Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Matas

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Nu har Matas fået et par dages pause, skal vi så se på 70? Godt regnskab trods Corona og der er kommet godt gang i webshoppen. Ingen købsanbefaling, men har selv suppleret idag.
  • Sidste video i serien "De bedste finans Youtubekanaler"

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Så er sidste video klar i serien med mine favorit Youtube-kanaler. Det blev til i alt tre videoer i serien. Men hvis nogen af jer har nogle Youtube-kanaler, som jeg har overset indenfor finans/investering, så skriv dem endelig til mig. https://www.youtube.com/watch?v=VcxCAW1QjaQ
  • Mine favorit Youtubekanaler om investering

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Så er næste episode klar i serien med mine favorit-Youtube-kanaler indenfor finans og investering. Der kommer også en tredje i serien en af de kommende dage. Hvis der er en god kanal I mener, der skal på listen, så skriv endelig til mig. https://www.youtube.com/watch?v=A44d0BeA7PU
  • Heureka

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Sell in May, and stay away, må siges at have modsat fortegn i år, krisen er officelt afsluttet.
  • Direktøren i dine investeringer.

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    R
    Jeg er direktøren i mine investeringer. Jeg er i fuld kontrol over mig selv. Jeg er fast som en klippe.Jeg har kontrol over mine følelser og sidder selv bag rettet for de dispositioner, jeg tager. Jeg trykker selv på knappen, når det er det rigtige at gøre. Hvor mange investorer kan sige det om sig selv? Jeg talte forleden med en ven, som også investerer, han var ikke glad, han var usikker på sig selv og sine investeringer, da han de sidste par måneder havde set sin portefølje svinge en hel del. Hans fokus lå på værdien af hans portefølje. Jeg kan sagtens sætte mig i hans sted da jeg også har en tendens til at kigge på værdien af min portefølje og vurdere min indsats og beslutninger baseret på denne værdi. Er værdien faldet har mine beslutninger været dårlige og forkert timet. Er værdien steget har mine beslutninger været gode og timet korrekt. Jeg har også denne tendens, men ved også det ikke er hele sandheden at anskue investeringer udfra. At finde en balance mellem at kontrollere sine indre reaktioner og kontrollere sine investerede dispositioners reaktion på dig. At kontrollere sine investeringer kræver at man har stillet krav til hvorledes ens firma udvikler sig. Kan disse krav ikke opfyldes må vejene skilles, for går man for meget på kompromi med sine krav, risikere man at miste sig selv. Lidt som min ven, der er "ude af sig selv"over nogle tab han har taget på visse aktier. Kunne dette have været undgået? Nej, markedet faldt jo generelt, så det er meget lidt sandsynligt han kunne have gjort noget specielt anderledes. Så hvad kan han gøre? Fra mit synspunkt kan han lære sig at investere kræver udholdenhed, viljestyrke og kontrol over sig selv. Vi danskere bliver opdraget med, at man skal have lyst til det man laver, man skal ville det man laver, det skal helst være sjovt, man gør noget, fordi man frivilligt vælger at gøre det. Ikke fordi man skal. Gode resultater kommer ofte først når man med udholdenhed har forsat noget dag efter dag. Når man har udvist viljestyrke og kontrol over sig selv, ved med disciplin, har fortsat, at arbejde mod sit mål. Når man bliver ved med at gøre noget, fordi man skal. Min vens opfattelse er at en stor del af hans arbejde slutter, når han starter sin investering. Han har brugt tid på at analysere en virksomhed, når pengene er sendt afsted skal han bare følge aktiekursen engang imellem for at se om han har gjort en korrekt investering. Måske han kunne gøre det bedre ved at rette fokus på at det efterfølgende arbejde også er at kontrollerer sig selv. Lære sig tålmodighed, udholdendhed, udvise viljestyrke og kontrol i små dagligdags beslutninger. Kan han blive bedre i sit daglige livs beslutninger, måske kan han så også blive bedre til sine beslutninger på aktiemarkedet? Måske han kan ende med at blive Direktøren i sine investeringer:)
  • Covered calls - øget indtjening på aktier du ejer

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Så har jeg udgivet en ny video i serien med "Options trading". Videoen her handler om strategien, der kaldes "Covered Calls", hvor man kan sælge call optioner på aktier, man allerede har. Denne strategi har jeg selv brugt en del til at skabe øget indtægt på aktierne i min portefølje som supplement til udbytterne. https://www.youtube.com/watch?v=ETtYwuu-Rg8
  • Siemens/Gamesa 15 Mw mølle.

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Siemens/Gamesa (SG) har annonceret en 15 Mw mølle og allerede opnået 2 kontrakter. GE indrømmer at indtjeningen pr. salg skal op generelt. Vestas/MHI ser ud til at hænge i bremsen. Er der nogle af jer (Troldmanden) der tør spå fremtiden på dette? De tanker jeg har i hovedet er om store møller tjener sig selv hjem for SG. Hvad fundament/sokkel der skal bære og hvorfor Vestas stadig er nr. 1 til trods for kun landmøllesalg. Jeg er alment interesseret i vind, men nu er der en række følgeindustrier som meldes på banen.
  • 2 gode investeringer / Gevinsthjemtagning / inputs til medic

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Sidste uge "fandt" jeg frem til to selskaber som havde været under et salgspres der ikke nødvendigvis var berettiget. Begge selskaber gik jeg ind i med et entry lidt over mit normale udgangspunkt. Jeg køber altid drypvis. Det første er NTG. Jeg købte 3 dage før regnskab og da der blev købt unormalt op i selskabet på dagen købte jeg både 2. og 3. portion. Det er ikke min standard, men eftersom de havde et enormt efterslæb i forhold til eksempelvis DSV, så fandt jeg dem attraktive. Det ser indtil videre rimelig fornuftigt ud, og jeg har nu det jeg selv kalder en halv position. Den anden helt oplagte jeg selv lidt havde glemt var på min spotliste er A&O. Jeg missede totalt 1. bølge og mit entry i GAK 352 var delvist forsent, så jeg måtte bryde med min strategi og gå lidt mere offensivt til værks. Jeg handlede 1/3 position intraday. Det er ikke helt let i en illikvid aktie, men det gik. I A&O gik det for stærkt i forhold til min strategi. Det er dog gået lidt stærkt, så jeg er lidt standby i denne position som er illikvid og svær at navigere i. Jeg har her i ugen solgt min halve position i Novo. Det giver andre muligheder, men jeg indrømmer gerne, at jeg ikke er særlig stærk i medicinal-branchen. Derfor ville det være rart med nogle inputs. Jeg har Genmab i min portefølje inddirekte i min North Media position, så dem vil jeg gerne undgå. Risiko er okay, hvis jeg kan sætte mig ind i risikoens omfang. Alt-på-et-bræt medicinal er jeg blevet for konservativ til, og jeg er også villig til at betale prisen for denne sikkerhed.
  • kopy goldfields

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Kan ikke lige gennemskue hvad der sker her, nogen der kan hjælpe? http://webtools.bequoted.com/news/post?key=kopy-goldfields-to-add-significant-gold-operations-via-a-con-78022&channel=229&ecss=http://kopygoldfields.com/wp-content/themes/tm-heli/assets/css/output/releaseiframe.css
  • Vil Trumps krig mod Twitter få betydning for branchen?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    I lyset af Trumps nye krig mod Twitter og de sociale medier, har jeg i denne uge valgt at lave min "Stocks of the Week" omkring Twitter, Snap og Facebook. Her tager jeg et dybere kig på, om Trumps tiltag reelt vil betyde noget for branchen, og jeg kigger på både teknikken og nogle fundamentale faktorer ved hver af de tre selskaber. Til sidst prøver jeg at rangere dem efter, hvilken aktie jeg personligt helst ville købe pt. ud fra det givne scenarie. ps. Dette er ment som en aktie- og situationsanalyse og ikke som et politisk indlæg. Så hold venligst kommentarerne aktie- og investeringsrelaterede, da jeg ikke er interesseret i en større politisk debat. Håber det er ok https://www.youtube.com/watch?v=HgPxwh9Rt9I
  • MEI Pharma Inc: Mixed Shelf

12
    0 Votes
    12 Indlæg
    0 Visninger
    T
    Er der en, der er i stand til at forklare mig udtrykket 'Mixed Shelf'? Er det godt eller skidt, når et børsnoteret selskab annoncerer, at det vil 'bruge' 'Mixed Shelf' og hvorfor bruges 'Mixed Shelf'? Kan man sige noget om, om aktiekursen vil blive påvirket godt/skidt heraf? Jeg har løbende købt op med et par 'frimærker' af MEI Pharma Inc., der netop har oplyst dette: MEI PHARMA INC FILES FOR MIXED SHELF OF UP TO $200 MILLION - SEC FILING Source text: ( https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1262104/000119312520135593/0001193125-20-135593-index.htm ) Håber en kan gøre mig lidt klogere på begrebet. TMSF
  • Matas - weekly - på vej i køb.

19
    0 Votes
    19 Indlæg
    0 Visninger
    TheNoteT
    Kurverne vender stabilt rundt for Matas. Weekly antyder nu at du bør have din interesse skærpet på aktien, da weekly ofte er det signal "de store" tænder på. Dette er en "tidlig forvarsel", men hold øje. https://invst.ly/qx4cv mvh
  • Stenocare direkte kontra tegningsretter

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    X
    Hvis jeg har forstået det ret med disse tegningsretter, så kan man købe én aktie til 20 kr. for hver 6 tegningsretter. For hver 3 nye aktier man køber, får man én "gratis", dvs. at de aktier man køber, køber man til gn.snit 15 kr. Som det er p.t., så handles tegningsretterne til kurs 3. Dvs. man skal købe 6 tegningsretter á 3 kr = 18 kr, for at kunne købe én ny aktie til gn.snit 15 kr. Altså købsprisen for én ny aktie bliver 18+15 kr = 33 kr. Men kursen på den gamle aktie er p.t. 30-31 kr. Og det er så det, jeg ikke forstår: Hvorfor er der nogen, der køber muligheden for at købe nye aktier til ialt 33 kr, når der i stedet kan købes gamle aktier til 30-31 kr.? Eller er der noget, som jeg har misforstået?
  • Splitscreen i Tradingview - også i gratisversionen

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Jeg har fået en del spørgsmål omkring brugen af multiple screens/split screens i Tradingview. I videoen her forklarer jeg hurtigt, hvordan man bruger det bedst i betalingsversionen. Derudover viser jeg et nemt lille trick til, hvordan man kan lave split screens i gratisversionen også. Det virker ikke helt så godt, men hvis man gerne vil have uge- og dagsgraf nemt stillet op ved siden af hinanden, så er dette en mulighed. https://www.youtube.com/watch?v=_TZv-8g3cEw
  • Hansa Biopharma forventer opinion til næste CHMP møde i junI

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Hansa Biopharma: Ny præsentation. Bemærk det er første gang man udtaler forventning til opinion vil komme til næste møde i juni (22-25 juni). https://www.redeye.se/video/event-presentation/786957/hansa-biopharma-ceo-soren-tulstrup-presents-at-orphan-drugs-may-27
  • cBrain - hvor langt skal den op?

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    S
    cBrain fortsætter op efter en kort corona-nedtur. Gårsdagens tyske ordre understøtter stigningen. Men hvor højt kan den gå? 150? Investtech skriver dette til morgen: cBrain (CBRAIN) steg med hele 10.08 procent og endte på 99.40 kroner. Forrige gang, aktien steg lige så kraftigt, var 31. mar, da den gik op med 10.22 procent. Omsætningen var desuden høj. Tilsammen blev det købt og solgt for cirka 34 millioner kroner i aktien, som svarer til tre gange så meget som den gennemsnitlige dagsomsætning. Teknisk ser det også godt ud. Aktien er trendmæssigt positiv på mellemlang sigt og en videre stigning indikeres.
  • 15. afsnit af Investeringspodcasten med Hansen&Larsen

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    afsnit af #Investeringspodcasten ser på det comeback, der er kommet til valueaktier og kommer blandt andet ind på bilfabrikanterne Daimler-Benz, BMW og Volkswagen. Snakken går også på Tesla, der har sat agendaen for fremtidens brændstofsnak. Herudover ser Hansen og Larsen på aktiemarkedernes forholdsvis store kursstigninger taget Coronakrisen i betragtning. De cykliske aktier i "Medico Valley" præget af Genmab, Novo Nordisk og Coloplast har indtil nu være forholdsvis sikre havne, men sker der et skifte? Herudover ses et mindre prispres på olie ledet af den store vækst i transport, der ikke kræver offentlig transport, under epidemier som den vi ser nu. Og kan olieprisen være på vej mod de 40 dollar efter det store fald tidligere på året? Til slut en snak om robothandel og shortning. https://www.youtube.com/watch?v=atDKUmd6NLg
  • NBI .. swing !

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    TheNoteT
    Igår da vi lukkede lå NBI i ca. - 3 %. Den lukkede i + 0,8 % Der burde blive et kraftig spark op til healthcare/biotek idag. https://www.investing.com/indices/nasdaq-biotechnology Smile & be happy ! mvh
  • chemometec

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Jeg undrer mig over "bekymringen" idag. Jeg undrer mig også over, at ingen her har kommenteret. Jeg HAR observeret, at hele markedet i denne retning er ramt. Meeeen alligevel...? Har suppleret lidt, selv om det ødelægger det fine GAK! Morgendagen vil fortælle, om det var dumt eller klogt?!!
  • 14 US swing-kandidater

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Så har jeg lagt endnu en video op. Denne gang er det en video med 14 mulige kandidater i US-markedet til enten swing-trades eller lidt længere handler. I videoen gennemgår jeg både aktierne rent teknisk samt med min fundamentale Q-score, og derudover viser jeg en række af de nye værktøjer, vi arbejder på til abonnenterne, hvor vi kan spotte styrke og svagheder i sektorer og industries. Til alle fra Danmark kan jeg sige, at Teva er på listen over kandidater. https://www.youtube.com/watch?v=6msortzRmsk