Aktiesnakken — Oktober 2012
-
jeg tror ikke man skal undervurderer den konflikt, men det var nu ikke fordi der skulle gå politik i den.
-
og iøvrigt godmorgen og god weekend
-
så ryger en del private banking kunder
-
på beirut/mellemøsten? eller bare sådan generelt
-
morn, jeg sad lige og kiggede på vix, SP og div andet. Jeg synes ikke jeg kan se et klart billede af noget. Skulle jeg vælge side ud fra de charts, så hælder jeg til bullsiden. Så er der bare den lille djævle der sidder på venstre skulder der siger "det går ad helvede til i sydeuropa, og kineserne snyder".
-
»Jeg har sagt internt i Kommissionen, at det ikke kan nytte noget, at vi diskuterer den økonomiske krise, som om det kun er et spørgsmål om tid, inden vi er ude af tunnelen og kommer tilbage til det, vi havde før krisen. Det er ikke sandsynligt, at vi kommer tilbage til det samme. Der er nogle større ændringer på vej. Det gælder globalt, men det bliver en særlig udfordring for Europa.«
-
»Jeg er jo ikke økonom, men helt intuitivt kan man spørge, om det egentlig er så mærkeligt, hvis vi når et punkt i samfundets økonomiske udvikling, hvor mennesker ikke har behov for stadig mere materiel vækst. Tror vi virkelig, vi kan blive ved at mangedoble vore behov de næste 50-100 år, som vi har gjort det de seneste 50-100?«
-
"På et eller andet tidspunkt vil væksten løje af, og det kan man godt indrette sig på" http://www.information.dk/313459
-
Hvis vi ser på vores forældres forbrug, og de muligheder de havde, så er vi i dag blevet meget rigere. Vi synes ikke selv vores forbrug er urimeligt, men ikke desto mindre så forbruger vi meget mere end de gjorde. Jeg ser intet til hindre for, at vi fleredobler velstanden, det skulle da lige være toldmure, gældskriser m.m.

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind