Genmab — April 2021
-
Så er vi på forsiden. Jeg kan ikke læse artiklen, men over skriften er "Pensionskasse vil lægge loft på Jan van de Winkels aktiebeholdning: “Det er et lidt absurd beløb, og resultatet af en aggressiv bonusordning” https://borsen.dk/nyheder/virksomheder/topchef-er-blevet-milliardaer-paa-aktiebonusser
-
I enhver kontrakt forudsættes det at man handler i "god tro", og det vil være nærliggende at tro at der forefindes klausuler der gør at de ikke må forsinke udrulningen. Der er naturligvis altid muligheder for at gøre det ene eller det andet, men så bevæger man sig på et knivsæg, og man risikerer at modtage et potentielt set meget dyrt sagsanlæg. Jeg kender ikke til kontrakter imellem medicinalvirksomheder og biotekselskaber, men så meget anderledes er det nok ikke end mange andre steder.
-
Det vil være mit bud, men man kan jo blive overrasket. Måske er der nogle af de mere bioteksagkyndige herinde der ved mere om det perspektiv.
-
Er alt denne snak omkring for store bonusordninger til ledelsen ikke lidt latterlig? Som investor er jeg da stærkt tilhænger af at der er en stor bonus at hente for ledelsen hvis de opnår nogle markante resultater - som man må sige har været tilfældet for Genmab.
-
Jeg er ikke uenig i at der findes muligheder for det, og som sagt så kender jeg ikke aftalens detaljer, men det er normalt ikke uden risiko at forhale det ved at bevidst at forsinke det. Foruden den nævnte risiko, så er der også firmaets omdømme at in mente (der behøver man ikke håndfaste beviser for at lave ravage) og potentielle retssager fra folk der er døde pga.de burde have haft en bedre mulighed for behandling. Det er jo USA vi taler om, og erstatningssager plejer ikke at være billige.
-
Aktier/middag: Mærsk løfter C25 - Chr. Hansen skifter til rødt
-
Der er vist stadig mange, der tror at 3F kan sende et par faglærte ud fra jobcenteret og klare udviklingsopgaverne - det er i hvert fald en årligt tilbagevendende sceance omkring GF
-
Sjovt nok er der ingen, der flegner over skattereglerne, der tvinger medarbejderne til at sælge aktierne efter warrantudnyttelsen
-
the short video that was shown at
the AGM https://twitter.com/Genmab/status/1382665113983926274
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind