Aktiesnakken — Januar 2012
-
sådan rent praktisk, hvor hurtigt kunne de så implementere det?
-
så blev de færdige på pressemødet
-
lidt mere tobin klip+pasta: "Germany, France will push for financial transaction tax on euro zone level if EU not achieveable, but not full agreement in German govt on this"
-
Den tyske kanslers talsmand Steffen Seibert siger ifølge EUobserver, at Tyskland vil presse på for en EU-skat, selvom der endnu ikke er global enighed om skatten.
Også selv om der ikke er enighed blandt de 20 rigeste lande, G20.
-
I Tyskland vil man støtte en Tobin-skat på EU-niveau og til nøds også i eurozonen, skriver BBC.
-
vi begynder måske langsomt at nærme os den tobin skat....jubiiiiii
-
jeg kan ik se hvordan det IKKE kan være en god ide hvis alle er med om bord. Hvis det kun er frankrig så kommer det ikke til at give det rigtige billede
-
ja gik jo ikke så godt for Sverige da de prøvede det i 80erne
-
de indførte tobin skat på 0,5%, og havde beregnet en indtægt på ca 1,5mia kr
-
de endte med indtægt på ca 50mio
-
og pga væsentlig mindre handelsvolumen blev de sikkert spist op, så de endte på 0
-
I kan læse lidt om det her: http://www.adamsmith.org/sites/default/files/resources/ASI_Tobin_Tax_2011.pdf
-
man kan ikke gøre det alene. Man skal gøre det allesammen
-
haha
-
det bliver der rettet op på om ca 3 timer vil jeg tro
-
ja spørgsmålet er jo om euro/eu er tilstrækkeligt. "allesammen" kommer jo nok ihf ikke til at ske
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind