Genmab — September 2015
-
”Jeg tror ikke, at den lange infusionstid er nok til at ødelægge billedet af daratumumab, som er, at det er ekstremt potent, og at det er et lægemiddel, som kan bruges tidligere og tidligere i behandlingen,” siger Claus Henrik Johansen og understreger samtidig, at BMS som selskab har fokus på immunterapi, hvorfor elotuzumab er et lidt mere perifert lægemiddel i det amerikanske medicinalselskabs portefølje.
-
”Jeg har blandt andet talt med en læge, som vurderede, at en del patienter ville starte med at få elotuzumab, indtil de relapser (får tilbagefald, red.), hvorefter de så vil komme på daratumumab. Omvendt var der flere, som argumenterede for, at man jo lige så godt kunne bruge daratumumab til at starte med. Det betyder så, at patienten skal ind og ligge i tre til tre en halv time. Så det er en kamp mellem convenience og effekt,” siger Claus Henrik Johansen.
-
Noget tyder på, at Janssen og Genmab også meget gerne ser en kortere behandlingstid. I hvert fald er daratumumab i fase 1, hvor behandlingen gives som en subkutan injektion. Lykkes det projekt, selvom der naturligvis er meget langt endnu, så vil det kunne gøre, at behandlingstiden nedsættes til under én time – og måske sågar helt ned til så kort som 10 til 20 minutter.
-
-
”Johnson & Johnson vil køre fuld skrue på markedsføringen. Når man spørger Johnson & Johnson, så siger de selv, at daratumumab er det vigtigste lægemiddel for dem overhovedet, så de er helt klar til at trykke på speederen, når godkendelsen kommer,” siger Claus Henrik Johansen og tilføjer:
”I den sammenhæng skal man også huske på, at Johnson & Johnson allerede har foden inden for på markedet for myelomatose med Velcade, så lægerne kender udmærket til det,” siger Claus Henrik Johansen. -
"Specielt Sanofis SAR650984 er rigtig godt. Daratumumab er foran, men på nuværende tidspunkt har jeg både daratumumab, SAR650984, Morphosys og elotuzumab med i mine markedsestimater. Men på et eller andet tidspunkt kan jeg nok hive de sidstnævnte ud, fordi det er så svært, når en anden er kommet først,” siger porteføljemanageren
-
Tak celsius en spændende artikel som kun bekræfter mig i at J&J må op med pengepungen. Vi skal huske sådan som konen forklarer mig, at antistofferne som bruges for det meste vil vise gode effekter når der er tale om syge celler i store dele af kroppen, altså i blodbanen eksempelvis. Det er straks sværere at fremstille skyts mod specifikke områder i kroppen. Jeg ved ikke om safety er nogenlunde det samme indenfor området eller om Dara er outstanding ift SAR og ELO. Men dybden af respons er vild
-
Enig med sukkeralf. Det tager +3 år
-
og selv hvis de ville så kan det næppe gøres hurtigere. De skal jo først være færdige med fase 1. Og derefter skal de designe, indrullere og afrapportere på fase 3 for til sidst at komme igennem den samme godkendelses procedure som nu
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind