Aktiesnakken — Juli 2012
-
Og de vil godt kunne gøre dette også. Men selvfølgelig først i stor skala når det kan gøres med en samlet pen.
-
victoza har umiddelbart en bedre profil end lixi som mono behandling. Så ingen forventer stoffet kan sælge bare tilnærmelsesvis det samme i mono. Det er kombo behandlingen der lart er største forventninger til. Også fra zealand selv
-
jo også derfor de har de fleste milestones i kombi. Men Hanne har fortalt at Sanofi allerede nu har brugt flere hundrede millioner EUR i premarkedsføring for Lyxumia som mono - så noget må sanofi altså tro på det.
-
derudover så skal salget jo lige igang inden de kan udbetale udbytte. Salget i EU begynder reelt set først i 2013 (hvis og såfremt stoffet bliver godkendt)
-
Og så er det US der er det største og vigtigste marked. Det følger først senere. Så ingen udbytte betalinger i 2013 for 2012 regnskab
-
-
jeg tror heller ikke det sker. Ser det bare som en lille mulighed, men de er nok for forsigtige til det. det kan bare stå med 600+ på bankbogen ultimo dette år.
-
og så skal vi nok også forvente deres udgifts niveau vil blive lidt højre end 200 mio fremadrettet hvis lixi godkendes
-
Troldmand deres udgifter er kun på 150 -170 fordi de vil få dækket en del af de 200 af BI iforhold til forksningssamarbejde. men ja for mig må de da gerne øge udgifterne en lille smule. Men zealand har selv gjort det klart at de 200 er deres udgiftsniveau og det ikke skal forøges.
-
Netto-driftsomkostninger forventes i niveauet 150-170 mio. kr. for hele 2012
-
De kommer til at øge udgiftsniveaut. Trust me. Men det bliver ikke på old school maner som da Neurosearch og Genmab øgede deres stab og udgifter sindsygt meget. Men hvis og såfremt lixi bliver godkendt vil vi se dem øge udgifterne.
-
men jeg ser da også det som fornuftigt nok at de vil skrue op med måske 20-50 millioner hvis det kan styrke deres grundforskning - så længe de kan lave flotte aftaler ala BI samarbejdet er al deres forskning jo berettiget
-
PAA har tidligere estimeret 300-400 MEUR i europa for Lyxumia som monobehandling. Men det tager selvfølgelig tid. men hjælper jo klart at 50.000 lantussælgere er klar med stoffet og de har brugt sindsygt mange penge på at uddanne og premarkedsføre stoffet
-
de får indenfor de næste 12 måneder MINIMUM 130 millioner fra BI. det er næsten et helt års udgifter

-
Jeg skrev med hanne om Sanofi/Amylin sagen også. Hun mente at Sanofi har brugt dette til at kigge dybt ned i byetta og bydereons profiler og dermed nu 100% ved hvordan Lyxumia skal markedsføres overfor disse 2. Men GLP-1 markedet ventes jo også at vokse med ekstreme vækstrater de næste 5-10 år. så der er nok plads til dem alle.
-
jeg føler mig også relativ overbevist om vi kommer til at se endnu en aftale ala zp2929 inden udgangen af 2013. Men jeg tror også vi vil se udgifter stige til niveau omkring 300 mio hvis og såfremt lixi bliver godkendt
-
Det er trods alt en fordobling af udgifterne og de får ikke øgede udviklingsomkostninger fordi alle deres produkter er partnerfinansierede. Så skal de doble deres ansatte i forskningsafdelingen, det er vel også ret vildt? det kan selvfølgelig tænkes at de så vil køre studier for danagaptide og ZP1848 selv så, men den tvivler jeg også på. de har en filosofi om at partner alt og ikke røre phase III selv
-
Men det er jo netop det jeg mener Zealand skal leve af. Det er de aftaler ala ZP2929 som de laver. De skal kunne levere sådan en hvert andet år eller noget i fremtiden og så have Lyxumia som valuedriver fremtil. elsinglutide (stoffet via helsinn) står vel først til godkendelse i 2018?
-
så fra lyxumia til næste stof er der rimelig langt.
-
ja det er særdeles godt for zp at det ikke var sanofi der løb med amylin. Det havde været skidt. De aflyste også deres kapitalmarkeds præsentation pga den store usikkerhed. Nu er det back to buisness og fuld speed frem
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind