Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Analyse af LEDiBond

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    MatchM
    LEDiBond har i dag meddelt, at det svenske Västra Hamnen Corporate Finance har indledt dækning af First North selskabet. Analysen estimerer, at selskabet er inde i en udvikling, der kan resultere i store omsætningsstigninger frem til og med 2022. Først i 2022 vil selskabet dog nå et positivt EBIT resultat og med en p/e på estimeret 52,9 i 2022 snakker vi selvfølgelig om tålmodighed med en evt. investering. VHCF lægger heller ikke skjul på, at LEDiBond sandsynligvis må igennem en mindre emission i 2021/2022 for at sikre midler til videreudvikling af potentialerne. Så igen tålmodighed/varsomhed ved evt. investering i selskabet. Men udover disse forbehold oplister VHCF en lang række udviklingsmuligheder for LEDiBond, som er meget interessante - især fordi produkterne kan indgå i intelligente løsninger på mange plan i sammenhæng med udviklingen af Internet of Things. Nogle investorer vil muligvis med gru tænke på det hedengangne HESAlight selskab, der også satsede på at slå sig stort op på LED belysningssystemer, men selskaberne kan slet ikke sammenlignes. LEDiBond fik fornylig patent på deres intelligente lyssystem i Kina, og patenter er på vej i de største lande i Europa, og det får et selskab ikke for fup-produkter! Men læs selv analysen og vurder, om fremtiden er - i bogstaveligste forstand lys - for LEDiBond. Jeg har aktier i selskabet. https://www.vhcorp.se/uploads/1624_LED iBOND 20201111.pdf?pdf=LED iBOND 20201111.pdf
  • Skattespørgsmål ved virksomhedsfusion

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    P
    Investerer i guldmineselskaber hvor der sker en del fusioner for tiden, så er interesseret i det skattetekniske skulle det ske for et af mine. Går ud fra at hvis der sker en fusion mellem et selskab jeg har investeret i og et andet, altså jeg får aktier i det sammenlagte selskab, så vil det ikke betyde at jeg så skal betale skat af eventuelt urealiseret gevinst? Går ud fra jeg bare får aktier i det nye selskab til en "købspris" på det originalt investerede beløb divideret med antal nye aktier, right?
  • Marked

12
    0 Votes
    12 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Puh ha en stemning i markedet. Igår gik der rygter om at usa's senatorer er gået på ferie. En hjælpepakke mangler og så går de på ferie? Der er nedtrend i SP500 og bunden er ikke nået. Hvor langt ned tror i at SP500 kommer?
  • Grønne og bæredygtige aktier liste - et notat ASO

21
    0 Votes
    21 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Jeg har lavet en oversigt over "grønne aktier" og firmaer som har tilknyttede teknologier og produkter. Og blev i en investorFB gruppe bedt om at poste det her i DEBAT. Det er hermed gjort... (håber det er det rigtige sted) Notatet er inddelt efter den grundlæggende teknologi som bruges. Til orientering har jeg selv aktier i ca 15-20 af disse firmaer, og ser frem til grøn omstilling af hensyn til Klimaet. Desuden må det være en Megatrend. Ny US præsident vil også hjælpe. Jeg har selv brugt oversigten for at få en bred fordeling af mine aktier på alle forskellige VE (Vedvarende Energi) - kilder. >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> NOTAT af Anders Skole Overgaard (revideret 7 nov. 2020): Vedvarende energi-firmaer samt firmaer der leverer tilknyttede teknologier og har mere eller mindre "grøn" profil >>>>>>>>>>>>>>>>> Vind: VWS - Vestas EOLU-B.ST Eolu Svensk vindkraft SGRE.MC Siemens Gamesa Renewable Energy >>> Vind, biogas og andet VE ORSTED.CO Ørsted Vind og biogas mv. BEP Brookfield Renewable Partners international, mange alsidige energiformer >>>>>>>>>>>>>> Biogas: EnviTec Biogas AG (ETG.DE) NOVOZYMES leverer dog enzymer til biogas anlæg. >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Solenergi produktion SSO.OL Solenergi i mange lande (Norsk) ENPH Solenergi USA VSLR Solenergi USA FSLR Solenergi USA TESLA - også lagringsteknik og batteriteknik samt BILER SOLT.ST - soltage solfacader Sverige AZRE - Azure power - indisk solenergi SEDG SWI sol og vind?? OBS der er endnu flere firmaer med solenergi spec i USA >>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Solcelle-teknik REC.OL Rec Silicon ASA - Norsk teknik til solceller >>>>>>>>>>>>>>>>>> Tidevandsenergi: MINEST.ST Minesto Göteborg, anlæg u. vandet, tidevandsenergi >>>>>>>>>>> Bølgeenergi OPTT - Ocean Power Technologies, elforsyning til afsides installationer på øde steder. >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Geothermisk varme ORA - Ormat Technologies - mange lande CLIME - B Climeon Svensk climeon.com/ + varmegenvinding industri skibsfart >>>>>>>>>>>>>>>>>>> H2 lagring teknik HEX.OL >>>>>>>>>>>>>>>>>> H2 systemer og drift Everfuel.com - H2 teknik og ladestationer til busser mv DK PLUG = H2-teknologi USA NEL.OL EOAN >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Brændselsceller H2, gas og andet (alkohol mv) BE - Bloom Energy Corporation F3C.DE BLDP PCELL.ST ITM.L PPS.L FCEL AFC.L CRW.L --- og flere >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Affald og Recyling: PHE.L - spildevand og plastaffald genanvendelse - H2 TOM.OL - Sortering, genbrug og recirkulation sparer store mængder energi Quantafuel Norge affaldsplast genanv > råstof Agilyx norge/USA affaldsplast genanv > råstof TECO - norsk ren drift skibe -ret nyt. >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Teknik firmaer der leverer teknik til VE og infrastruktur ABB Tekniksk udstyr, måleudstyr NKT Nordisk Kabel og Tråd - leverer materialer til el-net infrastruktur mv. PCRFY Panasonic - samarbejde med TESLA om batterier????? CAT - alsidig teknik >>>>>>>>>>> Carbon Capture Ikke i sig selv en vedvarende energikilde (ikke grøn energi), men reducerer CO2 udledning ved brug af grøn energi, og kan derfor give energitunge industrier en "grøn profil". Carbon Capture kan teknisk set også "fjerne CO2 fra atmosfæren" men det er voldsomt energikrævende, og kun et "teknologifix" - nedskæring af fossile energikilder er mere fornuftigt = at "Plukke de lavest hængende frugter" er smartest. For eksempel energibesparelse, isolering, energistyring mv. ACC-ME.OL Aker Carbon Capture >>>>>>>>>>>>>> Energilagring - lagring af varmeenergi i saltkrystaller SALT-B.ST - Salt X >>>>>>>>>>>>>>>>>> ??Diverse bæredygtig grøn teknik og evt miljøvenligt??? EVA - Enviva Partners træpiller Svenska Cellulosa AB SCA holmen i sverige - skovdrift, vandkraftværker WOW spildevand norge yara.com bla. kunstgødning fra bæredygtig H2 (Nel ASA) >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> NOTAT slut ASO >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
  • Inv. forslag i DK

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Y
    Har i nogle forslag til danske medicinalvirksomheder, hvor man kan placerer noget risikovillig kapital? Er pt i Ambu, og Novo er for kedelig
  • Mining monday - 9/11

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Så er ugens "Mining Monday" video klar til jer. Her kigger jeg guld, sølv og USD. Så gennemgår jeg de 10 mineaktier, vi indtil nu har kigget på, og til sidst ser jeg på, hvad valget og mulige stimuluspakker kan gøre ved metalmarkedet. https://www.youtube.com/watch?v=8SKJRQaFJuk&fbclid=IwAR1DhIrn7t47fj2vqkgfk5M211CgWoP8Ri9wAOjt02iuTcnfSO-zFk8iKAA
  • Europæisk / skandinavisk aktie medie og debat fora

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Hej Jeg sidder og føler at jeg mangler nogle medier/fora af høj kvalitet med fokus på europæiske og skandinaviske aktier. Er der nogen derude der kan komme med nogle anbefalinger. På forhånd tak!
  • Saxobank - afregning købstilbud

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Jeg har et problem med Saxobank, jeg accepterede et overtagelsesbud på NELES.XHEL den 28/10, og skulle have betalingen den 3/11. Den 29/11 blev min position nedskrevet til 0, med navnet "Instrument configuration error", og pengene er ikke gået ind på min konto. Hvor lang tid skal men regne med der går før sådan et købstilbud bliver afregnet?
  • Spørgsmål til virksomhed med over 700% stigning siden IPO

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    Z
    Hej, Jeg har lige fået øje på en ny aktie, som nogen af jer nok kender. Virksomheden hedder fiverr og er en israelsk online markedsplads for freelance-tjenester. Virksomheden giver en platform for freelancere til at tilbyde tjenester til kunder over hele verden. Jeg kan se aktien havde IPO den 13 juni 2019 på 21 dollar og er i dag 189 dollar værd. Jeg ville derfor høre om nogen af jer har en mening om dette selskab, om de kan fortsætte turen op. Jeg har taget en tur forbi deres hjemmeside og det ser ud til at der er mange mange tilfredse kunder og det hele ser ud til at fungere meget godt. De har vidst også haft positive resultater på deres regnskaber for nyligt. Jeg er selv forholdsvis ny på aktiemarkedet, så ville være super dejligt med noget input fra folk, der bedre kan vurdere en virksomhed end mig selv.
  • regnskaber i naeste uge

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    tommycarstensenT
    Jeg har lavet en oversigt over europaeiske regnskaber i naeste uge; se vedhaeftede. Her er i oevrigt en anden god oversigt for Danmark, Europa og USA: https://www.aktieinfo.net/kalender/ I USA kommer der regnskab fra Disney, McDonald's, Cisco og mange andre spaendende regnskaber i naeste uge: https://finviz.com/screener.ashx?v=111&f=earningsdate_nextweek,geo_usa&ft=4&o=-marketcap Det her er ogsaa en god oversigt: https://finviz.com/map.ashx?t=sec_all&st=earndate Jeg har ogsaa lavet en anden oversigt, der viser udviklingen i omsaetning for Q1, Q2 og Q3 for large cap virksomheder; se vedhaeftede. Bemaerk, at det er ikke-organisk GAAP-vaekst. Jeg har fjernet et par virksomheder, der har opkoebt og frasolgt, men ikke dem alle. Et par virksomheder som eksempelvis $TMO og $EXAS vaekster hurtigere end ellers pga COVID-19. Klik eventuelt for at goere billederne stoerre. God soendag!
  • Negativ rente

12
    0 Votes
    12 Indlæg
    0 Visninger
    bakker1B
    Hvordan forholder i jer til negativ rente??
  • USA valg.

19
    0 Votes
    19 Indlæg
    0 Visninger
    TheNoteT
    Det ser ud til at vi bare skal have Nevada på plads med deres 6 stemmer ? https://www.bloomberg.com/europe?sref=B8hJKPkC 2 fine dage. Bliver der lidt profittagning de næste par dage ? Futterne er lidt til den pink side !
  • Athena - bestyrelsens anbefaling

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Athena bestyrelsen anbefaler i en lang redegørelse aktionærerne at acceptere købstilbuddet på 3,70 kr. pr aktie. Det mest interessante i bestyrelsess redegørelse er det, der ikke bliver nævnt. Men det er til gængæld nok til, at jeg ikke vil acceptere tilbuddet; men sætter mig med foldede arme og ser hvad der sker. Købstilbuddet lyder på totalt omkring 50 mio EUR for hele selskabet. Egenkapitalen er på ca. 70 mio EUR + evt gevinster på uafklarede voldgiftssager. Men det vigtigste er, at der ligger 25 mio i kassen og værdien af vind- og solparker til salg er 28 mia, så i løbet af kort tid kan der ligge 50 mio EUR i kassen, der kan udloddes til aktionærerne.Altså selskabet kan snart udlodde 3,70 kr. pr aktie til aktionærerne. Herefter vil aktionærerne sidde med for 20+ Eur aktiver, der stille og roligt kan udloddes efterhånden som de indgår. Som sagt jeg takker nej
  • Tesla och Fingerprint Cards i tilfælde af aktiekursnedbrud

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    L
    I lyset af usikkerheden og spændingerne i det amerikanske valg kan ethvert udbrud medføre alvorlige korrektioner eller endda et midlertidigt flashcrash-nedbrud på markederne. Dette vil naturligvis også påvirke Teslas og FPC:s aktiekurs på kort sigt. Hvis (!) dette skulle ske, går denne tekniske video gennem de store refillniveauer for at tilføje til enhver lang position. Et Black Friday-salg, hvis du måtte. Nogle andre virksomheder (svenske) diskuteres også, men jeg anbefaler dig at se introduktionen på 3 minutter for at få fuld kontekst. https://www.youtube.com/watch?v=S5SHZDby74s&feature=youtu.be
  • Genmab nyt target 2630

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    StockBullS
    Tror vi skal op og ligge og swinge mellem 2350 til 2650 kommende måneder. Har indikeret en mindre stejl kurve. Har selvfølgelig ikke ikke noget imod Genmab forbliver i den stejle kurve [image: 88181_genmab_rykker.JPG]
  • Nedjustering fra Netcompany

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    N
    https://finans.dk/erhverv/ECE12542490/coronakrisen-faar-netcompany-til-at-skrue-ned-for-forventningerne/
  • NOVO køber Emisphere Technologies

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    K
    Novo Nordisk køber amerikanske Emisphere Technologies for 1,8 mia. dollars https://finans.dk/erhverv/ECE12542565/novo-nordisk-koeber-amerikanske-emisphere-technologies-for-18-mia-dollars/?ctxref=ext
  • DS Norden - en stærk case

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Var vist lidt heldig, at få bundfisket en stor portion DS Norden i kurs 88,8 for en god uges tid siden. Regnskabet i forgårs bød på pæn indtjening og en opjustering for helåret, hvad markedet belønner pænt. Men aktien er stadig fundamentalt billig, da markedet vist allerede ser olieforbrug - og dermed olietransport - som et overstået kapitel, men olie bliver der behov for mange år endnu og der vil til stadighed være behov for olie til backupløsninger til sol og vindenergi. Tørlast-transport af kul forsvinder heller ikke lige med det samme. Casen i DS Norden er kort fortalt, at skibsværdierne er nedskrevet til stort set scrap. Investeringer i ny tonnage vil være beskeden med henvisning til "den grønne omstilling". Så der er stor chance for et kommende marked med særdeles attraktive fragtrater til de tilbageværende skibe. Mit kursmål er 200 på to års sigt. Spring på før skibet er sejlet.
  • USAs gældstigning pr. år?

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    K
    Kan man se et sted hvor meget USA øger gælden pr. år de sidste 20 år?
  • ISS - SEB forhøjer kursmålet til 125

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    P
    ISS: SEB HÖJER REK TILL KÖP (BEHÅLL) STOCKHOLM (Direkt) SEB Equities höjer sin rekommendation för aktien i det danska servicebolaget ISS till köp från behåll. Riktkursen höjs till 125 från 90 danska kronor. Det framgår av en analys. Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion Nyhetsbyrån Direkt Direkt