Genmab — November 2014
-
Læste dog en artikel på et tidspunkt, hvor det blev fremhævet at der havde ret stor betydning at man fik en godkendelse i monoterapi på hele det videre forløb - da det at have vist effekt alene er meget vigtigt. Det er også hvad flere af eksperterne indenfor MM har udtalt flere gange, når de eksempelvis kigger på Elotuzumab kontra Daratumumab (og andre CD38 antistoffer).
-
Janssen har jo ligeledes med Ibrutinib vist en meget aggressiv klinisk udvikling ganske som vi ser med Daratumumab - så længe Genmab ikke betaler er det jo fantastisk at de kaster så mange penge efter Daratumumab, for det alene er en gevinst for Genmab.
-
Udfra hvad jeg selv forventede så var der en mere stille periode i Daratumumabs udvikling efter Janssen overtog - og er reet sikker på det var en afspejlning af, at 8 mg armen i monoterapi studie ikke performede som forventet. Efter de gik over til 16 mg armen har alt jo taget fart, hvilket godt kunne tyde på at 16 mg armen i monoterapi ikke skuffer. Men 100% sikker kan man aldrig være og det er altid farligt at drage disse konklussioner, da vi før i andre sammenhænge har tolket ting forkert.
-
Der var ikke meget at komme efter i Q3 seminaret, men på sidste investorkonference var han meget positiv. Og da han talte om Daratumumab monoterapi studiet sad alle Genmab folk med smil på læben nævnte han, så meget tyder på at det går som det skal.
-
Celcius - vi er sikkert langt hen af vejen enige. Jeg tror på ingen måde det er realitisk at monoterapistudiet kommer med dårlige data, men hvad nu hvis vi ser en ORR på 18% - er det godt nok til godkendelse. Det ved vi ikke, men i mine øjne er det helt sikkert godt nok til at speede kombinationerne op, da vi her indtil videre har set gode data og monoterapi data er stadig væsentlig bedre end Elotuzumab har vist og tillige på niveau med Kyprolis og Pomalyst har vist i RRMM.
-
vi er ikke tæt på offentliggørelse af data. Det er et halvt år til
-
Men Kyprolis og Pomalyst blev jo godkendt på ORR helt ned til 15% ca. Jeg tror at over 20% siger FDA sikkert god for filing og 15% måske. Under 15% får de nok en abe. Men kan godt være jannsen har interne targets som er højere
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind