Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Gjensidige Forsikring

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Er der nogen der kan forklare hvorfor Gjensidige falder så meget idag, deres kvartals regnskab skulle være godt nok.??
  • Cv301 - kedelig den ikke lykkes

9
    0 Votes
    9 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Reelt er den opbygget som Prostvac og jo desværre ikke lykkes - derfor tror jeg ikke det har den store betydning den kikset. Ser vi omvendt på kopper godkendelsen herunder på "abe delen" samt de muligheder som der er her mener jeg at disse tonalene kan begrunde nuværende prissætning. RSV som vi venter og venter på en opdatering på ser jeg frem til kunne lykkes samt pengeforbruget er begrænset inden der evt kan laves en aftale med Big Farme efter første års fase tre i 2021..
  • Zealands nye opkøb

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Zealand Pharma meldte i går ganske overraskende om et opkøb, hvormed selskabet forstærker sin peptid-platform markant. De bruger dog også af deres kassebeholdning, hvilket øger risikoen for en emissionen senere hen. Der er ikke mange banker, der har kommenteret købet. Jeg har modtaget dette fra Bryan Garnier i dag: • Zealand yesterday announced the opportunistic acquisition of assets consisting mainly of patents and a library of peptides from Encycle Therapeutics at no cost, at least until the lead asset successfully completes phase II trials. So far ET3764, an orally-delivered integrin alpha4-beta7 inhibitor, is at the PC stage and requires some more work in higher species before it can go for an IND. It is the first time Zealand acquires an external asset which has to be seen as a strong sign of commitment to its leadership position in the field of peptides. Having the broadest possible library of compounds to test before picking up the next possible candidate to go in the clinics is key to the new CEO. • Clearly it is much too early to think about what can come out of this acquisition even though the target of the first asset has been validated already by Entyvio in ulcerative colitis and Crohn's disease i.e. two diseases in the GI field where Zealand wants to build around glepaglutide (SBS). And the oral route might represent some kind of advantage. But the CEO acknowledged that UC was very busy and would require significant investments to go commercial, hence the open game to decide later on where to go and under which overall scheme, considering that a mix of large indications in partnership or licensing-out and smaller ones in stand-alone is a possible way forward.
  • Flex LNG - "Extremely bullish sentiment"..

21
    0 Votes
    21 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    BørsXtra torsdag: "LNG-SHIPPING: De to siste årene har LNG-ratene økt kraftig fra høsten til mot nyåret og rederiene har i samme perioder hatt en pen kursutvikling, eksempelvis steg Flex LNG-kursen ca 50 prosent i den perioden begge årene. I år har så langt i høst både rater og kursutvikling vært mer skuffende, men i de siste uker har ratene begynt å stige. Pareto fremhever dette i dag: "And last but certainly not least - brokers are now quoting MEGI LNGC rates at USD 150,000/day, as tri-fuel fixture(s) have been concluded at USD 130,000/day. We understand that at least nine Cosco-related carriers are out, but even more confusion. With virtually no ships available this will keep rising." Fearnley skriver dette "Extremely bullish sentiment as there is a clear lack of vessel availability at the same time as a rush of spot cargoes reached the market. Owners have made sure to make good on this and rates are soaring with further upside to come." [image: 77708_50790045_10219146703404323_3470432754552799232_n.jpg]
  • Bioethanol

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    J
    oktober 2019 10:44 Pacific Ethanol (PEIX) har levet en omtumlet tilværelse igennem nogle år, men eksisterer stadigvæk med 67 ansatte. Nøgletallene er ikke noget at falde i svime over. EPS har været faldene over de sidste tre år, og PEIX har kørt med underskud, hvilket kursen også afspejler. Kursen på PEIX var i 2017 ca.10 $ Men måske er der håb forude, og derfor er PEIX i min PF igen. Efter lidt søgning på ethanolnyt, faldt jeg over de artikler jeg har linket til. Jeg vil lade det op til hver enkelt, at læse hvad der står i artiklerne, da en gengivelse vil blive for omfattende. Mit entry i PEIX denne gang er 0,66 $ Der var en stor insider handel i PEIX den 23 august hvor CEO. Neil Koehler købte 100.000 aktier i kurs 0,57 $ http://ethanolproducer.com/articles/16497/brazil-raises-quota-on-us-ethanol-to-750-million-liters http://ethanolproducer.com/articles/16493/trump-teases-work-on-policy-package-to-boost-ethanol
  • Holdninger til Oncology Venture?

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    R
    Er der nogen som har holdninger til OV? I min optik og i hele træskolængder: Værdien af selskabet er samlet set 120 mio DKK per dags dato. De har 7 produkter i pipeline og formentlig/forhåbentlig opløftende data på mindst et af produkterne indenfor de næste 7-8 måneder. De har gjort alt det rigtige med en ny CEO med onkologi erfaring fra US, og en ny CFO som har erfaring med at blive opkøbt. Og Peter Buhl er fortsat med i selskabet med det han er god til, nemlig forskning. Til sammenligning er Genmab 90 mia DKK værd. De har ca. 2 produkter på markedet og en håndfuld i pipelinen. Der er mao en faktor 750 til forskel. Hvis ellers OV rammer med et af deres produkter og opnår bare 10% af Genmabs salg vil værdien af OV stige ca. 75 gange......... I min optik er der lidt rød/sort på rouletten over aktien, og man får formentlig besked i løbet af et års tid. Enten går de bust og man taber pengene en gang.......... eller OV bliver købt til en kurs højere end i dag..... Eller de rammer med et produkt og kursen mangedobles. Så som jeg ser det, så kan jeg tabe pengene een gang, men mangedoble pengene, hvis det går godt. Disclaimer: Jeg har både aktier og warrants i OV. Dan din egen mening, og invester ikke penge du ikke kan tåle at tabe.
  • FLS - En stribe af ændringer i kursmål

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    En stribe finanshuse har ændret kursmål og anbefaling af FLS-aktien, efter at selskabet fredag eftermiddag sænkede sin forventning til årets resultat. Senest er det HSBC, Morgan Stanley og Goldman Sachs, der har sænket deres kursmål for aktien, der er faldet omkring 10 pct. i værdi siden nedjusteringen. Det er blandt andet udviklingen i selskabets Mining capital-forretning, der er skyld i, at FLS fredag måtte nedjustere forventningerne. Her har der været en lavere margin end ventet i den første del af året, ligesom der fortsat ses et mere ufavorabelt forretningsmix for året. FLS venter derfor nu en driftsmargin (EBITA) på 8 pct. mod en tidligere forventning om et resultat i den nedre del af intervallet på 9-10 pct. Nedjusteringen sendte fredag FLS-aktien ned med 10 pct. Mandag faldt aktien 3 pct., men tirsdag var der lidt genrejsning, da aktien steg 2,6 pct. til 232,60 kr. Overblik over analytikerændringer efter nedjusteringen: Finanshus Kursmål nu Kursmål før Anbefaling nu Anbefaling JPMorgan 300 360 Overvægt Overvægt ABG Sundal Collier 280 300 Køb Køb Nordea ej oplyst 405 Hold Køb Kepler Cheuvreux 250 315 Hold Hold DNB Markets 255 370 Hold Køb Danske Bank Markets 255 380 Hold Køb Morgan Stanley 328 395 Overvægt Overvægt HSBC 270 341 Køb Køb Goldman Sachs 370 430 Køb Køb Kilde: Bloomberg News og Reuters /ritzau/FINANS
  • Scatec Solar

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Tester fortsat - lidt vanskeligt at finde ud af hvordan man deltager i debatten - og ikke mindst havner i den rigtige gruppe...
  • Scatec Solar

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Test - skal lige se om jeg rammer den rigtige gruppe.
  • Er den ikke blevet billig...

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    G
    P/E virker attraktiv synes jeg... US+DK banker synes at øjne lidt luft kursmæssigt... Og forsikringsdelen + dividene taler vel for at den er fin i en defensiv portefølje? Eller der noget jeg misser? Den er ikke steget med på nogen måde i hvert fald
  • Pandora

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Pandora/Kasi sagen fik muligvis en afgørelse i juli. JP skriver noget her https://finans.dk/indsigt/ECE11683702/her-er-den-hemmelige-afgoerelse-i-milliardtvisten-mellem-kasijesper-og-pandora/ . Men jeg har ikke JP premium og har heller ikke hørt udfald af sagen. Er der nogle herinde der har den viden og vil dele? God weekend
  • TIP: STNG chefen har optioner til 17. januar 2020. Big time!

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Jeg kommer helt sikkert til at fortryde dette indlæg, hvis STNG ikke er gået op i løbet af 3 måneder, men her er det altså. Den flamboyante præsident for Scorpio Tankers (STNG) Robert Bugbee købte for 3 uger siden calloptioner til den 17. januar 2020. For 3 uger siden investerede han i alt 757.000 USD i 17. januar 2020 calloptioner på h.h.v. 28 USD og 33 USD. På 3 uger er hans investering steget med 1,2 mio. kr. svarende til en gevinst på 157 %. Jeg behøver ikke at fortælle jer, at Robert Bugbee herved har 100 % sammenfaldende interesser med aktionærerne i at få STNGs aktiekurs til at stige mest mulig, indtil han sælger optionerne eller de udløber om 3 måneder. Da Robert Bugbee samtidig er den bedste kommunikator i produkttank, vil han gøre, hvad han kan for at få aktiekursen op. Og han vil være god til det. Jeg har tidligere nævnt, at produkttankraterne bør stige i 2. halvdel af oktober og frem mod implementering af IMO 2020. Og sørme om ikke produkttankraterne er begyndt at stige næsten på klokkeslag. Bugbees optioner og hvad de betyder for STNGs aktiekurs, er muligvis det hotteste tip i shipping lige nu. Men pas på. Det hele er spekulation, ganske vist velbegrundet spekulation, men spekulation ikke desto mindre. Stol ikke på hvad jeg siger, invester ikke mere end du kan tåle at tabe, og lav din egen research. [image: 78083_11022_01.jpg]
  • BITCOIN

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    B
    "Han købte bitcoin til 1 dollar: Bitcoin er fremtidens digitale guld - vi vil se nye højder". https://play.borsen.dk/social/5da91cdf595ab4f00a336745 Er der nogen som er med her?
  • Mulig korrektion inden årsskiftet?

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    KongkursK
    På baggrund af denne vurdering fra Investtech, ser det i det mindste ud til, at vi befinder os i et topområde, og at vi ligger og leger med bunden af den stigende trendkanal... På den baggrund er det vel ikke usandsynligt, at vi skal have en korrektion ned? Spørgsmålet er så hvor stor den kan blive, og hvor den rammer hårdest? Skal vil til at reducere lidt i beholdningerne - lægger over i nogle mere defensive aktier eller hvordan? Gå helt kontant koster jo også i handelsomkostninger, mistede udbytter etc: Link til analysen: https://www.investtech.com/main/market.php?CompanyID=45104524 Citat: "Automatic technical analysis. Medium term, Oct 16, 2019 OMX Copenhagen 25 GI has broken the floor of the rising trend channel in the medium long term, which indicates a weaker initial rising rate. The index is moving within a rectangle formation between support at 1150 and resistance at 1232. A decisive break through one of these levels indicates the new direction for the index. The index is testing the resistance at points 1210. This could give a negative reaction, but an upward breakthough of points 1210 means a positive signal. The RSI curve shows a falling trend, which could be an early signal for the start of a falling trend for the price as well. The index is overall assessed as technically negative for the medium long term. Recommendation one to six months: Negative (Score: -59)"" [image: 78013_C25.png]
  • TORM

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Hej alle. Sikke dog en seriøs side man støder på her. Jeg er ny her og vil gerne spørge om der er nogle "kloge" hoveder", der har nogle ideer om TORM's fremtid. Jeg har købt nogle i kurs 54 og nogle i kurs 65 og det ser ud til, at den nu ligger og hviler omkring kurs 67. Er der nogle grafer, der viser trenden? Mvh. Barnaby
  • En bøn til alle deltagere i debatten.

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Før du poster en ny tråd bør du af hensyn til overskueligheden på debatten søge på eksisterende tråde om emnet eller aktien, hvor du kan poste dit indlæg. Når du poster en ny tråd, så husk at nævne aktiens navn i overskriften. For korte bemærkninger og spørgsmål kan du eventuelt bruge vores specialchats: Aktiesnakken (alle emner). Genmab Veloxis Laks Bavarian/Zealand Pharma Biotek-snakken FING/PREC/IDEX OLIE/GAS Vedvarende Energi - vind/sol Tak for jeres bidrag. Helge
  • ChemoMetec køb/salg af egne aktier

24
    0 Votes
    24 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Er der en dybere mening med ChemoMetecs købog salg af egne aktier. Jeg har læst deres announcements: 7-12-2018 aktietilbagekødsprogram 20-12-2018 aktietilbagekøbsprogram 9-4-2019 salg af egne aktier 6-6-2019 salg af egne aktier 4-10-2019 salg af egne aktier 10-10-2019 stort udbytte med begrundelse i salg af aktier. Jeg forstår det ikke. Er der nogen der kan forklare.
  • RDS.A eller RDS.B

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    R
    Overvejer at købe lidt til den lange pga den fine dividende. Men skal det være A eller B aktien ? Er der bøvl med beskatning af dividende, når det er et hollandske selskab og man køber som ADR i US og er bosiddende i DK?
  • SCATEC SOLAR I SOLID VÆKST

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Solenergiselskapet Scatec Solar øker selskapets brutto driftsresultat (ebitda) til 433 millioner kroner i tredje kvartal, opp fra 257 millioner kroner i samme periode i fjor. Det tilsvarer en oppgang på 68 prosent. Det viser selskapets kvartalsrapport som ble gjort kjent fredag morgen. Inntektene endte på 1,52 milliarder kroner i kvartalet, opp fra 1,26 milliarder kroner. Vi har avsluttet nok et innholdsrikt kvartal med fortsatt vekst og høy aktivitet i alle regioner, sier Scatec Solar-sjef Raymond Carlsen i en uttalelse. Under selskapets kvartalsmarkedsdag i september gjorde selskapet det kjent at det øker vekstambisjonene med 1 GW til 4,5 GW innen 2021, og samtidig ser en årlig vekst på over 1,5 GW fra 2022. Selskapet velger nå også å heve guidingen for inneværende år. Selskapet venter nå at Operation and Maintenance får inntekter på 110-115 millioner kroner i år, med en ebidta-margin på 35 prosent, opp fra en tidligere guiding på 30 prosent". Rapporten: https://newsweb.oslobors.no/message/487304 Disclaimer: Jeg har aktier i Scatec Solar. [image: 78061_Scatec_Solar.jpg]
  • SALMON

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    R
    Er der nogle der ved hvorfor Salmones camanchaca er så billig på PE værdi i forhold til de andre lakse aktier? Venlig hilsen Rasmus