Aktiesnakken — Juni 2013
-
-
jaja, men hvorfor vælger du at købe for kun 300 kr. når du får 2x 29 kr. i handelsomkostninger ? vil da mene man som minimum bør købe for et par tusinde i en aktie
-
men det er stadig bare for dyrt. Så bør du udvælge 2-3 aktier du gerne vil have eller tage investeringsforening. At købe for 200-500 kr. i nogle forskellige aktier giver bare ikke mening.
-
I dit tilfælde skal topsil stige med 21,4% blot for at du går i 0 med handlen
-
Omvendt kan man sige at er du kun ude på at få dig en masse erfaring og ikke rigtigt har som mål at tjene mange penge kan det jo være fint og lærerigt at starte tidligt. Startede selv ligesom dig i en tidlig alder og tog en masse forskellige tæsk før jeg fandt en strategi der sagde spar 5

-
Det er ikke for at håne eller noget men du kan godt se det problematiske i at hvis din aktie stiger med 20% og du sælger kommer du stadig ud med et tab ?
-
kommer an på hvilken bank du har. Hvis du bruger Nordnet, SAXO eller lignende er der ikke depotgebyrer
-
næste gang bør du nok spare et par tusinde op.... 2-3000 kr vil jeg sige at man godt kan forsvare at købe for ad gangen med minimumskurtage på 29,- uden at det hele går op i omkostninger.
-
Winsa et lille råd vil være: køb for h.... nogle solide selskaber som tjener penge og har gjort det i en årrække og som giver udbytter. Med tiden kan du begynde og kigge mod selskaber som enten kan være en turn around case, eller selskaber med potentialle til noget større, kan se du er klar over at skulle spare nogle mønter op, før det for alvor kan betale sig, men sørg for ikke at købe aktier som TOPSIl og lignende, gjorde selv samme fejl i håb om den store gevinst, men det blev omvendt.
-
Ja. Spar 2.500 op, investerer i den du finder bedst, spar 2.500 mere op og investerer i en ny. Så bliver du heller ikke grebet af løbende at ville kaste dem rundt mellem forskellige aktier hele tiden og ædes op af gebyr
-
Det kan gå begge veje enten tjener du kassen, eller også ryger en stor del af investeringen hvilket ofte sker i små "lotto" kuponer, sørg for at have en strategi og vælg til at starte med nogle kedelige virksomheder, det er trodsalt hårdtjente øre du investere, gør dig nogle erfaringer
-
køb en ny aktie hver gang
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
