Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Dunning-Kruger-effekten kan blive dyr for dig

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
3 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • M Offline
    M Offline
    Markettimer
    wrote on sidst redigeret af

Så kom Dunning-Kruger på banen.

Videoen her handler om grundlæggende om, at mange nye investorer føler, at de er klogere end de i virkeligheden er. Det taler jeg lidt om, og snakker om, hvad man evt. kan gøre ved det for at undgå så store tab.

1 Reply Last reply
    7
    • C Offline
      C Offline
      cilmar

Nu skal du jo huske på at de fleste nye er startet op, efter Marts, så de har selvsagt udelukkende oplevet stigende kurser, i alle aktiver, så de sidder helt naturligt med følelsen af total usårlighed, flere i min omgangskreds har fået 5 års indtjening på knap et år, de forstår egentlig ikke, at jeg ikke er multimillionær efter over 20 år i gamet, for det er jo bare at læne sig tilbage, og lade pengene fosse ind på kontoen.
      Men der kommer en dag, så vil også de mærke virkeligheden, men den lader tilsyneladende vente lidt på sig, men at den kommer, er sikkert.

1 Reply Last reply
      8
      • S Offline
        S Offline
        sastre

Alle tiders, kan sagtens se mig selv, det må så være positivt at jeg min selvtillid er lav nu efter 10 års investering

1 Reply Last reply
        5
        • M Offline
          M Offline
          Markettimer

Ja, det er en balancegang. Jeg er jo selv trendfollower, så jeg følger trenden og tjener gode penge på opturen. Men jeg ved også, at jeg med garanti kommer til at give noget tilbage, når trenden vender. Men jeg har en fast plan, og jeg ved, at det ikke er fordi jeg er et geni, at jeg tjener penge. Jeg følger bare efter markedet.

1 Reply Last reply
          6

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
          • First post
            Last post
          0
          • Debatforum
          • Seneste
          • Populære
          • Bruger