Aktiesnakken — Juli 2012
-
-
jeg tror heller ikke det sker. Ser det bare som en lille mulighed, men de er nok for forsigtige til det. det kan bare stå med 600+ på bankbogen ultimo dette år.
-
og så skal vi nok også forvente deres udgifts niveau vil blive lidt højre end 200 mio fremadrettet hvis lixi godkendes
-
Troldmand deres udgifter er kun på 150 -170 fordi de vil få dækket en del af de 200 af BI iforhold til forksningssamarbejde. men ja for mig må de da gerne øge udgifterne en lille smule. Men zealand har selv gjort det klart at de 200 er deres udgiftsniveau og det ikke skal forøges.
-
Netto-driftsomkostninger forventes i niveauet 150-170 mio. kr. for hele 2012
-
De kommer til at øge udgiftsniveaut. Trust me. Men det bliver ikke på old school maner som da Neurosearch og Genmab øgede deres stab og udgifter sindsygt meget. Men hvis og såfremt lixi bliver godkendt vil vi se dem øge udgifterne.
-
men jeg ser da også det som fornuftigt nok at de vil skrue op med måske 20-50 millioner hvis det kan styrke deres grundforskning - så længe de kan lave flotte aftaler ala BI samarbejdet er al deres forskning jo berettiget
-
PAA har tidligere estimeret 300-400 MEUR i europa for Lyxumia som monobehandling. Men det tager selvfølgelig tid. men hjælper jo klart at 50.000 lantussælgere er klar med stoffet og de har brugt sindsygt mange penge på at uddanne og premarkedsføre stoffet
-
de får indenfor de næste 12 måneder MINIMUM 130 millioner fra BI. det er næsten et helt års udgifter

-
Jeg skrev med hanne om Sanofi/Amylin sagen også. Hun mente at Sanofi har brugt dette til at kigge dybt ned i byetta og bydereons profiler og dermed nu 100% ved hvordan Lyxumia skal markedsføres overfor disse 2. Men GLP-1 markedet ventes jo også at vokse med ekstreme vækstrater de næste 5-10 år. så der er nok plads til dem alle.
-
jeg føler mig også relativ overbevist om vi kommer til at se endnu en aftale ala zp2929 inden udgangen af 2013. Men jeg tror også vi vil se udgifter stige til niveau omkring 300 mio hvis og såfremt lixi bliver godkendt
-
Det er trods alt en fordobling af udgifterne og de får ikke øgede udviklingsomkostninger fordi alle deres produkter er partnerfinansierede. Så skal de doble deres ansatte i forskningsafdelingen, det er vel også ret vildt? det kan selvfølgelig tænkes at de så vil køre studier for danagaptide og ZP1848 selv så, men den tvivler jeg også på. de har en filosofi om at partner alt og ikke røre phase III selv
-
Men det er jo netop det jeg mener Zealand skal leve af. Det er de aftaler ala ZP2929 som de laver. De skal kunne levere sådan en hvert andet år eller noget i fremtiden og så have Lyxumia som valuedriver fremtil. elsinglutide (stoffet via helsinn) står vel først til godkendelse i 2018?
-
så fra lyxumia til næste stof er der rimelig langt.
-
ja det er særdeles godt for zp at det ikke var sanofi der løb med amylin. Det havde været skidt. De aflyste også deres kapitalmarkeds præsentation pga den store usikkerhed. Nu er det back to buisness og fuld speed frem
-
er enig. Solgte selv på SL i 99 da rygterne kom frem. har dog lastet godt op igen senere. Jeg havde ikke blot set det som skidt, jeg havde set det som en direkte katastrofe hvis det var sket.
-
ja der er ikke nogen umiddelbare planer om at gå i fase 3 for egen regning. Men vi vil nok se dem tage flere stoffer ind i klinik og frem til og med fase 2a
-
det jeg netop ser som en fordel er at Sanofi er så afhængige af Lyxumia. Det er deres eneste vej til GLP-1 markedet, og de får også problemer med Lantus patentudløb i 2015, så de er virkelig afhængige af Lyxumia.
-
og jeg tror godt man kan regne med der vil blive sat ekstra damp under selve forsknings afdelingen med lixi godkendt. Men nej de går ikke direkte fra det nuværende niveau til 300 mio på et år
-
Og tak for en god debat. Det er ikke altid man kan finde nogle der vil debatere disse ting, da det jo godt kan blive lidt teknisk

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind