Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• chemometec profittagning/genkøb ?

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    TheNoteT
    Efter en heftig kursstigning tages der nu profit. Hvor vil den fornuftige køber slå til i lyset af at de defensive aktier ser ud til at være lidt på retræte pga. vaccine håb ? Her er nogle bud : Ser vi på tidligere bevægelser har Chemometec ALTID .. bevæget sig ned til den "gamle bund" for at konfirmere og konsolidere. I et sådan tilfælde taler vi om "price target 1". Det hænder dog, at der snappes ned under og jagtes ned mod den "næste" kanal hvorved vi drøfter pricetarget 2. https://invst.ly/tg194 For at få en vurdering fra sidelinjen og pga. Chemometecs forstærkede std. afvigelser kan vi sammenligne med Bollinger kanalen. Her ser vi at der umiddelbart ligger støtte i 480-500 området. Pga. den forstærkede std. afvigelser er det svært at bruge Fibonacci som faktisk angiver støtte i 529 området. https://invst.ly/tg1ab https://invst.ly/tg1b9 Men uanset, er det et oplagt tidspunkt MED RO og bekræftelse .. finde sit genkøbs punkt. Et kompromis mellem modellerne vil være at søge genkøb i området OMKRING .. 500. mvh TheNote
  • Nordnet månedsopsparings konto

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    E
    1: Jeg har besluttet mig for at prøve Nordnets månedsopsparing. Jeg vil naturligvis gerne finde de bedste og mest optimale entry fonde/ETF´er ift. Fremtid stigninger. Her tænker jeg på hvilke brancher I tror der bliver rift om, og derfor kan udvikle sig til en rigtig fornuftigt investering. 2: Mine børn har pt. både Børneopsparing og alm. konto i vores fysisk bank. Vi ønsker at få disse til at "yngle" og søger derfor gode alternativer til disse opsparinger. Håber at I vil komme med nogle forslag til de uvidende forældre????????‍️ Vores børn er 6 og 9 år????
  • Laksesektoren - Opdaterede anbefalinger

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Oversigt over Arctic Securities' anbefalinger: Selskap Anbefaling Kursmål (tidl.) Atlantic Sapphire Kjøp 175 Bakkafrost Hold 600 Grieg Seafood Hold 85 Icelandic Salmon Kjøp 150 Lerøy Seafood Kjøp 70 Mowi Hold 200 (170) Salmar Hold 525 Salmones Camanchaca Hold 60 Oversigt over Handelsbanken Capital Markets anbefalinger: Navn Anbefaling Kursmål (tidl.) Bakkafrost Kjøp 706 (697) Grieg Seafood Kjøp 109 (113) Lerøy Seafood Kjøp 73 (67) Mowi Kjøp 210 (199) Norway Royal Salmon Kjøp 238 (242) Salmar Kjøp 550 (584) [image: 89817_Bakkafrost.jpeg]
  • Refusion af udbytteskat over 15%

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Jeg ville bruge en stille eftermiddag til at søge om refusion af udbytteskat udover 15% af nogle fine udbytter i 2020 fra to norske LPG selskaber. Spørgsmålet er om jeg kan være sikker på at der er trukket norsk udbytteskat i udbyttet, hvor meget og hvor jeg kan se dette. Fremgår ikke af mine udbyttenotaer.
  • Historiske "consensus estimates"

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Hvor kan nettet er det muligt enten at finde gratis eller tilkøbe sig adgang til historiske EPS og REVENUE consensus estimater dækkende diverse amerikanske aktier?
  • aktiesnak

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    O
    Hvad tænker folk om BW Offshore ltd? aktien står til at skulle stige 1000% i indeværende år
  • Verden er gået i stå !

30
    0 Votes
    30 Indlæg
    0 Visninger
    TheNoteT
    Imponerende at et lille "ubetydeligt" delstats valg kan få hele verden til at gå i stå ! Så får man en fornemmelse af "sommerfugl" effekt ! Men .. mon ikke det går som det plejer. Panikken stilner af. Investorerne finder nye heste .. og så triller vi videre derfra ! Men en portefølge med "god affjedring" er nok ikke det værste at have. Eller .. skal vi lige have et hurtigt markedsblib ? Well - who knows ! Bare vi ikke keder os ! mvh
  • Vestas - 1.300

13
    0 Votes
    13 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Der er kun en ting at sige: Sælg ikke en aktie, der stiger. Men hvor længe skal vi blive ved med at sidde på hænderne?
  • Lundbeck

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Hvor lang tid tror i det varer med at Lundbeck får svar på deres ansøgning om migrænemidlet, Vyepti, på det europæiske marked? Ansøgningen blev modtaget 22.12.2020 af EMA ifl børsmeddelelse: " Lundbeck: EMA accepterer ansøgning om Vyepti-markedsføringstilladelse 14:12 Lundbeck har indsendt en registreringsgodkendelse for migrænemidlet Vyepti (eptinezumab) til Det Europæiske Lægemiddelagentur, EMA, der har accepteret ansøgningen om markedsføringstilladelse. Det meddeler Lundbeck tirsdag eftermiddag. Hensigten er at søge godkendelse til at introducere Vyepti for europæere, der lever med migræne og er berettiget til forebyggende behandling, skriver selskabet. Lundbeck glæder sig over registreringsansøgningen for Vyepti til regulatorisk gennemgang. Vyepti vil imødekomme behovet for en effektiv forebyggelse af migræne med tidlig indsættende effekt, udtaler Dr. Johan Luthman, forskningsdirektør i Lundbeck, blandt andet i meddelelsen. Vyepti blev godkendt af de amerikanske myndigheder til forebyggende behandling af migræne hos voksne i februar 2020 og blev lanceret på det amerikanske marked i april. "
  • Dunning-Kruger-effekten kan blive dyr for dig

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Så kom Dunning-Kruger på banen. Videoen her handler om grundlæggende om, at mange nye investorer føler, at de er klogere end de i virkeligheden er. Det taler jeg lidt om, og snakker om, hvad man evt. kan gøre ved det for at undgå så store tab. https://www.youtube.com/watch?v=9Q8_r6QJVH0&fbclid=IwAR1N8PRaMB7eZV6kN0K427nkADbuY7PkjSQD5RUnXg0GlZtLUDHr4exVMmk
  • Billionaire Michael Saylor and his big move into Bitcoin

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "The Investor's Podcast Network On today's show, billionaire Michael Saylor discusses his big move into Bitcoin. Additionally, he goes into detail on how he conducts economic calculation during a time where central bankers are printing in an accelerative manner. IN THIS EPISODE, YOU'LL LEARN: -How Michael Saylor defines Inflation, risk premiums and hurdle rates -The fundamentals of Microstrategy -Why he's putting Bitcoin on his balance sheet -Why he issued convertible debt to buy more bitcoin -How other companies will likely follow suit" https://www.youtube.com/watch?v=jwgOVPJ2FnU&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2UVHmntNsGmtLPhhlFcZM-9Q1aURhtgz4rp7_s-Vvsn40NY5aO59rH1og
  • Waturu

14
    0 Votes
    14 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Waturus CFO har lige pludselig sagt op. Det er ellers ham, der har stået som kontaktperson, hvis man skulle være med som ankerinvestor på deres kommende børsnotering af et datterselskab. Måske har det noget at gøre med artiklerne i Økonomisk Ugebrev. Det virker, som om alle selskaber kan få lov til at blive optaget på First North, uanset om det er et stort luftkastel uden omsætning og produkter. Det er egentlig utroligt, at det kan lade sig gøre. Prøv at læse denne artikel: https://ugebrev.dk/finans/waturu-kopi-af-konkursramt-selskab-med-samme-ejerfamilie/
  • Investeringspodcasten - Nyt år og nye muligheder

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    I Afsnit 47 af Investeringspodcasten ser Hansen & Larsen frem mod et nyt aktieår med outlook på 2021 - herunder svækkelse af dollaren, råvarer og olie, påvirkningen hos selskaber som Lundbeck, Coloplast, Demant og Novo Nordisk samt status på den grønne bølge og amerikanske IT-aktier. Herudover giver Hansen og Larsen deres besyv på nogle af de spørgsmål, som mange investorer stiller sig selv i øjeblikket, de store kursbevægelser hos mindre nynoterede selskaber og ikke mindst betydningen af valget i Georgia. 02:34 - 07:28 Svækkelse af dollaren og flow of funds 07:28 - 10:16 Den grønne bølge 10:16 - 14:19 Påvirkningen af dollarsvækkelse hos danske selskaber 14:19 - 16:40 Bliver det et godt eller et skidt aktieår? 16:40 - 17:49 Aktier der nyder godt af coronakrisen 17:49 - 23:10 Mindre nynoterede selskaber med aktiefeber 23:10 - 26:13 Betydningen af valget i Georgia https://soundcloud.com/investeringspodcasten/afsnit-47-af-investeringspodcasten-nyt-ar-og-nye-muligheder
  • Short

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Nu er alle lige lovlig bullish, så er det vist på tide med en short.
  • Så blev det tid til den sidste "Mining Monday"..på en onsdag

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Så er der en ny "Mining Monday" video. Og det bliver den sidste i rækken. Eller det vil sige, at det gør det ikke helt, men fremover bliver det ikke en fast serie, der kommer hver uge. Jeg forklarer nærmere hvorfor i videoen. Her kigger jeg også på, om det endelig er nu, at vi ser et brud op ad i guld- og sølvpriser og dermed også i de relaterede mineaktier. https://www.youtube.com/watch?v=rNMT7l8Fdlw&fbclid=IwAR1MGo93puLTA_oJ0sxG5RFvEopbCL0qFXkHtEni0pKjv-NRW386cLptqDU
  • Genmab brudt modstand i 2470

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    StockBullS
    Mulighed for optur som indikeret i vedhæftet fil [image: 89650_modstandsniveau_2470.PNG]
  • QuantumScape = Danionics, eller ....

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    T
    Jeg har desværre ikke selv den tekniske indsigt, der gør det muligt for mig at vurdere om QuantumScape virkelig skulle kunne revolutionere litium batterier med deres solid state batteri. Jeg har tidligere "brændt nallerne", da jeg blev meget duperet over de muligheder, som det dengang danske selskab kunne fremvise mht. "papirtynde" litium batterier, som jeg troede måtte stå foran en guldalder som batterier til smartphones, tablets og macs, der dengang blev stadig tyndere. Det gik jo desværre ikke som jeg havde forventet, og Danionics blev til sidst solgt som børsskal for et investeringsselskab. Er der nogle med teknisk indsigt i litium batterier, der mener, at QuantumScape' solid state batteri virkelig er den innovation af litium batteriet, som der gives udtryk for, eller er det bare endnu ....... Jeg har bemærket at aktien er faldet ca. 50% de sidste par dage, og alle erstatningsadvokat firmaerne idag tæppebomber yahoo.finance for at finde investorer/spekulanter, der føler de er blevet snydt og vil rejse et erstaningskrav. https://finance.yahoo.com/news/bill-gatesbacked-electric-car-battery-startup-is-on-the-cusp-of-changing-the-industry-184517860.html På forhånd tak for evt. svar/indspark.
  • Er Quantafuel i køb nu?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Så er der endelig en frisk aktievideo klar til jer her fra Markettimer.dk Her kigger jeg på, om Quantafuel nu endelig er i køb igen. Derudover ser jeg på: Avance Gas BW LPG Flex LNG Dorian https://www.youtube.com/watch?v=_zvVaxpNfzQ&fbclid=IwAR36P9HxVY_ayvysdxqZ-RoAjaPLk547K6EulSJVCNv2mAhFw22I2201i3Q
  • Handel med hedgefonde, venturekapital og kaptialfonde?

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Hej jeg har lige læst Lars Tvedes ny bog Bobler, bullshit og børsfest, utrolig fed bog. Han nævner noget omkring hedgefonde, venturekapital og kaptialfonde, hvilket fik mig til at tænke på om man selv kan handle/ få en del af profitten herfra, uden at man skal have som minimum 750.000 ude. Altså om man som en lidt mindre investor kan få en bid af kagen? Jeg har søgt lidt rundtomkring men har ikke rigtigt kunne finde noget, er der nogle som ved noget om emnet. På forhånd tak
  • This time it's different......Eller er det?

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Så blev der lige tid til en hurtig video på engelsk her inden nytår. Den seneste tid er jeg stødt på utallige udsagn om at "denne gang er det anerledes" i forhold til de finansielle markeder, lave renter osv. Dette måtte jeg simpelt hen lige kommentere på, idet de seneste 800 års finansielle historie viser, at det "aldrig er anerledes". Ikke helt grundlæggende i hvert fald. https://www.youtube.com/watch?v=a8ZPQp3gq6w&fbclid=IwAR2OrFqXDqV1xxJEkTJSUFE3NNiHUQGkO-JYoXckbkWJzQHt_ee4r80taw4