Aktiesnakken — Oktober 2012
-
Nu skrev jeg hvis prisen stadig var ens

-
Hvis købsprisen faldt fra 10 til 8 mio på B ville jeg selvfølgelig hellere købere den.
-
Stadig ikke enig. For ham der EJER virksomheden får 2 mio. i udbytte og 8 mio i salgspris ved B og 0 i udbytte 0g 10 i salgspris for A . dvs. han tjener det samme !
-
Når du skal bestemme hvad din virksomhed er værd kigger du jo på din salgspris. Den ene får du 2 mio. udbytte + 8 i salgspris og den anden 0 i udbyte og 10 i salgspris?
-
For køberen er det jo ikke så relevant. Han køber jo indtjeningen dvs. ud fra et P/E behov.
-
Men jeg er stadig enig i at det ikke er godt for virksomhedens værdi at have en masse cash til 0,75% rente
-
Nej.
-
Du betaler jo både for indtjening+ indre værdi når du køber en virksomhed
-
Okay. Hvis jeg havde et selskab der tjente 1 mio om året og havde en egenkapital på 100.000 havde jeg en ROE på 1000%. Hvad ville du give mig?
-
Men så bruger du jo ikke selv ROE?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind