Aktiesnakken — Oktober 2011
-
åh caterpillar du er så stærk!!
-
falbert bekræfter selv undersøgelsens resultat?
http://mediawatch.dk/artikel/bent-falbert-frustreret-over-journalisters-utrovaerdighed -
intet tror jeg.... udover kurstabet i min modelport :). Men jeg har ikke nærlæst regnskabet, men helt dum er den nok ikke.
-
min fyn kommentar var af mere generel karakter...

-
k/iv 0,32 - de mangler 250mio dkk for at lukke hullet mellem indlån og udlån..... De fynske banker (nogle af dem :)) har fattet at banker drives bedst med indlånsoverskud - og specielt når man betaler 200-500bp over cibor for at låne ellers......
-
hvis tab på udlån snart topper ud (er sket flere steder) samt de slipper for at betale til flere bankpakker - vender indtjeningen ret hurtigt tilbage...... de bliver aldrig vækst kometer - men kan sagtens lukke gab til Indre værdi..... fåborg har lidt historisk imod sig....... men har vendt skuden flot....
-
problemet med småbankerne er i mine øjne at vi ikke med sikkerhed ved om lave nedskrivninger er tegn på god kreditbog eller dårlige nedskrivningsvaner
-
og i lyset af det sidste bør man gå efter banker med stor margin mellem solvens og solvenskrav
-
og der ligger spfa egentlig pænt nok med deres 15,6/18,6 kontra et (dog lidt internt solvenskrav på 12-13?
-
haha.... god point - men tror nu faktisk at banker som har afskrevet stort i 2010 og begynder at nedskrive mindre i 2011 - er et udtryk for at tabene er taget...... og behovet er faldende......og husk på Fyn er ejendomspriserne jo ikke steget nær så meget som på Sjælland og ved 3-kantsområdet + Århus
-
hastamanana -
lugter det ikke af, at G4S bliver nødt til at droppe ISS købet? http://www.business.dk/service/investorer-myldrer-til-g4s-moede
-
jo, jv...der skal jo nok ikke mange determinerede modstandere til at de repræsenterer mere edn 25% af de fremmødte
-
og det er kun fremmødte, der tæller - ikke sandt?
-
jo, sådan har jeg læst det.... fuldmagter til bestyrelsen må dog nok også tælle med
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind