Genmab — November 2016
-
Så kan man jo mene omsætningen bliver meget højere og PE er for lavt sat - og desuden mere korrekt udregne hvad markedsværdien bør være ! Jeg mener helt sikkert der er plads til mere samt potentiale til endnu mere - spørgsmålet er alene hvornår det skal indregnes !
-
Du har ret Sukkeralf
-
Mcjean min pointe er blot at jeg mener det er ekstremt svært at prissætte Genmab lige nu, fordi mange ting stadig er usikre. Jeg synes man kan argumenterer for kurs 1000 eller kurs 1500 og få det til at lyde rimeligt, så synes ikke det er underligt at der er stor forskel på analytikernes kursmål. Desuden ikke underligt at nogle større investorer føler, at de har fået hvad de kom efter og andre vil have mere !
-
Biogen nu nede med over 10%. Lidt mærkeligt, de har jo lige fået en konkurrent mindre!
-
Er der ikke en, som vil komme med en god forklaring på det kursmønster vi har set i Genmab aktien, de sidste 3 ugers tid??.... NBI steg 20% uden det havde indflydelse på Genmab. Nu ser vi igen at aktien faktisk går i minus, i forhold til før opjusteringen og godkendelsen..... Er Genmab ved at blive opkøbt, eller er der andre gode forklaringer??
-
Raun - hvis en aktie er ved at blive opkøbt, så vil den stige forinden, idet rygterne vil brede sig. Før et børsnoteret selskab opkøbet er der ca. 200 personer der ved om det. Ansatte i køber, konsulentfirmaer (McKinsey etc)., Investmentbanker (GS etc.). Desuden har opkøbsmålet er interesse i at sprede rygtet, fordi det kan få konkurenter til køber på banen, og derved presse budet op.
-
Enig McJean, - men ingen af os tænker tanken før det er for sent. Vi diskuterer om alt muligt andet og hvor store stigningerne kan blive mv. Men ingen kommer i tanke om at der kommer en "sell-on-facts" periode fra AB, som gør stigningerne kortvarige og minimale.
-
det passer langt fra prisen vil presses nedaf for at gøre købet billigere, da der er mange penge på spil. Et godt eks. er statoil retrail der faldt fra 60 - til 37 da de blev opkøbt af et canadisk retrail firma. Aktionærerne samlede sig men kunne ikke modstå opkøbet da moderselskabet statoil havde givet tilsagn på 50% af aktierne, så var de sidste 40% nemme og billige
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind