Aktiesnakken — Marts 2022
-
-
-
-
Så der er da gang i fabrikken, som forventet. Jeg blev også glad da jeg læste i en af de tidligere artikeler at Terje Eiken bruger meget tid på Fabrikken i Skive (overnatter på et eller andet hotel). Jeg har før skrevet om der evt. var for langt mellem ledelsen i Norge og fabrikken i Skive. Dermed lader det til at der er fuld fokus på Skive drift og POC.
-
Måske POC skal i hus før en evt. partner på Esbjerg sortering vil skrive under.
-
Da i første omgang er det Skive der skal tage imod det plastik der sorteres til kemisk recirkulering.
-
Man kan forestille sig at IRR 30% lader sig gøre HVIS man kan sende en del til kemisk recirkulering. Hvis det er forbrænding at det måske en anden procent.
-
Min forståelse af BØRSEN artikkelen https://i.ibb.co/pRJtZmD/image.png er at QF sidste uge har leveret 3 eller 4 tankvogne med olie. Mod 5 tankvogne i de første 6 uger af 2022.
-
Det tyder godt, men vi har bare brug for nogle konkrete tal og POC før det virkelig kan mærkes på kursen. Nogen der har en ide om hvornår vi får tal på bordet igen?
-
Senest den store den 29.04. - Annual Report
-
-
...men vi skal nok tælle tankbiler og ekstrapolere.

-
Reserven der var også folk forbi skive i sidste uge der så et læs både onsdag og torsdag hvis jeg husker rigtigt
-
Med 2 linjer der køre max skal de ca producere én tankvogn HVER dag. Vi ved de har været oppe på 69% oppetid. Så de 90% oppe tid er godt 6 tankvogne på en uge. Spørgsmålet er så om vi tror det er 7 dage eller 14 dage de skal køre med 90% oppetid
-
Men bundlinjen er vi gerne skal se der bliver skiftet en tank hver dag
-
Det er korrekt. Tænker POC må være defineret på basis af 1 linje. 2 linjer = 2 kuponer
-
Hvad er estimatet for tank volumen på anlægget?
-
Pas. Men ja der er til flere dage i den.
-
Men siden de i sidste uge sendte en tankvogn afsted to dage i træk, så ligner det at de ikke benytter sig af kapaciteten på fabrikken. (det er jo også cashflow)
-
Ja lastbilen skal alligevel køre til BASF så hvorfor slide på tanken. De må med de seneste oliepriser påskønne deres investering.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind