Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Genmab — September 2015

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Genmab
2.6k Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • celsiusC Offline
    celsiusC Offline
    celsius
    wrote on sidst redigeret af

”Det, som har været en kæmpe øjenåbner for mig efter min tur til USA, var, at der var en læge, som sagde, at han kunne se patienter være på daratumumab i meget lang tid, fordi man får dybe responser på midlet. Det betyder, at patienter potentielt kan være på lægemidlet i fem, seks, syv år – og ikke bare et enkelt år,” siger Claus Henrik Johansen.

1 Reply Last reply
    0
    • celsiusC Offline
      celsiusC Offline
      celsius

Han sammenligner med Celgenes Revlimid, da det kom ind på markedet, hvor alle lagde en behandlingstid på et år ind i deres modeller. I dag er levetiden gået fra omkring tre år til i omegnen af 10 år, og det er ifølge porteføljeforvalteren det, som har gjort, at Revlimid har været så stor en kommerciel succes. Lægemidlet solgte for 4,98 mia. dollars i 2014, 4,28 mia. dollars i 2013 og 3,77 mia. dollars i 2012.

1 Reply Last reply
      0
      • R Offline
        R Offline
        Repsac

@oliversonne. Jeg har været med i Genmab længe men køber stadig. De sidste 2 år har jeg ikke købt Novo, da jeg mente den var for dyr. Jeg vil ikke prøve det samme i Genmab.

1 Reply Last reply
        0
        • celsiusC Offline
          celsiusC Offline
          celsius

I årets første seks måneder har lægemidlet solgt for 2,79 mia. dollars - og selskabet selv meldte i forbindelse med halvårsregnskabet ud, at forventningen til hele årets salg er på mellem 5,6 mia. dollars og 5,7 mia. dollars.

”Jeg tror, det samme kan komme til at ske med daratumumab, og det er ikke indregnet i de topsalgsestimaterne. Det er også derfor, jeg ser et fortsat stort potentiale for Genmab-aktien. Og man har råd til at behandle patienter med dyre lægemidler.

1 Reply Last reply
          0
          • celsiusC Offline
            celsiusC Offline
            celsius

, hvis de nu kan leve 10-15 år med en sygdom og ikke kun to til tre år,” siger Claus Henrik Johansen.

1 Reply Last reply
            0
            • celsiusC Offline
              celsiusC Offline
              celsius

Det er ikke blevet offentliggjort, hvor høje daratumumab-royalties Genmab får fra Janssen, men det estimeres i analytikerkredse, at tallet ligger på omkring 15 pct. Det tal skulle løbende blive højere i takt med, at salget udvikler sig.
              Både Jefferies, Nordea og Deutsche Bank har estimeret et topsalgspotentiale på 4 mia. dollars.
              Det forventes, at daratumumab kan blive godkendt i USA allerede i løbet af 2015.

1 Reply Last reply
              0
              • celsiusC Offline
                celsiusC Offline
                celsius

Elotuzumab er ifølge Claus Henrik Johansen et ikke noget dårligt antistof, men daratumumab er helt klart det mest potente. Han påpeger, at studiet med elotuzumab er foregået med patienter, som er Revlimid-naive, hvilket betyder, at de ikke har fået Revlimid før, og derfor har BMS testet en respons i relativt mindre syge patienter.

1 Reply Last reply
                0
                • celsiusC Offline
                  celsiusC Offline
                  celsius

Derimod har Janssen testet daratumumab på patienter, der har fået tre eller fire behandlinger, inden de altså fik daratumumab. Det er en meget væsentlig forskel. Og derfor gav data fra et fase 2-studie med daratumumab til behandling af dobbelt-refraktær myelomatos, også anledning til en større kursstigning, idet lægemidlet viste en responsrate på hele 29,2 pct.

1 Reply Last reply
                  0
                  • celsiusC Offline
                    celsiusC Offline
                    celsius

”Jeg tror ikke, at den lange infusionstid er nok til at ødelægge billedet af daratumumab, som er, at det er ekstremt potent, og at det er et lægemiddel, som kan bruges tidligere og tidligere i behandlingen,” siger Claus Henrik Johansen og understreger samtidig, at BMS som selskab har fokus på immunterapi, hvorfor elotuzumab er et lidt mere perifert lægemiddel i det amerikanske medicinalselskabs portefølje.

1 Reply Last reply
                    0
                    • celsiusC Offline
                      celsiusC Offline
                      celsius

”Jeg har blandt andet talt med en læge, som vurderede, at en del patienter ville starte med at få elotuzumab, indtil de relapser (får tilbagefald, red.), hvorefter de så vil komme på daratumumab. Omvendt var der flere, som argumenterede for, at man jo lige så godt kunne bruge daratumumab til at starte med. Det betyder så, at patienten skal ind og ligge i tre til tre en halv time. Så det er en kamp mellem convenience og effekt,” siger Claus Henrik Johansen.

1 Reply Last reply
                      0
                      • celsiusC Offline
                        celsiusC Offline
                        celsius

Noget tyder på, at Janssen og Genmab også meget gerne ser en kortere behandlingstid. I hvert fald er daratumumab i fase 1, hvor behandlingen gives som en subkutan injektion. Lykkes det projekt, selvom der naturligvis er meget langt endnu, så vil det kunne gøre, at behandlingstiden nedsættes til under én time – og måske sågar helt ned til så kort som 10 til 20 minutter.

1 Reply Last reply
                        0
                        • celsiusC Offline
                          celsiusC Offline
                          celsius

Genmabs adm. direktør, hollandske Jan van de Winkel, har tidligere fortalt, at samarbejdspartneren Janssen, en del af Johnson & Johnson, ser daratumumab som det vigtigste lægemiddel i hele den amerikanske koncerns ganske store portefølje.

1 Reply Last reply
                          0
                          • celsiusC Offline
                            celsiusC Offline
                            celsius

”Johnson & Johnson vil køre fuld skrue på markedsføringen. Når man spørger Johnson & Johnson, så siger de selv, at daratumumab er det vigtigste lægemiddel for dem overhovedet, så de er helt klar til at trykke på speederen, når godkendelsen kommer,” siger Claus Henrik Johansen og tilføjer:
                            ”I den sammenhæng skal man også huske på, at Johnson & Johnson allerede har foden inden for på markedet for myelomatose med Velcade, så lægerne kender udmærket til det,” siger Claus Henrik Johansen.

1 Reply Last reply
                            0
                            • celsiusC Offline
                              celsiusC Offline
                              celsius

Han vurderer, at man, selvom franske Sanofi og tyske Morphosys er ca. tre år bagud i forhold til Janssen og Genmab, ikke skal afskrive de to selskabers lægemiddelkandidater.

1 Reply Last reply
                              0
                              • celsiusC Offline
                                celsiusC Offline
                                celsius

"Specielt Sanofis SAR650984 er rigtig godt. Daratumumab er foran, men på nuværende tidspunkt har jeg både daratumumab, SAR650984, Morphosys og elotuzumab med i mine markedsestimater. Men på et eller andet tidspunkt kan jeg nok hive de sidstnævnte ud, fordi det er så svært, når en anden er kommet først,” siger porteføljemanageren

1 Reply Last reply
                                0
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  Mcjean

Tak celsius en spændende artikel som kun bekræfter mig i at J&J må op med pengepungen. Vi skal huske sådan som konen forklarer mig, at antistofferne som bruges for det meste vil vise gode effekter når der er tale om syge celler i store dele af kroppen, altså i blodbanen eksempelvis. Det er straks sværere at fremstille skyts mod specifikke områder i kroppen. Jeg ved ikke om safety er nogenlunde det samme indenfor området eller om Dara er outstanding ift SAR og ELO. Men dybden af respons er vild

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • M Offline
                                    M Offline
                                    Mcjean

og det ved jeg ikke om de andre kan matche

1 Reply Last reply
                                    0
                                    • S Offline
                                      S Offline
                                      Sukkeralf

Daratumumabs bivirkninger er sammenlignelige med Rituximabs har flere læger sagt, altså er bivirkningerne ved første infusion de værste, men man er i stand til at håndtere dem.

1 Reply Last reply
                                      0
                                      • M Offline
                                        M Offline
                                        Mcjean

Behandlingstiden er et issue, har du sukkeralf nogen ide om hvor lang tid der er fra fase et til man faktisk kan nøjes med 10-20 min. ved subkutan injektion?

1 Reply Last reply
                                        0
                                        • S Offline
                                          S Offline
                                          Sukkeralf

Gætter på at man efter fase I kan gå direkte i fase III såfremt der ikke dukker overraskelser op.

1 Reply Last reply
                                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger