Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Slap corona ud fra et laboratorium?

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    exitnuE
    Spændende og oplysende artikel fra Zetland. https://www.zetland.dk/historie/sOMVDXgG-aekdaa3R-195a2 "Nye amerikanske efterretningsoplysninger har styrket teorien om, at coronavirus ved et uheld blev spredt fra et forskningslaboratorium i den kinesiske by Wuhan." https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-05-25-tre-syge-forskere-giver-nyt-liv-til-omdiskuteret-corona-teori Biden orders closer review of Covid origins as U.S. intel weighs Wuhan lab leak theory https://www.cnbc.com/2021/05/26/biden-orders-us-intelligence-to-intensify-investigation-into-covid-19-origins.html
  • 2cureX - report for the firstquarter of 2021

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    2cureX publishes interim report for the first quarter of 2021 2cureX AB ("2cureX") hereby publishes the interim report for the first quarter of 2021. The interim report is available as an attached document as well as on the company's website (www.2curex.com). Below follows a short summary of the report. CEO Fernando Andreu comments "In the first quarter of 2021, and with the momentum created by the TICC trial results, 2cureX has accelerated its Business development and Go-to-Market activities. We have added four countries (Italy, France, Spain and Poland) to our 2021 priorities and are in advanced discussions with distributors there. We are having regular meetings with hospitals in the different countries to identify early adopters and discuss programs to facilitate the introduction of IndiTreat in their clinical routine, and we have also initiated the activities towards application for reimbursement in Germany and UK. At the same time, we are working on changes in our quality and regulatory processes and documents in order to adapt to the new IVD Regulation coming into force in May 2022. FINANCIAL HIGHLIGHTS With a cash position of SEK 54 million at the end of Q1 2021, 2cureX continues to hold a strong financial position that can support the activities and growth ambitions of the current plans." First quarter (2021-01-01 until 2021-03-31) - the group Net turnover for the period was 0 KSEK (0 KSEK). Other operating income was 3 850 KSEK (2 603 KSEK) The result before tax was -2 222 KSEK (-1 229 KSEK) The result per share* was -0.12 SEK (-0.09 SEK) The solidity** was 94 % (81 %). The cash and bank were 53 991 KSEK (30 018 KSEK). *Earnings per share: Profit for the period divided by the average number of shares. Average number of shares for the first quarter 2021: 14 856 600 shares. Total number of shares in 2cureX AB on March 31st, 2021: 14 856 600 shares. **Equity ratio: Shareholder's equity divided by total capital. Significant events during the first quarter 2021 Organizational development: In January, 2cureX appoints Fernando Andreu, an international Biotech executive, as new CEO. 2cureX appoints Kenneth Graabek Johansen, an experienced business and financial executive, as new CFO. Clinical validation: In January, the last patient had been treated in 2cureX's interventional clinical trial (TICC) in metastatic colorectal cancer. In March, the clinical TICC trial met its primary endpoint. Product development: In February, IndiTreat selected to prestigious multinational ovarian cancer project (DECIDER). Significant events after the period Financial: In April, the exercise price for warrants of series TO1 determined to SEK 13.22. In April, Board and management of 2cureX exercise all held warrants of series TO1 for SEK 6.04 million. In April, 2cureX's CEO Fernando Andreu is buying shares in the company. In May, Mangold Fondkommission AB published an Analyst Report on 2cureX. In May, Warrants of series TO1 were subscribed to approximately 96.75 percent and 2cureX AB receives approximately SEK 31.40 million. For more information about 2cureX: Fernando Andreu, Chief Executive Officer E-mail: [email protected] Telephone: +45 2279 5399 www.2curex.com This information is such that 2cureX AB is required to make public in accordance with the EU's Market Abuse Regulation (MAR). The information was made public by the Company's contact person above on May 27, 2021.
  • TSE: MAL (Magellan Aerospace Corp.)

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Hermed en aktieanalyse af Magellan Aerospace Tager meget gerne mod (konstruktiv) kritik af analysen Tak 93819_Magellan.docx
  • Cantargia - Integrim report for Q1.

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Cantargia publishes interim report for first quarter 2021 Cantargia AB's ("Cantargia") interim report for first quarter 2021 is now available on the company's web page www.cantargia.com/en/investors/financial-reports. Significant events in the first quarter The first patient with pancreatic cancer started treatment in the extension part of the CANFOUR study. An application was submitted to start a new phase Ib clinical study on combination treatment with CAN04 and FOLFIRINOX in pancreatic cancer. Positive preclinical safety and efficacy results were presented for the CAN10 antibody. Significant events after the end of the period Preclinical results for the CAN10 antibody were presented at the IMMUNOLOGY2021 conference. A letter of intent was signed with GEICAM to conduct a clinical study with CAN04 in combination with carboplatin/gemcitabine in triple negative breast cancer. Positive interim results were presented from the CANFOUR study showing an improved progression-free survival and overall survival for combination treatment with CAN04 and chemotherapy in pancreatic cancer, compared to historical control data. Financial information First Quarter 2021 Net sales: SEK 0 (0) million Operating loss: SEK -73.2 (-39.9) million Loss after tax: SEK -72.6 (-40.0) million Loss per share: before and after dilution, SEK -0.72 (-0.49) Equity/assets ratio: 94 (95) per cent Cash and cash equivalents: SEK 176.4 (237.2) million Short-term investments: SEK 666.0 (259.6) million For further information, please contact Göran Forsberg, CEO Telephone: +46 (0)46-275 62 60 E-mail: [email protected]
  • Grafmønstre med 70% succesrate?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Flere af jer har spurgt til "mit yndlings-graf-setup", som jeg ofte nævner i mine videoer. Så derfor har jeg lavet en lille generel video om "chart-patterns", hvad man skal kigge efter, og ikke mindst hvad man skal passe på. Flere af disse setups har angiveligt mere end 70% succesrate, men jeg er lidt i tvivl om datakvaliteten i disse udregninger. I videoen kommer jeg også ind på, hvordan markedspsykologien skaber disse grafsetups. Og forståelsen af baggrunden for et setup er, i min optik, faktisk det vigtigste af det hele, når man arbejder med disse mønstre. https://www.youtube.com/watch?v=J06P0O3ogl4
  • Alm. Brand - Analyse fra Financelab Investment Panel

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Alm. Brand: Aktien er blevet mere attraktiv efter frasalget af bankforretningen Alm. Brand koncernen er blevet forsimplet, efter frasalget af bankforretningen. Dette vil øge selskabets evne til at øge udbytte, såvel som at mindske risikoen fra driften af banken. Siden IPA senest kiggede på Alm. Brand, er bankforretningen blevet solgt fra, og består i dag kun af 2 forretningsben, Pension og Forsikring. Salget af bankforretningen skete til Sydbank for 95% af indre værdi med en aftale et strategisk samarbejde, hvor Sydbank henviser kunder til Alm. Brand. Dette har i indeværende år medført mellem 5.000-10.000 henvisninger til Alm. Brand. IPA forventer at frasalget vil øge Almindelig Brands evne til at øge indtjeningen, samt mindske risikoen fra driften. Deres administrerende direktør er Rasmus Werner Nielsen som tiltrådte i 2019, efter fyringen af Søren Boe Mortensen der besad posten i 18 år. Fyringen skete efter en længerevarende kritik rettet mod bank-afdelingen, hvor den nye direktør skulle rette op på dette inden frasalget. Konsolidering i forsikringsmarkedet Det danske forsikringsmarked består af en begrænset mængde spillere, hvor Tryg er det største selskab efterfulgt af Topdanmark, Alm. Brand, Gjensidige og If, der tilsammen har 71% af ikke-livsforsikrings markedet i Danmark. Branchen er attraktiv, da der er store indtrængningsbarriere, hvorimod al fremtidige vækst er begrænset til nærliggende vækst i BNP. I forbindelse med Trygs køb af RSA, i samarbejde med Intact Financial Corporation, er Codan Danmark blevet en selvstændig virksomhed, der er ejet i et 50/50 ejerskab mellem Tryg og Intact. Intact har det ledelsesmæssige ansvar for Codan Danmark for at undgå problemer med konkurrence-myndighederne. Det forventes at Codan Danmark frasælges snarest, og analytikere spår Gjensidige eller Sampo som favorit til at købe Codan, men Alm. Brand skal ikke udelukkes som en mulig kandidat til at købe. Uanset hvad, så forventes koncentrationen at øges på det danske forsikringsmarked. Læs hele analysen: https://www.financelab.dk/2021/05/23/almindelig-brand-stabilt/ [image: 93733_fullsizeoutput_1b31.jpeg]
  • Check lige gravity.

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Nu lader det til vi slap fri af bunden, så må den godt køre til 200.
  • North Media - update inden 1. kvartal.

100
    0 Votes
    100 Indlæg
    0 Visninger
    A
    North Media - update inden 1. kvartal. Et selskab, der har pæn momentum lige nu.... http://www.aptocapital.com/wp-content/uploads/2021/04/Analyse-North-Media-Apr2021.pdf
  • Nordnets graf visning fungerer ikke

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Hej Der er masser af hype omkring Nordnet lige nu, og jeg er hoppet med for at oprette en måneds opsparing. Men til min store overraskelse kan man slet ikke stole på Nordnets graf visning. Både appen, og hjemmesiden har tilsyneladende problemer. Kigger jeg i øjeblikket fx på Sparindex c25 så har den et tydeligt visnings problem. Sådan har den set ud i snart en uge. Kigger jeg på Novo aktien, så har den et lidt mere skjult problem. Tids aksen er ikke lineær. Se vedhæftede screenshots. Nogen der har en forklaring? Hvad gør i andre for at at på kursudviklingen? [image: 93620_Nordnetgrafer.png]
  • Jeres bil i byen

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Vildt forslag: https://www.berlingske.dk/business/regeringen-gor-klar-til-markant-aendring-for-bilerne-i-byerne Man må snart kun køre i regeringensstøttet bus, brint/elbil eller på christianiacykel i byerne..
  • Janssen Presents Updated Data on Talquetamab in MM

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Janssen Presents Updated Data on First-in-Class Talquetamab at ASCO Suggesting Deep and Durable Responses in Heavily Pretreated Patients with Multiple Myeloma https://www.prnewswire.com/news-releases/janssen-presents-updated-data-on-first-in-class-talquetamab-at-asco-suggesting-deep-and-durable-responses-in-heavily-pretreated-patients-with-multiple-myeloma-301297608.html
  • Janssen's Updated Phase 1 Results for Teclistamab in MM

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Janssen's Updated Phase 1 Results for Teclistamab Suggest Deep, Durable Responses in Patients with Heavily Pretreated Multiple Myeloma https://www.prnewswire.com/news-releases/janssens-updated-phase-1-results-for-teclistamab-suggest-deep-durable-responses-in-patients-with-heavily-pretreated-multiple-myeloma-301297610.html
  • Et kig på regnskaber i momentumaktier

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Hej alle, Regnskabssæsonen er ved at være overstået, og derfor syntes jeg, det kunne være sjovt lige at kigge de momentumaktier igennem, som jeg har købt ind i min Etoro-copytrade-portefølje. Det har jo længe været sådan, at momentumaktier ikke nødvendigvis havde ret god indtjening. Men det er som om, der er sket en ændring i dette. Så her gennemgår jeg Etoro-porteføljen med siden "Seeking Alpha" for at se, hvor mange af aktierne, der havde overrasket positivt på omsætning og indtjening. https://www.youtube.com/watch?v=Nf_yjPokgkk
  • NTG - Nordea

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Nordea skal godt nok sælge mange aktier hver eneste dag, og alligevel stiger aktien. Hvorfor sælger de på den måde? Er det hovedaktionæren der sælger? Nogen der ved det?
  • GEN - Janssen har fået godkendt lungekræftmidlet Rybrevant

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    ritzau finans Offentliggjort: 21.05.21 kl. 21:17 Genmab kan fredag glæde sig over, at selskabets partner, Janssen Pharmaceuticals, har fået godkendt lungekræftmidlet Rybrevant hos de amerikanske sundhedsmyndigheder, FDA. Midlet er nemlig udviklet via Genmabs Duobody-platform, og det er dermed det første produkt, der er skabt gennem platformen, som opnår regulatorisk godkendelse. Genmab vil modtage royalties fra Janssens salg af Rybrevant, fremgår det fredag af en meddelelse fra det danske selskab. "Den amerikanske FDA-godkendelse af Janssens Rybrevant er en betydelig milepæl, da den repræsenterer den første godkendelse af et produkt skabt ved at bruge Genmabs Duobody-teknologiplatform," siger Jan van de Winkel, der er administrerende direktør hos Genmab, i meddelelsen. Genmabs amerikanske ADR-notering stiger fredag med 1,9 pct. til 39,40 dollar. Der skal ti ADR'er til én ordinær Genmab-aktie. Dermed svarer kursen med fredagens valutakurser til godt 2405 kr. Det er 0,7 pct. højere end fredagens lukkeniveau på børsen i København, der var 2389 kr.
  • TA-kig på 5 aktier (+ sektorovervejelser)

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Så har jeg lavet en hurtig lille dansk aktievideo. Her kigger både med TA (og lidt FA) på: Novo Nordisk Ambu Lundbeck Hansa Biopharma FLS Ud over det normale TA, så tager jeg også sektorrotationen fra videoen forleden med i betragtning her. https://www.youtube.com/watch?v=S66ZZLaJIOo
  • Technical signals - Norways OBX 25 index

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Fra Nordic Stocks d. 17/5-2021. Tryk på billedet for at gøre det større. [image: 93611_fullsizeoutput_1b22.jpeg]
  • 11% på 2½ måned. Her er de nye kandidater

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Hej alle, For ca. 2½ måned siden lavede jeg en video, hvor jeg udvalgte 6 solide aktier fra USA, som jeg troede ville outperforme markedet i den kommende tid. Disse blev udvalgt med vores egen Markettimer Special-screener (jeg beskriver hvordan i videoen her) og derefter gennemgået en for en for at finde de bedste kandidater. Her efter 2½ måned har de 6 kandidater gennemsnitligt performet med +11% (mod SP500 ca. +7%). I videoen her har jeg udvalgt 7 nye aktier, der opfylder samme kriterier. Så må vi se, om de klarer sig lige så godt ???? Husk, at hvis du ønsker at teste vores abonnementsordning, så er der 30 dages fuld returret, hvis du besøger os på siden her: www.markettimer.dk/bliv-medlem https://www.youtube.com/watch?v=dL2w_s1J7lI
  • Aktie salg.

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Flere medarbejdere hos genmab sælger aktier , der iblandt Mr jan himself. Jeg ved at Jan skal bruge penge til skat en gang i mellem ved nye warrants. Men skal de andre også det? Nogen af dem er småting, andre er på ca 15 mill. Der er et tilbagekøb igang til warrants....man køber til fuld pris og sælger for en slik internt, iht warrants programmet. Kan man se et sted hvor mange aktier de har nu hver især, uden at skulle lægge samtlige meddelelser sammen manuelt? Det er den samme gamle smøre med massive bonuser , som måske er fortjent. hvad tænker i om det?
  • Columbus - fint regnskab og tilfredsstillende guidance

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    MatchM
    Columbus kom med regnskab for Q1 2021 den 18/5, og det var efter min mening meget tilfredsstillende. Ganske vist registrerer selskabet nedgang i omsætning, men kan samtidig se en stigning i EBITDA på 40% eller 55 mio. kr. Omsætning på 421 mio. kr. Nettooverskud efter skat steg 103% til 48 mio. kr. Forventningerne til resten af 2021 er positive. Columbus forventer en omsætning på mellem 1.650 og 1.800 mio. kr. Og et EBITDA på mellem 125 og 160 mio. kr. Resultatet bliver Columbus ikke belønnet for i dagens børshandel. Børsværdien ses ende på ca. 1,3 mia. kr. og det er efter min mening for lidt for dette selskab. Jeg har købt op og ser frem til pæne kursstigninger i de kommende uger.