Genmab — November 2016
-
Hvis Dara omsætter for 5 milliarder dollars - giver det en royalty til Genmab på 6,125 milliard (ved 17,5% i gennemsnit). Hvis vi trækker en 1,125 milliard fra og siger PE på 15, så svarer det til en markedsværdi på 75 milliarder, hvilket præcist svarer til markedsværdien nu !!
-
Så kan man jo mene omsætningen bliver meget højere og PE er for lavt sat - og desuden mere korrekt udregne hvad markedsværdien bør være ! Jeg mener helt sikkert der er plads til mere samt potentiale til endnu mere - spørgsmålet er alene hvornår det skal indregnes !
-
Du har ret Sukkeralf
-
Mcjean min pointe er blot at jeg mener det er ekstremt svært at prissætte Genmab lige nu, fordi mange ting stadig er usikre. Jeg synes man kan argumenterer for kurs 1000 eller kurs 1500 og få det til at lyde rimeligt, så synes ikke det er underligt at der er stor forskel på analytikernes kursmål. Desuden ikke underligt at nogle større investorer føler, at de har fået hvad de kom efter og andre vil have mere !
-
Biogen nu nede med over 10%. Lidt mærkeligt, de har jo lige fået en konkurrent mindre!
-
Er der ikke en, som vil komme med en god forklaring på det kursmønster vi har set i Genmab aktien, de sidste 3 ugers tid??.... NBI steg 20% uden det havde indflydelse på Genmab. Nu ser vi igen at aktien faktisk går i minus, i forhold til før opjusteringen og godkendelsen..... Er Genmab ved at blive opkøbt, eller er der andre gode forklaringer??
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind