Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Investering i HashiCorp

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Er der nogen, som har erfaringer med investeringer i HashiCorp. Jeg synes virksomheden ser super-interessant ud, men jeg kan ikke forstå den måde, som der er investeringsrunder i virksomheden.
  • Atlantic Sapphire

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Er der nogen herinde, der har en mening eller analyse om lakseproducenten Atlantic Sapphire? De virker til at have en stor konkurrence-fordel på pris i USA, ledelsen virker fornuftig, og deres teknologi virker stærk. Men der er ikke umiddelbart megen data at regne den hjem på. Nogen, der har en mening om den?
  • AaB Boldklub

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    T
    Har set lidt på AaB aktiekurs. Kan ikke forstå, hvorfor den er faldet siden de solgte Christian Bassogog for ca 45mio.. Burde kursen ikke ligge højere. Er jo lige kommet med opjustering samt ved at sælge målmand for 20 mio-
  • HANSA BIOPHARMA - 33 indikationer/områder godt på vej

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    H
    HANSA BIOPHARMA - 33 indikationer/områder godt på vej Mens vi venter på den første behandlede nyrepatient i EU med Idefirix som med en behandlingspris på + 2 mio kroner potentielt vil indbringe indtægter i multi mia klassen alene i nyrepatienter i EU, så kan man kaste et blik på det store univers Hansa Biopharma beskæftiger sig med med 33 indikationer/områder godt på vej. Det siger lidt om potentialet at man blot ved godkendelse i første indikation/område potentialt kan få omsætning i mia klassen når der er yderligere 32 indikationer/områder godt på vej foruden at tale om alle de brikker i puslespillet som bliver lagt henadvejen (senest de 2 brikker: 2 indikationer i genterapi, Limb-Girdle og Duchenne) Det er ikke utænkeligt at vi vil se offlabel salg indenfor transplantion da behandlingsmulighederne er ringe. I takt med at salget tager til indenfor nyreindikationen og at lægernes erfaring med Idefirix bliver bedre vil det ikke være utænkeligt at vi vil se offlabel salg indenfor anden transplantion da behandlingsmulighederne er ringe. Ligeså kunne jeg forestille mig at patienter med lavere cPRA niveauer og transplantationer med raske donationer vil begynde at bruge Idefirix... Men Rom blev ikke bygget på en dag og mange bække små gør en stor å. Personligt ser jeg meget frem til data fra AMR om et års tid da det er en potentiel blockbuster indikation med mange tusinder tilfælde årligt på verdensplan. AMR rammer desværre 10-15% af de nyretransplanterede som gør at de mister nyren og skal tilbage i Dialyse. Der er desværre ej heller nogen gode behandlingsmuligheder i denne indikation og her kommer Imlifidase ind i billedet. Ligesom med godkendelsen på baggrund af fase 2 for sensitive patienter i nyretransplantation kunne man derfor håbe på en godkendelse her ved gode data som evt. kommer i 2022 og måske kan begynde salget allerede i 2023/2024. Personligt tror jeg at AMR kan gå rigtigt stærkt nu hvor vi har fået den første godkendelse indenfor transplantation. Der er ingen godkendte behandlingsmuligheder i AMR pt. og det er et stort problem at 10-15% mister deres graft i en akut situation kort tid efter transplantation. Hansa vil potentielt kunne stoppe dette akute angreb med imlifidase. Det er mange nyrer der kan reddes og hele processen med at få disse patienter tilbage på venteliste er jo ikke godt for noget som helst. Oversigt over Indikationer/områder: Transplantation EU 1. Nyre 2. Knoglemarv 3. Hjerte 4. Lunge Transplantation USA 5. Nyre 6. Knoglemarv 7. Hjerte 8. Lunge Transplantation ROW 9. Nyre 10. Knoglemarv 11. Hjerte 12. Lunge AMR i EU 13. Nyre 14. Hjerte 15. Lunge AMR i USA 16. Nyre 17. Hjerte 18. Lunge AMR i ROW 19. Nyre 20. Hjerte 21. Lunge GBS 22. EU 23. USA 24. ROW ANTI-GBM 25. EU 26. USA 27. ROW Genterapi EU 28. Duchenne 29. Limb-Girdle Genterapi USD 30. Duchenne 31. Limb-Girdle Genterapi ROW 32. Duchenne 33.. Limb-Girdle forhåbentlig en god håndfuld flere indikationer i geneterapi og auto-immune sygdomme og ej forglemme NiceR (2 generation) Med tanke på ovenstående muligheder for Hansa Biopharma ift. nuværende markedsværdi af ca. 6-7 mia dk synes jeg at der grobund for at dette kan 10-20 dobles over tid. Disclaimer Jeg er hverken læge eller mangeårig proinvestor, så ovenstående er blot min egen forståelse af casen og skal ikke ses som en købsanbefaling. Husk det kun er dig selv der har ansvaret for om du vil investere. Jeg ejer aktier i Hansa Biopharma. [image: 89948_4B780A6A_0024_4FC5_8BCF_5EE863A12D61.jpeg]
  • Investeringspodcasten om den boblende boblesnak

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    I afsnit 49 af #Investeringspodcasten tager Hansen og Larsen temperaturen på aktiemarkedet, der siden bundformationen i marts sidste år er steget ekstremt meget - spørgsmålet er om aktierne er blevet for dyre? Og er priserne nødvendigvis den udslagsgivende faktor for at en boble, hvis en sådan eksisterer, sprænger? Eller er der tale om nogle helt andre faktorer, der spiller ind? Hør også med om den forestående regnskabssæson for selskabernes Q4-resultater, der allerede nu tegner gode - men gode nok? De amerikanske finanser og udviklingen i dollaren, der er en understøttende faktor for aktiemarkedet samt udsigterne til eventuelle rentestigninger eller -korrektioner. Indeksering: 00:00 - 12.00 boblesnakken 12:00 - 17.00 Regnskaber Q4 17.00 - 21.30 US finanser og dollaren 21.30 - 24.00 rentestigninger eller ej https://www.nordnet.dk/blog/afsnit-49-af-investeringspodcasten-om-den-boblende-boblesnak/
  • Aktiekorrektion?

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Goldman siger her til morgen: " Goldman ser øget risiko for aktiekorrektion - ikke for bear market 09:15 Der er risiko for en korrektion efter opsvinget i de globale aktiekurser. Sådan lyder vurderingen fra finanshuset Goldman Sachs ifølge Bloomberg News. Finanshuset ser dog ikke sandsynlighed for et såkaldt bear market, der er karakteriseret ved et fald på mere end 20 pct. sammenlignet med et fald på 10 pct. for en korrektion. Finanshusets strateger ledet af Peter Oppenheimer pointerer, at de taktiske risici er stigende, samt at indikatorer for risikoappetit peger på en stadig stigende sandsynlighed for en korrektion. Det påpeges blandt andet, at en lignende korrektion fandt sted i genopretningen i 2009 efter finanskrisen. I modsætning hertil antyder bull/bear-indikatorer ifølge Goldman kun en temmelig lav sandsynlighed for et bear market i løbet af det næste år. Forvent synkroniseret global vækst med reflatorisk miljø, hvilket vil gøre enhver korrektion til en købsmulighed, skriver Goldman Sachs. " Sad også igår og tænkte om ikke de amerikanske index har lidt nedtendens...
  • Nordea DK

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Hej, Den ser ud til at være attraktiv. Har selv købt. Andre der tænker at den er et godt køb?
  • Statistik for korte positioner i danske aktier

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    tommycarstensenT
    Jeg blev af en bruger opfordret til at opdatere denne side med short-salg i DK, og det er hermed gjort: https://www.midgardfinance.com/short/ Statistik for korte positioner i danske aktier, ultimo december 2020 https://www.finanstilsynet.dk/Nyheder-og-Presse/Pressemeddelelser/2021/Short_selling_ultimo_decemeber_2020 " Ved udgangen af december var antallet af danske aktier med betydelige korte nettopositioner 47 og dermed uændret i forhold til udgangen af november. Ambu var ultimo december den mest shortede danske aktie og ISS den næstmest shortede. Det viser Finanstilsynets opgørelse af de akkumulerede korte nettopositioner i danske aktier. Ved udgangen af december var der samlet set betydelige korte nettopositioner (dvs. 0,1 pct. eller derover af den udstedte aktiekapital) i Ambu svarende til 10,1 pct. af selskabets udstedte aktiekapital, se tabellen nedenfor. Det er et fald på 0,7 procentpoint i forhold til måneden før. ISS var den næstmest shortede aktie med korte nettopositioner svarende til 9,9 pct. af selskabets udstedte aktiekapital, hvilket er en stigning på 0,1 procentpoint i forhold til november. Investorerne havde betydelige korte nettopositioner i 47 danske aktier ved udgangen af december. I to aktier svarede de korte nettopositioner til 5 pct. eller mere af den udstedte aktiekapital. "
  • Etoro

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Hej, jeg har meldt ind hos etoro og er dermed rookie på etoro. Jeg fik interesse for etoro da de reklamerer med kurtagefri handel. Betyder det så gratis depot og 0 handelsomkostninger? Jeg logger mig ind og ser at kun nogle få danske aktier kan handles. Det kunne godt være interessant alligevel hvis prisen er god. Jeg ser at man ikke kan indbetale danske kroner selvom man tilsyneladende godt kan handle f.eks. FlSmith i danske kroner dvs. prisen der står på skærmen er i danske kroner. Er der nogle herinde i forum der bruger etoro og vil dele erfaringer?
  • HANSA BIOPHARMA - Ny Red Eye analyse

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    B
    BUY SEK 410 (SEK 370) med en Bull case på SEK 600 Rapporten vedhæftet som pdf. 89859_20210114_HNSA___Redeye_2021_____f__rsta_aaret_paa_marknad.pdf
  • aktier i usa - det er for sygt

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    B
    OpinionUS Capitol breach The Capitol riot wasn't a fringe 'uprising'. It was enabled by very deep pockets Brendan O'Connor That siege was just one battle in a decades-long assault on democracy, funded by billionaire donors and corporate interests A window at the US Capitol building broken by supporters of US President Donald Trump. Photograph: Dmitry Kirsanov/TASS Mon 18 Jan 2021 12.18 GMT Last modified on Mon 18 Jan 2021 18.43 GMT While law enforcement officials in Washington ought to be held accountable for their alleged culpability in the deadly violence at the US Capitol earlier this month, and the off-duty cops and members of the military who participated in it ought to be disciplined, the attempted auto-coup cannot solely be understood through the lens of policing and security. At least as much responsibility lies with the billionaire donors and corporate interests - in other words, the capitalists - who made this moment possible. Billionaire backer feels 'deceived' by Josh Hawley over election objections Read more Already a picture of the individuals, organizations, and institutions who lent their weight to the movement that stormed Congress has begun to emerge. Last year, the secretive and influential Council for National Policy (CNP), which author Anne Nelson describes as "connecting the manpower and media of the Christian right with the finances of western plutocrats and the strategy of right-wing Republican political operatives," called for state legislators in six swing states to reject Joe Biden's election victory. CNP leaders were scheduled to speak at the rally on the morning of 6 January, where Donald Trump encouraged his supporters to march on the Capitol. Carrie Severino, president of the Judicial Crisis Network, which has contributed millions to the Republican Attorneys General Association (Raga), listed as one of the participating organizations in the rally. Raga's fundraising arm, the Rule of Law Defense Fund, sent robocalls encouraging Trump supporters to march on the Capitol ahead of the 6 January rally, at which the former chairman of Raga, Texas attorney general Ken Paxton, spoke. But major donors to Raga include not only rightwing bogeymen like Koch Industries, Walmart, or the Adelson family but also household corporate names like Comcast, Amazon and TikTok. Likewise, although Koch Industries is the single largest corporate donor to Republican representatives who pledged to try to overturn the election results, the next biggest contributors included defense companies like Boeing, Northrop Grumman, and Raytheon, as well as tech (Amazon) and finance (Goldman Sachs) and insurance (Aflac), according to the Center for Media and Democracy. And while Charles Koch has maintained a posture of personal ambivalence, verging on distaste, for Donald Trump, super Pacs heavily funded by the donor network he and his late brother founded have spent millions supporting congressional Republicans who rejected the outcome of the 2020 election. Dick Uihlein, the chief executive of the Uline shipping company and a contributor to the Koch donor network, spent at least $2m getting Josh Hawley elected to the US Senate and has contributed more than $4m to the Tea Party Patriots, another one of the 11 groups listed as participating in the Stop the Steal coalition. In 2019, more than $20m was funneled through DonorsTrust, a donor-advised fund that disguises the source of major giving to nonprofits, to a dozen organizations that would ultimately contest the integrity of the 2020 presidential election, including $103,000 to Tea Party Patriots. In a statement provided to the Intercept, Tea Party Patriots cofounder Jenny Beth Martin denied spending any money on the Stop the Steal rally and condemned the violence that occurred. Investigative journalists will continue to trace and disentangle the funding networks that facilitated 6 January. The list of names will grow longer; the sum of individual and corporate contributions greater. But already it is clear that what happened at the Capitol was not just the unintended consequence of specific capitalists' ill-advised campaign donations; it was an expression of a deeper, ongoing crisis of capitalism, and the ruling class's (sometimes contradictory) attempts to manage that crisis. According to a report released late last year by the Institute for Policy Studies and Americans for Tax Fairness, the 651 billionaires in the United States added more than $1tn to their collective wealth since the beginning of the Covid-19 pandemic, bringing the total to slightly more than $4tn. Meanwhile, the racialized distribution of labor in the United States - the concentration of workers of color in both essential industries, where they are more likely to be exposed to the pandemic, and service and hospitality industries, where layoffs have been rampant - means that Black, Latino, and Native Americans are significantly more likely to be hospitalized and die of Covid-19 than non-Hispanic white Americans. This serves as a stark reminder of the white supremacist character of the decades-long effort to defang and declaw the American labor movement - an effort funded and organized by the same far-right capitalists who laid the groundwork for 6 January. The Capitol siege was just one battle in an ongoing, decades-long assault on democracy. Racist ideologues have served as the vanguard, but they have long been supported (sometimes openly, often tacitly) by a wide swathe of capitalists. The ultranationalist Maga diehards, Qanon cultists, and various fascists that stormed the Capitol are shock troops searching for a leader. Trump will likely prove too self-absorbed, too cowardly, and too lazy for the job. But no matter how many arrests are made or officials fired, the tide of history has returned us to the rocky shores of political violence and mass upheaval. • Brendan O'Connor is a freelance journalist and the author of Blood Red Lines: How Nativism Fuels the Right
  • FLS Perrs

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    S
    peers: uden at vide noget særligt om rigtigt mange ting i verdenen lige nu, synes jeg umiddelbart det ser fornuftigt ud. nogen der har forstand på Rio tinto? https://www.riotinto.com/-/media/Content/Documents/Invest/Financial-news-and-performance/Production/RT-Fourth-Quarter-Operations-Review-2020-pdf.pdf
  • Statistik for korte positioner i danske aktier, ultimo augus

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    tommycarstensenT
    Statistik for korte positioner i danske aktier, ultimo august 2020 https://www.finanstilsynet.dk/Nyheder-og-Presse/Pressemeddelelser/2020/Statistik-for-korte-positioner-i-danske-aktier-ultimo-august-2020 Ved udgangen af august var antallet af danske aktier med betydelige korte nettopositioner 47 og dermed én mere i forhold til udgangen af juli. Ambu var ultimo august den mest shortede danske aktie og ISS den næstmest shortede. Det viser Finanstilsynets opgørelse af de akkumulerede korte nettopositioner i danske aktier. Visualiseret: https://www.midgardfinance.com/short/
  • Can Vanadium Flow Bat. beat Li-ion for utility-scale storage

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Alle taler om Lithium, men måske man skal begynde at tale om Vanadium også. Can Vanadium Flow Batteries beat Li-ion for utility-scale storage? Linket nedenfor er fra 2019 skrevet September 4, 2019 by James Conca (https://energypost.eu/author/jconca/) . Men det er meget interessant at læse. https://energypost.eu/can-vanadium-flow-batteries-beat-li-ion-for-utility-scale-storage/ Der er en lang og meget interessant beskrivelse med billeder af, hvordan dette marked forventes at se ud de næste mange år. Derudover kan det læses, at Vanadium batterier kan holde i mere end 20 år. Det kan Lithium batterier slet ikke stå mål med. Vanadium bruges generelt i metallegeringer sammen med bl.a. Titanium og Alluminium til at gøre metallegeringen meget stærkere. Eller Vanadium sammen med Titanium og Molybden. MoTiV Metals leverer master legeringer, der forbedrer de fysiske egenskaber af titanium legeringer, der anvendes i kritiske applikationer såsom jetmotorer, flystel, offshore boreplatforme og militære udrustninger. Da jeg gravede lidt dybere i emnet, gik jeg i gang med at lede efter Vanadium aktieselskaber, som kunne være interessante fremadrettet. Jeg har det bedst med selskaber, som allerede har indtægter på området. Der er dog ikke mange, som har overskud på bundlinjen, men jeg fandt 2 interessante selskaber - nemlig Bushveld Minerals Ltd, noteret i London - Ticker BMN Isin Code GG00B4TM3943 https://www.bushveldminerals.com/ De har producerende miner i Sydafrika. Jeg benytter bl.a. Marketscreener.com til at holde øje med selskaber fra hele verdenen, men hvis du/I ikke er bekendt med den platform, så kan man bare lade sig registrere på siden. Så kan man sikkert læse nedenstående links, som jeg henviser til. https://www.marketscreener.com/quote/stock/BUSHVELD-MINERALS-LIMITED-10259123/?type_recherche=rapide&mots=bushv samt Largo Resources Ltd noteret i Toronto på TSXV - ticker LGO Isin Code CA5171034047 https://largoresources.com/ De har en producerende mine i Brasilien. https://www.marketscreener.com/quote/stock/LARGO-RESOURCES-LTD-1410646/?type_recherche=rapide&mots=largo LSE (= London Stock Exchange) er en dyr børs, da de kræver børsgebyrer, som er langt over andre børser, men for investorer på dette site, er det måske ikke et problem, men bare noget, man skal have i baghovedet. Jeg tror, det har noget at gøre med en engelsk skat ved aktiehandel. Jeg har bedre tid om aftenen, så jeg vælger at gå efter handel i USA eller Canada, så jeg har investeret i Largo Resources Ltd., men begge selskaber er generelt interessante, men Largo Resources er lidt mere interessant nu. D. 8/12-2020 annoncerede Largo Resources, at de vil stifte et datterselskab, som jeg forstår det, nemlig Largo Clean Energy. De har investeret USD 3,86 mio i køb af 12 patenter fra det amerikanske selskab VionX Energy, som har forstand på batteriteknologi. Largo er i gang med at lave et selskab, hvor de vil benytte deres eget grundmateriale fra deres Vanadium mine i Brasilien til selv at lave Vanadium VCHARGE batterisystemer, som efter sigende har 3 gange højere effektivitet end de fleste andre systemer. Og deraf at få en større indtægt til Largo Resources samt at få 2 ben at stå på - både salg af grundmaterialet Vanadium fra minen til almindelig eksport samt batterienheden hen ad vejen. https://www.marketscreener.com/quote/stock/LARGO-RESOURCES-LTD-1410646/news/Largo-Resources-Up-14-as-it-Launches-Largo-Clean-Energy-Vanadium-Battery-Unit-31965189/ Derudover vil de via en generalforsamlingsbeslutning i starten af marts måned lave en kapitalændring af selskabet, hvor 10 nuværende aktier ombyttes til 1 ny aktie, således at markedskursen alt andet lige går op fra nuværende cirka CAD 1,67 til derefter CAD 16,70 (min udregning fra lukkekursen fredag d. 15/1). https://www.marketscreener.com/quote/stock/LARGO-RESOURCES-LTD-1410646/news/Largo-Resources-Announces-Special-Meeting-of-Shareholders-to-Propose-a-Share-Consolidation-Require-32195664/ De forbereder en sidestillet børsnotering i USA. Jeg gætter på, at det må være på NYSE, hvor startkursen så vil ligge i omegnen af USD 13,00 alt andet lige per aktie. Dermed vil de være compliant med børsreglerne i USA på NYSE. Dette gøres for at skabe større opmærksomhed om Largo selskabet fra nye amerikanske investorer helt sikkert for at skabe kapital til at kunne vokse deres nye virksomhedsområde ind på batteriområdet med udgangspunkt i Vanadium. Så vil de stadigvæk kunne sælge Vanadium som råvare sikkert til de kontraktaftagere, som de måtte have i forvejen + nye indtægter fremadrettet fra batterisalg i large scale energi opbevaring. Disclaimer: Jeg er lang i Largo Resources Ltd, da jeg tror, de har fat i noget af det rigtige, men det er op til hver enkelt selv at vurdere, OM det kan være en idé, at investere i dette her med Vanadium. Jeg købte mig ind i juli og september 2020, så jeg har p.t. en urealiseret gevinst på cirka 64%.
  • 8 mulige Value-kandidater midt i en hype-tid

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Hej alle, Så er der nye video klar på den engelske YT-kanal. Her midt i en ekstrem Hype-periode kan de være spændende at se, om man kan finde nogle gode solide valueaktier. Dette har jeg forsøgt mig på her i det amerikanske marked. https://www.youtube.com/watch?v=TJm4sDk_U-Q&fbclid=IwAR3RsUKybOfPxEoLUYfaLWxlZSb0snM4JbRxQD0YjGRhA9oWa255KxItaY8
  • 154% på 4 måneder i den korte test-swing-portefølje

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Så er der en ny engelsk video klar. Her gennemgår jeg den korte swing-portefølje, som jeg nu har testet i 4 måneder. Resultatet er på 154% siden midten af september, hvilket ikke er så tosset endda. Der er dog nogle grunde til, hvorfor jeg ikke trader denne portefølje live endnu. Se min gennemgang her i videoen, hvor jeg både kigger på de 20 aktier i porteføljen samt gennemgår fordele og ulemper ved porteføljen. https://www.youtube.com/watch?v=Yq4ZMfJPngY&fbclid=IwAR3-HbCup4n7sH7ba_z9Xrk9SL0Q_Nf6Kfp4JY9vY0k9g0s5xtrtQOL5F_0
  • Scatec kurs

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    E
    På yahoo finance var der dette oplag for nylig : Scatec ASA Mon, January 4, 2021, 3:15 PM GMT+1 Scatec ASA will effective from tomorrow, 5 January 2021, trade under the ticker SCATC. The change in company ticker from SSO to SCATC is due to the previously announced name change from Scatec Solar ASA to Scatec ASA. The ISIN number remains unchanged. Men den ticker er stadig ikke på Yahoo Finance, hvor tjekker I kursen?
  • Sæsonudvikling anno 2021

12
    0 Votes
    12 Indlæg
    0 Visninger
    N
    Stort alle aktier synes at stige til urealistiske højder i disse tider og der er vist ingen tvivl om at markederne er i en grådighedsfase nu. Jeg har intet belæg for at komme med et bud, men bliver mere og mere forsigtig. Der er nok ikke belæg for at udviklingen kommer til at se som histrorikken https://www.seasonalcharts.com/classics_world.html, men det bliver interessant at følge. Er der mon nogle af I kloge mennesker som har et bud på 2021 udviklingen?
  • Qlife mobil PCR Covid 19 test - svar på 30 min

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    J
    Qlife har fået CE-godkendelse af Mobil PCR-testen Testudstyret vil i løbet af 2021 blive CE-godkendt til ikke-professionelt brug (i hjemmet). Udstyret kan teste for alle biomarkører. (under udvikling) Labratorietests vil herefter kunne udføres i hjemmet med opkobling til Sundhedsplatformen, således at Læge/Behandler kan følge testenes udfald og udvikling via cloudløsningen. Qlife testen har assisteret Divisionsforeningen med afviklingen af de 2 topturneringer i sidste sæson og fortsætter hermed i 2021 EM i Kvindehåndbold: Test af spillere og personnel Flere internationale cykelhold : ditto Ewii personale testes onsite Professionel Sport er derfor også blevet en kundegruppe Hardware og software til hjemmebrug koster 7500,- kr Ticker: Qlife Video: https://qlifeholding.com/en https://www.kmd.dk/loesninger-og-services/loesninger/data-og-analyse/kmd-qlife mvh JMW
  • Investeringspodcasten om momentuminvestering

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    I afsnit 48 af Investeringspodcasten tager Hansen og Larsen temperaturen på momentuminvestering - spørgsmålet er, om det for mange investorer i øjeblikket mere er risikoen for ikke at være med på en optur, der driver kursudviklingen? Især siden marts 2020, hvor coronakrisen indtraf, er mange private investorer søgt mod aktiemarkedet. Men er der tegn på faresignaler og for stor optimisme? Hør Hansen og Larsen komme omkring Tesla og Bitcoin som de ultimative momentuminvesteringer lige nu. I 2020 er der måske gjort mere for den grønne omstilling, end der sammenlagt er blevet gjort de sidste 10 år - hør her specifikt om Ørsted og Vestas, selskabernes indtjeningsforventninger vs. kursudviklingen og fremtidsudsigterne. Centralbankerne er positive på fremtidsudsigterne og især andet halvår af 2021, hvilket allerede har givet minimale kursstigninger - men kommer det til at have nogen indvirkning på aktiemarkederne i et bemærkelsesværdigt omfang? Indeksering: 00:00 - 03:08 Alle veje fører til aktiemarkedet 03:08 - 05:28 Tesla, Nio og tyske bilaktier 05:28 - 10:06 Bitcoin, den ultimative momentuminvestering 10:06 - 20:54 Grøn omstilling, Ørsted og Vestas 20:54 - 25:09 Centralbankerne og rentestigninger https://www.nordnet.dk/blog/afsnit-48-af-investeringspodcasten-om-momentuminvestering/