Jeg har et frimærke i aktien, og vil gerne dele mine tanker og overvejelser, i håb om at andre her kan give værdifuld respons.
Aktien havde IPO på First North for omkring to år siden. Og allerede nu skal de have ny kapital tilført. Det er et faretegn, da det viser, at det ikke er gået som virksomheden forventede. Desværre ser vi til tider at små nynoterede virksomheder gang på gang ikke leverer som lovet. Og derfor skal de igen og igen have tilført kapital i form af nyemissioner, så de oprindelige aktionæres andel i virksomheden bliver alvorligt udvandet. Er det det, som vi er på vej ud i her?
Jeg har genvurderet aktien, og kigget nærmere på emissions-materialet. Investor-brochuren er efter min mening lidt for optimistisk, og forklarer ikke de problemer virksomheden har haft især det sidste år. Omvendt synes jeg der stadig er tale om en sund virksomhed med nogle unikke teknologier, som på sigt kan skabe pæne markedsandele i deres segment.
Selvom min position i aktien er mindre end hvad jeg gerne ville have, har jeg ikke købt flere. Det skyldes, at jeg synes den er overvurderet af markedet, når man tager deres kortsigtede udfordringer i betragtning. Det er nok ikke tilfældigt at emissions-kursen er 5,5, mens aktien lukkede i kurs 8 i fredags.
Hvis du er kortsigtet i aktien ville jeg sige "skynd dig at sælge". Men hvis tidshorisonten er mindst 4-5 år, tror jeg der kunne være en god investerings-case. Så jeg overvejer alvorligt at gå med i emissionen.
Men hvad mener andre her?