Aktiesnakken — Januar 2012
-
I Tyskland vil man støtte en Tobin-skat på EU-niveau og til nøds også i eurozonen, skriver BBC.
-
vi begynder måske langsomt at nærme os den tobin skat....jubiiiiii
-
jeg kan ik se hvordan det IKKE kan være en god ide hvis alle er med om bord. Hvis det kun er frankrig så kommer det ikke til at give det rigtige billede
-
ja gik jo ikke så godt for Sverige da de prøvede det i 80erne
-
de indførte tobin skat på 0,5%, og havde beregnet en indtægt på ca 1,5mia kr
-
de endte med indtægt på ca 50mio
-
og pga væsentlig mindre handelsvolumen blev de sikkert spist op, så de endte på 0
-
I kan læse lidt om det her: http://www.adamsmith.org/sites/default/files/resources/ASI_Tobin_Tax_2011.pdf
-
man kan ikke gøre det alene. Man skal gøre det allesammen
-
haha
-
det bliver der rettet op på om ca 3 timer vil jeg tro
-
ja spørgsmålet er jo om euro/eu er tilstrækkeligt. "allesammen" kommer jo nok ihf ikke til at ske
-
Andre der tror på en nedgradering af Frankrigs 3xA i dag?
-
“Whatever the difficulties that await us, or the ratings, monitoring, or rankings, which could be rightly or wrongly attributed to us, France is a great country with the power to influence and the duty to renew itself and carry on,” said Fillon.
-
de får jo 12 timers varsel om nedgradering, så kunne være relateret
- (ren spekulation btw) -
yep jeg tror på downgrade
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind