Genmab — August 2018
-
jeg vil nu ikke kalde det usikkerhed. Jeg tænker mere det er et produkt af at folk har indregnet meget kraftige stigniunger i dara salg og deraf afledt royalties, uden man tilsvarende har indregnet "sikringen" af næste generations indtægtsgivende stoffer. Og derved har kursen ganske enkelt kommet alt for hurtigt op. Ja alt for højt op. Folk har været forvandte med kæmpe stigninger. Nu skal man til at setle sig for væsentligt mindre
-
-
SB ikke R&D alene. Udgifter
-
hvis man besidder fornuftige prækliniske programmer, så koster det sgu ikke alverden at drive et kliniske program frem on the cheap. Se f.eks. hvor længe MOR holdt liv i MOR202. Det har GEN ikke gjort - og nu har vi et massivt hul i klinikken. For mig ligger det derfor ikke så fjernt, at konkludere, at der ikke er så meget knock-your-socks off
-
Alene først halvår steg udgifter til headcount med 30 mio. Der er 48 opslag så headcount stiger meget i denne tid. Hvilket den også skal for at håndtere flere prækliniske programmer og fase 1-2 forsøg. Så der tilføjes nok også op mod 100 ekstra næste år
-
en positiv effekt at de øgede investeringer/omkostninger vil også været et øget pres for kliniske resultater. De kan kun komme for langsomt
-
God væsenlig debat. Hvad med at stille nogen af spørgsmålene direkte til Jan i Q&A?
-
Sukker korrekt. Men axl ender jo nok om et øjeblik med at være 50/50
-
JV og det er jo så der skoen har trykket. Der har været alt for smal en præklinisk pipeline. Selve det at bruge betegnelsen præklinisk er også meget udvandet. Præklinisk er for mig når man har fundet et lead molecule og man går til adme studier. Bare fordi man laver et in vivo studie så kan der går gå laaaaaaaang tid til man ser klinikken. Hvis overhovedet
-
men antistof adme studier og ikke mindst kliniske studier er bare PIV dyre i forhold til small molecules
-
og bare lige for at tage det helt store forbudte ord i min mund.....fabrikken...:-) så vil jeg tro de inden for et par år køber deres egen mindre produktion, således de selv kan producere antistoffer til klinikken.
-
tror du, at det kan betale sig? Studierne er jo endnu ikke rasende store (antal patienter) - og der skal jo køres forskellige batch
-
Ja når vi er et par år længere fremme og klinikken og præklinisk adme er meget bredere end nu, ja så tror jeg godt på det kan svare sig
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind