Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Aktier der er undervurderet

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Mener at visse aktier er sømmerbombet for meget. Tror at danske bank, nordea, jyske er for lavt prisfastsat. Lundbeck bør også ligge en halv hund højere. Køb
  • Apple fylder 43% i Buffets portefølje

11
    0 Votes
    11 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Right now, one stock -- Apple (NASDAQ:AAPL) -- comprises a whopping 43% of Warren Buffett's portfolio. As of this past week, Berkshire Hathaway's position in Apple had grown to $91.3 billion, which compares to $213.6 billion for the company's entire 46-security investment portfolio. Put in another context, Apple's influence on Buffett's investment portfolio is greater than every other equity stake, combined, with the exception of Berkshire's No. 2 holding, Bank of America". Læs mere https://www.fool.com/investing/2020/07/06/this-stock-now-makes-up-43-of-buffetts-portfolio.aspx
  • Investeringsforeninger: Vinderne i første halvår 2020

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Første seks måneder af 2020 har været meget usædvanlige. Coronakrisen har haft meget fokus fra februar måned og fylder stadig meget. Globale aktier startede året i fin form og steg frem til primo februar. Fra 20. februar til 23. marts faldet aktiemarkederne ca. 40 procent og nogle sektorer, som fx energi og industri faldt betydeligt mere. Status på første halvår af 2020 er, at mange indeks er tilbage i plus, hvilket jeg ikke forventede i marts måned, dog er det globale verdensindeks MSCI World ACWI IMI (DKK) stadig i minus med 7,35 procent. Nedenfor vil jeg vise eksempler på investeringsforeninger i Danmark, hvor der har været positivt afkast. Jeg har forsøgt at illustrere, at positivt afkast har været muligt at opnå både via aktier og obligationer"... Læs mere: https://blog.nordnet.dk/investeringsforeninger-hvem-har-klaret-sig-godt-i-de-foerste-6-maaneder-af-2020/?utm_source=ACS&utm_medium=email&utm_campaign=DK Newsletter 10. juli 2020
  • IBI: 2020 will be a turning point for Teva

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    tommycarstensenT
    IBI: 2020 will be a turning point for Teva https://en.globes.co.il/en/article-ibi-2020-will-be-a-turning-point-for-teva-1001335156 IBI analyst Steven Tepper is bullish on Teva, which he describes as a buy opportunity for long-term investment. Er der stadig investorer i Danmark, der har Teva, eller er Kaare-begejstringen forsvundet ovenpaa kursfald trods de fornuftige resultater han har skabt som lovet?
  • Amatør trader: $15.000 blev til $ 1 mio. Tabte det hele.

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "One of the most painful examples of the perils of the day-trading boom has emerged, after an amateur trader turned $15,000 into $1 million, then lost it all, the New York Times reported this week. 31-year old Richard Dobatse told the New York Times he initially funded his account by taking out $15,000 credit and two $30,000 home-equity loans to fund early losses. He turned those loans and credit into about $1 million, he told the Times. But within months he lost almost everything with only $6,956 left in his account this week". Læs mere. https://markets.businessinsider.com/news/stocks/day-trader-made-million-lost-it-all-cautionary-tale-investing-2020-7-1029383192#
  • Novo Nordisk

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Har siddet og kigget lidt på den. Er ikke sikker i min sag men kan det ikke se ud til at den står på vippen til et større udbrud snart? Måske en 55 kr op.?
  • NIKOLA - opdateret analyse

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Så blev dagens sidste projekt færdigt. En hurtig opdatering på Nikola aktien, som har fået en del ny fokus efter en ret negativ analyse fra ARK Invest (dem der spåede Tesle i 7000 usd). Derudover har jeg selv brygget på lidt research, og jeg er absolut heller ikke optimist. Men se her, om de dygtige folk på ARK er komme til samme konklusion som mig https://www.youtube.com/watch?v=oyteLNHwURk
  • Unemployment Claims Hit New Record: 32.9 Million

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Unemployment Claims Hit New Record: 32.9 Million State & Federal. Week 16 of U.S. Labor Market Collapse by Wolf Richter • Jul 9, 2020 "Claims by gig workers under federal PUA program soar, now 44% of total unemployment claims. Where's the "V-Shaped" recovery of the labor market? By Wolf Richter for WOLF STREET. The data chaos persists, and the unemployment numbers keep getting worse. The torrent of newly unemployed keeps flowing week after week. But a lot of people are also going back to work. The total number of people who continued to claim unemployment compensation in the week ended July 4 under all state and federal unemployment insurance programs, including gig workers, jumped by 1.41 million people, to 32.92 million (not seasonally adjusted), the Department of Labor reported this morning. It was the highest and most gut-wrenching level ever. The number of people who continue to receive state unemployment insurance (blue columns) has been ticking down, as more people got their jobs back than newly unemployed flooded the state unemployment systems. But the number of people claiming federal unemployment insurance, including gig workers under the Pandemic Unemployment Assistance (PUA) program, continues to surge (red columns), which causes the total number of people claiming unemployment benefits under all programs to rise"..... Læs mere: https://wolfstreet.com/2020/07/09/unemployment-claims-hit-new-record-32-9-million-state-federal-week-16-of-u-s-labor-market-collapse/
  • Analytikerne har skruet op for kursmålene

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Der er skruet op for købsanbefalingerne nu sammenlignet med tiden før coronakrisen. Kilde: Kasper Ohmeyer/Børsen Klik på billedet for at forstørre det. [image: 85035_Skaermbillede_2019_12_09_kl._21.24.48.jpg]
  • Why safe-haven gold is acting like a 'risk-on' asset

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Gold is traditionally thought of as a haven asset - a safe port in a storm. But that hasn't stopped it from rising to a near nine-year high, and within striking distance of its record, even as equities and other assets traditionally viewed as risky remain buoyant as they rebound from the pandemic-inspired selloff suffered earlier this year. Chalk it up, in part, to opportunity costs. Efforts by global central banks to push down interest rates, which have fallen into negative territory in real, or inflation-adjusted terms, in the U.S. and are outright negative in many parts of the world, mean that investors who hold gold aren't missing out on the yield they would earn from holding bonds in more usual circumstances". Læs mere: https://www.marketwatch.com/discover?url=https%3A%2F%2Fwww.marketwatch.com%2Famp%2Fstory%2Fguid%2F5f579e0c-c1f5-11ea-b5c1-1d55841a4ef0&link=sfmw_tw#https://www.marketwatch.com/amp/story/guid/5f579e0c-c1f5-11ea-b5c1-1d55841a4ef0?mod=dist_amp_social [image: 85034_Guld.jpg]
  • Afsnit 21 af Investorpodcasten Hansen&Larsen

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Citigroup blev tidligere på ugen citeret for at sige, at der er 80 procent risiko for negativt afkast de næste 12 måneder. Men hvad betyder det? Hvor realistisk er det? Og hvis det bliver tilfældet, hvordan kan som investor så finde vækstsporet i stedet for recessions-sporet? Tech-aktierne har under coronakrisen været på lidt af et kursridt, og i sær Tesla har de seneste måneder ramt et niveau, der gør aktien fem gange større end siden noteringen. Men hvad er den store stigning et udtryk for? Er Tesla en bilfabrikant eller en software-aktie? Hansa Biopharma er ikke en tech-aktie men en pharma-aktie, som også har klaret sig usandsynligt godt på markedet den seneste tid. Det samme er tilfældet for danske Genmab, der er en gammel kending, men under coronakrisen virkelig har fået fart på. Sidst men ikke mindst giver Hansen og Larsen dig et indblik i den forestående regnskabssæson". https://blog.nordnet.dk/afsnit-21/?autoplay=1&fbclid=IwAR0vs0mfXNwKFDh1ydNFha1CNEx4JfwRTJspzFgquXAFg1KvzRZE6UpxLWQ
  • Torm løftet af Kepler

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    U
    Shippingchatten er forsvundet, så jeg skriver her. Hvad mener man om Keplers nye kursmål for TORM?
  • Mærsk Drilling - det sorte guld

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Markedsværdien af Mærsk Drilling, som på Børsen kaldes The Drilling Company of 1972 A/S, har i øjeblikket en samlet markedsværdi på 6 mia. kr., hvilket står i skærende kontrast i forhold den bogførte egenkapital på 24 mia. kr. Det vidner om, at markedet ikke tror på eller interesserer sig synderligt for aktien. EBITDA bliver det, der skal holdes øje med, for her får vi at vide, hvor mange af de bogførte aktiver, der kan veksles til cash. Bare 25 pct af aktiverne kan konverteres til cash, så hænger casen sammen. Drilling-sektoren har fremtiden bag sig, fremtiden tegner grøn og ikke sort, men det sorte guld kan også blive handlet for billigt, hvorfor jeg har købt op i Mærsk Drilling med en foreløbig GAK på 149. Min case går på følgende betragtninger: 1: Olie og gas bliver der brug for mange år endnu, men investering i nye boreplatforme vil blive meget begrænset. Mærsk Drilling har en forholdsvis ung flåde af rigge, så de bliver nogen af de sidste med brugbare rigge i drift. 2: CO2 kan gemmes af vejen i de gamle borehuller, så måske bliver der et "grønt marked" for det i fremtiden. 3: Mærsk Drilling er blandt de finansielt mest robuste i sektoren og der er en stærk hovedaktionær med 52 pct. af aktiekapitalen. Drilling bliver storebror ved kommende konsolidering. Imod casen taler, at "sorte aktier" er totalt umoderne og olieprisen kan forblive lav i mange år endnu. Kom gerne med kommenter for og imod casen.
  • vedr. the note-s indlæg

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    O
    følger med fra sidelinien, sætter stor pris på the notes indlæg og meninger, som tages med i mine overvejelser, når jeg handler aktier. Stor tak herfra, forsæt endelig dine indlæg, som jeg finder velovervejede og oplysende.
  • regnskabs-saeson i Europa

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    tommycarstensenT
    I naeste uge starter regnskabs-saesonen med flere af de store banker, J&J, BlackRock, Goldman Sachs, UnitedHealth, Netflix, PepsiCo, ASML, Abbott, Ericsson, Fastenal, Domino's Pizza, Kansas City Southern, Autoliv og andre. Her en kalender for nogle af de vigtigste virksomheder i Europa / Norden: 2020-07-15 $ASML.AS$ Technology ASML Holding N.V. Semiconductor Equipment & Materials 2020-07-16 $SAND.ST$ Industrials Sandvik AB Specialty Industrial Machinery 2020-07-17 $DANSKE.CO$ Financial Services Danske Bank A/S Banks-Regional 2020-07-17 $KNEBV.HE$ Industrials KONE Oyj Specialty Industrial Machinery 2020-07-17 $SWMA.ST$ Consumer Defensive Swedish Match AB (publ) Tobacco 2020-07-17 $TELIA.ST$ Communication Services Telia Company AB (publ) Telecom Services 2020-07-20 $PHIA.AS$ Healthcare Koninklijke Philips N.V. Diagnostics & Research 2020-07-21 $NOVN.SW$ Healthcare Novartis AG Drug Manufacturers-General 2020-07-22 $ABBN.SW$ Industrials ABB Ltd Electrical Equipment & Parts 2020-07-22 $BOL.ST$ Basic Materials Boliden AB (publ) Other Industrial Metals & Mining 2020-07-22 $IBE.MC$ Utilities Iberdrola, S.A. Utilities-Diversified 2020-07-22 $MC.PA$ Consumer Cyclical LVMH Moet Hennessy - Louis Vuitton, Societe Europeenne Luxury Goods 2020-07-23 $DAI.DE$ Consumer Cyclical Daimler AG Auto Manufacturers 2020-07-23 $NESTE.HE$ Energy Neste Oyj Oil & Gas Refining & Marketing 2020-07-23 $REL.L$ Communication Services RELX PLC Publishing 2020-07-23 $UNA.AS$ Consumer Defensive The Unilever Group Household & Personal Products 2020-07-23 $UPM.HE$ Basic Materials UPM-Kymmene Oyj Paper & Paper Products 2020-07-27 $SAP.DE$ Technology SAP SE Software-Application 2020-07-28 $RB.L$ Consumer Defensive Reckitt Benckiser Group plc Household & Personal Products 2020-07-29 $BAS.DE$ Basic Materials BASF SE Chemicals 2020-07-29 $ENEL.MI$ Utilities Enel SpA Utilities-Diversified 2020-07-29 $GSK.L$ Healthcare GlaxoSmithKline plc Drug Manufacturers-General 2020-07-29 $SAN.MC$ Financial Services Banco Santander, S.A. Banks-Diversified 2020-07-29 $SAN.PA$ Healthcare Sanofi Drug Manufacturers-General 2020-07-29 $SU.PA$ Industrials Schneider Electric S.E. Specialty Industrial Machinery 2020-07-30 $VOW3.DE$ Consumer Cyclical Volkswagen AG Auto Manufacturers 2020-07-30 $ABI.BR$ Consumer Defensive Anheuser-Busch InBev SA/NV Beverages-Brewers 2020-07-30 $AI.PA$ Basic Materials L'Air Liquide S.A. Chemicals 2020-07-30 $AIR.PA$ Industrials Airbus SE Aerospace & Defense 2020-07-30 $AZN.L$ Healthcare AstraZeneca PLC Drug Manufacturers-General 2020-07-30 $BBVA.MC$ Financial Services Banco Bilbao Vizcaya Argentaria, S.A. Banks-Diversified 2020-07-30 $BN.PA$ Consumer Defensive Danone S.A. Packaged Foods 2020-07-30 $ENI.MI$ Energy Eni S.p.A. Oil & Gas Integrated 2020-07-30 $FP.PA$ Energy TOTAL S.A. Oil & Gas Integrated 2020-07-30 $FRE.DE$ Healthcare Fresenius SE & Co. KGaA Medical Care Facilities 2020-07-30 $NESN.SW$ Consumer Defensive Nestle S.A. Packaged Foods 2020-07-30 $OR.PA$ Consumer Defensive L'Oreal S.A. Household & Personal Products 2020-07-30 $ORA.PA$ Communication Services Orange S.A. Telecom Services 2020-07-30 $SAF.PA$ Industrials Safran SA Aerospace & Defense 2020-07-30 $SGO.PA$ Industrials Compagnie de Saint-Gobain S.A. Building Products & Equipment 2020-07-30 $TEF.MC$ Communication Services Telefonica, S.A. Telecom Services 2020-07-30 $VIV.PA$ Communication Services Vivendi SA Broadcasting 2020-07-31 $AMS.MC$ Technology Amadeus IT Group, S.A. Information Technology Services 2020-07-31 $BATS.L$ Consumer Defensive British American Tobacco p.l.c. Tobacco 2020-07-31 $BNP.PA$ Financial Services BNP Paribas SA Banks-Regional 2020-07-31 $DG.PA$ Industrials VINCI SA Engineering & Construction 2020-07-31 $DSV.CO$ Industrials DSV Panalpina A/S Integrated Freight & Logistics 2020-07-31 $EL.PA$ Healthcare EssilorLuxottica Societe anonyme Medical Instruments & Supplies 2020-07-31 $ENGI.PA$ Utilities ENGIE SA Utilities-Diversified 2020-07-31 $NOKIA.HE$ Technology Nokia Corporation Communication Equipment 2020-08-03 $GLE.PA$ Financial Services Societe Generale Societe anonyme Banks-Regional 2020-08-03 $HSBA.L$ Financial Services HSBC Holdings plc Banks-Diversified 2020-08-04 $BAYN.DE$ Healthcare Bayer Aktiengesellschaft Drug Manufacturers-General 2020-08-04 $DGE.L$ Consumer Defensive Diageo plc Beverages-Wineries & Distilleries 2020-08-04 $ISP.MI$ Financial Services Intesa Sanpaolo S.p.A. Banks-Regional 2020-08-05 $AD.AS$ Consumer Defensive Koninklijke Ahold Delhaize N.V. Grocery Stores 2020-08-05 $ALV.DE$ Financial Services Allianz SE Insurance-Diversified 2020-08-05 $DPW.DE$ Industrials Deutsche Post AG Integrated Freight & Logistics 2020-08-05 $SAMPO.HE$ Financial Services Sampo Oyj Insurance-Diversified 2020-08-06 $ADS.DE$ Consumer Cyclical adidas AG Footwear & Accessories 2020-08-06 $CS.PA$ Financial Services AXA SA Insurance-Diversified 2020-08-06 $INGA.AS$ Financial Services ING Groep N.V. Banks-Diversified 2020-08-06 $MUV2.DE$ Financial Services Munchener Ruckversicherungs-Gesellschaft Aktiengesellschaft Insurance-Reinsurance 2020-08-06 $SIE.DE$ Industrials Siemens Aktiengesellschaft Specialty Industrial Machinery 2020-08-11 $PRU.L$ Financial Services Prudential plc Insurance-Life 2020-08-11 $VWS.CO$ Industrials Vestas Wind Systems A/S Specialty Industrial Machinery 2020-08-12 $EOAN.DE$ Utilities E.ON SE Utilities-Diversified 2020-08-12 $GMAB.CO$ Healthcare Genmab A/S Biotechnology 2020-08-12 $ORSTED.CO$ Utilities Orsted A/S Utilities-Renewable 2020-08-13 $DTE.DE$ Communication Services Deutsche Telekom AG Telecom Services 2020-08-13 $ZURN.SW$ Financial Services Zurich Insurance Group AG Insurance-Diversified 2020-08-19 $FORTUM.HE$ Utilities Fortum Oyj Utilities-Renewable 2020-09-16 $ITX.MC$ Consumer Cyclical Industria de Diseno Textil, S.A. Apparel Retail Her er to fine oversigter for US-noterede virksomheder: https://finviz.com/map.ashx?t=sec_all&st=earndate https://finviz.com/screener.ashx?v=111&f=earningsdate_nextweek&ft=4&o=-marketcap
  • Chemometec

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    TheNoteT
    Udsalget i Chemometec ser ud til at flade ud. På Weekly chartet ses en truende nedkrydsning, men de fakto er den ved at bøje af. Den lange konsolidering på dayli chart ser ud til at flade ud, Rsi ligger pænt og volumen har været faldende over et stykke tid og kursen har endda forsøgsvis prøvet opadgående retning i form af en igangværende bundvending af MACD på dayli. Den lange distribution af aktier har muligvis fladet momentum ud, hvilket så gør at weekly's dramatiske udseende ikke får nær tilsvarende effekt. Og så er spørgsmålet .. skal man købe medens aktien stadig er lidt under pres ? På trods af mange forvirrende markedssignaler generelt har jeg valgt at nappe den første bid og vil følge op såfremt signalerne bekræftes løbende. Weekly: https://invst.ly/r7gvk Dayli: https://invst.ly/r7gvy mvh
  • Trendfollowing - Investering uden ego

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    God aften til jer alle, Så er der en ny engelsk video oppe, hvor jeg forklarer grundprincipperne bag den investerings-filosofi, der hedder "Trendfollowing", som jeg benytter i min dagligdag. I Trendfollowing er det jo vigtigt at lægge sit ego til side og erkende, at man ikke er den klogeste i markedet Og det er præcist, hvad jeg har erkendt for mange år siden. Det kan der tjenes penge på. https://www.youtube.com/watch?v=AGPn8g_cL1c
  • At blive en fuldtids professionel trader

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    L
    At blive en fuldtids professionel trader, hvor du handler med dine egne penge hjemmefra er helt sikkert en tanke, som næsten enhver almindelig traders har leget med. Og med pandemirelaterede afskedigelser giver du måske dig selv noget alvorlig overvejelse lige nu. I denne episode rejser vi de lige spørgsmål og vinkler, som du personligt skal overveje, før du sætter pris på, om en handelskarriere er realistisk og egnet eller ej. https://www.youtube.com/watch?v=ssa4busSySk&feature=youtu.be
  • Ny investor søger vejledning/råd til aktiemarkedet

8
    0 Votes
    8 Indlæg
    0 Visninger
    I
    Hej alle sammen, Jeg er en forholdsvis ny investor, som søger lidt vejledning til hvordan man kan søge viden til sig på den bedst mulige måde. Jeg har for nyligt købt et par bøger heriblandt Helge Larsens bog "den tålmodige investor" og læst dem færdigt. Helge snakker om man, at man skal undersøge en virksomheds pipeline, teknologi, konkurrenter, chancer for at deres produkter godkendes(fx firma-virksomhed). Hvordan er det muligt at undersøge de her ting bedst muligt? Har i råd til hvilke hjemmesider, nyhedsbreve osv. i tilmelder jer og tjekker. Hvordan sørger jeg for at undersøge en virksomhed bedst muligt, inden jeg vælger at investere i det. Desuden ville jeg høre om i har råd til hvordan jeg bedst kan træne mig selv i at blive en god investor? fx. "start med at læse om det her og det her", "lær om teknisk analyse via. denne video/bog", "lær hvordan man gør det her". Jeg synes det er vildt spændende at læse om virksomheder, deres pipelines, teknologi, chancer for at blivr noget stort langsigtet og er derfor klar på at give den hele armen. Der er dog så mange tekniske termer, viden og strategi, som gør det hårdt at finde ud af hvordan processen i at blive klar til at investere burde foregå. Har i mulighed for at fortælle lidt om jeres strategi, når i vælger at investere i aktier? Jeg studerer selv som bioteknologi ingeniør og synes virkelig det er interessant at læse om de forskellige virksomheder indenfor denne branche, samt IT. Jeg ønsker at blive en investor, som er forholdsvis langsigtet med mine aktier, hvor jeg ønsker at kunne lave gode analyser og god research før jeg investerer i noget. Glæder mig til at høre og lære fra jer alle
  • Cantargia-analyse: Fase 2 resultat er tæt på

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Antikropp som bryter ny mark Cantargias forskning bryter ny mark inom området för antiinflammatorisk cancerbehandling, ett område som befinner sig i ett tidigt skede jämfört med många andra cancerterapier. Cantargias ledande projekt, antikroppen CAN04, uppfyller kraven för att stämplas som first-in-class. Læs mere: https://www.aktiespararna.se/analysguiden/nyheter/analys-cantargia-resultat-i-fas-2a-narmar-sig [image: 84980_Cantargia.jpg]