Aktiesnakken — November 2011
-
nu er diæter nok ikke det eneste skattefri frynsegode.... men min pointe var nu mest at uanset hvor godt og hårdt folk arbejder vil det såfremt det foregår i overformynderi/-bureaukratiets tjeneste vil det i et eller andet omfang være ressourcespild
-
men det afhænger jo naturligvis af ens grundlæggende syn på eu, m.m.
-
når en eller anden skaldet lokal kommune skal sendes deres udbud af kopimaskinerensning på over 500k eller er 1500k i eu-udbud ja så er det formynderi i mine øjne.
-
og så kan jeg levende forestille mig hvor mange embedmændsværksår der er gået på at holde øje med euro-konvergenskriterierne de sidste 15år.... til ingen verdens nytte
-
butter - har vi så ikke 2 kokke til at lave den samme ret som en kunne lave? (og ja, jeg ved godt der er forsimplet)
-
der må være forskellige grader af regionalt samarbejde... man kan ikke eu's forenede stater i løbet af 25år.
-
Når organisationer bliver for store og ansvaret flyttes fra den enkelte og over i retningslinjer og politikker og fortolkning af disse går det galt før eller siden....
-
jamen så er vi danskere dummere end jeg troede

-
@Butter - hvis du mener at de 6% i administration går mest til at kontrollere svindel hvem implementerer så alle de interne og eksterne politikker? OG de der er værst til at svindle - er Medlemslandene selv - bla. måtte DK betale en masse landbrugsstøtte tilbage for nogleår siden - ikke svindel men dog regelmisforståelse

-
Der hvor jeg får det svært er når man seriøst mener at 5,5 mio danskere kan klare at forhandle WTO aftaler - HVEM vil lytte? Vi udgår samme antal høveder som Hamburg og Omegn. Nationalstaternes endelidt er prisen i en globaliseret verden. Om man så støtter globaliseringen er en anden sag - thi INGEN kan konkurrere med et land der har 1,2 milliarder der lever som slaver.....
-
jeg prøver at have en simpel og lavpraktisk tilgang til mange ting og det kan så godt være at jeg så mister det store forkromede akademiske (no pun intended aka) overblik på den bekostning... men det vil jeg til enhver tid vælge frem for det modsatte...
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind