Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Genmab på vej mod kurs 3000

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    StockBullS
    Trenden indikere kurs 3000 muligvis kan opnås omkring May 2022. Genmab kan selvfølgelig være opkøbe længe inden Bemærk mega stort grøn candlelight for Maj 2020 [image: 84416_Genmab_mod_kurs_3000.JPG]
  • Tips&Tricks til Tradingview

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Så har jeg netop udgivet en ny engelsk video med tips og tricks til Tradingview. Her viser jeg bl.a. et trick til, hvordan man med gratis-versionen af Tradingview kan "trylle" flere indikatorer ind på graften, end der normalt tillades. https://www.youtube.com/watch?v=KgdtcvGs-SQ
  • USA arbejdsløse

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Frygtelig udvikling i tal for arbejdsløshed i USA: https://borsen.dk/nyheder/politik/24-millioner-nye-ledige-i-usa-det-er-et-tegn-paa-at-det-storste-slag-har-fundet-sted-men-ogsaa-at-slaget-endnu-ikke-er-faerdigt og https://www.investing.com/news/stock-market-news/wall-street-drifts-lower-on-weak-labor-data-uschina-tensions-2179678 .Det er gået hurtigere end i nogen anden krise i historien. Dette må få en negativ indflydelse på forbruget og senere på virksomhedernes indtjening. Tror at aktier vil reagere negativt når vi kommer lidt længere frem da en hurtig genoprettelse efter nedlukning ikke ser sandsynlig ud. Hvad er jeres vurdering?
  • Genmab ved at være overkøbt ?

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    StockBullS
    RSI ligger på et niveau der indikere en retracement kan vætr tæt på [image: 84393_genmab_26_maj.JPG]
  • Genmab tilbage i kanalen

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    StockBullS
    Herligt at se Genmab tilbage i den opadgående kanal fra 2018 [image: 83827_April_18_genmab.JPG]
  • Handelsredskaber

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    O
    Måske off tonic, så slet den Helge, hvis det er sådan. Hvad bruger I andre af handels-og overvågningsredskaber? Jeg har selv brugt Nordnets infront web trader men den bliver nedlagt 1.7. Forslag til ny platform modtages med taknemmelighed.
  • Fluoguide

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    H
    For nogen måneder siden så jeg en præsentation fra Fluoguide på Aalborg investordagen. Deres produkt er et stof som skal sprøjtes ind i blodårene, og så binder det sig til cancer celler, som så kan lyse op i fluroscerende lys. I præsentationen viste de et eksempel på hvordan canceren lyste op i mus, og hvordan det efter dette bliver meget nemmere og mere præcist at operere canceren væk. I første øjekast tænkte jeg, dette er sgu enkelt og nemt at forstå og ville jeg vide mere om. De prækliniske studier har også vist utroligt gode resultater. Jeg tænkte efter at have set dette, om det kan være for godt til at være sandt. Det viser sig dog, at dette er baseret på forskning på Rigshospitalet af den meget anerkendte læge Andreas Kjær, som også er hovedaktionær i selskabet. Dette bringer tillid til produktet og selskabet. Selskabet er lige nu i gang med test af produktet til cancer patienter med Glioblastom i fase 1. Glioblastom er den mest farlige cancer man kan få i hjernen, og desværre den mest hyppige hjernecancer med ca. 20% af alle tilfælde.(dette fremgår ikke i de offentlige præsentationer, men er væsentligt. Kun 5% af patienterne overlever efter 5 år. Dette har også fået stoffet at få en bekræftelse fra FDA, at stoffet kan komme hurtigt igennem godkendelse hvis det er en succes. Pointen er, at hvis stoffet kan bringe en mere præcis og effektivt fjernelse af tumor ved operation, så kan muligheder for overlevelse stige. Det gode ved studierne er, at man allerede efter operationen kan fastsætte, om stoffet har virket effektivt, idet hvis der er cancer tilbage efter operation, så vil den lyse op. Jeg har specielt hæftet mig ved, at den administrerende direktør og Andreas Kjær virker særdeles optimistiske. I en videomed Andreas Kjær siger han ligefrem, at hjerne kirurger nærmest har stået i kø for at kunne være med i udførelsen af studierne og venter på resultaterne. For at sætte dette i perspektiv og holde det op imod noget lignende, så har et selskab som Photocure de seneste år været oppe at vende i det danske investeringsmiljø og omtalt af flere analytikere som et spændende selskab. Jeg spurgte den administrerende direktør i Fluoguide, om Photocure er et konkurrerende produkt. Til det svarede han, at Photocures produkt kun kan anvendes i blære kræft, imens Fluoguides produkt kan anvendes bredt i mange kræftformer. Til dette siger han også, at Fluoguide vil starte studier i andre former snart og dette vil meldes ud efter sommer. Derudover siger han, at Photocures produkt omdannes til det fluroscerende stof inde i canceren, imens Fluoguide produkt binder sig til cancercellerne, og derfor er meget mere præcist. Det skal siges, at Photocures produkt har påvist 33% reduction i tilbagefald af blærecancer, og produktet allerede har en omsætning på 300 mio. kr. og de forventer 1 mia. kr. i omsætning i 2023. Allerede nu har Photocure en markedsværdi på 1,2-1,3 mia. dkk Så hvis Fluoguide har et bedre produkt og mere præcist produkt, som kan anvendes bredt i mange kræftformer, som hjernekirurger på Rigshospitalet står i kø for at afprøve og deltage i studierne, så er der anledning at tro dette bliver interessant. Markedsværdien lige nu er 250 mio. kr. At selskabet er enkelt at forstå, har meget troværdige folk som har udviklet produktet og er på holdet som ejer og i bestyrelsen, og at selskabet har så stort potentiale, så synes jeg dette bliver en spændende case fremover, specielt set i lyset af, at investorerne får lov til at komme med så tidligt i processen.
  • Optionshandel - basis

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Jeg har fået en del tilkendegivelser efter videoen igår på, at mange var interesserede i at høre mere om optioner. Men for at kunne gå i dybden med optioner, skal man have lidt basis-forståelse for, hvad en option er. Derfor kommer der her første del i min nye options-serie på den engelske Youtube-kanal, hvor jeg starter helt fra bunden, så alle kan være med (håber jeg ) Men skulle der dukke spørgsmål op, så skriv endelig. I de næste afsnit i serien begynder jeg at gå lidt mere i dybden med strategier og prissætning på optioner. Håber I finder det interessant. https://www.youtube.com/watch?v=f0eXGIg76fI
  • Indikatorskolen - Lær MACD indikatoren

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Så er der en ny video i serien med "Indicator school". Her gennemgår jeg indikatoren MACD, den styrke og svagheder, hvordan den udregnes samt et par små fif til at lave alarmer inde i Tradingview. https://www.youtube.com/watch?v=d3D34vi4EDc
  • Futures

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    K
    Er der nogen, som kan anbefale nogle gode sider til at tjekke aktiefutures? Fx S&P500, Dow, MSCI world. Altså de store indeks.
  • Et lille smart trendværktøj, som ikke mange kender

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Jeg har lige udgivet en lille engelsk video om et værktøj, som jeg ikke tror ret mange af jer kender. Det hedder en RRG-graf, og jeg bruger den af og til, når jeg vil have en ide om en stor trend er ved at nå til enden. https://www.youtube.com/watch?v=vEI-6Hc1u9M
  • Topchefer

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    R
    Som ejer af et par Danske Bank aktier føler jeg at jeg skylder at ønske ISS investorer tillykke med 10% stigningen i anledning af Jeff Gravenhorst afgang. Det er altid dejligt at se ens aktie stige i værdi, især når man kan se der bliver skabt værdi i ens virksomhed. Noget der ikke er sket i Danske Banks aktie de sidste par år. Men idag skete der noget... Jakob Aarup Andersen forlod DB til fordel for ISS, og minsandten om DB´s aktionærere ikke også blev belønnet med en 4% stigning. Jakob blev jo desværre ikke fundet egnet til at være CEO i DB...så forstår godt han gerne vil prøve i ISS. Thomas Borgen har lært ham en del om, hvordan man vasker...altså penge, kvaliteter et firma som ISS der vasker og gør rent helt sikkert vil værdsætte...(tror det er "The note" som har øjnet denne spidskompetence) Men inden ISS aktionærer slipper euforien løs vil jeg bare huske på, selvom i slap af med Jeff Gravenhorst, fik I jo Jakob Aarup Andersen også forkortet Jakob AA, der selvom hans mange evner tiltrods, blev fundet uegnet til at være CEO. Som Aktionær i DB har jeg sammen med Jakob AA været vidne til at aktiekursen idag er det samme som da han tiltrådte DB i 2012. Det er et scenarie jeg håber, selvfølgelig ikke sker for ISS´investorer...men Topchefer er jo også kun mennesker med en million hyre om året, der skal komme med en eller anden plan, der lyder godt. Det tror jeg helt sikkert j. AA kan. Altså det der med at modtage en million hyre om året. Hvad er der ellers sket under Jakob AA´s kyndige ledelse under Thomas Borgen. Der er færre besværlige kunder vi skal bekymre os om...har ikke det præcise tal, men ihvertfald på den gode side af 100.000 kunder færre. Da må man sige at ledelsen har eksekveret konsekvent. Men Topchefer arbejder jo også mange flere timer end alle andre, hver uge hele året rundt, denne arbejdsindsats blev i DB belønnet med, i 2019 at blive kåret til at være Danmarks absolutte dårligste bank målt på tillid til banken. Men et stort tillykke med jeres nye Topchef. Han siger selv, han er kendt for altid at have hvilepuls...det forstår jeg egentlig godt, det er jo ikke hans egne penge han forvaltede og en lav puls vil sikkert passe fint til hans nye job...da er det jo heller ikke ham der skal gøre et hotelværelse rent på 4 min og 22 sek. Jeg er faktisk ret spændt på hvordan det vil komme til at gå i ISS med den nye CEO. For helt ærligt, særlig godt er det ikke gået for investorerne under Jeff Gravøl og heller ikke i DB med jakob AA. Men alle skal have en chance...også Topchefer, så må vi investorere støtte dem med lidt flere penge og lidt mere tålmodighed...ellers risikere vi jo at de skrider fra deres arbejdsplads. PS. Skulle Jeff Gravøl søge en stilling i DB som topchef er han velkommen, vi kunne godt trænge til at få renset mere ud i DB´s bestyrelse. Held og Lykke
  • Janssen´s portefølje/pipeline inden for cancer

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Dr. Peter Lebowitz (Oncology Global Therapeutic Area Head) & Louise Chen (Cantor Fitzgerald) Virtual Oncology Fireside Chat Dr. Peter Lebowitz reflects on Janssen's presentations at the 2020 American Society of Clinical Oncology Conference and the company's Oncology portfolio/pipeline. https://www.jnj.com/our-company/dr-peter-lebowitz-oncology-global-therapeutic-area-head-louise-chen-cantor-fitzgerald-virtual-oncology-fireside-chat
  • tyske biler

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Er der nogen som er inde i bilmarkedet, Lars Tvede har snakket om at el bil markedet bliver stort, er det nu man skal finde noget , men hvad ?
  • Tsakos opdateret data kit

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Tank er ekstrem svigende - Tsakos ligger igen alt for langt nede. Vedlagte data-kit fra den 20/5 som viser at de har 245 mio i kontanter den 20/5 samt ekstraordinært betalt 69,5 mio af på deres gæld i første kvartal sammen med ordinært afdrag på 49,8 mio - dvs. afdraget 119,3 mio i første kvartal - plus om nævnt en likviditet på 245 Mio som er næste deres børsværdi, resten af selskabet får vi gratis - dvs. flåden minus gæld. Kikker jeg på de aftaler som de har på skibene, faste aftaler, overskudsdelingerne samt spot kan jeg ikke nå frem til at prissætningsmæssigt er de helt skæve. Prissætning har jeg mente i nogle år har været skæv, jeg har desværre ikke (endnu) fået ret ift. markedet. Oven i dette har de ifm Q1 regnskabet meddelt de ville tilbagekøbe aktier for 50 Mio usd, dette tilbagekøb er de ikke startet på endnu ud fra min viden, efter snak med deres investorrelationsafdeling i USA. Nå de en gang får sig taget sammen vil de kunne købe ca 20% af alle ordinære aktier tilbage. https://www.tenn.gr/wp-content/uploads/2020/05/tsakosdatakit052020.pdf
  • Min nordiske portefølje

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Flere af jer har spurgt til, hvordan min nordiske portefølje ser ud. Så jeg har lige lavet en hurtig video her, hvor jeg gennemgår den portefølje, som vi pt. har stående inde på Markettimer Special abonnementsområdet. Så kan I selv følgelig lidt med i, hvordan den klarer sig. https://www.youtube.com/watch?v=iGtvAIVmses
  • Investeringspodcasten med Hansen og Larsen - Valueaktier

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    afsnit af #Investeringspodcasten med Hansen og Larsen tager fat på den tidaktuelle snak, der går på, om aktierne lige nu er for dyre eller billige nok. Herudover går investeringssnakken denne gang på, om tiden er løbet fra valueaktier, og om det som har været et investeringsalibi i mange år ikke længere holder. Valueaktier har over et længere stykke tid været udfordret af deres underperformance, men går value nogensinde helt af mode? https://www.youtube.com/watch?v=2R6132i-oSU&t=15s
  • Mosenso - Online investormøde

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Velkommen til Monsenso Online Investormøde med Helge Larsen og Thomas Lethenborg Mobil sundhedsløsning for mental sundhed går på børsen! 125 mio mennesker rammes hvert år af mentale lidelser i Europa. Af dem er det bare en af ti som får tilstrækkelig hjælp. Monsensos mission er at hjælpe til at give bedre mental sundhed til flere mennesker og lavere omkostninger ved hjælp af mobilteknologi og sundhedsdata. For at hjælpe flere til mental sundhed og ekspandere internationalt planlægger Monsenso børsnotering på Nasdaq First North GM i Danmark, og der er åbent for tegning i perioden 14. maj til 29. maj 2020. I dette investormøde gennemgår vi Monsensos case og diskuterer perspektiverne i noteringen. Mødet afholdes som online webinar med mulighed for at stille spørgsmål gennem chatten igennem hele mødet. Vi glæder os til at byde dig velkommen! Tilmelding på link: https://event.webinarjam.com/register/14/7wx06u4?fbclid=IwAR1heTeOe2tpL6ad-VxZyJ77GVStqeZAkc5j_icsQlk3zyKRXOFUEaVt6ik
  • Luckin Coffee - kunne vi have forudset sammenbruddet?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Så har jeg oploadet videoen om kinesiske Luckin Coffee, som er ramt af svindel og kollaps på det seneste. Den er faldet voldsomt i pris, så videoen her er en gennemgang af min handelsstrategi for at se, om strategien ville have holdt os væk fra dette komplette sammenbrud eller om vi kunne være blevet lokket ind i aktien. https://www.youtube.com/watch?v=jCS7swPgPOc
  • Raytheon Technologies Corporation (RTX)

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    AliazA
    RTX er faldet en del tilbage igen efter sammenlægningen. Teknisk er det muligvis for tidligt at købe, men på FA er den vel interessant som langsigtet? Hvordan er udsigterne de kommende år?