Aktiesnakken — Oktober 2012
-
Nah Henrik... Jeg vil da hellere betale 20 mio for virksomhed 2 end for virksomhed 1. For køber jeg virksomhed 2 for 20 mio. kan jeg jo selv udlodde de 5 mio ud efter jeg har købt den. Og så får jeg 1 mio. for at binde 5 mio. men jeg har kun givet 15. Det andet eksempelvis får du 1 mio for at binde 5 men har givet 20
-
Det er alt for misvisende at bedømme end salgsværdi ved kun at kigge på ROE. Det kan du ikke
-
Eksempelvis velkapitalserede selskaber som Jysk, Bestseller mv. har meget lav ROE i forhold til mange børsnoterede selskaber. Men gør dem jo ikke til mindre værd?
-
I den ideele verde ville du jo binde 0 kr. i egenkapital i alle dine virksomheder. For så kunne du i realiteten købe hele verden fordi du ville få uendelige indtægter men ikke behøvede binde penge i dine indtægtskilder
-
Hvad mener du med negativ finansiel gearing? At du ingen gearing har dvs. indeståender på bankkonti?
-
Du kan jo styre din ROE ved hjælp af egenkapitalens størrelse. Hvis du udloddede alt udbytte så du kun havde 1 kr. tilbage i egenkapital og stadig tjente 1 mio. havde du jo en enorm ROE på 1.000.000% Men gør det din virksomhed så meget mere værd end før?
-
"jeg ser det som at når ROE er lavere end ROIC mister aktionæreren værdi," Det er en meget forkert måde at anskue det på.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind