger pænt: 4%, 6%, 13% Tror i vi skal se noget bevægelse i det segment? disclosure: jeg har dem
  • dsnorfden

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Hvis ikke Norden skulle komme med en opjustering af årets resultat ved Q3 er det mig en gåde hvordan de kan undgå det - Baltic dry supramax og panamax har konstant i 3 mdn. været på sit højeste i 10 ÅR - ligger man hertil At Tankmarkedet for LR1-LR2 eksplodere lige nu - med udsigt til højeste niveau i over 10 år - det kan man kalde medvind på cykelstien
  • Er Fls ved at gå kk?

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Troede alt l.... var indregnet i kursen? Fortsætter det, bliver man da vist nødt til at købe nogle flere.
  • Den gale mand og havet

47
    0 Votes
    47 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Som Helge har redegjort for, betyder IMO 2020, at skibe fra 1/1 2020 skal sejle med brændstof med højst 0,5 % svovl mod 3,5 % i dag. Har de røgrensere (scrubbers), kan de dog stadig sejle på brændstof med 3,5 % svovl eller mere. Højsvovlsolie vil derfor styrtdykke i pris. Det bliver billigere at sejle for de skibe, der har røgrensere. For dem er det fuld fart frem over bølgen blå. De skibe, der skal sejle på lavsvovlsolie, i meget høj grad det kendte og gennemprøvede produkt MGO med 0,1 % svovl, får derimod dyrere brændstof. Skibe uden røgrensere vil gå ned i hastighed for at spare brændstof såkaldt "slow steaming". Jo større skibene med røgrensere er, jo kortere tilbagebetalingstid på udgiften til røgrensere. Det sikre bud inden for hver branche er de selskaber, der allerede har installeret røgrensere: Produktank: Scorpio Tankers (STNG) og Torm delvis. Norden i noget mindre grad. Olietank: DHT (røgrensere på de store VLCC'ere!! Hvis det ikke fanger din opmærksomhed, ved jeg ikke, hvad gør). Delvis også Frontline, der desuden er medejer af et røgrenserfirma. Frontline fås dog til overpris, synes jeg. Frontlines overpris er dog ret stabil, og vi ved allesammen godt, hvad der sker med Frontline, når John Fredriksens udbyttemaskine igen klikker op i 5. gear. Tørlast: Star Bulk Carriers (SBLK). Den mest radikale tilgang i branchen. Røgrensere på samtlige skibe, også de mellemstore. Norden er delvis også et godt bud. Der er mindst to radikalt forskellige tilgange: Det sikre spil: Da der efter Torms vurdering skal transporteres 5-6 % mere produkttank rundt, er det mest sikre spil produttank med røgrensere vel vidende, at intet er sikkert i shipping. Da STNG er steget pænt på det seneste, kan Torm være attraktiv. Gearingen i STNG er dog højere (begge veje). Et slag på tasken: Bevæger Torm sig 10 %, bevæger STNG sig 15 %. Den gale mands sats: Advarsel: Dette er min egen idé. Fordel: Næsten igen har set det/er enige. Ulempe: Jeg kan tage fejl og være helt galt på den. Men altså: Ca. 0,5 % af verdens olie bliver pludselig overflødig, nemlig højsvovlsolie. Det kan ikke brændes af i skibe som hidtil. I hvert fald ikke før mange andre skibe har fået røgrensere. Højsvovlsolie skal oplagres, indtil man finder ud af, hvordan det bedst bruges. Eller som Euronav formulerer det: "Storage until the market clears". Derfor oplagres højsvovlsolie fra omkring årsskiftet og frem. Ret hurtigt vil oplagringsmuligheder på land være udtømte måske efter omkring 3 måneder. Og hvad så? Ja, så er der kun oplagring på vand tilbage. Det kan bedste betale sig at oplagre i gamle olietankskibe uden røgrensere, da disse alligevel ikke kan sejle de store rater hjem. Og hvem har dem? Ja, det er såmænd TNK og NAT. "Alle" tror, at TNK og NAT står dårligst m.h.t. IMO 2020. Men da TNK og NAT samtidig har de skibe, som skal bruges til flydende oplagring - HVIS min formodning/teori holder - tror jeg, at den største IMO 2020 overraskelse kommer fra en kant, hvor markedet allermindst venter det nemlig fra gamle olietankskibe uden røgrensere. MEN det er et risikabelt sats. Tager jeg fejl, og markedet har ret, er TNKs og NATs skibe meget lidt værd, og skal skrottes måske i 2020. Mit sats er derimod, at TNKs og NATs skibe bliver meget værd i 2020, 2021 og måske 2022. Først herefter skal de skrottes.
  • TA - SP500

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Vil i ikke også mene at markedet vender nedad? Hvad siger i - havde vi toppen ved ca. 3022 ca. d. 27.7.2019?