Aktiesnakken — Oktober 2013
-
Hvis MHI var så sikre på V164 og JV, så lavede de nok ikke præstationsbetinget indbetalinger. De har smidt 100 mio ind, og yderligere 200 mio, hvis V164 bliver til noget. Dette svarer til Vestas udviklingsomk. indtil nu. JV betaler Vestas for den videre udvikling. Altså har de betalt lige stor andele. Herudover har Vestas smidt alle offshoreordrer og service ind, her udestår at vi ser det samme fra MHI. Pege til fabrik, = ca. 1 mia., her ser jeg en mulighed for at MHI finansiere dette ved obl.
-
Vi har ikke fået vished, ved dette JV, men vi har fået tryghed. Tryghed for, at hvis V164 bliver til noget så kommer vi til at tjene fedt på JV. Tryghed for at banker m.m. ikke fejer benene væk under Vestas i utide. Tryghed for at kunderne ikke bliver nervøse for finansieringen af den store projekter. m.m. Det er mange penge værd.
-
Chano, jeg mener heller ikke at det kendskab vi har til JV, at der er en fair fordeling, men Golf har ret i, at vi ikke kender den fulde baggrund for aftalen. Mht. finansiering, så er det lidt ligegyldigt hvem der er låneren, det vigtige er at MHI er garant for sikkerheden og dermed den lave rente.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind